هدایت شده از کانال اطلاع رسانی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی
✅ اطلاعیه ثبت نام خوابگاههای دانشجویی (خواهران و برادران)
نیم سال اول سال تحصیلی 1404-1403
✳️به اطلاع کلیه دانشجویان غیر بومی متقاضی خوابگاه دانشجویی (برادران و خواهران) میرساند
برای ثبت درخواست الکترونیکی با رعایت شرایط مندرج در اطلاعیه، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
🔰شرایط خوابگاه دانشجویی و نحوه ثبت درخواست:
1- در این مرحله، ثبت نام صرفا برای دانشجویان غیر بومی، دارای واحد آموزشی (کلاس آموزشی) مقدور می باشد.
2- در این مرحله، ثبت نام برای اسکان دائم (اختصاص تخت، پتو، بالش، ملحفه شخصی) برای طول ترم می باشد.
3. آخرین مهلت ثبت نام در این مرحله (ویژه دانشجویان دارای کلاس آموزشی) حداکثر تا تاریخ 27 شهریور ماه 1403 می باشد.
4. ثبت نام دانشجویان دارای واحد پژوهشی (پایان نامه) برای اسکان دائم بعد از تاریخ 27 شهریور ماه 1403 انجام خواهد شد.
5. ثبت درخواست فوق، صرفا درخواست اولیه دانشجو می باشد و نتیجه قطعی ثبت نام و زمان مراجعه به خوابگاه از طریق پیام رسان ایتا به شماره تلفن همراه ثبت شده اطلاع داده خواهد شد.
6. با توجه به اینکه اطلاع رسانی های بعدی از طریق پیام رسان ایتا خواهد بود، شماره تلفنی ثبت گردد که در پیام رسان فوق فعال باشد.
7. هزینه اسکان در خوابگاه به صورت تمام وقت برای یک ترم، به صورت علی الحساب مبلغ 500 هزار تومان می باشد. (مبلغ دقیق و قطعی متعاقبا اعلام خواهد شد.)
8. خوابگاه های دانشجویی (بخصوص برادران) در صورت رسیدن به حدنصاب لازم برقرار خواهد بود.
9. اطلاعات از امکانات، قوانین سکونت در خوابگاه و سایر اطلاعیه ها
10. 🖍🖍 لینک ثبت درخواست خوابگاه
✅ اطلاعیه ثبت نام خوابگاههای دانشجویی (خواهران و برادران)
نیم سال اول سال تحصیلی 1404-1403
# توجه_مهم:
1. پذیرش در خوابگاه بعد از قطعی شدن ثبت نام و دریافت پیام و تاریخ مراجعه مقدور خواهد بود.
لطفا به هیچ عنوان قبل از دریافت پیام و ثبت نام قطعی به خوابگاه مراجعه ننمایید.
2. دریافت پیام ثبت نام قطعی، حداقل یک روز کاری بعد از ثبت نام اولیه مقدور خواهد بود.
(در صورت ثبت نام اولیه در روز های چهارشنبه تا جمعه، زمان بررسی و ارسال پیام روز شنبه هفته بعد خواهد بود)
3. بعد از مطالعه کامل اطلاعیه بالا (پست قبلی)
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
🔻در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام و یا مشکل در ثبت نام:
فقط ارسال پیام در پیام رسان ایتا
با نشان #خوابگاه
به شناسه زیر :
🆔@stumaaref
📱09965248824
(فقط ارسال پیام در ایتا)
و یا تماس در وقت اداری با شماره تلفن 02532110610
#اخبار_تمدنی
دوفصلنامهٔ
The Extended Abstracts for the Contemporary Islamic World (Civilizational Perspective)
(چکیدهگستردهها در بابِ جهان معاصر اسلام «چشمانداز تمدنی») مجوز انتشار گرفت.
این مجله که به سه زبان انگلیسی (۲۰۰۰ کلمه) و عربی (۳۰۰ کلمه) و فارسی (۳۰۰ کلمه) منتشر خواهد شد، به نشر ایدههای تمدنی در باب مسئلههای کلان جهان اسلام (مسئلههای راهبردی تمدنی) میپردازد.
ویژگی نو و انحصار بفرد این مجله، تمرکز بر نظریههای معطوف به حل مسئلههای تمدنی در دنیای اسلام است که باید در خلاصهترین شکل خود (در قالب چکیدهگسترده) در محافل علمیِ کشورهای اسلامی به بحث و گفتگو گذاشته شود.
این سبک از نوشتن مسیری خواهد بود برای تفکر سریع و صریح در اساسیترین مسئلههای تمدنی مسلمانان.
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_گذر_تاریخ
🔺 به مناسبت سالروز درگذشت روحانی انقلابی و روشنفکر دینی، #آیتالله_طالقانی
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔻سنگاب
✍سنگاب ظرف سنگی بزرگی است که در گذشته آن را از آب پر كرده و برای وضو گرفتن یا آشامیدن بکار می بردند. محل نصب سنگاب معمولا در حیاط مسجد یا امامزاده و بعضا اماكن عمومى بوده است
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_منتخب
#پرسمان_تاریخی
👈توجیه عجیب ماجرای تلخ دوات و قلم در رسانه های وهابیون و پاسخ آن‼️
🎙#استاد_جباری
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_آینه_تاریخ
🎙صدای مظفرالدین شاه را می شنوید خطاب به صدر اعظم اتابک خان
👈میگه سایه خدا که خودمان باشیم!
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مفاخر_ایران
#عبدالمحمد_آیتی
#موشن_گرافی
🔺دارنده نشان ادب پارسی!
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🛑 #شهادت پیامبر به اعتراف #صحابه ایشان
(منبع اهل سنت)
⭕️ ابن مسعود صحابی پیامبر: به خدا سوگند پیامبر به شهادت رسید
✅ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَخْبَرَنَا سُفْیَانُ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ مُرَّةَ، عَنْ أَبِی الْأَحْوَصِ، عَنْ عَبدِ اللهِ، قَالَ: " لَأَنْ أَحْلِفَ تِسْعًا أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قُتِلَ قَتْلًا، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَحْلِفَ وَاحِدَةً أَنَّهُ لَمْ یُقْتَلْ، وَذَلِکَ بِأَنَّ اللهَ جَعَلَهُ نَبِیًّا، وَاتَّخَذَهُ شَهِیدًا.
🔰 عبد الله بن مسعود (صحابی) می گوید : اگر نه بار قسم بخورم که پیامبر (ص) #کشته [شهید] شده است برایم محبوب تر است تا یک بار قسم بخورم که کشته [شهید] نشده است و به این دلیل است که خداوند او را نبی و #شهید قرار داده است.
📚مسنداحمد، ج6، ص418، ح3873وج7، ص205و206، ح4139، ط موسسة الرسالة
[تعلیق الأرنؤوط: #إسنادهصحیح على شرط مسلم]
📚 مسند احمد، ج4، ص155، ح4139، ط دار الحدیث [تعلیق أحمد محمد شاکر : #إسنادهصحیح]
📚 مسند ابی یعلی، ج9، ص132، ح241، ط دار المامون للتراث، [تعلیق حسین سلیم أسد: #إسنادهصحیح]
📚المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص60و61، ح4394، ط دار الکتب العلمیة [تعلیق الحاکم: #حدیثصحیح تعلیق الذهبی: على شرط البخاری ومسلم]
📚 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج8، ص11، ح12565 و ص609، ح14258، ط دار الفکر
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیام_تاریخ
📹 «عمر سعد» نماد کسی که دنیا او را فریفت و با امام حسین(ع) جنگید.
🎙دکتر منتظری مقدم
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
#معرفی_کتاب
📚جمال کعبه؛ شرحی بر تاریخ اسلام به روایت امام علی علیه السلام
✍نویسنده: دکتر محمدحسین دانش کیا
🔺ناشر: دفتر نشر معارف
📌درکتاب حاضر، با هدف نقل و تحلیل وقایع تاریخی رخ داده در مقطع زمانی رحلت پیامبر (ص) تا شهادت امام علی (ع)، تاریخ اسلام از دیدگاه حضرت علی (ع) بررسی گردیده است.
📌 مطالب کتاب مشتمل بر دو بخش و یک خاتمه است؛ بخش یکم به حوادث رحلت پیامبر (ص) تا پایان عمر خلیفهی سوم و بخش دوم به حوادث بیعت با امام تا شهادت ایشان اختصاص دارد که طی آن موضوعاتی از این دست مطرح گردیده است: دیدگاه امام (ع) دربارهی احتجاجات سقیفه، علت و چگونگی بیعت امام (ع)، نحوهی همکاری امام (ع) با خلفا، و علت سازش نکردن امام (ع) با معاویه.
♡ ㅤ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
┅┅❅❈❅┅┅
🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی
🆔 @r_kh_tarikh
🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir