7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞|اَسماءُ الحُسنی دهه نودی ها
🌀همخوانی بسیار زیبای تواشیح خاطره انگیز ماه مبارک رمضان
#ماه_رمضان
#رمضان
مژده به دل ها دهید، مژده که نور آمده
از دمِ جان پرورش، عرش به شور آمده
صورتِ او از نبی، سیرتِ او از علی
عَنبرِ گلزارِ او شد هَوسِ هر دلی
وَز نفسِ جاری اش صبحِ سعادت دمید
جاءَ اَناالحقّ او بر همه دل ها رسید
نیمه ی شعبان بوَد موسمِ عنبرفشان
خوشتر از این عید نیست در نظرِ عاشقان
#روز_امید🎊 🔆✨
#میلاد_امام_زمان(عج)🌺✨
#مبارک_باد🎉🎊
┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
تا خدا هست و خدایی میکند
مجتبی مشکل گشایی میکند💚
#میلاد_امام_حسن_مجتبی✨🌺
#مبارڪباد✨🌺
┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
↩️ اگر در حال ختم قرآن هستید
به جزء پانزده که رسید
آیه ۱۹ سوره کهف
کلمه《وَلیَتَلَطَّف》میزان قرآن است
و جای استجابت دعا
◄ یعنی در اینجا قرآن
به دو کف مساوی تقسیم میشود
قرآن را قطع کنید و شروع به دعا کنید
و اولین دعا برای فرج باشد
◄ در قرآنهای قدیمی خطی
یا درشت نوشته میشد یا قرمز
تا مردم جای استجابت را گم نکنند
التماس دعا
برای دیگر عزیزان هم ارسال کنید
السلام علیک یا صاحب الزمان
🍃💛🍃💛🍃💛🍃💛🍃
🍃تفسیر کوتاه جزء پانزدهم قرآن کریم
ودر سوره کهف به داستان اصحاب کهف و حضرت خضر پرداخته شده است.
معراج،لغو نیست،بلکه اسراری قابل توجّه دارد
پیام ها:
۱-معراج،لغو نیست،بلکه اسراری قابل توجّه دارد. سُبْحانَ الَّذِی أَسْری …
۲-معراج،اردوی خصوصی و بازدید علمی پیامبر بود،وگرنه خداوند بی مکان است. سُبْحانَ الَّذِی أَسْری …
۳-عبودیّت،مقدّمه ی پرواز است و عروج،بی خروج از صفات رذیله،ممکن نیست. «أَسْری بِعَبْدِهِ»
۴-انسان اگر هم به معراج برود،باز«عبد»است.پس درباره ی اولیای خدا غلوّ نکنیم. «أَسْری بِعَبْدِهِ»
۵-عبودیّت،از افتخارات پیامبر و زمینه ی دریافت های الهی اوست. «بِعَبْدِهِ»
۶-پیامبری که امتّش در آینده از فضانوردان نیز خواهند بود،لازم است به معراج و سفر آسمانی رفته باشد. «أَسْری بِعَبْدِهِ» ۷-برای قرب به خدا،شب بهترین وقت است. سْری … لَیْلاً
۸-شب معراج،شب بسیار مهمی است. «لَیْلاً» نکره آمده است.
۹-اگر استعداد وشایستگی باشد،پرواز یکشبه انجام می گیرد. «أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً»
۱۰-مسجد،بهترین سکوی پرواز معنوی مؤمن است. «مِنَ الْمَسْجِدِ»
۱۱-مسجد باید محور کارهای ما باشد. «مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی»
۱۲-حرکت های مقدّس،باید از راههای مقدّس باشد. أَسْری … مِنَ الْمَسْجِدِ
۱۳-سرسبزی و برکات،باید بر محور مسجد باشد. اَلْمَسْجِدِ … بارَکْنا حَوْلَهُ
۱۴-بیت المقدّس و حوالی آن،محلّ نزول برکات آسمانی،مقّر پیامبران و فرودگاه فرشتگان در تاریخ بوده است. «بارَکْنا حَوْلَهُ»
۱۵-ظرفیّت علمی انسان،از دانستنی های زمین بیشتر و شگفتی های آسمان نیز از زمین بیشتر است. أَسْری … لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا
۱۶-هدف معراج،کسب معرفت و رشد معنوی بود. «لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا»
۱۷-آیات الهی آن قدر بی انتهاست که رسول خدا نیز توان دستیابی به همه ی آنها را ندارد. «مِنْ آیاتِنا»
۱۸-خداوند،به مخالفان هشدار می دهد که آنان را می بیند و سخنانشان را می شنود. «السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»
پیام ها:
۱-یأس و ناامیدی از رحمت الهی روا نیست.خداوند،برای مفسدان نیز راه بازگشت را باز گذارده است. «عَسی رَبُّکُمْ أَنْ یَرْحَمَکُمْ»
۲-محور کار مربی باید رحمت و محبّت باشد. «رَبُّکُمْ یَرْحَمَکُمْ»
۳-در شیوه ی هدایت،ابتدا از رحم ومهربانی بگوییم،سپس از هشدار و تهدیداستفاده کنیم. یَرْحَمَکُمْ … عُدْنا
۴-قهر الهی وابسته به عملکرد خود ماست. «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا»
۵-فسادی که توبه در پی نداشته باشد،به کفر می انجامد. «وَ جَعَلْنا جَهَنَّمَ لِلْکافِرِینَ»
۶-دوزخیان هیچ راه فراری ندارند. «حَصِیراً»
___________________
عجله و شتاب،از آفات فکر و عمل بشر است
وَ یَدْعُ الْإِنْسانُ بِالشَّرِّ دُعاءَهُ بِالْخَیْرِ وَ کانَ الْإِنْسانُ عَجُولاً
و انسان(شتابزده و نادان)همانگونه که خیر را می طلبد،شرّ را هم می طلبد و انسان همواره عجول است.
پیام ها:
۱-عجله و شتاب،از آفات فکر و عمل بشر است. وَ یَدْعُ الْإِنْسانُ بِالشَّرِّ … عَجُولاً
۲-انسان،فطرتاً خیرگِراست. «یَدْعُ الْإِنْسانُ بِالشَّرِّ دُعاءَهُ بِالْخَیْرِ» تشبیه شرّخواهی انسان به خیرخواهی او،نشانه ی آن است که انسان در اصل،خیرگِرا می باشد.
۳-آنان که به هدایت استوار قرآن «یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» راه نیابند،شتابزده سراغ شرّ خواهند رفت. «یَدْعُ الْإِنْسانُ بِالشَّرِّ»
۴-عجله در نهاد هر انسانی وجود دارد،امّا باید جای استفاده ی صحیح آن را بشناسیم. «کانَ الْإِنْسانُ عَجُولاً»
______________
نقش اراده در به دست آوردن دنیا وآخرت
🍃 پیام ها:
۱-دنیا زودگذر است. «الْعاجِلَهَ»
۲-انسان،با اراده خلق شده ودر انتخاب آزاد است،ولی اراده ی الهی اصل است.
یُرِیدُ … لِمَنْ نُرِیدُ
۳-آنچه زشت است،خصلت دنیاگرایی است،نه اصل دنیا. «کانَ یُرِیدُ الْعاجِلَهَ»
۴-خواست انسان بی حدّ و حصر است،پس باید در چهارچوب اراده ی الهی محدود شود. «ما نَشاءُ»
۵-همه ی دنیاخواهان به دنیا نمی رسند. «لِمَنْ نُرِیدُ»
۶-دنیاطلبان دو دسته اند:برخی دنیا و آخرت را می بازند، «خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَهَ» بعضی به بخشی از خواسته های دنیایی شان می رسند. «عَجَّلْنا لَهُ فِیها ما نَشاءُ»
۷-دنیاطلبان و صاحبان اهداف مادّی،شاید به مقداری از نام و نان برسند،ولی قیامتشان تباه است. «جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ»
۸-پایان دنیاطلبی،پشیمانی و دوزخ است. «جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ»
۹-دنیاطلبان،هم در آتش می سوزند(عذاب جسمی)،هم تحقیر می شوند (عذاب روحی). «یَصْلاها مَذْمُوماً مَدْحُوراً»
و هر کس خواهان آخرت باشد و برای آن تلاش شایسته و در خور کند،و مؤمن باشد،پس تلاش آنان سپاس گزارده می شود
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🍃💛🍃💛🍃💛🍃💛🍃