Daneshnameh.mp3
29.45M
#صوت
💯🔊 #بشنوید
🔰 صوت کامل نشست بررسی و نقد #دانشنامه_علوم_قرآن
🎙با حضور:
#عبدالکریم_بهجت_پور
#حسن_طارمی_راد
#علی_خراسانی
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#اکبر_زارعتیان
#احمد_مهدی_زاده
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 معرفی اندیشمند
👤سید محمدحسین طباطبایی زاده اسفند ۱۲۸۱ در تبریز میباشد، وی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. همچنین ایشان از مدرسان حوزهٔ علمیه قم بهشمار میآمد.
📜زندگی طباطبایی را میتوان به چهار دوره تقسیم کرد: دورهٔ کودکی و نوجوانی که در تبریز سپری شد. دورهٔ تحصیل در حوزه علمیه نجف، دورهٔ بازگشت به تبریز و اشتغال به کشاورزی و دورهٔ زندگی در قم و تدریس، تألیف و نشر معارف دینی.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#رادیو_فکرت
#فکرت_مدیا
#دانیال_بصیر
#مصطفی_گودرزی
#اشکان_زند
#الیاس_فلاحتی
#علامه_محمد_حسین_طباطبایی
#مدرس
#توکلی
#کتاب
#معرفی_کتاب
#کتاب_باز
#کتابخوانی
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽منظومه فکری امام
❇️ فصل و وصل #مردمسالاری_دینی و مردمسالاری سکولار در اندیشه امام خمینی(ره)
🎙مهدی جشیدی؛ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💢 بیشتر بخوانید:
🔹 tn.ai/2515431
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جلسه اول نشست هم اندیشی علم دینی.mp3
39.47M
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشستهای هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم دینی
❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی « علم دینی؛ از چستی تا چگونگی » اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است.
💫 دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد.
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📚 فلسفهی_فلسفهی_اسلامی
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 1️⃣
❇️ معرفی فلسفۀ فلسفه
▪️ فلسفه به معنای مابعدالطبیعه، علمی است که به موجود ازآن جهت که موجود است، میپردازد و خواهان دستیابی به حقایق موجودات است. طبیعی است برای کشف حقایق مرتبط با علم، باید از روش مناسب، که به اکتشاف بینجامد، بهره برد. روش علم فلسفه برای اکتشاف حقایق فلسفی، که حقایقی از منظر موجودیت بدون تقید به هر امر دیگرند، روش عقلی برهانی است.
▪️ دانش فلسفه یا مابعدالطبیعه و همچنین دانش های دیگر، با دسته ای از پرسش ها در باب حقیقت خود روبه رویند، که امروزه از آن با عنوان«فلسفۀ فلسفه» یا فلسفۀ هر علمی یاد می کنند. فلسفۀ هر علمی به مسائل درونی آن علم و بررسی صدق و کذب گزاره های درون آن نمی پردازد، بلکه به خود علم به سان امری عینی توجه می کند و در باب اینکه چنین علمی به مثابه دانشی نظام مند چگونه استوار می شود، به جست و جو و کاوش می پردازد.
🔳 پرسش های فلسفۀ هر علم
🔻پرسش هایی از این دست در فلسفه هر علمی مطرح اند:
1️⃣موضوع و محور بررسی و کاوش در آن علم چیست و آن علم دربارۀ چه چیزی سخن می گوید؟
2️⃣غایت آن علم چیست؟
3️⃣روش ویژۀ کاوش در آن علم کدام است؟
4️⃣روش های عام علم چیست؟
5️⃣آن علم از چه مبانی معرفت شناختی اساسی مرتبط با فلسفۀ علم برخوردار است؟
6️⃣گسترۀ مسائل آن علم تا کجاست؟
7️⃣نسبت آن علم با علوم دیگر چگونه است؟
8️⃣ابزارهای مفهومی آن علم کدام اند؟
9️⃣مبادی آغازین علم کدام است و چگونه تثبیت می شود؟
🔟آن علم چه کارکردهایی دارد؟
▫️ این پرسش ها، پرسش های کلان در باب هر علم اند که پاسخ بدانها موجب درک بهتر علم و پیشرفت در آن به لحاظ دستیابی به منطق و فضای کلان و نیز اجرای آن خواهد شد.
▫️بنابراین علم فلسفه به عنوان علمی نظام مند، با پرسش هایی این چنین روبه روست، که از مجموعۀ آن ها با عنوان «فلسفۀ فلسفه» یاد می شود.📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفهی فلسفهی اسلامی ص 15_16 ♻️آدرس کانال 🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جلسه دوم نشست هم اندیشی علم دینی.mp3
50.51M
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشستهای هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم دینی
❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی « علم دینی؛ از چستی تا چگونگی » اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است.
💫 دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد.
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📚 فلسفهی_فلسفهی_اسلامی
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 2️⃣
❇️ دسته بندی مباحث فلسفۀ فلسفه
🔹 مباحث فلسفۀ فلسفه را از منظری می توان به دودستۀ مسائل روشی و معرفت شناختی، و مسائل محتوایی تقسیم کرد. مباحث روشی و معرفت شناختی، ناظر به آن دسته نکات و تأملاتی اند که شیوۀ بررسی و کاوش علم فلسفه و مبانی اساسی معرفت شناختی آن را بررسی می کنند، همچون روش خاص علم فلسفه، روش عام قابل استفاده در فلسفه و دسته ای از مباحث روشی مطلق مرتبط با مسائل فلسفۀ فلسفه که در همۀ علوم برهانی و به ویژه در فلسفه به کار می روند.
🔹 مباحث محتوایی نیز ناظر به تحقیقاتی اند مرتبط با اموری در باب فلسفه که مضامین روشی و معرفت شناختی ندارند و یا چندان به لحاظ روشی و معرفت شناختی چشمگیر نیستند، مانند موضوع فلسفه، تعریف فلسفه، امکان فلسفه و ضرورت آن، مبادی آغازین فلسفه، کارکردهای فلسفه، گسترۀ دانش فلسفه و مسائل آن و نسبت فلسفه با علوم دیگر.
🔹برخی مباحث را در عین اینکه باید در معرفت شناسی، به معنای دقیق آن، مطرح کرد، در مباحث فلسفۀ فلسفه نیز می توان کاوید؛ زیرا از مباحث پایه ای فلسفۀ فلسفه نیز هستند.
🔹فلسفه نسبت به علوم دیگر اعم العلوم و علم کلی است، و به طور طبیعی این امر با بداهت موضوع علم فلسفه، یعنی موجود، گره می خورد. بداهت مفهوم موجود به موضع گیری دیگری وابسته است که در باب مفاهیم بدیهی باید صورت گیرد. از این رو مسئلۀ معرفت شناختیِ معیار بداهت مفاهیم در تصورات را باید جزو مباحث فلسفۀ فلسفۀ اسلامی نیز قرار داد.
📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفهی فلسفهی اسلامی ص 16_19
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
45.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تفاوت ويژگيهای مرگ، با #تجارب_نزدیک_به_مرگ ( NDE)
⭕️ به مناسبت پخش برنامه "#زندگی_پس_از_زندگی" از شبکه چهار سیما
✍️ استاد #فياضي، جلسه اول
#مرگ
#معاد
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درسگفتار
پارت اول
🔹اخلاق سیاست مدرن
🔻دکتر حسین کچویان
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔹ایده علم واخلاق و نقد نظر کارل پوپر پیرامون علم واخلاق
🔻دکتر مهدی گلشنی
🔖ما را دنبال کنید در:
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جلسه سوم نشست علم دینی.mp3
45.25M
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشستهای هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم دینی
❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی « علم دینی؛ از چستی تا چگونگی » اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است.
💫 دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد.
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📚 فلسفهی_فلسفهی_اسلامی
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 3️⃣
❇️ معیار بداهت تصوری در باب مفاهیم بدیهی
🔘 بداهت تصوری و تصدیقی موضوع فلسفه
🔺 فیلسوفان مسلمان معتقدند موضوع فلسفه، یعنی موجود بما هو موجود، هم بداهت تصدیقی دارد، هم بداهت تصوری. منظور از بداهت تصوریِ موضوع فلسفه این است که مفهوم «موجود» بیّن و آشکار است و معلوم بودنش نیازمند آن نیست که مفهوم دیگری پیش تر معلوم باشد. برای شناختن مفهوم موجود، استفاده از معلومات و ترتیب دادن فرایند فکر لازم نیست.
🔺 اما معیار بداهت تصوریِ مفهوم «موجود» چیست؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، باید دانست که اساساً معیار بداهت مفهوم چیست. اگر بدانیم بداهت تصوری مفهوم به چه معناست و ملاک آن چیست، می توانیم ملاک بداهت مفهوم « موجود » را نیز بیان کنیم.
🔺 به اعتقاد ما، مبحث تصورات نیز جزو مباحث معرفت شناسانه است. مفاهیم بدیهی، پایه های تعریف و تحصیل مفاهیم دیگرند. روشن است که معیار بداهت مفاهیم پایه و نیز نقش این مفاهیم در فرایند شناخت تصورات دیگر، از مسائل مهم دانش معرفت شناسی در بخش تصورات است.
📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفهی فلسفهی اسلامی ص 23_25
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
35.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تفاوت ويژگيهای مرگ، با #تجارب_نزدیک_به_مرگ ( NDE)
⭕️ به مناسبت پخش برنامه "#زندگی_پس_از_زندگی" از شبکه چهار سیما
✍️ استاد #فياضي، جلسه دوم
#مرگ
#معاد
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📚 فلسفهی_فلسفهی_اسلامی
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 4️⃣
❇️معیار بداهت مفاهیم از دیدگاه فیلسوفان مسلمان
🔘 دیدگاه ابن سینا
🔺 ابن سینا برآن است که در دایرۀ محسوسات، نخست جزئیات مادی را مشاهده می کنیم و کلیات پس از مشاهدۀ جزئیات محسوس درک می شوند. ابن سینا به تبع ارسطو معتقد است که نزد حس محسوسات شخصیِ جزئی اعرف اند، اما نزد عقل، امور عامّه و کلیات شناخته شده ترند، و منظور وی از اعرف بودن نیز این است که پیش از دیگر مفاهیم دانسته و شناخته می شوند.
🔺آنچه کلی تر است، نزد عقل اعرف است. مطابق این ضابطه، اعم المفاهیم، مانند وجود، شیء و ... شناخته شده ترین مفاهیم اند. از سوی دیگر، کلی تر از اعمالمفاهیم وجود ندارد تا عقل در شناخت آنها بدان رجوع کند. بنابراین اعم المفاهیم بدیهی اند.
🔘بدیهی بودن مفاهیم بسیط
🔺 شیخ رئیس در مقایسۀ مفاهیم مرکب و بسیط نیز تحلیل مشابهی دارد: نزد حس، مرکب ها اعرف اند و نزد عقل، بسیط ها. هر شیئی که بسیط تر باشد، نزد عقل اعرف و اجلاست.
🔺 معیار بدیهی اولی بودن مفهومی مانند «موجود»، عام و بسیط بودن آن است. برای تعریف حقیقی، به عام، یعنی جنس، و نیز به خاص، یعنی فصل نیاز است؛ اما امر بسیط تعریف حدی حقیقی ندارد؛ زیرا تعریف حدی مختص مرکبات است. همچنین عام ترین مفاهیم، تعریف حدی حقیقی ندارند؛ زیرا جنسی ندارند تا در تعریفشان آورده شود.
🔺 جزء ذاتی اعم المفاهیم اساساً نمی تواند امری خاص باشد؛ زیرا حقیقت اعم المفاهیم، اعم بودن از هر خاصی است. در نتیجه اعم المفاهیم ضرورتاً بسیط اند. بساطت و اعم بودن، موجب اعرف بودن این امور نزد عقل است، و اعرف بودن نزد عقل، ملاک اصلی بداهت این مفاهیم است.
🔘دیدگاه شیخ اشراق
🔺شیخ اشراق دیدگاه های مشائیان را دربارۀ بداهت تصوری رد کرده است. سخن اصلی او این است که بدیهیات اولیه محسوسات (اعم از محسوسات به حس ظاهر و محسوسات به حس باطن ) و مشاهدات قلبی اند. او وجود را بدیهی اولی نمی داند؛ زیرا به باور او، وجود از معقولات ثانیه است که وی آنها را ذهنی محض می شمارد.
🔺وی همۀ امور عامه را امور عقلی محض می داند که پس از محسوسات و مشاهدات در ذهن پدید می آیند. بنابراین او نمی تواند این امور را از بدیهیات اولیه بشمارد. حاصل آنکه معیار بداهت از منظر شیخ اشراق، حس و شهود است.
📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفهی فلسفهی اسلامی ص 26_32
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جلسه چهارم نشست علم دینی.mp3
20.27M
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشستهای هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم دینی
❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی « علم دینی؛ از چستی تا چگونگی » اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است.
💫 دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد.
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود.
🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟
⭕️ به مناسبت پخش برنامه "#زندگی_پس_از_زندگی" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با #استاد_فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
🔻 جلسه سوم
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ
🔹بررسی آسیب شناسانه تحقق عدالت در نظام اسلامی
🎙دکتر شریف لک زایی
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
❇️ مدرسه تابستانی معنویت های نوظهور
◾️«آسیب شناسی مواجهه جامعه و معنویت نوظهور» دکتر محمد مسعود سعیدی
◾️«نقد آموزه های زندگی در حال معنویت های نوظهور» دکتر احمد شاکر نژاد
◾️«بررسی و نقد یوگا» حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظاهری سیف
⏰ زمان برگزاری: 2 و 3 تیرماه 1400
📄 همراه با گواهی پژوهشکده
لینک ثبت نام:
🌐 http://ici.isca.ac.ir/sabt
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
29.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بررسی تجربه های نزدیک به مرگ، در مکتب های مختلف فلسفی
⭕️ چه فلسفه ای نمیتواند تجربه های نزدیک به مرگ را قبول کند؟
✍️ به مناسبت پخش برنامه "#زندگی_پس_از_زندگی" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با #استاد_فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
🔻جلسه چهارم
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جلسه پنجم نشست هم اندیشی علم دینی.mp3
43.05M
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشستهای هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم دینی
❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی « علم دینی؛ از چستی تا چگونگی » اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است.
💫 دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد.
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
📚 فلسفهی_فلسفهی_اسلامی
✍️ استاد_یزدانپناه
💢بخش 5️⃣
❇️معیار بداهت مفاهیم از دیدگاه فیلسوفان مسلمان
🔘 دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی
▫️محقق طوسی در اساس الاقتباس معیاری ترکیبی برای بداهت مطرح کرده است: بدیهی آن است که یا صریحاً از حس ( ظاهر و باطن ) به دست آید یا صریحاً از عقل. بنابراین دیدگاه او آمیزه ای ازدیدگاه مشائیان و شیخ اشراق است.
🔘 تفاوت بدیهی عقلی محض و بدیهی حسی
▫️ وی تفاوت این دو، یعنی بدیهی عقلی محض و بدیهی محسوس را در کلی بودن یکی و جزئی بودن دیگری نمی داند.
🔘مشکلی که خواجه با آن روبه رو است
▫️مفاهیمی مانند سفیدی و گرسنگی، که از راه حس ظاهر یا باطن به دست می آیند، از سویی برای کلی شدن نیازمند طی کردن فرایندی هستند که به فرایند اکتساب نظری شبیه است و از سوی دیگر خواجه می خواهد آنها را بدیهی قلمداد کند.
▫️محقق طوسی می داند که برای تحصیل مفاهیم کلیِ سفیدی یا گرسنگی ، می باید مفاهیم جزئی آنها را به طور مکرر از راه حس یافت و روندی شبیه استقرا را پیمود تا مفاهیم کلی آنها کسب شود. طبیعی است که در این فرایند نوعی اکتسابِ شبیه استقرا باید انجام شود.
🔘پاسخ خواجه
▫️پاسخ خواجه این است که پس از آنکه مفهوم کلی سفیدی یا گرسنگی در عقل تقرر یافت، عقل می یابد که تصوری روشن از آن نزد خود دارد و برای تصور آن، محتاج تصور دیگری نیست.
▫️وضوح مفهوم کلی، در وضوح مفهوم در مرحلۀ حسی ریشه دارد. عقل پیش از پیمودن فرایند اکتساب این مفهوم کلی، پس از آنکه روندی اکتسابی شبیه استقرا را از سرگذرانده و این صورت کلی در عقل استقرار یافته است، هنگامی که به این صورت کلی می نگرد، آن را نیازمند صورت و تصوری دیگر نمی بیند؛ زیرا این مفاهیم از راه حس با پیمودن مراحل کلی شدن، برای عقل آشکار گشته اند. این همان سببی است که باعث می شود این دسته از مفاهیم بدیهی را مفاهیم محسوس به حس ظاهر یا حس باطن بنامیم، گرچه این مفاهیمِ بدیهی، مفاهیمی کلی اند.
🔘پاسخ استاد یزدان پناه به پاسخ خواجه
▫️به اعتقاد ما، حتی مفاهیم فلسفی مانند وجود، وجوب و امکان نیز با شهود عقلی درک می شوند، و مشهود عقلی نیز به محسوسات و مشاهدات مُلحَق است. از این رو تفاوتی میان بدیهی عقلی محض و محسوسات باقی نمی ماند.
▫️وی مقام اجمال و مقام تفصیل را در هم آمیخته است. مشکل این است که در مقام اجمال مفاهیم کلی محسوس، مانند سفیدی و گرسنگی، نزد عقل به شکل بدیهی درک شده اند؛ اما در مقام تفصیل، تصور این مفاهیم نزد عقل نیازمند تصورات دیگر است. ازاین رو این تصورات، کسبی و نظری اند، نه بدیهی.
📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفهی فلسفهی اسلامی ص 32_37
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
recording-20210607-100633.mp3
10.81M
📚درسگفتارِ دکتر مهدی جمشیدی:
۱. رویکرد ما نسبت به فرهنگ چگونه است؟(وضعیّتشناسیِ فرهنگی)
۲. مشکلاتِ مزمنِ فرهنگی چه هستند؟(اَبَرمسألههای فرهنگی)
۳. راهحل گذار از وضعِ فرهنگیِ موجود چیست؟ (تئوریزهکردنِ تحوّلِ بنیادی)
۴. دربارۀ حجاب، چگونه با مردم سخن بگوییم؟(استدلالهای دفاع از دخالتِ دولتِ اسلامی در قلمروی حجاب)
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
#کرسی_ترویجی
💢ارزیابی مستندات نظریه تصریف، توسعه و تسامح در متن قرآن کریم
🔸ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر حامد شریفی نسب
🔸ناقد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد فاکر میبدی
🔸ناقد: دکتر محسن رجبی قدسی
🔸دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر کامران اویسی
🗓30 خرداد 1400 ساعت 16
◀️ورود به جلسه مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting3
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
جهت ورود به جلسه مجازی لطفا از لینک زیر، گزینه گروه فلسفه هنر و ارتباطات وارد جلسه شوید.
✅http://hekmateislami.com/?page_id=10685
@ENOEnsani
♻️آدرس کانال
🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat