دخالت ولایتی.mp3
26.88M
#صوت | #باز_نشر
🎧شبهات درباره شخصیت ولایتی
👤امیرحسین ثابتی
🔰علیاکبر ولایتی (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۲۴) سیاستمدار و پزشک ایرانی است. ولایتی عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، عضو مجمع جهانی اهل بیت و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری است. وی همچنین رئیس سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران، سخنگوی وقت جبهه متحد اصولگرایان و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال ۱۴۰۰ بودهاست.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
میدان.mp3
4.43M
🗂 #آنچه_گذشت
هفته سی و چهار| سال 1402
✅ مروری بر مطالب برگزیده رادیو فکرت:
✳️#اختصاصی | #پادکست|حکمتانه | شماره 121 | سازمان ملل و نقد عملکرد آن: بخش دوم
📎لینک مطلب
✳️ #صوت | #درس_گفتار | فلسفه حقوق| دکتر محمدرضا کدخدایی | جلسه بیست و هفتم
📎لینک مطلب
✳️#صوت ا #نشست| «بررسی فقهی خشونت در خانواده» | حجتالاسلام و المسلمین حسین بستان
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#باز_نشر | مسألهی نظامسازی دینی (تولد، تعلیق و تکاپوی دوباره) | دکتر مهدی جمشیدی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #نشست| حاشیه و تضعیف جبهه مقاومت |امیرحسین ثابتی
📎لینک مطلب
✳️ #صوت | #باز_نشر| سکولاریزه شدن جامعه| علامه مصباح
📎لینک مطلب
✳️ #صوت | #نشست| ارتباطات زن و مرد و پیامهای غیر کلامی | دکتر سارا طالبی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #درس_گفتار| فلسفه حقوق| دکتر محمدرضا کدخدایی | جلسه بیست و هشتم
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #نشست | مکتب تربیتی شهید صدر | آیتالله ملک زاده
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #نشست| نقد هرمنوتیک فلسفی گادامر | حجتالاسلام دکتر عبدالله محمدی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر|روشنگری حضرت زهرا (سلام علیها) | علامه مصباح
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#باز_نشر|«بررسی وضعیت حقوق در ایران معاصر و آینده رابطۀ فقه و حقوق» | دکتر عطاءالله بیگدلی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #درس_گفتار| فلسفه حقوق| دکتر محمدرضا کدخدایی | جلسه بیست و نه
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر| رهبر انقلاب کدام یک از مسئولان را لعنت کردند؟ | امیرحسین ثابتی
📎لینک مطلب
✳️ #صوت | #باز_نشر| لزوم توجه به ملاکات استنباط | استاد سیفی مازندرانی
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#باز_نشر|طلب علم تا مکتبشناسیِ محقّقانه|آیتالله جوادی آملی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #نشست| حجاب زنان و مردان در نسبت با هویت جنسیتی | دکتر حجت حاجی کاظم
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #درس_گفتار |فلسفه حقوق| دکتر محمدرضا کدخدایی | جلسه سی
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#نشست|امتیازات و برجستگیهای تقریرات فقهی و اصولی آیتالله سید محمدمهدی خلخالی (ره) | استاد محمدحسن ربانی بیرجندی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر| صهیونیسم به مثابه یک ایدئولوژی شبهدینی | دکتر مهدی جمشیدی
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#نشست| معنا و تجلی عدل الهی در مورد انسان
📎لینک مطلب
✳️#صوت |#باز_نشر|الهیات زنانه (تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب ) | دکتر حسین سوزنچی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر| انگیزه حضرت زهرا از بیان خطبه فدکیه چه بود؟! | علامه مصباح
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر|شبهات درباره شخصیت ولایتی| امیرحسین ثابتی
📎لینک مطلب
✳️#صوت | #باز_نشر|طلبکاری «دیپلماسی ظریف» از «میدان حاجقاسم»| دکتر مهدی جمشیدی
📎لینک مطلب
🔻 کانال رادیو فکرت:
وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
فلسفه حقوق 31.mp3
30.54M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه سی و یک
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠برتری دیگر نظام حقوق بشر در اسلام، این است که قابلیت و زمینه برهان پذیری را دارا است. نظام حقوقی برهان پذیر آن است که بتوان برای سودمند یا زیانبار بودن آن برهان اقامه کرد، ولی حقوق بشر غیر الهی برهان پذیر نیست. سرّ مطلب در این است که حقوق بشر غربی مجموعه ای از قواعد و مقرّرات اعتباری است که هرگز در امور تکوینی و واقعی ریشه ندارد، و پیداست که امور قراردادی و اعتباری به تار مویی متصل است و هرگز نمی توان با استدلال در پی اثبات آن ها برآمد.
♻️جلسه سی
#حقوق_بشر_اسلامی
#فلسفه_حقوق
#قانون
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
anghize hazrat zahra (s).mp3
4.75M
عبداللهی.mp3
33.58M
#صوت | #نشست
🎧 تبارشناسی و دورنمای مباحث هرمنوتیک
👤 حجتالاسلام دکتر مهدی عبداللهی
🔰اصطلاح هرمنوتیک لاتین شده اصطلاح یونانی «هرمنوتیس» است و از آغاز قرن ۱۷ به گفتمان فکری ـ فلسفی وارد شده است و تاریخش به فلسفه قدیم برمی گردد و این افلاطون بود که این اصطلاح را در مقابل «سوفیا» قرار داد برای اشاره به فهم شهودهای دینی که در برخی از محاورات خود استفاده می کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
عزم مومنانه.mp3
2.92M
Eitaa-Live-1700638257090_۲۳۱۱۲۰۲۳.m4a
29.85M
#صوت | #نشست
🎧رابطه عالم تکوین و عالم تشریع
👤با ارائه حجتالاسلام دکتر امین معظمی
💠«رابطه عالم تکوین و عالم تشریع؛ بررسی تطبیقی دیدگاه علامه طباطبایی و آیت الله مصباح یزدی؟ »
▪️تکوین یعنی به وجود آوردن در خارج از ذهن و تشریع هم یعنی قانونگذاری که باهم وجه اشتراک و افتراقهایی هم دارند.
▪️شباهت این دو کلمه در این است که در هر دو مفهوم ایجاد و ابداع وجود دارد. اما فرقشان در این است که یکی (تشریع) ایجاد در عالم ذهن، اعتبار و قراردادهای اجتماعی است؛ اما دیگری (تکوین) ایجاد در عالم خارج از ذهن و واقع است.
📆 سه شنبه ۳۰ آبانماه ۱۴۰۲
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فلسفه حقوق 32.mp3
17.45M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه سی و دو
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠در ترمینولوژی حقوق بشری، اصطلاح کرامت انسانی به این شرح تعریف شده است: «کرامت انسان، ارزش فطری (Innate Value) (ذاتی) یا شایستگی هر انسان است که با وجود هویت و ماهیت انسانی هر فرد انسانی وجود مییابد و به عنوان مبنای فلسفی تمامی حقوق بشر شناخته میشود.»
♻️جلسه سی و یک
#حقوق_بشر_اسلامی
#فلسفه_حقوق
#قانون
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
انحراف صف.mp3
5.13M
علامه و مارکسیسم.mp3
7.76M
#صوت | #نشست
🎧 علامه و مارکسیسم
👤استاد رحیمپور ازغدی
🔹قبل از مباحث معرفتشناسی در حوزه علم و فلسفه علم، یک سؤال بنیادینتر وجود دارد و آن هستیشناسی خود علم است. یعنی قبل از اپیستومولوژی، بُعد آنتولوژی خود ادراک که اساساً علم و ادراک چیست ماهیتاً؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هرمنوتیک رمانتیک.mp3
32.47M
#صوت | #نشست
🎧 هرمنوتیک رمانتیک
👤 حجتالاسلام دکتر سیدمحمود مرتضوی شاهرودی
🔹در قرن نوزدهم شلایرماخر (1768-1834) که یک متکلم آلمانی بود دیدگاه جدیدی در بحث هرمنوتیک ارائه کرد. دیدگاه وی متاثر از جنبش رمانتیسم در غرب بود که ادعا میکرد، امکان دستیابی به حقیقت و دریافتن آن امری بسیار دشوار است. رمانتیسم، عقلگرایی عصر روشنگری را به چالش کشاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
اثیر حکمت عملی.MP3
17.56M
#صوت | #نشست
🎧«تاثیر حکمت عملی بر فقه»
👤 حجت الاسلام سعیدی حسینی
🔹حکمت عملی مجموعه آن بایدها و نبایدهایی است که بخشی به اخلاق، بخشی به سیاست، بخشی به تدبیر منزل برمیگردد و هر چه جزء شعب فرعی این اصول یادشده است.
🔹متولی ادراک حکمت عملی عقل نظری است عقل نظری متولی اندیشههاست هر چه به بود و نبود یا باید و نباید برمیگردد و در حوزه اندیشه و فکر است مسئولش عقل نظری است که نیروی ادراککننده است. و مسئول اجرا و متولی اجرا، عقل عملی است. عقل در هیچ مرحلهای قانونگذار نیست بلکه قانونشناس است.
▫️پنج شنبه ۲۵ آبان ماه
▫️قم، بلوار جمهوری، میدان سپاه، بعد از خیابان شهید اخلاقی ۱ پلاک۱۲ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، طبقه اول
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
جنگیدن در غزه.mp3
42.58M
#صوت | #مناظره
🎧 در غزه بجنگیم؟ حقوقدانان چه میگویند؟!
👥 مناظره دیدنی آقایان عسگری و ذاکریان!
⬅️حماس آداب جنگ را رعایت نکرد. دقیقه ۸:۰۰
⬅️ حماس حق مقاومت دارد. دقیقه ۱۰:۵۰
⬅️ آیا همه شهروندان اسرائیل نظامی هستند؟دقیقه ۱۵:۳۰
⬅️ چه رفتارهایی غیر انسانی است؟ دقیقه ۱۹:۰۰
⬅️آیا قواعد بین الملل به صورت یکسان برای همه ملت ها به اجرا در می آید؟ دقیقه ۳۶:۴۰
⬅️آیا ارزش های انسانی را میتوان قربانی سیاست کرد؟ دقیقه ۵۱:۰۰
⬅️آیا بازیگران دیگر میتوانند در غزه مداخله نظامی کنند؟ دقیقه ۶۴:۰۰
📆 سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فلسفه حقوق 33.mp3
36.46M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه سی و سه
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠اسلام بردهداری را به خاطر شرائطی که بود کاملا نفی نکرد ولی با وضع احکام خاصی بردهداری را در مسیر انسانی وارد کرد و زمینه از بین رفتن بردهداری را فراهم نمود.
♻️جلسه سی و دو
#برده_داری
#فلسفه_حقوق
#قانون
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هرمنوتیک د.mp3
27.57M
#صوت | #نشست
🎧هرمنوتیک کلاسیک
👤 حجتالاسلام دکتر صفدر الهیراد
🔸مقصود ما از هرمنوتيک کلاسيک منحصراً دوره اي است که شاخصه اصلي آن ظهور و شيوع نوع جديدي از تعقل ورزي است که به واسطه نهضت اصلاح ديني از يک سو و انقلابي پياپي علمي در حوزه دانش تجربي و علوم عقلي از سوي ديگر به وجود آمد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
علامه و داروینیسم .mp3
16.29M
#صوت | #باز_نشر
🎧علامه طباطبایی و داروینیسم
👤استاد رحیم پور ازغدی
🔸در مقابل نظریه ثبات انواع، نظریهی تحول انواع یا ترنسفورمیسم که اصل آن ادعا هم سابقه نسبتا دیرینی دارد و بعدها توسط دانشمندانی مانند لامارک و به خصوص چارلز داروین،زیست شناس انگلیسی، مورد توجه فزونتری قرار گرفت، بر این باور شد که خلقت موجودات زنده بطور مستقل نبوده یعنی جانداران فعلی هر کدام تکامل یافته گونهی قبل از خود است و سرمنشا همه آنها از یک موجود تک سلولی به عنوان یک موجود زنده پدید آمدهاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
حکمت و فقه حکمرانی.mp3
6.6M
#صوت | #نشست
🎧مراسم رونمایی از کتاب حکمت و فقه حکمرانی
👤استاد عبدالحسین خسروپناه
🔹مراسم رونمایی از کتاب حکمت و فقه حکمرانی تالیف استاد عبدالحسین خسروپناه، بهعنوان اولین کتاب فارسی در موضوع حکمرانی اسلامی، همزمان با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آبان در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی وابسته به دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور سردار احمدی مقدم، ریاست دانشگاه و دیگر اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.
🔹نسبت حکمرانی و حکومتداری نسبت عموم و خصوص من وجه است و به عنوان یک علم میان رشتهای، نسبتهایی با علومی مانند مدیریت و علوم سیاسی دارد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
اتاق فکر.mp3
34.74M
فلسفه حقوق 34.mp3
26.82M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه سی و چهار
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠وقتى اسلام آمد، همه مناطق جهان قانون «بردهدارى» را معتبر مى دانستند؛ بنابراين، تغيير يا الغاى آن نيازمند برنامهريزى دقيق و زمان طولانى بود. اسلام در اين ميان با دو راهكار اساسى به جنگ بردهداری رفت: آزادسازى و قرارداد قسط بندى شده آزادى؛ علاوه بر آنها همه راههاى بهره كشى و هرگونه غارت و اسارت و شبيخون را قاطعانه ممنوع كرد.
♻️جلسه سی و سه
#برده_داری
#فلسفه_حقوق
#قانون
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
صوت استاد گرجی.mp3
31.61M
#صوت | #نشست
🎧نقش امر به معروف و نهی از منکر در مهندسی فرهنگی حجاب و عفاف
👤حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی
💠مهندسی فرهنگی؛ مهندسی یعنی به کارگیری علوم با استفاده از قوانین طبیعت به منظور طراحی ساختارها و سازمانهها و پردازش دادهها است. اگر کسی علوم روز را با استفاده از قوانین طبیعت به کار گرفت تا با ترکیب این دو و با بهره برداری از این دو ساختار و پردازش کند دادهها را به آن مهندسی میگوییم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
روشنفکری-اسرائیل.mp3
30.6M
#صوت | #نشست
🎧نوع مواجه جریان روشنفکری ایران با مساله اسرائیل
👤دکتر شجاعی زند
🔰از آغاز این بحران، روشنفکران و اندیشمندان جوامع مختلف، آرای متفاوتی دراینباره ابراز کردهاند. جبههبندیهای ایدئولوژیکی نیز پیرامون این بحران شکل گرفته و گاه حتی متاثر از واقعیتهای میدان عمل و کنش و واکنشهای طرفین درگیر، چرخشهایی نیز در قضاوتها و موضعگیریها ایجاد شده است. این امر در فضای فکری و سیاسی ایران نیز مسبوقبهسابقه است و میتوان ردپای آن را در تاریخ معاصر ایران رصد کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فلسفه حقوق 35.mp3
29.39M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه سی و پنج
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠حقوق زن در حوزه خصوصی ناظر به موضوعاتی چون ازدواج، فسخ آن، ارث و حضانت فرزند و در حوزه عمومی شامل حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی اوست.
♻️جلسه سی و چهار
#حقوق_زنان
#فلسفه_حقوق
#قانون
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
صوت استاد نصری.mp3
37.02M
#صوت | #باز_نشر
🎧بدحجابی؛ دلایل؛ پیامدها و بایستهها
👤دکتر کریم خان محمدی
🔸فوکوهاما در کتاب آخرش میگوید:« پس از یک دوره طولانی که برای افراد تحصیل کرده خاورمیانه برگرفته از آداب و پوشش غربی عملی مدرن روز به حساب میآمد شمار زیادی از زنان مسلمان در کشورهای مصر، ترکیه و حوزه خلیج فارس گذاشتن حجاب و روسری را آغاز کردند.
🔸به راستی که بسیاری از اینان مسلمانانی مومن هستند اما برخی از اینها از آغاز مذهبی نبودند اما بعدا به حجاب روی آوردند و دلیلش هم آن است که حجاب بُعد هویتی پیدا کرد به گونهایی حجاب نشانه هویت است و نشانگر این است که به فرهنگ خود افتخار میکنند.»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
علامه و ماتریالیسم.mp3
28.75M
#صوت | #نشست
🎧علامه طباطبایی و ماتریالیسم
👤استاد رحیمپور ازغدی
🔸 ماتریالیست کسى را مى گویند که در ماوراى چهار دیوار عالم ماده، حقیقتى را قبول ندارد و رسماً خدا و روح مجرد و هر نیروى فوق طبیعت را انکار مى کند عالم را مانند دستگاه ماشینى مى داند که چرخ هاى آن را یک سلسله علل و معلول فاقد علم و شعور تشکیل مى دهند،
🔸با این فرق: ماشین، سازنده عاقلى دارد که طبق نقشه معین و براى رسیدن به هدف معلومى آن را به این صورت درآورده و چرخ هاى آن را طورى منظم کرده است که قهراً به آن هدف منتهى مى شود ولى ماشین طبیعت، اصولا سازنده اى ندارد چه جاى اینکه هدف و غایتى داشته باشد، بلکه چرخ هاى عظیم آن را در اثر تصادفات به صورت کنونى درآمده، و حرکات جبرى خود را بى اراده تعقیب مى کند و مقید به راه و روشن و نتیجه خاصى نیست!
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت