۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها
عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژهی «سَبک»، میتوان مراد از سبکِ زندگی را دقیقتر یافت. سَبک مترادف واژهی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانستهاند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] شهید مطهری نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیتالله خامنهای آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آوردهاند، همردیف آن عبارات «روشِ زندگی» و «عاداتِ زندگی» را نیز به کار بردهاند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شدهاند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نمودهاند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند.
۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات
یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیتالله خامنهای، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایشها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر میپذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر میگذارد، روی اخلاق ما اثر میگذارد، گاهی روی برداشتها و تلقیهای ما اثر میگذارد. دلبستگی که پیدا میکنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر میگذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مىکشاند و به عمل صالح دلالت مىکند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مىکند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشهها میتواند بواسطهی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتنابناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومهی فکری معظمله، آنچه میتواند «مادهی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که میتواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد میتواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، تداوم عمل با معرفت دینی توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه طباطبایی با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ میداند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسختر، روشنتر و در تاثیرش قوىتر مىگردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرشها و باورها مطرح است.
۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی
خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیهی هفتم از بیانیهی گام دوم انقلاب گوشزد شد. آیتالله خامنهای قبلاً تصریح کرده بودند که عدهای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کردهاند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانیشدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بینالمللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانهای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد.
۶. راهبردِ جریان فرهنگیِ انقلاب اسلامی
همچنانکه در سطور پیشین عرض شد، دشمن راهبردِ خود را بر تغییرِ سبکِ زندگی با هدفِ تغییر باورها متمرکز کرده است. این راهبرد البته از پشتوانهی نظری برخوردار است و آن اینکه «واقعیّتهای زندگی، در فکر انسان اثر میگذارد؛ رفتار روزانه در دل و روح انسان اثر میگذارد ـ هم روح خود انسان، هم روح مخاطبان و معاشران انسان ـ اینها میخواهند این [سبک زندگی] را تغییر بدهند».[۳۱] راهِ مقابله با این تهاجم نیز از ترویجِ سبکِ زندگیِ دینی و تعمیق و گسترش آن در متن جامعه میگذرد. علمای دینی در حوزهی تربیت نیز بر همین شیوه تأکید دارند. انسان موجودی است که نیازمند تربیتِ عقل، نفس، قلب و آداب ظاهریِ خود است. در این میان انسان اگر بخواهد عقل و نفسِ خود را تربیت کند، ابتدا باید از ادب ظاهری شروع کند. ادب ظاهری، اثرِ تربیتی خود را در نفس و قلبِ انسان خواهد گذاشت.[۳۲] همچنانکه رهبر انقلاب در توصیهی هفتم بیانیه هم تأکید کردند و قبلاً در دیدار دانشجویان هم خطاب به جوانانِ دانشجو گفته بودند[۳۳]، مسئولیتِ اصلیِ این جهاد، برعهدهی جوانان است. جوانان به مثابه پیشرانِ حرکتِ انقلاب، اگر خود به رعایتِ سبکِ زندگیِ دینی ملتزم باشند، جامعه را هم دنبال خود حرکت خواهند داد. تأکید حضرت آیتالله خامنهای بر مظاهرِ دینی در میانِ جوانان همچون اعتکاف، رونقیافتن فضاهای دینی، اردوهای جهادی، صحنههای عبادت، پیادهرویهای زیارت اربعین و... اهمیت همین مطلب را میرساند.
پینوشت:
[۱]. حضرت آیتالله خامنهای: دو امام مجاهد، صص۲۶۹ تا ۲۷۲
[۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۹ دی ماه ۱۳۸۸
[۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۶ مهرماه ۱۳۶۸
[۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۳ آذر ۱۳۹۵
[۵]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۶]. همان
[۷]. حضرت آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص۱۰۳
[۸]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۹]. همان
[۱۰]. همان
[۱۱]. سوره أنفال، آیه ۴۲: «آنگاه که شما بر دامنه نزدیکتر [کوه] بودید و آنان در دامنه دورتر [کوه]، و سوارانِ [دشمن] پایینتر از شما [موضع گرفته] بودند، و اگر با یکدیگر وعده گذارده بودید، قطعاً در وعدهگاه خود اختلاف مىکردید، ولى [چنین شد] تا خداوند کارى را که انجام شدنى بود به انجام رساند [و] تا کسى که [باید] هلاک شود، با دلیلى روشن هلاک گردد و کسى که [باید] زنده شود، با دلیلى واضح زنده بماند و خداست که در حقیقت شنواى داناست.»
[۱۲]. محمدتقی مدرسی، من هدی القرآن، ج۴، ص۶۵
[۱۳]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۱۱۴
[۱۴]. سوره طه، آیه ۲۲
[۱۵]. سوره روم، آیه ۳۰
[۱۶]. غیرعادی یا غیرطبیعی متفاوت است؛ مراد از غیرعادی، یعنی کاری که با عادات ظاهری و محاسبات معمولی مادّی جور در نیاید و در عین حال خلاف طبیعت هم نباشد.
[۱۷]. سوره أنفال، آیه ۴۲
[۱۸]. سوره أحزاب، آیه ۲۲
[۱۹]. طریحی، مجمعالبحرین، ۱۳۷۵، ج۳، ص۳۴۰ و راغب اصفهانی، مفردات ألفاظ القرآن، ۱۳۶۲، ص۲۴۷
[۲۰]. مرتضی مطهری، سیری در سیره نبوی، ۱۳۸۹، صص۴۵و۴۶
[۲۱]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ و ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱
[۲۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۵ مهرماه ۱۳۹۵
[۲۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۰ آبان ۱۳۸۳
[۲۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
[۲۵]. عبدالحسین خسروپناه، منظومه فکری آیتالله خامنهای، ۱۳۹۶، ص۳۸۳
[۲۶]. امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ۱۳۹۱، صص۸۷ و ۸۸ و آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ۱۳۹۳، ص۱۰۳
[۲۷]. سوره روم، آیه ۱۰: «آن گاه فرجام کسانى که بدى کردند [بسى] بدتر بود، [چرا] که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را به ریشخند مىگرفتند».
[۲۸]. سوره فاطر، بخشی از آیه ۱۰: «هر کس سربلندى مىخواهد، سربلندى یکسره از آنِ خداست. سخنان پاکیزه به سوى او بالا مىرود، و کار شایسته به آن رفعت مىبخشد...»
[۲۹]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ۱۴۱۷، ج۱۷، ص۲۳
[۳۰]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
[۳۱]. آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴
[۳۲]. مجتبی تهرانی، ادب الهی(تربیّت مربی)، ص۷۷
[۳۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
منبع:
http://farsi.khamenei.ir
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
Panahian-KelidAsasiHameGhoflha.mp3@farhangesadid
زمان:
حجم:
2.99M
🍀 #صوت | امید؛کلید اساسی همه قفلها
🎙حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
#گام_دوم_انقلاب
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
درختوارۀ بیانیۀ گام دوم.pdf
حجم:
192.5K
📝 «گذشته، حال و آیندهٔ» انقلاب اسلامی
🔴 درختوارهٔ «بیانیهٔ گام دوم»
⏺ حدوث و بقای انقلاب اسلامی
1⃣ فتوحات گذشته انقلاب اسلامی
🔹 برکات و پیشرفتها
🔹پیشروی در مبارزه
2⃣ شرایط کنونی انقلاب اسلامی
🔹آسیبها و چالشها
🔹ظرفیتهای مهم
3⃣ مسیر آینده انقلاب اسلامی
تنظیم: ادمین کانال استادمیرباقری @norouzi313
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
#اطلاعيه
در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای مختلف كشور و وضعيت نگرانكننده مردم سيل زده برخی مناطق و نیاز مبرم اين عزيزان به کمکهای فوری مردمی، حوزویان و خیّرین بزرگوار میتوانند کمکهای خود را به شماره حساب رسمی مركز خدمات واریز نمايند.
🔻🔻🔻
💳 شماره حساب: 0112049594000
💳 شماره کارت: 6037991899985406
✍ مشارکت نورانی- مرکز خدمات حوزه
➖ ضمناً شما میتوانيد با مراجعه به صفحه رسمی خبرگزاری حوزه «حوزویان در خدمت سیل زدگان» به آدرس hawzahnews.com/subject/seil گزارش خدمترسانی حوزويان در مناطق سيل زده كشور را مشاهده نماييد.
—----------
🇮🇷 كانال حوزههای علميه
📡 @Howzehaa
http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️نظر جالب مردم پلدختر در مورد حضور طلاب در این مناطق سیل زده
♦️طلبههایی که اینجا آمدند ما را شرمنده کردند/ واقعا از جان خودشان مایه گذاشتند برای ما
@sadeqieh
⚡️بیاعتنایی به سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب، عامل ویرانیهای سیل
شهریورماه ۱۳۸۴ رهبر حکیم انقلاب بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام را درباره "پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی" ابلاغ کردهاند. حدود ۱۴ سال از ابلاغ این سیاستها میگذرد و اتفاقات ناگواری که در ابتدای سال ۹۸ رخ داد، ناشی از اجرایی نشدن این سیاستها توسط دستگاههای مسئول است. این سیاست کلی، ۹ بند دارد که آن را برای مطالعه شما در ادامه آوردهام. اما پرسش اینجاست که این سیاستها چقدر تحقق یافته است؟ اساسا ضمانت اجرای این سیاستها چیست؟ اعتنا و بیاعتنایی به این سیاستها توسط دستگاهها، چه تفاوتی در حال مدیران دارد؟ آیا وقتی رهبر انقلاب تعیین سیاستهای کلی را مهمترین وظیفه رهبری در قانون اساسی میدانند، اساسا قانون اساسی مکانیسمی برای ضمانت اجرای این سیاستها پیش بینی کرده است؟ پاسخ مثبت است. بر اساس بند دوم اصل ۱۱۰ رهبری ناظر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام است. حضرت آقا بر اساس بند پایانی اصل ۱۱۰، این نظارت را به هیئت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کردهاند، اما لیبرالها همه تلاش خود را به کار بستهاند تا این نظارت محقق نشود و سیاستهای کلی، یعنی مهمترین وظیفه رهبری در قانون اساسی، تبدیل به یک سری توصیه تشریفاتی شود. باید با تمام توان برای تحقق این نظارت تلاش کرد تا فجایعی چون ویرانیهای سیل امسال، تکرار نشود.
🔺سیاستهای کلی نظام برای پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه(تخلیص شده)
۱ـ افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آمادهسازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی
۲ـ گسترش و تقویت مطالعات علمی و پژوهشی، بهمنظور شناسایی و کاستن از خطرات اینگونه حوادث.
۳ـ ایجاد مدیریت واحد با تعیین رئیسجمهور برای آمادگی دائمی و اقدام مؤثر و فرماندهی در دوره بحران:
۱ـ۳ـ ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات بهمنظور هشدار بموقع و اطلاعرسانی دقیق و بهنگام در زمان وقوع حادثه.
۲ـ۳ـ تقویت آمادگیها و امکانات لازم برای اجرای سریع و مؤثر عملیات جستوجو و نجات در ساعات اولیه، امداد و اسکان موقت آسیبدیدگان، تنظیم سیاستهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی و سازماندهی کمکهای داخلی و خارجی در زمینههای فوق.
۳ـ۳ـ در اختیار گرفتن کلیه امکانات و توانمندیهای مورد نیاز اعم از دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح در طول زمان بحران.
۴ـ تدوین برنامههای جامع علمی بهمنظور بازتوانی روانی و اجتماعی آسیبدیدگان و بازسازی اصولی و فنی مناطق آسیبدیده.
۵ـ گسترش نظامات مؤثر جبران خسارت نظیر انواع بیمهها، حمایتهای مالی و تشویقی، تسهیلات ویژه و صندوقهای حمایتی.
۶ـ پیشگیری و کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله در شهرها و روستاها و افزایش ضریب ایمنی در ساختوسازهای جدید.
۱ـ۶ـ مکانیابی و مناسبسازی کاربریها در مراکز جمعیتی شهری و روستایی و تأسیسات حساس و مهم متناسب با پهنهبندی خطر نسبی زلزله در کشور.
۲ـ۶ـ بهبود مدیریت و نظارت بر ساختوساز با بهکارگیری نیروهای متخصص و تربیت نیروی کار ماهر در کلیهی سطوح و تقویت نظام مهندسی و تشکلهای فنی و حرفهای و استفاده از تجربههای موفق کشورهای پیشرفته زلزلهخیز.
۳ـ۶ـ ممنوعیت و جلوگیری از ساختوسازهای غیرفنی و ناامن در برابر زلزله و الزامی کردن بیمه و استفاده از کلیهی استانداردها و مقررات مربوط به طرح و اجرا.
۴ـ۶ـ استانداردسازی مصالح پایه و اصلی سازهای و الزامی کردن استفاده از مصالح استاندارد، باکیفیت و مقاوم و ترویج و تشویق فناوریهای نوین و پایدار و ساخت سازههای سبک.
۵ـ۶ـ تهیه و تصویب قوانین و مقررات لازم برای جرم و تخلف شناختن ساختوسازهای غیرفنی.
۷ـ کاهش آسیبپذیری وضعیت موجود کشور در برابر زلزله با محوریت حفظ جان انسانها.
۱ـ۷ـ تدوین و اصلاح طرحهای توسعه و عمران شهری و روستایی متناسب با پهنهبندی خطر نسبی زلزله در مناطق مختلف کشور.
۲ـ۷ـ ایمنسازی و بهسازی لرزهای ساختمانهای دولتی، عمومی و مهم، شریانهای حیاتی و تأسیسات زیربنایی و بازسازی و بهسازی بافتهای فرسوده حداکثر تا مدت ۱۰ سال.
۳ـ۷ـ ارائه تسهیلات ویژه و حمایتهای تشویقی (بیمه و نظایر آن) بهمنظور ایمنسازی و بهسازی لرزهای ساختمانها.
۸ـ شناسایی پدیدههای جوی و اقلیمی و نحوه پدیدار شدن خطرات و ارزیابی تأثیر و میزان آسیب آنها از طریق تهیه اطلس ملی پدیدههای طبیعی، ایجاد نظام بههمپیوسته ملی پایش و بهبود نظامهای هشدار سریع و پیشآگاهی بلندمدت با استفاده از فناوریهای پیشرفته.
۹ـ تنظیم برنامههای توسعه ملی بهگونهای که در همه فعالیتهای آن در همه سطوح، رویکرد «سازگاری با اقلیم» ملاحظه و نهادینه شود.
@syjebraily
♦رئیس قوه قضائیه در پاسخ به تسنیم: قصور افراد در سیل گلستان را پیگیری و با مسببان برخورد میکنیم
حجتالاسلام رئیسی:
🔹 برای اینکه در این کشور هر روز شاهد بروز یک حادثه نباشیم، باید علاوه بر تقصیرها قصورها را هم رسیدگی کنیم
🔹گاهی اوقات فردی مسئولیت خود را انجام نمیدهد و خسارتی به کشور وارد میشود چرا این موضوع پیگیری نشود؟ برخی ترک فعلها خسارت بیشتری وارد میکند و ما حتما این مسائل را پیگیری میکنیم.
🔹 باید زیرساخت هایی فراهم شود که نزول باران مایه خشنودی مردم شود.
🔹بنده چند گزارش از بخشهای اجرایی و نظارتی کشور را دیدم و دلیل اصلی سیل در گلستان، خوزستان و برخی نقاط دیگر، عدم لایروبی و برخی اقدامات که بخش هایی مانند وزارت نیرو عهدهدار آن هستند، بیان شد
✅به کانال دیده بان @didebann بپیوندید
1.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قشنگ ترين پاسخ به اساسي ترين سوال خيلي از مردم
اگه حسن روحاني خوب نبود چرا توسط شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شد !؟
.
نشر بديد ثواب داره .
.
.
👈کانال حقایق بدون سانسور
.
سروش
sapp.ir/haghayeghbedoonesansor .
اینستاگرام
instagram.com/haghayeghbedoonesansor
.
تلگرام
t.me/haghayeghbedoonesansor
.
ایتا
eitaa.com/haghayeghbedoonesansor 🌹
📝 #مشق_فردا 2⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴سوال دوم: #چرا_گام_دوم؟
🔰اگرچه مراحل انقلاب اسلامی در بیان مشهوری از رهبر انقلاب، پنج مرحله است؛ یعنی :
1⃣ انقلاب اسلامی
2⃣ نظام اسلامی
3⃣ دولت اسلامی
4⃣ جامعه اسلامی
5⃣ تمدن اسلامی
🔰 اما برای رسیدن به مرحله پنجم دو گام اصلی و یک گام نهایی درنظر گرفته شده است:
✳️ گام اول: سرنگونی نظام طاغوت، استقرار نظام اسلامی و آغاز تلاش برای شکل گیری دولت یا حکومت اسلامی
✳️گام دوم: تکمیل تلاش برای تشکیل دولت اسلامی، ساختن جامعه اسلامی.
✳️ گام نهایی: تحقق تمدن جهانی اسلامی با محوریت ولایت عظمی ارواحنا فداه
✅ اینک وارد #گام_دوم انقلاب اسلامی شده و موظفیم اولا دولت اسلامی را بسازیم. سپس جامعه را اسلامی کنیم و در نهایت زمینه ظهور را با صدور الگوی دولت و جامعه اسلامی فراهم نماییم.
✅ منظور از دولت اسلامی، اسلامی شدن کل سیستم حکومت اعم از قوای مجریه و مقننه و قضائیه، نیروهای مسلح و اسلامی شدن قوانین، رویه ها، روش ها و کارگزاران و متصدیان امور حکومتی است.
✅ ومراد از جامعه اسلامی حاکم شدن اسلام در جمیع روابط اجتماعی و تشکیل امتی گسترده، یکپارچه و قوی و امین برای امام جامعه است...
🖊حمید رضا مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📝 #مشق_فردا 3⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴سوال سوم: چرا این بیانیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
🔰به نظر بنده دلایل اهمیت این متن راهبردی متعدد است ولی برخی از اهم دلایل به قرار زیر است:
1⃣ تحلیلی عمیق، واقعی، جامع و مستند از مسیر طی شده در چهل سال اول که می تواند در صورت تبیین و ترویج آن، موتور یأس آفرینی دشمن در جامعه را به کلی خاموش و بی اثر کند.
فراز و فرودهای چله اول را دو گونه می توان جمع بندی کرد:
🔹یکی با رویکرد مأیوسانه، منفی نگرانه و عیب جویانه
🔹دوم با نگاه واقع بینانه و منصفانه که قطعا نتیجه اش چیزی نیست جز امید در عین اعتراف به فاصله میان آنچه شد، آنچه می توانست بشود و آنچه باید بشود.
✅ البته در این چهل سال باید بپذیریم در عرصه تبلیغات و رسانه بسیار ضعیف عمل کردیم خصوصا در مقابل غول رسانه ای نظام سلطه.
🔻لذا حضرت آقا در بخش آغازین توصیه های خود در #بیانیه_گام_دوم به عنوان یک استراتژی بسیار مهم به جوانان توصیه می کنند:
⏪« شما جوانان باید پیش گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید.»
2⃣ سندی تاریخی و حجتی قاطع برای سپردن کار و بار انقلاب به نسل جوان در همه عرصه ها.
⏪ « اگر زمام اداره ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مومن و انقلابی و دانا و کاردان_ که بحمدالله کم نیستند_ سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد. ان شاءالله » (متن بیانیه #گام_دوم)
3⃣ تصریح به زوال آمریکا و نظام سلطه و ظهور ولایت عظمای امام زمان ارواحنافداه در گام دوم
🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع
↩️ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd