✅چرا حضرت آقا از مسئولیت بزرگ تر دولت در کنترل فضای مجازی صحبت نکردند؟
🔷دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان ناجا "ناامن شدن فضای مجازی را موجب ضرر و زیان به مردم دانستند و بر وظیفهی نیروی انتظامی در تأمین امنیت فضای مجازی تأکید کردند." "
همچنین ""«جلوگیری از خرید و فروش سلاح» را یکی دیگر از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمردند و افزودند: در برخی کشورها مانند آمریکا، خرید و فروش سلاح به علت منافع مافیای کمپانیهای اسلحهسازی آزاد است و برای مردم آن مشکلساز است، اما در کشور ما که چنین مشکلی وجود ندارد و خرید و فروش سلاح ممنوع است، باید جلوی آن گرفته شود.""
🔷همچنین گفتند: ""قاتل دیروز روحانیِ همدانی در صفحهی اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده است که مقابله با اینگونه موارد وظیفهی نیروی انتظامی است.""
🔷مطابق آنچه از خبر این دیدار نقل شده ایشان از مسئولیت بزرگتر دولت و مجلس در این ماجرا به صورت علنی چیزی نگفتند. علت روشن است. دولت و مجلس در خوابند و بلکه دولت هشیارانه و در جهت مقاصد سیاسی خود، کوته اندیشانه به نظام و انقلاب ضربه می زند. ماجرای شکست فیلترینگ تلگرام با بازیهای وزارت ارتباطات هم یک تجربه است.
🔷دولت کار خود را می کند و مجلس هم اراده ای برای اصلاح ندارد. مسئول سابق قوه قضاییه هم در پیچ و خم های ایجاد شده نتوانست کاری کند مسئول فعلی هم تازه وارد شده و بعید است از قبل برنامه ای داشته باشد و تا کاری آغاز شود فرصتها رفته و چه بسا موانعی بیشتر شده است.
🔷 نتیجه این است که فضای مجازی در اختیار انقلاب نیست. به تعبیر دیگر ما در فضای حقیقی در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم اما در فضای مجازی هنوز مرحله اول یعنی حاکمیت کفر شکسته نشده است و هنوز انقلاب اسلامی در فضای مجازی رخ نداده است. به این دلیل فضای مجازی مثل خرمشهر در دست دشمن است. توجه شود دولت و مجلس دشمن نیستند آنها نسبت به حضور دشمن در فضای مجازی کشور سهل انگاری دارند و از حاکمیت خود در فضای حقیقی برای پیشبرد اهداف انقلاب در فضای مجازی استفاده نمی کنند.
🔷نقشه ی راه تحقق این مراحل در فضای مجازی روشن است و شروع آن با شبکه ملی اطلاعات است. شبکه ملی اطلاعات، شبکهای پهن باند، با پوشش کشوری و امن، که امکان اتصال و دسترسی به انواع خدمات پرسرعت را با تعرفه رقابتی برای کلیه کاربران مبتنی بر فرهنگ اسلامی - ایرانی، فراهم می سازد به نحوی که کلیه محتوای میزبانی شده در مراکز داده داخل کشور از داخل مسیر یابی می شود.
🔷شبکه ملی اطلاعات ، 3 پیش نیاز اساسی و مهم دارد که به شرح ذیل است :
بستر و زیرساخت انتقال اطلاعات (شبکه ملی فیبر نوری)
بستر و زیرساخت ذخیره اطلاعات (مراکز داده ملی)
بستر و زیرساخت نرم افزاری (سرویس ها و نرم افزارهای مبتنی بر شبکه)
🔷 بر اساس قانون برنامه پنجساله پنجم دستگاههای مرتبط، موظف به ایجاد ا ین شبکه شده اند. اما آنها با شیوه های مختلف مثل گزارشهای خلاف واقع از پیشرفت این شبکه، بهانه گیری دروغ در عدم توان نیروهای داخلی از ایجاد زیر ساختها و مانند آن تا کنون کاری نکرده اند
🔷در حقیقت مشکل اصلی این است کسانی در دستگاهها حاکم شده اند که نگاه انقلابی به امور ندازند.لذا چاره ی اصلی کار این است کسانی در فضای حقیقی بر سر کار بیایند که بر دوران سلطه استکبار در فضای مجازی کشور خاتمه داده و پس از آن نظام اسلامی و دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در فضای مجازی ایران و دیگر کشور ها تحقق یابد.
🔷 اینهم میسر نیست جز با بیداری مردم و نقش آفرینی آنان در تحقق دولت اسلامی در فضای حقیقی. در این زمان است که انتظار تحقق انقلاب در فضای مجازی واقعی خواهد بود.
🔷 اگر چه رهبری در جلسات خصوصی بر مطالبات خود در فضای مجازی از مسئولان بسیار جدی تاکید دارند اما گفتن مکرر این موارد در فضای عمومی چندان لطفی ندارد چرا تجربه نشان داده موجب توجه مردم و به حرکت در آمدن خواص نخواهد شد
🔷 یکی از علل اینکه رهبری در بیانیه گام دوم هم از دولت اسلامی نامی نیاوردند هر چند تمام بیانیه در همین جهت است، همین موضوع است.
پایان مطلب.
.
◀️بخشی از ماده ۴۶ قانون پنجم برنامه توسعه اینگونه نوشته شده است:
ماده۴۶: به منظور بسط خدمات دولت الکترونیک، صنعت فناوری اطلاعات، سواد اطلاعاتی و افزایش بهرهوری در حوزههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات زیر انجام میشود:
الف ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور مناسب اقدام و با استفاده از توان و ظرفیت بخشهای عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم نماید که تا پایان سال دوم کلیه دستگاههای اجرائی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه، شصت درصد (۶۰%) خانوارها و کلیه کسب و کارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.
ب ـ کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و توسعه و تکمیل پایگاههای اطلاعاتی خود حداکثر تا پایان سال دوم برنامه بر اساس فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری اطلاعات خود را در مراکز داده داخلی با رعایت مقررات امنیتی و استانداردهای لازم نگهداری و بهروزرسانی نمایند و بر اساس آئیننامه اجرائی که در شش ماهه اول برنامه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت اطلاعات و معاونت، تهیه و به تصویب هیأتوزیران خواهد رسید نسبت به تبادل و به اشتراکگذاری رایگان اطلاعات به منظور ایجاد سامانههای اطلاعاتی و کاهش تولید و نگهداری اطلاعات تکراری در این شبکه با تأمین و حفظ امنیت تولید، پردازش و نگهداری اطلاعات اقدام نمایند.
نیروی انتظامی.zip
حجم:
740.2K
🔸مجموعه #عکسنوشتهها از
بیانات #رهبر_انقلاب_اسلامی در
دیدار فرماندهان نیروی انتظامی
۱۳۹۸/۲/۸
#تبیین
@t_manzome_f_r
4_485233460798030147.pdf
حجم:
278.6K
#جزوه | جذاب سازی #ماه_رمضان برای کودکان و نوجوانان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5877384069917966481.rar
حجم:
865.5K
سخنرانی ها و گفتمانهای کوتاه مربیان در گعده ها و حلقه های ماه مبارک #رمضان
شرح و توضیح دعای هر روز
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5834884956207186050.docx
حجم:
22.2K
#متن_مجری | متن ادبی و شعر درباره ماه مبارک #رمضان
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_188315602757091440.rar
حجم:
2.59M
درسنامه ماه رمضان
متن کامل ۱۱۰ مقاله، ویژه ماه مبارک رمضان
#درسنامه
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های ماه رمضان.pdf
حجم:
42.6K
۶۰ ایده و طرح ویژه ماه مبارک رمضان در سه دسته:
۱. معرفتی
۲. فرهنگی و هنری
۳. تفریحی و سرگرمی
#ایده
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5843673893813878923.pdf
حجم:
25.53M
#مجموعه_نمایشگاهی | درس زندگی
ویژه ماه مبارک رمضان
👈تعداد ۱۵ تابلو
#ماه_رمضان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔸 #یادداشت | معادله چهار مجهولی #شهادت #طلبه_همدانی
🔹حمله به طلبه همدانی قطعا یک اتفاق و تصمیم یكباره نبوده است.
🔹اگر چه سازمانی بودن این حركت اثبات نشده است اما یقینا این اتفاق حاصل یك فرایند است كه تحلیل آن مانند حل یک معادله چند مجهولی میماند.
🔺مجهول اول:
🔹چه رابطهای بین جریان سیاسی حاكم و اتفاقاتی از این دست وجود دارد؟
🔹چرا هرگاه جریان اصلاحات و شاخههای آن مثل اعتدال در كشور قدرت پیدا میكنند جریانهای دینی مورد حمله و هجمه قرار میگیرند؟
🔺مجهول دوم:
🔹چه سنخیتی بین سلبریتیها و جنایتكاران این چنینی وجود دارد كه در همه این جنایتها طرف جانی را گرفته و به حمایت از آنها میپردازند.
🔹راز این مجهول را شاید بتوان در جمله مشهور یكی از تئوریسینهای اصلی جریان اصلاحات جستجو كرد؛ او در مصاحبهای گفته بود باید حرفهایمان را از زبان سلبریتیها بزنیم.
🔺مجهول سوم:
🔹در زمانی كه بهروز حاجیلو در صفحهای با 44000 فالور مشغول به گردنكشی و قدرتنمایی با انواع اسلحههای گرم از وینچستر تا كلتهای طارق عزیز بوده #پلیس_فتا دقیقا مشغول چه كاری بوده است؟
🔺مجهول چهارم:
🔹آیا وزارت ارتباطات برخلاف ادعاهای پر طمطراقی كه دارد توانی در كنترل این فضا ندارد؟!
🔹یا ارادهای برای انجام این مهم وجود ندارد و یا اگر كمی بدبینانهتر نگاه كنیم باید بپرسیم كه آیا اراده بر خلاف وجود دارد؟!
♨️ كاری كه بهروز حاجیلو كرد برایندی از مسائلی است كه به چهار مجهول معادله مطرح شده برمیگردد و تقابل با آن نیازمند یک تغییر كلان در سطوح مختلف دولتی و نیز فرهنگی است.
✍🏻 عبدالصالح شمساللهی