eitaa logo
گروه فرهنگی تبلیغی رائد اردکان_یزد
112 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
784 فایل
‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan آیدی مدیر : @Khatibyazdi110amirebayanyazdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی 🔸گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک🔸 مفاهیم تجریدی به اموری می گویند که هم به حق می خورد و هم به باطل. شما شنیدید که در آیین زرتشت می‌گویند گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک. این حرف‌ها کلی گویی است. این انبیاء هستند که به ما می‌گویند چه چیز نیک است و چه چیز شر. وگرنه هر کسی کار خودش را نیک می داند. مگر ابلیس به کار خودش می‌گوید ضلالت؟ ابلیس به کار انبیاء می‌گوید گمراهی. سلمان‌فارسی در خانواده‌ای زرتشتی به دنیا آمد، اما به عقلش عمل کرد و به کمک آن مسیحیت را پیدا کرد اما از مسیحیت به سمت اسلام آمد. به چه دلیل؟ به دلیل اینکه عقلش را راهنمای خود کرد، عقلش هم او را تا در خانۀ پیغمبرصلی الله‌علیه‌وآله آورد. عقل مثلِ عقربۀ مغناطیسی است. نقشه داشته‌باشی، عقربه هم داشته‌باشی، تو را به مقصد می‌رساند. @haerishirazi🔹
4_5902187518937268470.ppsx
2.84M
مراسم قرآن به سر گرفتن ✅ویژه 🌸کانال تربیتی یک مربی @yekmorabbi 👈
4_5902187518937268471.ppsx
1.5M
اعمال شب قدر ✅ویژه 🌸کانال تربیتی یک مربی @yekmorabbi 👈
4_5870588027201388655.ppsx
2.18M
دعای جوشن کبیر ✅ویژه 🌸کانال تربیتی یک مربی @yekmorabbi 👈
🔴الگوی رفتاری #امام_خمینی (ره) از منظر امام خامنه ای97/03/14 #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان
در یک پدیده‌ی شگفت‌آوری وجود دارد؛ سه بظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است. امیرالمؤمنین، هم انسان است، انسان قدرتمندی است، هم درعین‌حال است، و هم درعین‌حال در حوادث گوناگون است؛ این سه خصوصیّت در امیرالمؤمنین و در حالات آن بزرگوار مشهود است.امام خامنه ای97/03/14
نشانه‌های او(امیرالمومنین) در رفتار دشمنان، در رفتار حسودان، در که عواملِ دشمنانش به امیرالمؤمنین در زمان حیات او وارد آوردند، در او که بعضی از نزدیکانش و خواصّش به‌خاطر از او جدا شدند- است. اینها نشانه‌ی مظلومیّت آن بزرگوار است. این فشارِ واردآمده‌ی از جوانب مختلف بر این انسان بزرگ تا حدّی است که گاهی این انسان صبور و دریادل و شکیبا، آن‌طوری که معروف است با چاه درددل میکند، با چاه حرف میزند؛ این نشان‌دهنده‌ی مظلومیّت امیرالمؤمنین است. بعد از رحلت او و شهادت او هم تا سالهای متمادی، دشمنان او که بر اریکه‌ی حکومت، بر سلطنت مسلّط شده بودند، در سرتاسر کشور اسلامی وسیع بر سر منابر به او اهانت میکردند و [نسبت] به امیرالمؤمنین -مجسّمه‌ی تقوا و عدالت و دادگری- بدگویی میکردند.امام خامنه ای97/03/14
امام بزرگوار یک انسان بود؛ انسانی که توانست وراثتی را بعد از دو هزار سال، در این کشور وسیع و بزرگ از اریکه‌ی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت میطلبد؛ نشانه‌ی قوّت فوق‌العاده‌ی امام بزرگوار است. توانست را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به وادار کند؛ توطئه‌ها را خنثی کند؛ و طرّاحان را ناکام بگذارد. آن کسانی که جنگ تحمیلی را طرّاحی کرده بودند، غرضشان نابود کردن انقلاب و ریشه‌کن کردن نظام اسلامی بود؛ امام بزرگوار از این ، یک به وجود آورد؛ اینها نشانه‌ی قوّت و قدرت و اقتدار امام بزرگوار است. امام خامنه ای97/03/14
عزیزان من، جوانان عزیز، ملّت بزرگ ایران! که شما از مشاهده میکنید، نشانه‌ی دشمن است، نشانه‌ی عصبی شدن دشمن است، نشانه‌ی اقتدار او نیست. آنچه از دشمن امروز علیه جمهوری اسلامی سر میزند، از سرِ اقتدار نیست؛ به‌خاطر این است که از پیشرفت جمهوری اسلامی، از عظمت جمهوری اسلامی، از ایران آشفته است، عصبی است، دستپاچه است؛ این حرکات، ناشی از آن است. امام خامنه ای97/03/14
راحل هم از این ترکیب شده است. آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در داخل، در مقابلِ امام بزرگوار ما بودند. اینها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیّتِ انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند؛ آنها هم دنبال برای این حکومت بودند و هستند؛ جایگزینهای آنها هم امروزند؛ آنها هم معلوم است که چه کسانی [هستند]. در جبهه‌ی مخالفین امام، ، همان همرهان سست‌کمربندند. وای از آن همرهان سست‌کمربند که در مقابل خواسته‌های دنیایی نتوانستند مقاومت کنند! میدان تسابُق‌الی‌الخیرات را تبدیل کردند به میدان جنگ برای قدرت و جنگ برای دستیابی به حطام دنیوی! در بین آنها هم همه‌جور [بودند]؛ در زمان امیرالمؤمنین، هم امثال طلحه و زبیر بودند، هم افراد کوچکی در این جمع ناکثین وجود داشتند. در زمان امام هم قضیّه همین بود و امام بزرگوار در مقابل این جبهه‌ی گسترده‌ی وسیعِ متنوّع ایستاد. -ناآگاه‌ها- آن‌ کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، را نتوانستند تشخیص بدهند. امام خامنه ای97/03/14
چند امام بزرگوار اوّلاً امام در مواجهه‌ی با این دشمنی‌ها و دشمنان، برخورد داشت، برخوردِ از روی ضعف و انفعال نداشت؛ امام هرگز منفعل نشد؛ نه احساس ضعف کرد و نه از خود ضعف نشان داد؛ در مقابل دشمنان، قدرتمندانه و به‌صورت فعّال ایستاد. دوّم: امام از پرهیز میکرد؛ امام در مقابل حوادث، هیجان‌‌زده نمیشد و تکیه به احساسات خالی از عقلانیّت نمیکرد؛ تصمیم‌های امام، تصمیم‌های شجاعانه و همراه با احساسات محکم بود امّا مبتنی بر . سوّم: امام را رعایت میکرد؛ تمرکز بر اولویّتها میکرد. فرض بفرمایید در دوران مبارزات، اولویّت امام مقابله‌ی با رژیم سلطنت بود و مسائل حاشیه‌ای را وارد میدانِ کار خود نمیکرد؛ در دوران جنگ تحمیلی، اولویّت امام مسئله‌ی جنگ بود؛ امام بارها این را فرموده بودند که جنگ در رأس امور است، دفاع مقدّس در رأس امور است، و واقع هم همین بود. متمرکز بر یک مسئله‌ی دارای اولویّت میشد و حواشی را واردِ میدانِ اهتمامِ خود نمیکرد. در اوّل انقلاب -در همان روزهای اوّل و هفته‌های اوّل- در رفتار امام، انسان با شگفتی مشاهده میکند تکیه‌ی امام بر ، بر ایجاد نظام، بر و بر این چیزها بود؛ یعنی بر روی آن نقطه‌ی اصلی متمرکز میشد. چهارم: ؛ امام، ملّت ایران را ملّتِ بزرگ و آگاه و توانایی میدانست، به آنها اعتماد میکرد، به آنها خوش‌بین بود؛ مخصوصاً به . مشاهده کنید در فرمایشات امام که چقدر نسبت به ملّت خوش‌بین است، نسبت به جوانان خوش‌بین است. پنجم: ؛ امام در طول ده سال حضور بابرکت خود در رأس نظام اسلامی، یک لحظه به دشمن اعتماد نکرد؛ به پیشنهادهای دشمن بدبین بود؛ به تظاهرات آنها بی‌اعتنا بود؛ دشمن را به معنای واقعیِ کلمه، دشمن میدانست و به او اعتماد نمیکرد. ششم: اهتمام به ؛ این هم یکی از خصوصیّات الگوی رفتاریِ امام در مقابل این دشمنی‌ها بود. هر چیزی که ملّت را به دو دسته تقسیم کند، به دو قطب تقسیم کند، از نظر امام مردود بود. هفتم: ایمان و اعتقاد راسخ به و به وعده‌ی الهی؛ این هم آن نقطه‌ی اصلی. اتّکاء امام به نصرت الهی بود؛ همه‌ی تلاش خود را میکرد، با همه‌ی وجود در میدان بود، امّا امید او بسته‌ی به نصرت الهی و به قدرت الهی و تکیه‌ی او به قدرت الهی بود. امام به اِحدی‌الحُسنَیین اعتقاد واقعی داشت -ما لنا الّا اِحدی الحُسنَیین-و معتقد بود که اگر کار را برای خدا بکنیم، درِ ضرر بسته است؛ اگر انجام بگیرد، هیچ‌گونه ضرری متوجّه و عاید نخواهد شد؛ یا پیشرفت میکنیم، یا اگر پیشرفت هم نکردیم، کاری را که وظیفه‌ی ما بوده است انجام داده‌ایم و در مقابل پروردگار سرافرازیم. امام خامنه ای97/03/14