eitaa logo
گروه فرهنگی تبلیغی رائد اردکان_یزد
114 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
784 فایل
‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan آیدی مدیر : @Khatibyazdi110amirebayanyazdi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هم قلم
🌀آیا «ادبیات رایج» در درس‌های حوزۀ علمیه، برای تبلیغ دین کافی و کارآمد است؟ 🔻قرآن «بیان خدا» برای مردم است. فرمود:«هَذَا بَيانٌ لِلنَّاسِ»(آل عمران، 138). می‌توان از «شیوۀ بیان خدا» در قرآن، برای تبلیغ دین، الگو گرفت. 🔻شیوۀ بیان قرآن، چگونه است؟ «شیوۀ بیان قرآن»، بیشتر است نه . قرآن دائماً در حال توصیف «پدیده‌ها» و حالات «خوبان و بدان» هست. «بهشت و جهنم » را توصیف می‌کند. آیات فراوانی از قرآن به توصیف حالات منافقین می‌پردازد. منافق چگونه آدمی است؟ توضیح دادن آن جذاب است. 🔻عالمان دین در حوزه‌های علمیه پیوسته به دنبال «اثبات حقانیت» هستند و حال‌آنکه از همه آیات قرآن، تعداد اندک و انگشت‌شماری، دربارۀ «اثبات خداوند» و این‌گونه امور آمده است. 🔻ادبیات رایج در درس‌های حوزه های علمیه، که بیشتر اثباتی است، مناسب تبلیغ دین نیست. گویا همۀ مخاطبان، با ذهن بیمار و شبهه‌ناک فرض شده‌اند. درسی برای بیان توصیفی و تحلیلی دین، در حوزه کمتر دیده می‌شود. 🔻«ادبیات قرآن» و «روایات»، که بیشتر «توصیفی و تحلیلی» است؛ بهترین و موثرترین ادبیات برای انتقال مفاهیم دینی به مخاطب است. 👤 علیرضا پناهیان.۹۷.۲.۱۸ 🚩جامعه الزهرا (س)، قم. همایش «فرصت های فرهنگی ماه رمضان» ✅کانال تخصصی «دانش تبلیغ دین» 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin
هدایت شده از هم قلم
🔰آگاهی «مبلغ» از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از «فقیه» به معنای رایج کلمه باشد! 🌀 | ⭕️ بخش اول: اصول مربوط به «پیام دهنده و مبلغ» 🔻«اصول تبلیغ» را می توان در یک تقسیم بندی به اصولی که درباره 1⃣- پیام دهنده و مبلغ 2⃣- پیام گیرنده و مخاطب 3⃣- محتوای پیام 4⃣- شیوه های انتقال پیام 5⃣- زمان و محیط انتقال پیام است، طبقه بندی کرد. ✅1⃣«آگاهی جامع و اشراف نسبی به تمام معارف دینی» 🔻اما اصول مربوط به پیام دهنده و مبلغ؛ اولین ویژگی مبلغ، اشراف نسبی به تمامی معارف دین است. فرمود:«کسی نمی تواند به دین خدا کمک کند مگر آنکه دین را از همه جوانب محافظت کند؛ إنَّ دينَ اللّهِ تَعالى لَن يَنصُرَهُ إلّا مَن حاطَهُ مِن جَميعِ جَوانِبِهِ.»(كنز العمّال: 10/ 171/ 28886.) لازمه محافظت دین از همه جوانب، شرط اول، آگاهی از تمام جوانب دین است. 🔻👌آگاهی مبلغ از دین، لازم است بسیار وسیع تر و عمیق تر از فقیه به معنای رایج کلمه باشد. فقیه برای فتوا دادن نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن ندارد ولی مبلغ برای تبلیغ دین نیاز به اشراف به تمامی آیات قرآن دارد. فقیه به روایات غیر فقهی نیاز چندانی ندارد. فقیه متجزی، می تواند اجتهاد خودش را در بخشی از موضوعات فقهی بدون اطلاع از کلیت معارف دینی به دست آورد. ولی مبلغ باید به عموم روایات اشراف جامع و نسبی داشته باشد. 🔻اگر مبلغ اشراف به کلیات دین و احکام دینی نداشته باشد، ممکن است در بیان دین، دچار خطای متعدد شود. چرا که بیان مبلغ از دین، پیوسته مستند به «نگاه کلان» او به تمام دین است. مبلغ لازم است بتواند از معارف دینی «جمع بندی»کند. لازمۀ جمع بندی، اشراف نسبی به معارف دینی است. 👤 علیرضا پناهیان ✅کانال تخصصی «دانش تبلیغ دین» 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin
هدایت شده از هم قلم
🔰رمز موفقیت مبلغ! 🌀 | ⭕️ بخش اول: اصول مربوط به «پیام دهنده و مبلغ» 4⃣مبلغ باید عاشق مردم باشد 🔻«مبلغ»، بیش از آنکه به دنبال «موفقیت خودش» باشد، باید به دنبال «سعادت مردم »باشد. عاشق سعادت مردم بودن، «رمز موفقیت مبلغ» است. اما اگر مبلغ دنبال موفقیت خودش باشد هرگز به نتیجه نمی رسد. در قرآن می فرماید دغدغه اصلی پیامبر، مومنین هست :«لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيم؛ به يقين، رسولى از خود شما بسويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است»(التوبة،128). 🔻«مبلغ»، لازم است علاوه بر «عشق به حق»، «عشق به خلق» هم داشته باشد و عشق به حق به تنهایی کافی نیست بلکه در کنار عشق به حق، عشق به خلق هم لازم است. بلکه اگر عشق به حق واقعی باشد، منجر به عشق به خلق هم خواهد شد. و بخش مهمی از اثرگذاری، به این موضوع مرتبط است. 👤 علیرضا پناهیان ✅کانال تخصصی «دانش تبلیغ دین» 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀چگونه با کسانی که را نقض کرده‌اند برخورد کنیم؟ 🔰مانند بر سر آنها فرود آی! 🔸 إنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذينَ كَفَرُوا فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ(55) الَّذينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ في كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ(56) فإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ(57) 📖، ، آیات 55 الی 57 🔸: 💠 به يقين، بدترين جنبندگان() نزد خدا، كسانى هستند كه كافر شدند و ايمان نمىآورند. 💠 همان كسانى كه با آنها پيمان بستى() سپس هر بار عهد و پيمان خود را مىشكنند() و (از پيمان شكنى و خيانت،) پرهيز ندارند. 💠 اگر آنها را در (ميدان) جنگ بيابى،«بايد از موضعگيرىهاى آنها به سرعت و با دقت آگاه شوى و پيش از آنكه ترا در يك جنگ غافلگيرانه گرفتار كنند مانند صاعقه بر سر آنها فرود آيى!»1 ()كه جمعيّتهايى كه پشت سر آنها هستند، پراكنده شوند شايد متذكّر گردند. 1- ترجمه تفسیرالمیزان، علامه طباطبایی، ج7،ص 217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحانی و برجام دیروز و امروز #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان amirebayan_ir
هدایت شده از محمد استوار میمندی
🔰 آزمون ولایت پذیری۳ ✍ یکی از خاطراتی که مرحوم آیت الله حائری شیرازی به آن علاقمند بود و مکرر آن را نقل می کرد خاطره ای از مقام معظم رهبری بود که هم در خطبه های نماز جمعه و هم در مناسبت های دیگر آن را بازگو می کرد. ایشان می فرمود اواخر ریاست جمهوری مقام معظم رهبری از ایشان سوال کردم که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری چه می کنید؟ ایشان در پاسخ فرمود: «دوست دارم به قم بازگردم و به فعالیت های علمی و حوزوی خود مشغول بشوم اما هر فرمانی امام دادند تابع آن هستم اگر امام امر کند که به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان بروم با کمال میل حاضرم که به آنجا بروم». ✅ یکی از اساتید حوزه چند روز پس از وفات آیت الله حائری شیرازی«ره» حکایتی را برای من نقل کرد. آن خاطره این بود که یک روز که به دیدار مرحوم آقای حائری شیرازی رفته بودم ایشان برای من تعریف کرد که به مقام معظم رهبری عرض کرده ام: «آقا من جوراب شما هستم هر وقت خواستید عوضش کنید» – مرحوم آقای حائری استاد فنّ تمثیل بود- و حضرت آقا در پاسخ فرموده بود: «شما عمامه ما و زینت ما هستید». 💐سایه مقام معظم رهبری مستدام و روح آیت الله حائری شیرازی شاد باد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
📢 سه اثر جدید از آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. سه اثر جدید با نام‌های «تربیت دینی کودک»، «تفکر» و «تحجرگرایی» از سلسه کتاب‌های «حکمت ناب» آیت الله حائری شیرازی در غرفه نشر معارف واقع در نمایشگاه کتاب عرضه می‌گردد. @haerishirazi
هدایت شده از کشورمجازی ایران
روزهای پایانی شعبان و دوازده توصیه از امام رضا(ع) حجت الاسلام نظری منفرد در این آدرس گوش کنید : https://www.vci.ir/moein95/posts/10507 کانال کشور مجازی ایران : @Vciran
هدایت شده از کمال
📣📣مسابقه امام خامنه ای : امروز خرید کالای ایرانی است. 📷از ایرانی که در منزل استفاده می کنید مانند یخچال ،سماور ،جاروبرقی ،پنکه و کولر و...و از آن رضایت دارید عکس بگیرید به همراه مزیت آن کالا و برند تجاری آن برای ما به آدرس https://sapp.ir/ammar_group ارسال کنید 🎁🎁🎁 به کسانی که بیشترین تعداد سین و دیده شدن را داشته باشند به ترتیب جوایز نقدی : ۱۰۰،۰۰۰ تومان ۷۰،۰۰۰ تومان ۵۰،۰۰۰ تومان اهدا می گردد. شما دوستان می توانید عکس های خود را تا تاریخ ۱۱ خرداد برای ما ارسال کنید . @ammar_group
محاسبه زمان به تکلیف رسیدن دختران و پسران : از روز اول ماه رمضان 1439 ( امسال ) دختران متولد 31 مرداد 1388 به قبل مکلف هستند. و پسران متولد 5 آبان 1382 به قبل ، مکلف هستند. نرم افزار محاسبه سن تکلیف www.noorardakan.ir
بسم رب الغفور سفارش امام رضا علیه السلام در روزهای آخر ماه شعبان ازحضرت امام رضا (علیه السلام) منقولست که هر که سه روز از آخر ماه شعبان روزه بدارد و به ماه مبارک رمضان وصل کند حق تعالى ثواب روزه دو ماه متوالى براى او بنویسید و ابَوُالصّلت هَروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (علیه السلام) رفتم ؛ حضرت فرمود که اى ابوالصَّلْت اکثَر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است. تقصیرهایى را که در ایّام گذشته این ماه کرده اى و بر تو باد که رُو آورى بر آنچه نافع است براى تو و دعا و استغفار بسیار کن و تلاوت قرآن مجید بسیار کن و توبه کن به سوى خدا از گناهان خود تا آنکه چون ماه مبارک درآید خالص گردانیده باشى خود را براى خدا و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى و مگذار گناهى را که مى کرده اى مگر آنکه ترک کنى و از خدا بترس و توکّل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود و هر که بر خدا توکّل کند خدا بس است او را و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را : اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khattehezbollah_۱۳۲-pdf-file.pdf
6.16M
نشریه #خط_حزب‌الله ۱۳۲ #آزمون_عزت نسخهA4 #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان @amirebayan_ir
khattehezbollah_۱۳۲-pdf-file_A3.pdf
4.12M
نشریه #خط_حزب‌الله ۱۳۲ #آزمون_عزت نسخهA3 #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان @amirebayan_ir
بهترین است... بالاترین اجرها برای انسانی که در راه خدا مبارزه می‌کند، نوشیدن شربت گوارای شهادت است. خوشا به حال آن عزیزان، و گوارا باد بر آنها این نعمت بزرگ الهی! آنها با شهادت، اجرشان را گرفتند. شهادت، یعنی وارد شدن در ، و میهمان شدن بر سر سفره‌ی ضیافت الهی؛ این کم چیزی نیست؛ این خیلی باعظمت است. پروردگارا! تو را به حق خون شهیدان، تو را به حق اولیایت، تو را به حق صاحب‌الزمان (ارواحنافداه)، مرگ ما را هم به شهادت در راه خودت قرار بده. (شهید سرافراز شهید سیدمجتبی هاشمی۱۳۷۰/۱۰/۱۱) شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا صلوات @amirebayan_ir
🔴جولان، شکست بزرگ اسرائیل🔴 🔷چرا عملیات علیه اسرائیل در جبهه جولان، تنها یک شکست نظامی نیست و باید آن را شکستی بزرگ و مهلک برای این رژیم جعلی دانست؟ 🔷پس از عملیات اسرائیل علیه مستشاران ایرانی در فرودگاه t4 مقامات اسرائیل برای ممانعت از اقدام متقابل ایران، به رایزنی دیپلماتیک روی آورند و پس از واسطه‌های اروپایی، نتانیاهو شخصا به دیدار پوتین رفت. از این منظر عملیات جولان، «شکست دیپلماتیک» اسرائیل بود. غافلگیری در برابر حمله و «شکست اطلاعاتی» دومین شکست این رژیم ننگین بود. «شکست در نبرد هوایی» و انهدام کامل و گسترده اهداف مورد آماج را باید سومین شکست رژیم صهیونیستی دانست. چهارمین شکست اسرائیل در عملیات جولان، «شکست هیمنه و اعتبار» بود. اسرائیل نبردِ پرستیژ و حیثیت را به جبهه مقاومت باخت. ناکام ماندن سیاست افزایش تنش نظامی علیه ایران در سوریه نیز «شکست در نبرد محاسباتی» را برای اسرائیل رقم زد. 🔷بنابراین عملیات در جبهه جولان، چند شکست بسیار بزرگ و راهبردی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. در این عملیات توانایی نظامی-فنی اسرائیل در برابر تاکتیک‌های فریب و تهاجمی مقاومت تحقیر شد. /رضا سراج/ @amirebayan_ir
هدایت شده از استاد قرائتی
97.02.20.mp3
9.68M
↷● برنامه #درسهایی_از_قرآن●↶ 20 اردیبهشت 97 💠 عذرخواهی از مردم در آستانه رمضان ⏱زمان: 25:49 دقیقه 🆔 @gharaati
هدایت شده از استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در درس خارج فقه #رهبر_انقلاب_اسلامی یک روز ویژه‌ی درس خارج فقه رهبر انقلاب 🆔 @gharaati
هدایت شده از استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزیده‌ای از بیانات #رهبر_انقلاب_اسلامی در ابتدای درس خارج فقه پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یک روز ویژه‌ی درس خارج فقه رهبر انقلاب 🆔 @gharaati
پرسش و پاسخ تربیتی با مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی (۱) پرسش: مقصود از روایاتی که می‌گویند کودک تا هفت سال سرور و آقاست، چیست؟ پاسخ: بچه وقتی به دنیا می‌آید، این عالم برایش تازگی دارد، دوست و دشمنش را تشخیص نمی‌دهد و افرادی را می‌بیند که همه چیز دارند، اما خودش چیزی ندارد! به کم‌ترین مسئله‌ای ممکن است بدبین شود یا بترسد و وحشت کند. بچه خیال می‌کند دیگران می‌خواهند با او دیکتاتوری کنند! بزرگ‌ترها باید به او بفهمانند که دوست و خیرخواهش هستند و امر و نهیی که به بچه‌های هشت، نه ساله می‌کنند، با او نکنند و یا در صورت امر و نهی، رفتارشان به‌گونه‌ای نباشد که به او بربخورد. توجه به جنبه فطرت و طبیعت بچه‌ها در این سنین، دو جنبه دارند: جنبه فطرت و طبیعت، جنبه طبیعت اهل معامله است، زیرا بچه تا جو وحشت می‌بیند، طبیعتش را مأمور مقابله می‌کند و فطرتش مستتر می‌شود. وقتی طبیعت همه‌کاره شود، منافق و زورگو می‌شود. این طبیعت همان جهل انسان است و ۷۰ صفت جهل فرصت پیدا کرده و زمام داری می‌کنند. در این شرایط، بچه آتشی به پا می‌کند، چون فطرتش اهل خواهش نیست و از بزرگ‌منشی خاصی برخوردار است؛ هر جا ببیند رعایت حالش نمی‌شود، قهر می‌کند! اینکه پدر و مادر بچه را سرور خودشان بدانند، (الولد امیر سبع سنین)، به این دلیل است که فطرت ناز نکند، چون اگر قهر کند، طبیعت فرصت پیدا می‌کند، اما وقتی با احترام، شخصیت دادن و محبت کردن پیش بروند، اعتمادش جلب می‌شود. جمع‌بندی وقتی بچه احساس عزت و اقتدارکند، اعتماد می‌کند و زمانی که اعتماد کند، فطرت حاکم می‌شود و طبیعت به سایه می‌رود. اگر در هفت سال ابتدایی فطرت بستر مناسبی برای مدیریت پیدا کند، در هفت سال دوم، به دلیل اعتمادی که به محیطش دارد، هیچ کاری پیش خود انجام نمی‌دهد و برای همه کارها حس پرسش گری دارد. @haerishirazi