eitaa logo
قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
6.6هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
8.6هزار ویدیو
138 فایل
۴ رکن جهاد تبیین از لسان مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی است تشکیل سه شنبه۱۲ مهر۱۴۰۱ قرارگاه_رفع_شبهات_وشناخت_فتنه_ها @rafeshobahatemajazi زیر نظر استاد امیرعلی حیدرِ امیری آیدی ادمین ارشد کانال و پذیرش تبلیغات👇 @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
136.2K
⭕️ سوال ❓چرا دعاهایی که امامان فرمودند ما هر چی میخونیم جواب نمیگیریم مثلا روایت امام صادق علیه‌السلام که اگر هفتاد مرتبه سوره حمد بر مرده خوانده بشه اگر زنده شد تعجب نکنید من ایقد این سوره رو میخونم حتی یه تب رو آروم نمیکنه فکر میکنم امامان چون مستجاب الدعوه بودند فقط این دعاها برای امامان صدق میکنه چون دعایی نبوده من نخوندم ولی حاجتم هیچ کدومش برآورده که نشده هیج مشکلاتم هم زیاد تر شده!!؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
🔴 چرا خدا خودش در قرآن به شراب بهشتی وعده می‌دهد اما شراب را در دنیا حرام کرده؟؟ 🔶 اول: شراب در عربی با شراب در فارسی فرق می‌کند شرب و شراب در عربی یعنی هر نوشیدنی از آب گرفته تا شربت و دوغ و چای و ... ولی شرابی که در فارسی است منظور شراب الکلی است که حرام است و شرابی که خدا در قرآن فرموده حلال است یعنی شربت و نوشیدن نه شراب حرام دنیایی. 🔷 دوم: بر فرض اینکه بگوییم شرابی هم که خدا در آخرت وعده داده است نوشیدنی نباشد و منظورش خود شراب باشد شراب آخرت با شراب دنیا فرق می‌کند. 🔻 زیرا طبق آیات قرآن شراب آخرت شرابی است که شیرین و لذت بخش است و مثل شراب دنیایی تلخ و بدمزه نیست:«بَيْضَاءَ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ؛ شرابى است درخشان و سفيد و لذّت بخش براى نوشندگان»(صافات،46). 🔶 سوم: شراب آخرتی باعث مستی و بی‌هوشی و بی‌خردی و سستی بدن نمی‌شود بلکه برعکس باعث هوشیاری و افزایش عقل و قوی شدن جسم می‌شود:«لَا فِيهَا غَوْلٌ وَ لَا هُمْ عَنْهَا يُنْزَفُونَ؛نه در آن فساد عقل است و نه اسباب سستى تن» (صافات،47). 🔻 شراب‌های دنیایی عوارضی چون سردرد و حالت تهوع و مستی دارند اما شراب آخرتی این عوارض را ندارد: «لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَ لَا يُنْزِفُونَ؛ نه سردرد مى گيرند و نه مست می‌شوند» 📚واقعه،19 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
اگه خدا از رگ گردن نزدیک تر است پس این همه دعا و توسل در مفاتیح برای چیست؟؟.mp3
1.93M
⭕️ سوال ❓ اگه خدا از رگ گردن نزدیک تر است پس این همه دعا و توسل در مفاتیح برای چیست؟؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ چرا خداوند بعضی انسانها را زرنگ و بعضی را ساده آفریده است چرا بعضی پول دار و بعضی فقیر هستند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴استاد شهید مطهری 🔻تحلیلی قشنگ بر اینکه چرا بریم زیارت و حج و... 🔻به‌جاش بیمارستان و مدرسه و خونه بساز... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
💠 در محضر علامه طباطبایی قدس الله نفسه الزکیه تا زنده هستید دائم مشغول صلوات فرستادن و خواندن سوره قل هوالله احد باشید. زمانی که انسان در قبر قرار گرفت آرزو میکند شخصی کنار قبرش بیاید و برایش یک فاتحه ای یا صلواتی بفرستد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
🔴 در زمانی که بلال حبشی به دستور حضرت محمد(ص) اذان گفت قبل از عید غدیر خم بوده است پس چطور بلال حبشی گفت اشهدان علی حجت الله و اشهدان علی ولی الله ؟ بر اساس روایات این نکته مسلّم است که پیامبر اسلام(صلی علیه و آله) در اذان به نبوّت خود گواهی می‌داد؛ ❗️چرا که پیامبر(صلی علیه و آله) مانند سایر افراد باید به احکام و تکالیف شرعی عمل نماید، مگر این‌‌که دلیل خاصی داشته باشیم که آن‌حضرت نسبت به حکم خاصی تکلیف ندارد و در مورد اذان نه تنها چنین دلیلی نداریم، بلکه روایات فراوانی داریم که پیامبر اکرم(صلی علیه و آله) هنگام اذان به وحدانیّت خداوند و نبوّت خود به‌‌طور یقین و آشکارا گواهی می‌داد. ♦️ادله‌‌ای که به‌طور صریح و روشن دلالت داشته باشد که پیامبر(صلی علیه و آله) به ولایت علی(علیه‌السلام) در اذان خود شهادت می‌داد، یافت نشده است؛ 🔺روایاتی هم که از ائمه(علیه‌السلام) در بیان اجزای اذان نقل شده اشاره‌‌ای به جزئیت شهادت ثالثه(شهادت به ولایت امام علی) ندارد، هر چند روایات فراوان (در غیر اذان) در خصوص ثواب ذکر نام حضرت علی(علیه‌السلام) پس از نام پیامبر(صلی علیه و آله) آمده، به این جهت بیشتر علمای شیعه می‌گویند: چون اذان عبادت است و این احتمال وجود دارد که شهادت ثالثه جزو آن نباشد آن‌را به قصد قربت بگویند، نه به قصد جزئیت. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
⭕️پرسش: چگونه اجزاء مرده می تواند زنده شود و حیات بگیرد؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیا زنها ناقص العقل هستند؟! ✅ پاسخ بسیار جالب حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به شبهه معروف درباره ناقص بودن عقل زنان👌 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
اگر اسلام دین برادری و برابری است چرا پیامبر و امامان خودشان کنیز و برده داشتند؟! و چرا اسلام برده‌داری را حلال کرده است؟! 🔶 اول: اسلام شروع کننده برده‌داری نبوده که آن را حلال کرده باشد، بلکه برده‌داری از قبل بوده به طوری که کل دنیا را دربرگرفته بود و برای مبارزه با برده‌داری و از بین بردن آن نیاز به برنامه دقیق و طولانی مدت بود. 🔷 دوم: اگر اسلام از همان اول با برده‌داری مخالفت می‌کرد و آن را حرام می‌کرد مردم ظرفیت پذیرش آن را نداشتند و با اسلام و دین خدا مخالفت می‌کردند بنابراین باید با برنامه‌ای دقیق با آن مخالفت می‌شد. 🔶 سوم: همان‌طور که سایر احکام خدا یکباره نازل نشد و به تدریج برای مردم فرستاده شد تا مورد پذیرش آنان قرار گیرد، در اینجا هم اگر از روز اول با برده‌داری مخالفت می‌شد جامعه تحمل پذیرش آن را نداشت. و باید به تدریج از جامعه حذف می‌شد تا کم کم برای مردم جا بیفتد. 🔷 چهارم: تعداد بردگان در آن زمان زیاد بود و چون خانه و مال و ثروتی از خودشان نداشتند اگر برده‌داری را حرام و آن‌ها را رها می‌کردند برخی از آنان بدون سرپرست و حامی تلف می‌شدند و از بین می‌رفتند. 🔶 پنجم: اگر آن تعداد برده بدون مسکن و شغل و درآمد در جامعه رها می‌‌شدند حتی اگر از گرسنگی از بین نمی‌رفتند باعث مشکلات و فساد در جامعه می‌شدند. چون تعداد زیادی برده که هیچ چیزی نداشتند و برای زنده ماندن حاضر بودند دست به هر کاری مثل دزدی و غارت و قتل و کشتار و فساد اخلاقی و جنسی بزنند و این یعنی خود اسلام با بی‌برنامگی زمینه فساد در جامعه را ایجاد کرده است. 🔷 ششم: اسلام برای اینکه این مشکلات پیش نیاید با یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع به مبارزه با برده‌داری پرداخت و کاری کرد که کم کم برده‌داری از بین رفت. از جمله این برنامه‌ها موارد زیر بود: 1️⃣ ریشه و سرچشمه برده‌داری را بست؛ 🔻 ریشه و سرچشمه برده‌داری شغل خرید برده بود که هر کسی پول و قدرت داشت و یا بدهی از کسی داشت او را به عنوان برده می‌فروخت و این یک منبع درآمد برای خیلی‌ها شده بود. اسلام اولین کاری که کرد تمام راه‌های برده گرفتن را بست و تنها راهی که برای برده‌داری گذاشت اسیران جنگی بود که یا باید کشته می‌شدند یا آزاد می‌شدند که اگر آن‌ها را آزاد می‌کردند ممکن بود دوباره تجدید نیرو کنند و تهدیدی برای جامعه اسلامی باشند. 🔻 اما اسلام برای اینکه کسی به اسیران ظلم نکند و خیلی‌ها خرید و فروش اسیران جنگی را منبع درآمد خود قرار ندهند برای آن‌ها حقوقی قرار داد به طوری که فرمود اسیر در دست تو امانت الهی است و باید به او نیکی کنی و به او غذا بدهید.[1] 🔻 حتی اگر امام صلاح می‌دید که اسیر بدون قید و شرط آزاد شود، او را آزاد می‌کردند یا اگر اسیر پول می‌داد یا کاری برای مسلمانان می‌کرد مثل اسیران جنگ بدر که پیامبر دستور داد هر اسیری که به ده مسلمان سواد خواندن و نوشتن یاد دهد آزاد بشود. 🔻 با این کار کمترکسی دیگر سراغ شغل خرید و فروش برده می‌رفت و این کار اسلام سرچشمه برده‌داری را بست. 2️⃣ راه‌های آزادسازی بردگان را هم فراهم کرد؛ 🔻 اسلام راه‌های زیادی را برای آزادسازی بردگان تنظیم کرد که در مدت زمان کوتاهی خیلی از بردگان آزاد شدند و به طور سالم به جامعه اسلامی ملحق شدند. از جمله آن‌ کارها: ◀️ یکی از موارد هشتگانه‌ای که زکات در آن مصرف می‌شود را خریدن برده و آزاد کردن آن قرار داد.[2] ◀️ در اسلام قانون گذاشته شد که بندگان طبق قردادی که با مالک خود می‌بندند از حقوق و دسترنج خود آزاد شوند. ◀️ خرید و آزاد کردن برده از کارهای خیر در اسلام قرار داده شد به طوری که حضرت علی علیه السلام از دست رنج خود هزار برده آزاد کرد.[3] ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
💎💎 ادامه جواب اگر اسلام دین برادری و برابری است چرا پیامبر و امامان خودشان کنیز و برده داشتند؟! و چرا اسلام برده‌داری را حلال کرده است؟! ◀️ امامان علیهم السلام به هر بهانه‌ای بردگان را آزاد می‌کردند مثلا خدمت‌کار امام سجاد علیه السلام آب بر سر حضرت می‌‏ریخت ظرف آب افتاد و حضرت را مجروح کرد، امام علیه السلام سر را بلند کرد، خدمت‌کار گفت: «و الکاظمین الغیظ» حضرت فرمود: خشمم را فرو بردم. عرض کرد: «و العافین عن الناس». فرمود: خدا تو را ببخشد. عرض کرد: «و الله یحب المحسنین». فرمود: برو براى خدا آزادى.[4] ◀️ بردگان بعد از 7 سال باید آزاد شوند. امام ‏صادق علیه السلام فرمودند: کسى که ایمان داشته باشد بعد از هفت‌سال آزاد می‌‏شود، صاحبش بخواهد یا نخواهد. و به خدمت گرفتن کسى که ایمان داشته باشد بعد از هفت‌سال حلال نیست. [5] ◀️ کفاره و مجازات برخی از تخلفات در اسلام را آزاد کردن برده قرار دادند مثل کفاره قتل عمد یا شکستن روزه عمدی و شکستن قسم. 3️⃣ اسلام به بردگان شخصیت داد؛ 🔻 اسلام از نظر انسانی تفاوتی بین بردگان و انسان‌های آزاد قرار نداد و معیار برتری و ارزش را تقوا قرار داد و لذا بردگان هم در جامعه می‌توانستند صاحب پست و مقام و فرمانده لشکر و حتی قاضی در جامعه شوند. 4️⃣ اسلام دستو داد با بردگان رفتار انسانی داشته باشند؛ 🔻 در اسلام دستورات زیادی به مدارا با بردگان شده است به طوری که آن‌ها را شریک زندگی صاحبان خود کرده است. 🔻 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این باره فرمودند: کسى که برادرش زیر دست اوست باید، از آنچه می‌‏خورد به او بخوراند و از آنچه می‌‏پوشد به او بپوشاند، و زیادتر از توانایى به او تکلیف نکند.[6] 🔻 و یا می‌بینیم حضرت علی علیه السلام وقتی برای خودش لباس می‌خرد برای قنبر غلامش هم همان لباس را می‌خرد و می‌فرماید: من از خداى خود شرم دارم که لباسى بهتر از تو بپوشم؛ زیرا رسول خدا(ص) می‌‏فرمود: از آنچه خودتان می‌‏پوشید بر آن‌ها بپوشانید و از آنچه خود می‌‏خورید به آن‌ها غذا دهید.[7] 🔻 بنابراین اسلام با این برنامه دقیق و جامع توانست برده‌داری را سالم و بدون هیچ‌گونه آسیبی به جامعه و دین خدا، ریشه کن کند. 💠 منابع: [1]ـ قرب الإسناد، حمیری، عبد الله بن جعفر ، ص 87، قم، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، چاپ اول، 1413ق. [2]ـ توبه، 60. [3]ـ من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق ، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 27، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. [4]ـ اعلام الوری بأعلام الهدی، طبرسی، فضل بن حسن، ص 262، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ سوم، 1390ق. [5]ـ کافی، ج 6، ص 196. [6]ـ تنبیه الخواطر و نزهة النواظر المعروف بمجموعة ورام، ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسی،ج 1، ص 58، قم، مکتبة الفقیه، چاپ اول، 1410ق. [7]ـ ، مکارم الاخلاق، طبرسی، حسن بن فضلص 101، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق. برگرفته از اسلام کوئست نت. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi
129.5K
🔴 سلام علیکم، دنیای موازی که بعضی افراد به وجود آن اعتقاد دارند چگونه جایی است؟ آیا واقعیت دارد؟ لطفا با ذکر دلیل بیان کنید متشکرم بسم‌الله الرحمن الرحیم از نظر عقلی، دنیا نمی‌تواند یک دنیای دیگری موازی با خودش داشته باشد. دنیای عالم ناسوت یا عالم ماده یا عالم طبیعت همین است[که در آن هستیم]. بله عوالم دیگری به موازاتش که نه! بلکه محیط بر این دنیا وجود دارند مثل عالم برزخ، که موازی بر دنیا نیست بلکه محیط بر دنیا است و دنیا محیط در برزخ است. وقتی مثلا یک دایره‌ای داخل یک دایره‌ی دیگر است، نمی‌گویند این دو تا دایره با هم موازی هستند! می‌گویند متداخل هستند. پس موازی به این معنا که ما دنیای دیگری["در کنار" این دنیا و جدای از آن]داشته باشیم، نخیر اینجوری نیست! اما به این معنا که عوالم دیگری هستند الان، که آن‌ها هم بالفعل وجود دارند[ومحیط بر ما هستند]، مثل عالم مثال، مثل عالم جبروت، مثل عالم لاهوت... خب بله این‌ها درست است. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین @rafeshobahatemajazi