eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
340 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻نقد 🅾نا گفته های رها شده ⭕️ «آیت الله» عنوان مستندی 96 دقیقه ای درباره زندگی پرفراز و نشیب مرجعی از مراجع تقلید جهان تشیع است که از او به عنوان «استادُ الفقها و المجتهدین» یاد می شود، آیت الله ابوالقاسم خوئی که از زعمای حوزه علمیه به شمار می رود زندگی پر فراز و نشیبی داشته که سید مصطفی موسوی تبار تلاش کرده تا در مستند «آیت الله» از زاویه دید خود به بخش هایی از آن اشاره کند. ⭕️ مستند «آیت الله» مستندی دو تکه است که در بخش ابتدایی کارگردان قصد دارد مخاطب را با وجهه علمی و تحصیلی آیت الله آشنا می کند، که البته این معرفی در حد معرفی ویکی پدیایی باقی می ماند و جلو نمی رود. ⭕️ مستند اطلاعاتی را به مخاطب می دهد که شاید در نگاه اول مهم جلوه کند اما کار که جلو می رود می فهمیم که چقدر مطالب مستند درجه دوم و قابل حذف بود، این که چنین عالمی توانسته در تربیت شاگران بسیار برجسته ای نظیر آیت الله خامنه ای، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله محقق کابلی و آیت الله بهجت که هر کدام از مراجع تراز اول شیعه هستند نقش داشته باشد باید از لحاظ علمی و فن بیان خطابه در جایگاهی بی همتا باشد و مخاطب به دنبال پاسخ این سؤال است اما در این مستند اثری از آن را پیدا نمی کند. ⭕️ مستند اطلاعاتی را به مخاطب می دهد که شاید در نگاه اول مهم جلوه کند اما کار که جلو می رود می فهمیم که چقدر مطالب مستند درجه دوم و قابل حذف بود، این که چنین عالمی توانسته در تربیت شاگران بسیار برجسته ای نظیر آیت الله خامنه ای، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله محقق کابلی و آیت الله بهجت که هر کدام از مراجع تراز اول شیعه هستند نقش داشته باشد باید از لحاظ علمی و فن بیان خطابه در جایگاهی بی همتا باشد و مخاطب به دنبال پاسخ این سؤال است اما در این مستند اثری از آن را پیدا نمی کنیم ⭕️ این که آیت الله خوئی در مدرسه علمیه ای که هزاران شاگرد دیگر هم داشته حجره داشته یا به درس اساتیدی می رفته که صدها شاگرد دیگر هم در محضرشان تلمذ می کردند پاسخی در خور شأن به جایگاه علمی آیت الله خوئی نیست. ⭕️ کارگردان دم دستی ترین مسیر را برای معرفی وجهه علمی آیت الله خوئی را انتخاب کرده که همین امر سبب شده تا مخاطب پس از تماشای مستند آن چنان که باید و شاید جنبه فقهی و علمی «آیت الله خوئی» را به یاد نیاورد و شخصیت او در تحصیل علم و تألیف کتاب و تربیت شاگرد را او را تحت تأثیر قرار ندهد. مستند در بخش دوم و از یک سوم ابتدایی که عبور می کند فصل سیاسی زندگی «آیت الله خوئی» را با واقعه اخراج ایرانیان مقیم عراق کلید می زند و سعی دارد تا نگاهی به تصمیمات و موضع گیری های سیاسی آیت الله در بحبوحه انقلاب و دوران جنگ ایران و عراق با مصاحبه با اطرافیان، خانواده و شاگردان داشته باشد. فیلم در فصل سیاسی هم نتوانسته به روایت چندان قابل قبولی برسد و راویتی مستحکم به مخاطب ارائه نمی دهد، شاید اگر از همان ابتدا تکلیف مخاطب را با منش سیاسی آیت الله خوئی که شاید به نوعی منش مدارا بود روشن می کرد، بیشتر حرف مستند مورد پذیرش قرار می گرفت. مستند در مواقعی اتفاقات و حوادثی را که مطرح می کند به صورت معلق در هوا می گذارد و رد می شود. در ابتدای فصل سیاسی زندگی آیت الله اذعان دارد که آقای خوئی نمی خواست عراق را ترک کند، اما پس از عدم تمدید مهلت اقامت ایرانیان در عراق به خاطر تنها این که حال آیت الله به هم خورده برای مداوا به لندن می رود و معاون صدام حسین از عراق برای دیدار و دلجویی از آیت الله می آید و آقای خوئی پس از آن دیدار تصمیم به بازگشت به عراق می گیرد. عدم پاسخ اقناعی مستندساز در قضیه ای که گفتیم و یا در ماجرای دیدار «آیت الله خوئی» با فرح پهلوی و شایعه اهدای انگشتر به محمدرضا شاه و آن نامه های مسالمت آمیز پس از انتفاضه شعبانیه در عراق همه و همه گذاره های سیاسی و فکت های مهم زندگی «آیت الله خوئی» بود که کارگردان در این مستند به نوعی آن ها را رها می کند و نمی تواند موضع خود را در قبال آن ها معرفی کند و پاسخی اقناع کننده برای مخاطب داشته باشد. در پایان می توان گفت که مستند «آیت الله» مستندی است که حتما یک بار باید آن را دید تا به توان با جنبه های مختلف زندگی یکی از بزرگترین زعمای شیعه آشنا شد، اما کاش مستندسازان ما در مسیر ساخت زندگی چنین انسان های بزرگی وقت بیشتری را برای تحقیق و جستجو و پژوهش بگذارند. https://b2n.ir/131670 🌐 Blog.ammaryar.ir
⭕️امیر ، کارگردان سینما که سال گذشته فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را در اکران سینماها داشت در گفت و گویی از نگارش سریالی 35 قسمتی با موضوع مدافعان حرم خبر داد. ⭕️وی با اشاره به این که نام موقت این سریال است اظهار داشت: این سریال قرار است در مدرسه سینمایی عمار تهیه و تولید شود ⭕️او همچنین از انتشار فیلم کوتاه سر به راه با تم دفاع مقدس در سامانه های VOD همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
💥 صدای رادیو آبادان در شهر های بدون سینما 💥 شروع 10 میلیونی اکران های مردمی ⭕️ هم‌زمان با سینماهای سراسر کشور، اکران فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توسط سامانه عماریار در شهرها و مناطق فاقد سینما‌ آغاز شد. ⭕️ مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و درخواست اکران مردمی این فیلم در فضاهای باز همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند. ⭕️ گفتنی است بنا بر این گزارش پس از گذشت از 3 روز از آغاز اکران های فیلم آبادان یازده 60 در شهرهای فاقد سینما توسط سامانه عماریار این فیلم تا به امروز در بیش از 20 نقطه از کشور اکران و مجموع بلیط فروشی آن بیش از 10 میلیون تومان اعلام شده است. 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
🔴 واکنش کارگردان سینما به افزایش قیمت سکه و وجود سکانسی با موضوع قیمت سکه در فیلم تازه اش ⭕️ محمد حسین امانی کارگردان سینما که تله فیلم وانتافه آخرین اثر در کارنامه اش محسوب می شود، در پستی اینستاگرامی در واکنش به تورم این روزهای جامعه چنین نوشته است: ⭕️ وقتی شروع به نوشتن وانتافه کردیم، یه جا تو فیلمنامه بود که کاظم داستان ما یعنی شخصیت اصلی، قیمت سکه رو می فهمید و حالش بد میشد. اون موقع تو فیلمنامه قیمت رو نوشته بودیم ۴ میلیون! ⭕️ وقتی فیلمنامه تایید شد قیمت سکه شده بود ۷ میلیون و وقتی داشتیم فیلم میگرفتیم ۱۱ میلیون. حالا اما قیمت وارد کانال ۱۳ میلیون شده و خدا به داد شنبه و یکشنبه وعده داده شده برسه که امیدوارم هممون جون سالم بدر ببریم…🙁🙁🙁 پ.ن: وانتافه از میدون فردوسی راه افتاد، به احمد آباد رفت و از اونجا به لواسون و سپس به کویر قم. راه سخت بود اما گروه حرفه ای و کاربلد این مسیر رو برام یه تجربه و سفر لذت بخش کردن. انشاالله که نتیجه کار، زحمات این گروه رو جبران کن 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
✍🏻 نگاهی به فیلم سینمایی 💢تنها صداست که می ماند 💢چرا آبادان یازده 60 فیلم مهمی است؟ ⭕️سلاح رسانه آن قدر مهم است که اگر سر بچرخانیم هزینه بالای دشمنان این مملکت از آمریکا و انگلیس تا سعودی ها و اماراتی ها در تأسیس شبکه های تلویزیونی متعدد را می بینیم که روز به روز هم سعی دارند پر طمطراق تر جلو بروند. بی بی سی فارسی به عنوان پرچمدار دستگاه سلطنتی انگلیس در این سال ها نشان داده که تبحر بالایی در جنگ روایت ها دارد و همین چند سال پیش بود که بریتانیای کبیر شکست مفتضحانه نبرد دانکرک در جنگ جهانی دوم را به دست «کریستوفر نولان» به یک پیروزی مبدل کرد. ⭕️اخیراً نیز بی بی سی فارسی مستندی جهت دهی شده با نام «کودتای خزنده» تولید کرده و تبلیغات زیادی حول محورش انجام داده، که نشان می دهد آن ها هنوز امید دارند تا برگ زرین دفاع مقدس را به نوعی واژگون کنند. بی بی سی فارسی مستندی حول محور یک فایل صوتی تقطیع شده ساخته که معلوم نیست قبل و بعدش چه اتفاقی افتاده است. ⭕️نوارهای مرحوم کافی و پیام‌های صوتی امام خمینی(ره) را می توان از مهمترین صوت های جریان ساز در آن دوران دانست. ⭕️صدا و به تبع آن رادیو نیز در دوران جنگ شنونده های بسیاری داشت و تأثیر بسزایی در جهت دهی افکار عمومی داشت. ⭕️این روزها هم فیلمی به روی به پرده سینما رفته که در خلاصه آن آمده است این فیلم یک مقاومت رادیویی است. ⭕️فیلمی که در یک لوکیشن و آن هم رادیو نفت آبادان می گذرد. ⭕️فیلم آبادان یازده 60 را شاید به توان متفاوت ترین اثر در ژانر دفاع مقدس نامگذاری کرد، اثری که در آن ساختمان رادیو نفت آبادان به عنوان آخرین سرباز در خط مقدم جانانه ایستاده و از شهر دفاع می کند و به نوعی علمدار جنگ است و رجز می خواند که آهای مردم « اینجا آبادان است و آبادان می ماند» ⭕️آبادان یازده 60 حول محور مقاومت بچه های رادیو ملی آبادان است که در بحبوحه حمله بعث عراق به آبادان و سقوط خرمشهر مقاومت می کنند، قصه فیلم درباره یک گروه ۱۰ نفره از کارمندان رادیوست که سنگر رسانه را خالی نکردند و در بدترین شرایط روحیه رزمندگان و مردم شهر با اخبار و گزارشات حفظ می کنند. ⭕️فیلم قهرمان دارد، قهرمانانی که شعار زیادی نمی دهند و کنش گرا هستند، و هر کدامشان نماینده گروهی از مردم با علایق و سلایق مختلف‌اند که همدلی با خود می آورند، فیلم با توجه به این که در یک لوکیشن است اما به خوبی توانسته با خلق موقعیت‌های صحیح در بستر درام فیلمنامه، اضطراب ناشی از جنگ را به مخاطب القاء کند. ⭕️تدوین حساب شده و میزانسن چیده شده در ساختمان رادیو همه و همه در خدمت قصه فیلم هستند و البته فیلم در بخش‌هایی از بازی برخی از بازیگران فرعی ضربه می خورد که در شاکله اصلی آن‌چنان اثرگذار نیست. ⭕️این فیلم که همزمان با هفته دفاع مقدس در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است چند روزی است که توسط سامانه عماریار در شهرهای بدون سینما نیز در حال اکران است و شما مخاطبان می توانید با مراجعه به سایت ekran.ammaryar.ir جهت ثبت نام این فیلم اقدام کنید. 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
🅾 عزت الله ضرغامی در برنامه رو در رو: ⭕️ کلیت این حرف که هر چه فیلم سیاه‌تر باشد آن طرف آب بهتر جایزه می‌گیرد حرف درستی است. ⭕️ فیلمی امیر نادری ساخت درباره منهتن از شهرهای آمریکا که به نوعی سیاه نمایی از آن جا بود، رییس جشنواره کن درباره کنار گذاشتن آن گفت این فیلم درباره سیاهی های جامعه آمریکاست اگر در مورد ایران بود در جشنواره پذیرفته می شد. ⭕️ بسیاری از مدیران جشنواره های خارجی به جشنواره های ما دعوت می شدند و می گفتیم این جشنواره فجر بیایید این فیلم ها را ببینید اما آن ها با جریاناتی در داخل در ارتباط بودند که این افراد را به خانه ها و زیر زمین هایی می بردند و فیلم هایی که در جشنواره رد شده بود را به آن ها نشان می دانند. ⭕️ فیلم به وقت شام قای حاتمی کیا دقیقا فیلم روز دنیاست و این را به عنوان کارشناس سینما می گویم، آیا غربی ها به ذهنشان خطور می کند که چنین فیلمی به کن یا اسکار برود !؟ آن ها مناسبات ذهنی شان چیزهای دیگری است و اگر بعضاً می بینیم که برخی مناسبات ضد منافع ملی در سینمای کشور و جشنواره فجر حاکم است بخشی از آن به خاطر مسئله نفود و بخشی از آن به خاطر جو روشنفکری حاکم بر سینماست. ⭕️ عباس کیارستمی کارگردان با شخصیتی بود ولی فیلم طعم گیلاس فیلم خاصی نیست با این که فیلم نصفه بود و کامل نشده بود ولی جشنواره های خارجی تاکید داشتند باید این فیلم بیاید و از قبل هم قرار بود به این فیلم نخل طلا بدهند و مسئله شان فیلم نبود. 🎬 فیلم کامل گفت و گوی ضرغامی در برنامه رو در رو در 0⃣ https://b2n.ir/970301 ✳️ @rah_nevesht_ir
🅾 در قره باغ چه خبر است؟ 🚁 سه مستند که شما را با مناقشه بیشتر آشنا می کند 1⃣ نخستین مستندی که به معرفی آن می پردازیم مستند است، مستندی به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن هادی و تهیه شده در مؤسسه تصویر صبح. 🅾 مستند «روز کم آب ارس» حکایت روزهای تلخ اشغال قره‌باغ در سال 1393 میلادی است. 🅾 چند سالی پس از پایان هشت سال دفاع مقدس و پس از فروپاشی شوروی آتش جنگ آخرین شهر قره باغ آذربایجان، به محاصره ارتش ارمنستان درآمد. مردم به حاشیه‌ی رود ارس فرار کردند تا راهی برای عبور به ایران پیدا کنند. اما تنها پل رودخانه تخریب شده بود. 2⃣ ؛ همه آن چه که می خواهید از مسئله قره باغ بدانید 🅾 مستند «داغ قره باغ» به کارگردانی سینا حسین پور و تهیه کنندگی امیر مهریزدان با پرداخت به منطقه قره‌باغ، شروع مناقشات بر سر این منطقه را پس از فروپاشی شوروی با سرنخ گرفتن از سوژه‌های یک خبرنگار پی می‌گیرد و با نگاهی فراتر از سیاست‌های خارجی جمهوری در جست‌وجوی پشت‌پرده‌ اصلی ماجرا است. 3⃣ روایت مظلومیت شیعه در آذربایجان 🅾 این مستند روایتگر مظلومیت روحانیت و اسلام خواهان شیعه در کشور آذربایجان است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل داده‌اند. موج اسلام خواهی به راه افتاده در این کشور با مشت آهنین سرکوب می‌شود که حتی پرچم‌های عزای اباعبدالله حسین (ع) نیز از آن در امان نیستند. 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
🅾 دیدن این فیلم جرم است به اکران رسید 🎬 اکران های غیر سینمایی در عماریار 🌀 اثر سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه محصول حوزه هنری است که بعد از اکران در جشنواره فجر سال 97 دچار حاشیه‌هایی شد و پروانه نمایش آن با یک سال تأخیر صادر شد و قرار است آبان ماه به اکران برسد. 🌀 بنا بر این گزاش، اکران های غیر سینمایی اثر #این_فیلم_جرم_است در شهرهای فاقد سینما از سوی سامانه عماریار به انجام خواهد رسید. در خلاصه این فیلم آمده است «فقط یک فیلم پنج دقیقه‌ای می‌خواستم تا بعداً بتونم از زنم و دخترم دفاع کنم، ولی امونم ندادند... صدای آژیراشون داره نزدیک تر می‌شه... الان مثل مور و ملخ می‌ریزن اینجا...» 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
🅾 همه آن چه که درباره انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده می خواهید بدانید 🌀 رقابت‌های انتخاباتی در همه جای دنیا شباهت‌های بسیاری به هم دارد و دو نامزد ریاست جمهوری برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 🌀 مهدی نقویان که او را با مستندهای سیاسی ا‌ش می‌شناسیم در مستند «قصه فیل و الاغ» سراغ موضوع انتخابات رفته اما نه انتخابات به معنای مطلق آن بلکه او انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا را دستمایه خلق مستند کرده است. 🌀 مستند «قصه فیل و الاغ» عنوان اثر مهدی نقویان است که در آن به ماجرای رقابت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برای تصاحب کاخ سفید پرداخته است. 🌀 این مستند بیننده را با سیر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آشنا می‌کند، علاوه بر این بیننده در جریان روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز قرار می‌گیرد که در نتیجه دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای یک دوره چهار ساله در سال ۲۰۱۶ منتخب شد. 🌀 اطلاعاتی که در «قصه فیل و الاغ» به مخاطب ارائه می‌شود در نوع خود تازه و دست اول است و از این حیث باید گفت که این اثر می‌تواند جهانی تازه در برابر دیدگان تماشاچی نسبت به انتخابات آمریکا باز کند. 🌀 در مجموع مستند «قصه فیل و الاغ» به کارگردانی مهدی نقویان اثری روشنگر و جامع است که بیننده نه تنها پس از تماشای آن پشیمان نمی‌شود بلکه از وقتی که برای تماشای آن صرف کرده احساس رضایت می‌کند. ✳️ جهت تماشای مستند به سایت ammaryar.ir مراجعه کنید. 🌐 Blog.ammaryar.ir ⭕️ @rah_nevesht_ir
🅾 آغاز دوباره تصویربرداری رعد و برق افخمی 📍رعد و برق عنوان سریال جدید افخمی است که بعد از توقف به دلیل شرایط کرونایی کشور، دوباره تصویربرداری‌اش در روستای ییلاقی درازنو آغاز شده است و تا به حال بیش از 60 درصد از آن فیلمبرداری شده و قرار است در ماه رمضان 1400 از شبکه پنج روانه آنتن سیما شود.‌ 📍بنا بر اعلام داوود هاشمی، تهیه‌کننده و بهروز افخمی، کارگردان ، مجموعه تلویزیونی رعد و برق از پیچیدگی‌های فنی و اجرایی و جلوه‌های ویژه برخوردار است و قرار است تا گوشه‌ای از زحمات و تلاشگران حادثه سیل استان گلستان و اتفاقاتی را که افتاده نشان دهد. 📍بهروز افخمی از سال 1391 که سریال «عملیات 125» را ساخته بود دیگر فعالیتی در حوزه سریال‌سازی نداشت. هر چند گاهی خبرهایی در ارتباط با ساخت سریال «خوب، بد، جلف» برای شبکه نمایش خانگی توسط بهروز افخمی شنیده می‌شد ولی همان خبر نیز در نهایت تکذیب شد تا تنها فعالیت افخمی در این مدت در تلویزیون اجرای ۲ برنامه تلویزیونی «هفت» و «نقد سینما» باشد. 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir
✳️ نگاهی به مستند چشمه ای در میانچال 🌀سالن تئاتر در مسجد به قدمت تئاتر شهر 🌀کار فرهنگی با دست خالی چرا و چگونه؟ ⭕️ «چشمه ای در میانچال» عنوان مستندی 38 دقیقه به کارگردانی مهدی علاءالدینی و تهیه کنندگی امیر مهریزدان است، مستندی که سعی کرده سرگذشت فعالیت های تأثیرگذار مسجدی متفاوت را در میانچال کاشان در اواخر دهه 40 بررسی ‌کند. ⭕️ مستند در ابتدا سعی دارد که فضا و نوع نگاه مردم به فعالیت های هنری را با نگاهی به نقش فرح در هنر پیش از انقلاب بررسی کند و سپس با بررسی حضور و فعالیت‌های متفاوت «حاج ‌آقا محمد مدنی» پسر «آیت‌الله مدنی»، در مسجد میانچال، زمینه آغاز یک جریان فرهنگی در زمینه‌های هنری را معرفی و نقش آن را در کمک به حرکت انقلابی مردم کاشان را بررسی کند. ⭕️ می توان گفت مطالب و نکاتی که در مستند مطرح می شود نشان از تحقیق و پژوهش خوب تیم پژوهش این کار دارد اما مستند از جایی ضربه می خورد که شاید بقیه مستند ها گزارشی از این دست نیز ضربه خورده اند یعنی درام. ⭕️ما با قصه طرف نیستیم نه مسجد به شخصیتی آن چنان تأثیرگذار برای مخاطب تبدیل می شود و نه حاج آقا محمد مدنی. مستند در تضادهایی نظیر توطئه های ساواک برای بچه های مسجد و یا تأثیر کار بچه های مسجد در شهر و در مسیر هموارسازی حرکت های انقلابی تا حدودی عقب می نشیند. ⭕️ مستند «چشمه‌ای در میانچال» که ترکیبی از آرشیوهای بکر و کمتر دیده‌شده از حرکت‌های فرهنگی و هنری دهه‌های 40 و 50 و مصاحبه با کارشناسان و مربیان هنری آن دوران است، می‌تواند به الگویی خوب و قابل اتکاء برای فعالان فرهنگی و کسانی که به کار تربیتی و آموزشی مشغول هستند تبدیل شود. ⭕️ این مستند، مستندی است که هر کس مشغول کار فرهنگی است و یا بنا دارد کار فرهنگی کند باید حداقل یک بار آن را ببیند، در دوره زمانه‌ای که تهاجم فرهنگی و مقابله با آن به یک شعار تبدیل شده و پای ثابت جلسات گرفتن بودجه شده این مستند به مخاطب نشان می دهد که چگونه می شود با دست خالی کار مهم و اثر گذار فرهنگی کرد. ⭕️ در مستند «چشمه‌ای در میانچال» می بینیم که حاج آقا مدنی در آن دوران یعنی اواسط دهه 50 و در زمانی که شاید در خود تهران نیز تئاتر آن چنان که باید و شاید مخاطب نداشت با تکیه بر توانایی‌های بچه های مسجد سالن تئاتری راه اندازی می کند و با امکانات موجود نمایش هایی به صحنه می برند که مخاطب را راضی و در عین بیان خوب مفهوم های آموزنده آنان را دور کند 🌐 Blog.ammaryar.ir ✳️ @rah_nevesht_ir