هدایت شده از سریال تلویزیونی «فراری»
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مخاطب اصلی مستند دیوانگی کیست؟ ➕ نتیجه غیرمنتظره نظرسنجی
📊🗳 در مراسم رونمایی #دیوانگی، از حاضران پرسیدیم «چه کسانی باید این فیلم را ببینند؟ دانشجوها، دانشآموزها، پدرومادرها یا مربیها؟ چرا؟»
🎥 تعدادی از پاسخهایی که گرفتیم و آمار نظرسنجی را در فیلم ببینید.
🔹 درخواست اکران مردمی (برخط یا حضوری) در دانشگاهها، مدارس و ...
🌐 b2n.ir/diamy
#ببینید| تیزر مستند دیوانگی
✅ آخرین اخبار #دیوانگی را اینجا دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/3521576982C9f4a086d38
دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد
نگاهی به مستند دیوانگی
⭕️ فیلم دیوانگی از ابتدا تا پایان پرسشگر است. شخصیت فیلم با آدمهای مختلف آشنا می شود و از آنها سوال می پرسد .اما در انتهای فیلم به این نتیجه می رسد که : شاید به جای دنبال جواب گشتن ، به دنبال یک سوال باشد!
⭕️ رفتن در مسیری که همه عاقلانه می دانند ؟ یا قدم زدن در مسیر دیوانگی ؟
⭕️ دیوانگی شروع خوبی دارد ، معرفی شخصیت ، چرخش دوربین در زاویه 360 درجه تعلیق زمان را به خوبی نشان می دهد .
⭕️ نویسنده متن از کلمات ساده و درعین حال مهمی برای روایت داستان استفاده کرده است .
⭕️ گوینده متن از لحن خوبی برخوردار است و نوع گویشش صمیمی و ساده است. دکوپاژ های کارگردان نقص هایی دارد، اما فیلمبرداری از پلان های فراوان و متنوع و موضوع متفاوت فیلم باعث می شود که نقایص زیاد به چشم نیایند. تدوین فیلم مطلوب است و کاراکتر فیلم چهره ی شیرین و متفاوتی دارد .
⭕️ در کل فیلم دیوانگی از نظر محتوا در درجه عالی قرار دارد و به موضوعی پرداخته است که در نوع خودش کمتر دیده شده است و تماشایش را می توان با افتخار پیشنهاد داد.
خوانش متن کامل در این لینک
🖊 امیرحسین صارمی . باشگاه منتقدان مردمی راه نوشت
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
❌ به بهانه آغاز اکران آنلاین «دیدن این فیلم جرم است»
✳️ فراخوان «تبیین مردمی شاخصهای سینمای منتقد امیدوار» منتشر شد
⭕️ دعوت از مخاطبان سینمای انقلاب برای طرح و ثبت نظر خود پیرامون چیستی و چگونگی نسبت سینما و عدالتخواهی
✅ نحوه شرکت در فراخوان:
1️⃣ پس از ثبتنام در سایت عماریار، در بخش نظرات «دیدن این فیلم جرم است»، نظر خود را پیرامون موضوع فراخوان ثبت کنید.
2️⃣ با هشتگ #نقد_جرم نظرتان را در صفحات شخصی خود منتشر کنید.
🔵 بخش نظرات صفحه #دیدن_این_فیلم_جرم_است در عماریار🔻
🌐 b2n.ir/jomo
🎁 پس از بررسی نظرات توسط هیئت داوران، به بهترین نظر مبلغ 1 میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت میشود.
💢 متن کامل فراخوان:
🌐 b2n.ir/f92397
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
#Live
⭕️ سلسله گفتوگوهای زنده اینستاگرامی؛ پیرامون شاخصههای سینمای منتقد امیدوار
🌀 مهمان نخستین گفتوگو:
#امیر_مهریزدان، مدیر مرکز مستند سفیرفیلم
🗓 چهارشنبه، ۱۸ فروردین
⏱ ساعت ۲۱
🎦 پخش زنده از:
instagram.com/rahnevesht_ir
#دیدن_این_فیلم_جرم_است #خروج #لاتاری
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
#نشست_مجازی
❇️ در خدمت یا خسارت تلویزیون
⭕️ تاملی بر پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران در سینما
🎗در این نشست چه خواهیم دید:
🌀 ارائه یادداشت «اسراف سیما» توسط حامد بامروت نژاد، فعال فرهنگی و کارشناس سینما
🌀 همراه با ارائه بهنام حیدری، در رابطه با نسبت سینما و تلویزیون در دنیای بین الملل
🌀 گپ و گفتی با اکبر نبوی، منتقد سینما
🌀 با حضور ابراهیم اصغری، تهیه کننده فیلم تک تیرانداز
🎤 با اجرای سید رسول منفرد + پرسش و پاسخ
🗓 دوشنبه، بیست و سوم فروردین ماه
🕘 ساعت 21
🎦 لینک برگزاری نشست مجازی از قرار
https://room.gharar.ir/6f065b5e-42a9-474b-99f0-a8d843096e78
⭕️ امکان مشارکت در بحث در لینک برگزاری نشست از سایت قرار میسر است.
🎦 لینک پخش زنده از اینستاگرام
instagram.com/rahnevesht_ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
در خدمت یا خسارت تلویزیون.mp3
46.35M
❇️ صوت کامل #نشست_مجازی
در خدمت یا خسارت تلویزیون
⭕️ تاملی بر پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران در سینما
📺 آن جه در نخستین جلسه گذشت:
🔵 بامروت نژاد: تلویزیون در مواجهه با vod ها به راهبرد غلط رسیده است
⭕️ ابراهیم اصغری: صدا و سیما در ساخت فیلم های سینمایی مشارکت کند
❇️ تلویزیون در فرانسه چگونه به کمک سینما می آید؟
🔶 چرا پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران غلط بود؟
🌐 متن مشروح کامل نشست در این لینک
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ دومین نشست نقد سینما و تلویزیون
🌙 #رمضان در تلویزیون
📺 گفت و گو پیرامونِ تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ مبارکِ رمضان
🗓 جمعه، 10 اردیبهشت
⏰ساعت 17
❌ ارائه مبحث فرصت های تلویزیون در رمضان توسط رضا زاده محمدی، پژوهشگر تلویزیون
❌ گپ و گفتی با نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر پیرامون احوالات برنامه های تلویزیون در رمضان
🎤 با اجرای سید رسول منفرد
🎦 لینک برگزاری نشست مجازی از قرار
https://room.gharar.ir/6f065b5e-42a9-474b-99f0-a8d843096e78
⭕️ امکان مشارکت در بحث در لینک برگزاری نشست از سایت قرار میسر است.
🎦 لینک پخش زنده از اینستاگرام
http://instagram.com/rahnevesht_ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🅾خلاصه ای از دومین نشست نقد سینما و تلویزیون + مشروح کامل
♒️ دومین نشست مجازی نقد سینما و تلویزیون با عنوان «رمضان در تلویزیون» از سوی سایت راه نوشت پیرامونِ تلویزیون مطلوب ماه مبارک رمضان با حضور نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر، رضا زاده محمدی پژوهشگر تلویزیون، احسان دهقانی خبرنگار سینما و با اجرای سید رسول منفرد برگزار شد.
✳️ نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر:
🔵 رمضان بستری مشترک در جهان اسلام است و نامگذاری روز قدس در این ماه دال بر این موضوع است، رمضان رسانه را تقویت و مخاطب آن را افزایش میدهد و به نوعی گویا ماه مصرف گرایی دینی و فرهنگی است و در آداب دین داریمان نیز رمضان با ادعیه های مختلف همراه شده و برای سحر، افطار و شب های آن نیز گویا برنامه ریزی شده است.
⭕️ نیاز به تعریف ژانر تخیلی، فانتزی
🔵 با یک بررسی اجمالی متوجه می شویم در ماه رمضان فی نفسه مخاطبان تلویزیون افزایش پیدا میکنند اما ما در این سال ها سریال های مناسبتی نداشته ایم بلکه به مناسبت رمضان سریال هایی با تم اجتماعی ساخته ایم.
🔵 یکی از مهم ترین ژانرها در مسیر تغییر افکار ژانر معناگرا است، چرا که معاد که از اصول دین ماست از جنس ژانر معناگرایی است، خاطرنشان کرد: پیش فرض غلطی وجود داشت که مخاطب در ماه رمضان خسته از روزه داری برای گذران وقت نیاز به فضای شاد دارد و این مسئله سریال سازی را به سمت ساخت کمدی سوق داد.
⭕️ لزوم پیوند حوزه علمیه و صدا و سیما در ادبیات سازی دینی
🔵 نعمت الله سعیدی : نقطه ضعف بزرگی که وجود دارد این است که فضای فکری و اندیشهای ما با فضای هنری پیوند نمیخورد و حوزه علمیه با تلویزیون ارتباط ندارد و این ارتباط تنها در پخش سخنرانیهای مذهبی خلاصه شده و در ادبیات سازی دینی و هنری ما ورود نکرده است.
⭕️ عقب گرد در سریال سازی ماه رمضان
✳️ رضا زاده محمدی، کارشناس تلویزیونی:
🔶 یک عقبگرد در سریال سازی ماه مبارک رمضان احساس می شود، یکی از سریال های امسال به نام بچه مهندی سریال بدی نیست چرا که توانسته بحث هوش و علم ایرانی ها را به نمایش گذارد.
🔶 به نظر من یک سریال طنز بی سر و ته، اعصاب خورد کن تر از یک سریال درست و حسابی اما با تم و موضوع جناب و کشتار است .
✳️ احسان دهقانی، خبرنگار سینمایی
⭕️ در تلویزیون های کشورهای عربی در ماه رمضان چه خبر است؟
♒️ بنا بر این گزارش احسان دهقانی، خبرنگار سینمایی، در ابتدای این نشست به گزارشی از وضعیت رسانه ها در کشورهای عربی در ماه رمضان پرداخت.
❌ مشروح کامل نشست در لینک ذیل:
🌐 b2n.ir/ramezan_tv
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ رمضان.mp3
36.29M
❇️ صوت کامل #نشست_مجازی
تلویزیون مطلوب ماه رمضان
🔝🔜 گفت و گو پیرامونِ تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ مبارکِ رمضان و تبادل نظر درباره بایسته های آن
📺 آن چه در دومین جلسه نقد سینما و تلویزیون گذشت:
🔵 نعمت الله سعیدی، کارشناس عرصه فرهنگ و هنر:
⭕️رمضان رسانه را تقویت و مخاطب را افزایش میدهد
⭕️ ژانر معناگرا مهمترین ژانر در مسیر تغییر افکار
⭕️ تعریف ژانر تخیلی، فانتزی در تلویزیون
⭕️ تأثیر فضای انتقادی در جهت دهی مسیر سریال سازی و برنامه سازی تلویزیون
🔶 رضا زاده محمدی، کارشناس عرصه تلویزیون
❇️ چه سریالی مخاطب را آزار میدهد؟
❇️ سریال برای عرصه در جهان اسلام کم نداریم
🈳 گزارش : در تلویزیون های کشورهای عربی در ماه رمضان چه خبر است؟
🌐 متن مشروح کامل نشست در این لینک
⭕️ http://b2n.ir/ramezan_tv
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، جذابیتهای جنسی مؤثر میافتد چرا بهرهبرداری از این جذابیتها را در رویدادهای مهمتر بررسی نکنیم؟
✳️ نگاهی به مستند دیوارکش
🔵 چند فریم از فیلم، نریشن مهمی دارند با این مضمون که وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، اینچنین از جذابیتهای جنسی استفاده میشود و مؤثر هم میافتد چرا یکبار بهرهبرداری از این جذابیتها را در رویدادهای مهمتر بررسی نکنیم؟
🔵 سؤال جالبی است و راه کنکاش در یک معضل فرهنگی جدی مرتبط با انتخابات را در ذهن میگشاید.
🔵 مستند با پژوهش تاریخ و بیرون کشیدن آرشیوهای خوب و مهم، تاریخه این معضل را بهجای آن که صرفاً بگوید، «نشان می دهد.
ادامه دارد....
🖊 سید رسول منفرد
خوانش کامل متن در لینک
تماشای مستند در این لینک
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ سید مهدی دزفولی، تهیه کننده مستند «ایسکونامی 3؛ دیوارکش»:
💬 ارتباط المان های جنسی و سوء استفاده های انتخاباتی در مستند
🔵 موضوع کلی مستند ارتباط المانهای جنسی و سوءاستفادههایی است که از آن در انتخابات و کسب رای در ایران و جهان صورت میگیرد و اگر در یک جمله بگویم، ایکسونامی 3 به ارتباط سکس و سیاست میپردازد.»
🔵 با توجه به اینکه در ایکسونامی 1 به بخشی اشاره شد که از بحثهای جنسی در آمریکا سوءاستفاده ابزاری برای سیاستگذاری و کسب رای استفاده میشد، ما سعی کردیم در این قسمت بهطور مبسوط و مفصل به این بحث بپردازیم و این موضوع را موشکافی کنیم.»
💬 پیشبینی میشود این مستند اجازه پخش تلویزیونی نداشته باشد
🔵 با توجه به نکات صریح و پرحاشیهای که گفته میشود، پیشبینی میشود این مستند اجازه پخش تلویزیونی نداشته باشد و صرفا در همین اکرانهای فیزیکی و مجازی منتشر شود.
امیدواریم در ایام انتخابات این کار مورد استقبال قرار گیرد
🔵 امیدواریم در ایام انتخابات 1400 این کار مورد استقبال ستادهای انتخاباتی و کاندیداها قرار بگیرد و ما بتوانیم در ستادهای انتخاباتی اکران داشته باشیم. اگر ستادهای انتخاباتی درخواست اکران حضوری داشته باشند، استقبال میکنیم و حتی امکانش را داریم که برای کاندیداهای محترم هم این مستند را اکران خصوصی کنیم.
🔵 سعی ما این است که یک حرف مهم و کلان را به کمک ایکسونامی 3 با اسم اختصاصی دیوارکش بزنیم که شاید تابهحال بهصورت مستند گفته نشده است.
ادامه دارد...
❌ خوانش کامل متن در لینک
❌ تماشای مستند در این لینک
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ شاید این فیلم را باید شبکه «من و تو» می ساخت!
⭕️ «صرفهجویی در راستگویی» وامداری از بی بی سی
💬 مجید تفرشی سندنگار و پژوهشگر تاریخ، پس از تماشای مستند «دیوارکش»:
🔵 ریتم فیلم به لحاظ ساختاری تند بود و این در مستندسازی آثار این چنین نکته مثبتی است که میتواند در مستند سازی ایران تبدیل به مسیر موفقیت آمیزی شود، حتی طرح بحث «تندروهای سابق و اصلاح طلبان امروز» هم نکته بسیار خوبی بود که کاملاً درست است و من هم در زمانی به آن پرداخته بود.
🔵 اما تصور میکنم این فیلم عزم جزمی است برای خراب کردن این دولت! از سوی دیگر نادیده گرفتن برخی تندرویهایی که دهههای ۶۰ و ۷۰ وجود داشته و الان هم وجود دارند، نکته مغفولی است که به نظرم در این فیلم تعمدانه به آن پرداخت نشده است.
🔵 به اعتقاد من شاکله فیلم «صرفهجویی در راستگویی» است که از بی بی سی یاد گرفته شده و در این فیلم هم ما مانند این رویکرد را میبینیم.
🔵 رویکرد تخریبی که در این فیلم دیده شده، جوری وانمود میکند که خاتمی و روحانی میخواستند آزادی بدهند و ندادند، اما در فیلم گفته نشده که چه کسانی باعث شدند این آزادیها نباشد.
🔵 متاسفانه فیلم در مقطعی که به دولت احمدینژاد میپردازد، دفاع جانانهای از آن کرده و از ابزارهای تبلیغاتی خیلی ناشیانه استفاده میکند.
ادامه دارد ...
❌ خوانش کامل متن در این لینک
❌ تماشای مستند در این لینک
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe