eitaa logo
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
339 ویدیو
5 فایل
🅾️ نقد و بررسی آثار سینمایی و تلویزیونی 🅾️ 🎬 آخرین اخبار از سینمای جبهه فرهنگی انقلاب ✍🏻 سایت سینمایی راه نوشت (بلاگ عماریار): 🌐 AmmarYar.ir/blog 🥳آدرس ما در شبکه‌های اجتماعی: 🌐 zil.ink/rahnevesht_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ به بهانه آغاز اکران آنلاین «دیدن این فیلم جرم است» ✳️ فراخوان «تبیین مردمی شاخص‌های سینمای منتقد امیدوار» منتشر شد ⭕️ دعوت از مخاطبان سینمای انقلاب برای طرح و ثبت نظر خود پیرامون چیستی و چگونگی نسبت سینما و عدالتخواهی ✅ نحوه شرکت در فراخوان: 1️⃣ پس از ثبت‌نام در سایت عماریار، در بخش نظرات «دیدن این فیلم جرم است»، نظر خود را پیرامون موضوع فراخوان ثبت کنید. 2️⃣ با هشتگ نظرتان را در صفحات شخصی خود منتشر کنید. 🔵 بخش نظرات صفحه در عماریار🔻 🌐 b2n.ir/jomo 🎁 پس از بررسی نظرات توسط هیئت داوران، به بهترین نظر مبلغ 1 میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت می‌شود. 💢 متن کامل فراخوان: 🌐 b2n.ir/f92397 https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ سلسله گفت‌وگوهای زنده اینستاگرامی؛ پیرامون شاخصه‌های سینمای منتقد امیدوار 🌀 مهمان نخستین گفت‌وگو: ، مدیر مرکز مستند سفیرفیلم 🗓 چهارشنبه، ۱۸ فروردین ⏱ ساعت ۲۱ 🎦 پخش زنده از: instagram.com/rahnevesht_ir https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
❇️ در خدمت یا خسارت تلویزیون ⭕️ تاملی بر پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران در سینما 🎗در این نشست چه خواهیم دید: 🌀 ارائه یادداشت «اسراف سیما» توسط حامد بامروت نژاد، فعال فرهنگی و کارشناس سینما 🌀 همراه با ارائه بهنام حیدری، در رابطه با نسبت سینما و تلویزیون در دنیای بین الملل 🌀 گپ و گفتی با اکبر نبوی، منتقد سینما 🌀 با حضور ابراهیم اصغری، تهیه کننده فیلم تک تیرانداز 🎤 با اجرای سید رسول منفرد + پرسش و پاسخ 🗓 دوشنبه، بیست و سوم فروردین ماه 🕘 ساعت 21 🎦 لینک برگزاری نشست مجازی از قرار https://room.gharar.ir/6f065b5e-42a9-474b-99f0-a8d843096e78 ⭕️ امکان مشارکت در بحث در لینک برگزاری نشست از سایت قرار میسر است. 🎦 لینک پخش زنده از اینستاگرام instagram.com/rahnevesht_ir https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
در خدمت یا خسارت تلویزیون.mp3
46.35M
❇️ صوت کامل در خدمت یا خسارت تلویزیون ⭕️ تاملی بر پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران در سینما 📺 آن جه در نخستین جلسه گذشت: 🔵 بامروت نژاد: تلویزیون در مواجهه با vod ها به راهبرد غلط رسیده است ⭕️ ابراهیم اصغری: صدا و سیما در ساخت فیلم های سینمایی مشارکت کند ❇️ تلویزیون در فرانسه چگونه به کمک سینما می آید؟ 🔶 چرا پخش تلویزیونی فیلم های یدو و تک تیرانداز پیش از اکران غلط بود؟ 🌐 متن مشروح کامل نشست در این لینک https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ دومین نشست نقد سینما و تلویزیون 🌙 در تلویزیون 📺 گفت و گو پیرامونِ تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ مبارکِ رمضان 🗓 جمعه، 10 اردیبهشت ⏰ساعت 17 ❌ ارائه مبحث فرصت های تلویزیون در رمضان توسط رضا زاده محمدی، پژوهشگر تلویزیون ❌ گپ و گفتی با نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر پیرامون احوالات برنامه های تلویزیون در رمضان 🎤 با اجرای سید رسول منفرد 🎦 لینک برگزاری نشست مجازی از قرار https://room.gharar.ir/6f065b5e-42a9-474b-99f0-a8d843096e78 ⭕️ امکان مشارکت در بحث در لینک برگزاری نشست از سایت قرار میسر است. 🎦 لینک پخش زنده از اینستاگرام http://instagram.com/rahnevesht_ir https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🅾خلاصه ای از دومین نشست نقد سینما و تلویزیون + مشروح کامل ♒️ دومین نشست مجازی نقد سینما و تلویزیون با عنوان «رمضان در تلویزیون» از سوی سایت راه نوشت پیرامونِ تلویزیون مطلوب ماه مبارک رمضان با حضور نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر، رضا زاده‌ محمدی پژوهشگر تلویزیون، احسان دهقانی خبرنگار سینما و با اجرای سید رسول منفرد برگزار شد. ✳️ نعمت الله سعیدی، کارشناس فرهنگ و هنر: 🔵 رمضان بستری مشترک در جهان اسلام است و نامگذاری روز قدس در این ماه دال بر این موضوع است، رمضان رسانه را تقویت و مخاطب آن را افزایش می‌دهد و به نوعی گویا ماه مصرف گرایی دینی و فرهنگی است و در آداب دین داری‌مان نیز رمضان با ادعیه های مختلف همراه شده و برای سحر، افطار و شب های آن نیز گویا برنامه ریزی شده است. ⭕️ نیاز به تعریف ژانر تخیلی، فانتزی 🔵 با یک بررسی اجمالی متوجه می شویم در ماه رمضان فی نفسه مخاطبان تلویزیون افزایش پیدا می‌کنند اما ما در این سال ها سریال های مناسبتی نداشته ایم بلکه به مناسبت رمضان سریال هایی با تم اجتماعی ساخته ایم. 🔵 یکی از مهم ترین ژانرها در مسیر تغییر افکار ژانر معناگرا است، چرا که معاد که از اصول دین ماست از جنس ژانر معناگرایی است، خاطرنشان کرد: پیش فرض غلطی وجود داشت که مخاطب در ماه رمضان خسته از روزه داری برای گذران وقت نیاز به فضای شاد دارد و این مسئله سریال سازی را به سمت ساخت کمدی سوق داد. ⭕️ لزوم پیوند حوزه علمیه و صدا و سیما در ادبیات سازی دینی 🔵 نعمت الله سعیدی : نقطه ضعف بزرگی که وجود دارد این است که فضای فکری و اندیشه‌ای ما با فضای هنری پیوند نمی‌خورد و حوزه علمیه با تلویزیون ارتباط ندارد و این ارتباط تنها در پخش سخنرانی‌های مذهبی خلاصه شده و در ادبیات سازی دینی و هنری ما ورود نکرده است. ⭕️ عقب گرد در سریال سازی ماه رمضان ✳️ رضا زاده محمدی، کارشناس تلویزیونی: 🔶 یک عقبگرد در سریال سازی ماه مبارک رمضان احساس می شود، یکی از سریال های امسال به نام بچه مهندی سریال بدی نیست چرا که توانسته بحث هوش و علم ایرانی ها را به نمایش گذارد. 🔶 به نظر من یک سریال طنز بی سر و ته، اعصاب خورد کن تر از یک سریال درست و حسابی اما با تم و موضوع جناب و کشتار است . ✳️ احسان دهقانی، خبرنگار سینمایی ⭕️ در تلویزیون های کشورهای عربی در ماه رمضان چه خبر است؟ ♒️ بنا بر این گزارش احسان دهقانی، خبرنگار سینمایی، در ابتدای این نشست به گزارشی از وضعیت رسانه ها در کشورهای عربی در ماه رمضان پرداخت. ❌ مشروح کامل نشست در لینک ذیل: 🌐 b2n.ir/ramezan_tv https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ رمضان.mp3
36.29M
❇️ صوت کامل تلویزیون مطلوب ماه رمضان 🔝🔜 گفت و گو پیرامونِ تلویزیونِ مطلوبِ ماهِ مبارکِ رمضان و تبادل نظر درباره بایسته های آن 📺 آن چه در دومین جلسه نقد سینما و تلویزیون گذشت: 🔵 نعمت الله سعیدی، کارشناس عرصه فرهنگ و هنر: ⭕️رمضان رسانه را تقویت و مخاطب را افزایش می‌دهد ⭕️ ژانر معناگرا مهم‌ترین ژانر در مسیر تغییر افکار ⭕️ تعریف ژانر تخیلی، فانتزی در تلویزیون ⭕️ تأثیر فضای انتقادی در جهت دهی مسیر سریال سازی و برنامه سازی تلویزیون 🔶 رضا زاده محمدی، کارشناس عرصه تلویزیون ❇️ چه سریالی مخاطب را آزار می‌دهد؟ ❇️ سریال برای عرصه در جهان اسلام کم نداریم 🈳 گزارش : در تلویزیون های کشورهای عربی در ماه رمضان چه خبر است؟ 🌐 متن مشروح کامل نشست در این لینک ⭕️ http://b2n.ir/ramezan_tv https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، جذابیت‌های جنسی مؤثر می‌افتد چرا بهره‌برداری از این جذابیت‌ها را در رویدادهای مهم‌تر بررسی نکنیم؟ ✳️ نگاهی به مستند دیوارکش 🔵 چند فریم از فیلم، نریشن مهمی دارند با این مضمون که وقتی برای تبلیغ یک شلنگ خلا، اینچنین از جذابیت‌های جنسی استفاده می‌شود و مؤثر هم می‌افتد چرا یکبار بهره‌برداری از این جذابیت‌ها را در رویدادهای مهم‌تر بررسی نکنیم؟ 🔵 سؤال جالبی است و راه کنکاش در یک معضل فرهنگی جدی مرتبط با انتخابات را در ذهن می‌گشاید. 🔵 مستند با پژوهش تاریخ و بیرون کشیدن آرشیوهای خوب و مهم، تاریخه این معضل را به‌جای آن که صرفاً بگوید، «نشان می دهد. ادامه دارد.... 🖊 سید رسول منفرد خوانش کامل متن در لینک تماشای مستند در این لینک https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ سید مهدی دزفولی، تهیه کننده مستند «ایسکونامی 3؛ دیوارکش»: 💬 ارتباط المان های جنسی و سوء استفاده های انتخاباتی در مستند 🔵 موضوع کلی مستند ارتباط المان‌های جنسی و سوءاستفاده‌هایی است که از آن در انتخابات و کسب رای در ایران و جهان صورت می‌گیرد و اگر در یک جمله بگویم، ایکسونامی 3 به ارتباط سکس و سیاست می‌پردازد.» 🔵 با توجه به اینکه در ایکسونامی 1 به بخشی اشاره شد که از بحث‌های جنسی در آمریکا سوءاستفاده ابزاری برای سیاستگذاری و کسب رای استفاده می‌شد، ما سعی کردیم در این قسمت به‌طور مبسوط و مفصل به این بحث بپردازیم و این موضوع را موشکافی کنیم.» 💬 پیش‌بینی می‌شود این مستند اجازه پخش تلویزیونی نداشته باشد 🔵 با توجه به نکات صریح و پرحاشیه‌ای که گفته می‌شود، پیش‌بینی می‌شود این مستند اجازه پخش تلویزیونی نداشته باشد و صرفا در همین اکران‌های فیزیکی و مجازی منتشر شود. امیدواریم در ایام انتخابات این کار مورد استقبال قرار گیرد 🔵 امیدواریم در ایام انتخابات 1400 این کار مورد استقبال ستادهای انتخاباتی و کاندیداها قرار بگیرد و ما بتوانیم در ستاد‌های انتخاباتی اکران داشته باشیم. اگر ستادهای انتخاباتی درخواست اکران حضوری داشته باشند، استقبال می‌کنیم و حتی امکانش را داریم که برای کاندیداهای محترم هم این مستند را اکران خصوصی کنیم. 🔵 سعی ما این است که یک حرف مهم و کلان را به کمک ایکسونامی 3 با اسم اختصاصی دیوارکش بزنیم که شاید تابه‌حال به‌صورت مستند گفته نشده است. ادامه دارد... ❌ خوانش کامل متن در لینک ❌ تماشای مستند در این لینک https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ شاید این فیلم را باید شبکه «من و تو» می ساخت! ⭕️ «صرفه‌جویی در راستگویی» وامداری از بی بی سی 💬 مجید تفرشی سندنگار و پژوهشگر تاریخ، پس از تماشای مستند «دیوارکش»: 🔵 ریتم فیلم به لحاظ ساختاری تند بود و این در مستندسازی آثار این چنین نکته مثبتی است که می‌تواند در مستند سازی ایران تبدیل به مسیر موفقیت آمیزی شود، حتی طرح بحث «تندروهای سابق و اصلاح طلبان امروز» هم نکته بسیار خوبی بود که کاملاً درست است و من هم در زمانی به آن پرداخته بود. 🔵 اما تصور می‌کنم این فیلم عزم جزمی است برای خراب کردن این دولت! از سوی دیگر نادیده گرفتن برخی تندروی‌هایی که دهه‌های ۶۰ و ۷۰ وجود داشته و الان هم وجود دارند، نکته مغفولی است که به نظرم در این فیلم تعمدانه به آن پرداخت نشده است. 🔵 به اعتقاد من شاکله فیلم «صرفه‌جویی در راستگویی» است که از بی بی سی یاد گرفته شده و در این فیلم هم ما مانند این رویکرد را می‌بینیم. 🔵 رویکرد تخریبی که در این فیلم دیده شده، جوری وانمود می‌کند که خاتمی و روحانی می‌خواستند آزادی بدهند و ندادند، اما در فیلم گفته نشده که چه کسانی باعث شدند این آزادی‌ها نباشد. 🔵 متاسفانه فیلم در مقطعی که به دولت احمدی‌نژاد می‌پردازد، دفاع جانانه‌ای از آن کرده و از ابزارهای تبلیغاتی خیلی ناشیانه استفاده می‌کند. ادامه دارد ... ❌ خوانش کامل متن در این لینک ❌ تماشای مستند در این لینک https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💬 «دیوار کش» متعلق به اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست 💬 آیا آدم‌های تندرو گذشته تغییر کردند یا قدرت آنها را تغییر داد؟ 🔵 گزارشی از آیین رونمایی مستند دیوار کش ⭕️ مراسم رونمایی از مستند «دیوارکش» به کارگردانی محسن آقایی، در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی برگزار شد. ⭕️ محمدرضا دزفولی، تهیه کننده مستند: درباره مراحل تهیه و تولید مستند «دیوارکش» به عنوان سومین قسمت از مجموعه «ایکسونامی» گفت: پژوهش درباره این مستند بیش از ۱۰ ماه طول کشید، بر همین اساس ما کار را از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آغاز و فرآیند تولید را تا آبان ماه سال ۹۹ ادامه دادیم. آنچه در این مستند بیش از هر نکته دیگری برای ما مهم و اساسی بود توجه به برخی از رفتارهای انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادوار مختلف در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بود. به‌ویژه در یکی دو دهه اخیر که پارامترهایی چون «حجاب»، آزادی‌های فردی و اجتماعی و آسیب‌شناسی‌های مرتبط با آن مورد توجه کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری در جناح‌های مختلف سیاسی بوده و اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد، زیرا گرچه در ردیف مباحث عوامانه‌تری قرار دارد اما همیشه برای کاندیداها دربرگیرنده نتایجی بوده که بعضاً تبدیل به مهم‌ترین بحث‌ها هم شده است. این آسیب‌شناسی هم فقط مختص به ایران نیست؛ بلکه در همه کشورها توسط کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری مطرح و تبدیل به موضوع فراگیری شده است. ⭕️ محسن آقائی، کارگردان مستند: ⭕️ ما هیچ قراردادی با هیچ فردی نداریم و از کسی هم چک دریافت نکردیم. مخاطبان فیلم من همان انسان‌هایی هستند که با ورود به ماجرای انتخابات بر روی ماجراهایی نظیر حجاب، ورود زنان به ورزشگاه‌های، موسیقی و کنسرت و موارد مشابه دیگر بیشتر از هر طیف دیگری تمرکز می‌کنند، و گرنه ما می‌دانیم جنس انتخاب بچه‌های حزب اللهی جور دیگری است. مساله ما کسانی هستند که چنین مواردی که به آن اشاره کردم برایشان بسیار مهم است. این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: صحبت کلی ما در فیلم «دیوارکش» این است که آیا واقعاً این آدم‌های تندرو گذشته عوض شدند؟ پرسش دیگرم هم این است که من از کجا بفهمم که این تغییر زیاد آیا میل به کسب قدرت است یا چیز دیگر؟ اصلاً حالا که تغییر کردید بیایید و به مردم بگویید: «من بودم». من مطمئنم اگر چنین رویه‌ای باشد دیگر برخی‌ها روی انتخابات سوار نمی‌شوند و کاسبی هم نمی‌کنند. ما منتقد این رویکرد و از همه مهم‌تر مساله فرهنگ هستیم و اساساً بر این باوریم شمایی که می‌گویید طرفدار آزادی هستید، اصلاً چقدر زیربنای این آزادی را بنا کردید؟ و متاسفانه یک سری نکاتی که در این فیلم حسرت آن را می‌خوردم این بود که در این جنس سیاست‌ورزی اصلی‌ترین قربانی خانم‌ها هستند. مشروح جلسه را در این لینک بخوانید https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ دیوارکِش به دانشگاه هم رسید / تخفیف ویژه برای 30 دانشگاهِ اول ✳️ اکران‌های دانشگاهی مستند «دیوارکش»، پس از رونمایی از این اثر و استقبال گسترده مخاطبان، آغاز شد. 🔵 «دیوارکش» تازه ترین اثر "محسن آقایی" به سراغ نقطه تلاقی دو امر حساس و بسیار چالش‌برانگیزِ «زیست جنسی» و «امر سیاسی» رفته‌ است و این اثر در ادامه نیز نحوه بهره‌برداری سیاسیون از امور مورد توجه مردم را به ویژه در ایران، بررسی می‌کند. 🔵 در این مستند جذابِ انتخاباتی که با تهیه‌کنندگی سید محمدمهدی دزفولی در مرکز مستند سفیرفیلم تولید شده است، چهره‌هایی نظیر ابوالحسن بنی‌صدر، فائزه هاشمی، سیدمحمد خاتمی و تنی چند از سیاسیون حضور دارند. ❌ اکران این مستند به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می‌باشد. 🔵 با شیوع کرونا و محدود شدن اکران‌ها، طرح جدیدی به نام «اکران مردمی آنلاین» متولد شده است که در آن تماشای آنلاین فیلم‌ها نه به‌صورت انفرادی، بلکه با شکلی جمعی و هم‌زمان صورت می‌گیرد؛ یعنی همان اکران‌هایی که قبل از کرونا در دانشگاه ها برگزار می شد، امروز هم با حفظ هویت جمعی و محلی خود، در همان دانشگاه برگزار می شود و تنها تفاوتش این است که مخاطبان با گوشی، رایانه، تلویزیون هوشمندو ... (به صورت همزمان و جمعی) اثر را تماشا می‌کنند. 🔵 همچنین اعلام شده برای 30 دانشگاهِ اولی که درخواست اکران آنلاین این مستند را ثبت کنند، تخفیف ویژه‌ای برای اکران این اثر در نظر گرفته شده است. ❌ ثبت نام اکران در این لینک https://ekran.ammaryar.ir/ https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe