⭕️ راهنمای اکران 6 - نیم نگاهی به فیلم های مهم روز ششم یازدهمین جشنواره عمار
در ششمین روز اکرانهای آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، همانند روزهای گذشته بیش از ۵۰ اثر در بخشهای مستند، داستانی، نماهنگ و کلیپ در سایت «عماریار» نمایش داده میشوند که در ادامه به مهمترین آثاری که قرار است اکران شوند نگاهی انداخته ایم.
⭕️ مستند «در لباس سربازی» – سانس سوم
✳️ این مستند روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبههها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است.
برخی تصاویر، فیلمها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی آیتالله خامنهای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشرشده است.
این مستند 82 دقیقهای در موضوع تاریخ سیاسی به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی نقویان ساخته شده است.
⭕️ مستند «مهندس ولی» – سانس سوم
✳️ آقای نادعلی زاده با جمع کوچکی کار فرهنگی را در روستایی در استان مازندران آغاز کرده و کمکم کارهای فرهنگی را گسترش داده و با اقتصاد مقاومتی پیوند می زند.
مستندی که مربیان و متربیان باید آن را ببینند و الگو قرار دهند.
⭕️ مستند «مهاجران» – سانس سوم
✳️ کشاورزان روستای سقالکسار استان گیلان، به دلیل اجرای طرح هادی توسط دولت، با مشکل عدم تأمین احتیاجات روبهرو میشوند.
آنها دیگر نمیتوانند کشاورزی کنند و مجبور میشوند برای تأمین نیازهای خود زمینهای کشاورزی را بفروشند.
روایتی از مقاومت اهالی روستا برای زنده نگه داشتن زمین هایشان و روستایشان است،
این مستند با موضوع پایش و پالایش اجتماعی، در مدت زمان ۵۱ دقیقه به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی سهیلا پورمحمدی ساخته شده است.
⭕️ مستند «آتش و فرمانده» – سانس سوم
✳️ روایتی گرم و سوزناک از آزادسازی شهری مهم و استراتژیک به نام گرمه در عراق توسط حشد الشعبی
مستندی 27 ذقیقه ای به کارگردانی محمد مهدی بهرامی نژاد و تهیه امیر حسین صارمی .
⭕️ مستند «آرمون» – سانس سوم
✳️ تلاش خانواده ای خوزستانی برای داشتن فرزند با اتکا به توانایی دانشمندان ایرانی
روایتی امید بخش از فاطمه توسلی نژاد در 21 دقیقه به تهیه کنندگی محمد کوچک.
⭕️ مستند «کیان ایران» – سانس سوم
✳️ روایت مجاهدت های یک رزمنده مدافع حرم در دو جبهه مبارزه با داعش و مبارزه با ویروس کرونا برای دفاع از جان مردم سرزمینش.
مستندی 24 دقیقه ای به کارگردانی احمد اخباری و تهیه کنندگی حسین نوری.
⭕️ فیلم داستانی «دربست» – سانس سوم
✳️ روایت هایی شیرین از تلاش پسر بچه خانوادهای برای تهیه ماسک که در 3 دقیقه به کارگردانی بهرام لطفی روایت می شود.
⭕️ فیلم داستانی «بانی» – سانس سوم
✳️ قصه مردی که تلاش دارد در ایام کرونا و کمبود ماسک در کشور با احتکار ماسک سود هنگفتی به جیب بزند اما در مواجهه با ایستگاه ایست بازرسی نقشه هایش نقش بر آب می شود.
این فیلم کوتاه جذاب و طنز در 3 دقیقه به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی صادق روشن تهیه شده است.
⭕️ فیلم داستانی «جای خالی» – سانس سوم
✳️ روایتی دلنشین از مادر شهیدی که در ایام کرونا در صدد است تا نذر هر ساله اش را که همان برپایی روضه است را اجرا کند.
فیلم کوتاهی به کارگردانی علی ملاقلی پور، کارگردان سینمای ایران و تهیه کنندگی محمد جواد موحد.
⭕️ فیلم های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir بدون هزینه حق اشتراک و رایگان و اینترنت نیمبها تماشا کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✳️ گفت و گو با فیلمسازان عماری جشنواره یازدهم - 3
⭕️ دلیل مذاکره حاج قاسم با اشرار چه بود!؟ / مقصودی از مستند همپای جهادی ها میگوید
🔵 https://b2n.ir/660749
چرا از سلبریتی ها ضربه می خوریم؟ / تروکاژ مستندی که سلبریتی ها نباید ببینند
🔵 https://b2n.ir/657403
⭕️ اسلام زاده از سختی های مستندسازی در برف می گوید – چه کنیم کارهای سفارشی ما خوب از آب در بیاید؟
🔵 https://b2n.ir/307519
⭕️ ابومهدی المهندس که بود؟ لاروبی از مستند قائد الحشد می گوید
🔵 https://b2n.ir/637740
🔗 blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ 10 اثر پر مخاطب روز چهارم یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
مغزهای یخ زده - مستند
گور - داستانی
دزد بازی - داستانی
لیاخوف - داستانی
انتقام سخت - کلیپ
الرد القاسم - داستانی
مغناطیس - مستند
خط مقدم - مستند
اربعین دار السلام - فیلم ما
پیشکش - داستانی
✳️ گفتنی است، بنا به درخواست مخاطبان اکران فیلم های پربازدید جشنواره عمار به مدت 24 ساعت در سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir ادامه خواهد داشت.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 معرفی چهار فیلم کوتاه تماشایی روز پنجم
⭕️ فیلم داستانی «بانی» – سانس سوم
✳️ قصه مردی که تلاش دارد در ایام کرونا و کمبود ماسک در کشور با احتکار ماسک سود هنگفتی به جیب بزند اما در مواجهه با ایستگاه ایست بازرسی نقشه هایش نقش بر آب می شود.
مراقب پایان غافلگیرکننده فیلم باشید.
⭕️ فیلم داستانی «جای خالی» – سانس سوم
✳️ روایتی دلنشین از مادر شهیدی که در ایام کرونا در صدد است تا نذر هر ساله اش را که همان برپایی روضه است را اجرا کند.
فیلم کوتاهی به کارگردانی علی ملاقلی پور، کارگردان سینمای ایران و تهیه کنندگی محمد جواد موحد.
⭕️ فیلم داستانی «سخت شیرین» - سانس سوم
✳️ فائزه دختر جوانی است که در روز خواستگاری از همسر طلبه اش قول گرفته تا لباس روحانیت نپوشد.
اما همه چیز تغییر می کند ...
فیلم کوتاه سخت شیرین به کارگردانی حساب شده سید مهدی میرغیاثی صحنه هایی دوست داشتنی از زندگی طلبگی را به تصویر کشیده که از دیدن آن ها پشیمان نمی شوید.
⭕️ فیلم داستانی «دربست» – سانس سوم
✳️ روایت هایی شیرین از تلاش پسر بچه خانوادهای برای تهیه ماسک که در 3 دقیقه به کارگردانی بهرام لطفی روایت می شود.
این فیلم کوتاه جذاب و طنز در 3 دقیقه به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی صادق روشن تهیه شده است.
⭕️ فیلم های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir بدون هزینه حق اشتراک و رایگان و اینترنت نیمبها تماشا کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ راهنمای اکران 7- روز مستندهای مهم عمار
❇️ در هفتمین روز اکرانهای آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون روزهای گذشته آثار مستند، داستانی و نماهنگ هایی اکران خواهند شد که هر کدام با خود قصه ای به همراه دارند که شما می توانید با مراجعه به سایت «عماریار» به تماشای آن ها بنشینید.
⭕️ مستند «کمیته» – سانس سوم
نخستین سازمان نظامی پس از انقلاب «کمیته» بود که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در سال 70 پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی تأسیس و در این مستند سیر تحولی این سازمان از آغاز تا پایان در مجموعه مستند «کمیته» روایت میشود.
مستندی جذاب و با آرشیو های بکر که شما را به خیابان های طهران در روزهای اول انقلاب می برد و ماجراهای عجیب آن روزها را برایتان باز گو می کند.
⭕️ مستند «سید جواد» – سانس سوم
سید جواد، جوانی که بعد از فرمان امام خمینی(ره) برای بازگشت به روستا و آباد کردن روستاها، به شیخ شبان بر می گردد تا رونق را به روستا بازگرداند.
مستندی در 44 دقیقه به کارگردانی محمدرضا دهستانی و تهیه کنندگی عطا پناهی
⭕️ مستند «سد در سد» – سانس سوم
باگذشت سالها از شکلگیری کنکور، جامعه رو به مدرکگرایی میرود و مافیای کنکور تشکیل میشود. این دیدگاه مانند ویروسی کل نظام آموزشی کشور را در برمیگیرد که باعث سود زیاد مؤسسات کمکآموزشی میشود. آفتهای بسیاری جامعه و دانش آموزان را تهدید میکند، ناامیدی و افسردگی که باعث خودکشی و مصرف مواد مخدر ازجمله ریتالین میشود.
در سد در سد قرار است کنکور را به سنجش بگذاریم، تماشای این مستند 43 دقیقه ای را از دست ندهید.
⭕️ مستند «عاشقی» – سانس سوم
خیلی از مردم ایران نام حاج صادق آهنگران را شنیده اند، اما شاید کمتر کسی بداند که اشعاری را که حاج صادق میخوانده را چه کسی سروده است.
«عاشقی» روایتی است از ماجرای دوستی حبیب الله معلمی شاعر و حاج صادق آهنگران مداح است که نامش با نام جنگ گره خورد.
روایت یک دوستی عاشقانه تا آخر عمر را در مدت 42 دقیقه در سایت عماریار ببینید.
⭕️ مستند «پرچم های مجاری» – سانس سوم
بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فیلمها و تصاویر او در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و اینستاگرام با پاک کردن پستها و صفحاتی که به شهادت قاسم سلیمانی پرداخته بودند به ترور دیجیتالی سردار در سرتاسر جهان پرداخت.
این مستند سعی دارد تا روایتی نو و جدید از ترور نام حاج قاسم در دنیای دیجیتال را ارائه دهد.
مستند «تروکاژ» – سانس سوم
برای معرفی تروکاژ می خواهم به یک جمله بسنده کنم و آن این است که «چرا امنیت ملی ما از سلبریتی ها ضربه می خورد؟» ، این مستند روایتی از پشت پرده اظهارنظر ها و تصمیمات سلبریتی ها را به مخاطب ارائه می دهد.
⭕️ فیلم های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir بدون هزینه حق اشتراک و رایگان و اینترنت نیمبها تماشا کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ راهنمای اکران 7- روز مستندهای مهم عمار
❇️ در هفتمین روز اکرانهای آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون روزهای گذشته آثار مستند، داستانی و نماهنگ هایی اکران خواهند شد که هر کدام با خود قصه ای به همراه دارند که شما می توانید با مراجعه به سایت «عماریار» به تماشای آن ها بنشینید.
⭕️ مستند «کمیته» – سانس سوم
نخستین سازمان نظامی پس از انقلاب «کمیته» بود که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در سال 70 پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی تأسیس و در این مستند سیر تحولی این سازمان از آغاز تا پایان در مجموعه مستند «کمیته» روایت میشود.
مستندی جذاب و با آرشیو های بکر که شما را به خیابان های طهران در روزهای اول انقلاب می برد و ماجراهای عجیب آن روزها را برایتان باز گو می کند.
⭕️ مستند «سید جواد» – سانس سوم
سید جواد، جوانی که بعد از فرمان امام خمینی(ره) برای بازگشت به روستا و آباد کردن روستاها، به شیخ شبان بر می گردد تا رونق را به روستا بازگرداند.
مستندی در 44 دقیقه به کارگردانی محمدرضا دهستانی و تهیه کنندگی عطا پناهی
⭕️ مستند «سد در سد» – سانس سوم
باگذشت سالها از شکلگیری کنکور، جامعه رو به مدرکگرایی میرود و مافیای کنکور تشکیل میشود. این دیدگاه مانند ویروسی کل نظام آموزشی کشور را در برمیگیرد که باعث سود زیاد مؤسسات کمکآموزشی میشود. آفتهای بسیاری جامعه و دانش آموزان را تهدید میکند، ناامیدی و افسردگی که باعث خودکشی و مصرف مواد مخدر ازجمله ریتالین میشود.
در سد در سد قرار است کنکور را به سنجش بگذاریم، تماشای این مستند 43 دقیقه ای را از دست ندهید.
⭕️ مستند «عاشقی» – سانس سوم
خیلی از مردم ایران نام حاج صادق آهنگران را شنیده اند، اما شاید کمتر کسی بداند که اشعاری را که حاج صادق میخوانده را چه کسی سروده است.
«عاشقی» روایتی است از ماجرای دوستی حبیب الله معلمی شاعر و حاج صادق آهنگران مداح است که نامش با نام جنگ گره خورد.
روایت یک دوستی عاشقانه تا آخر عمر را در مدت 42 دقیقه در سایت عماریار ببینید.
⭕️ مستند «پرچم های مجاری» – سانس سوم
بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فیلمها و تصاویر او در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و اینستاگرام با پاک کردن پستها و صفحاتی که به شهادت قاسم سلیمانی پرداخته بودند به ترور دیجیتالی سردار در سرتاسر جهان پرداخت.
این مستند سعی دارد تا روایتی نو و جدید از ترور نام حاج قاسم در دنیای دیجیتال را ارائه دهد.
مستند «تروکاژ» – سانس سوم
برای معرفی تروکاژ می خواهم به یک جمله بسنده کنم و آن این است که «چرا امنیت ملی ما از سلبریتی ها ضربه می خورد؟» ، این مستند روایتی از پشت پرده اظهارنظر ها و تصمیمات سلبریتی ها را به مخاطب ارائه می دهد.
⭕️ فیلم های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir بدون هزینه حق اشتراک و رایگان و اینترنت نیمبها تماشا کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
یادداشت هایی بر ۴ فیلم یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار - باشگاه منتقدان مردمی (۲)
⭕️ موج سواری بر واژه به ظاهر ثقیل اما از درون تهی سلبریتی – نگاهی به مستند تروکاژ
🌐 https://b2n.ir/610737
🖊 فاطمه غفوری
⭕️ اسب به قیمت نعل – یادداشتی بر مستند “متری شیش و نیم”
🌐 https://b2n.ir/328206
🖊 مریم حجتی
⭕️ مهاجران؛ ساکنان غیر بومی یا گردشگران غیر رسمی – چرا مستند مهاجران مهم است؟
🌐 https://b2n.ir/691168
🖊 پروانه بیاتی
⭕️ پروتاگونیست بهمثابه یک پهلوان - نقدی بر مستند کراس
🌐 https://b2n.ir/769600
🖊 محمد بزرگ
✳️ blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ 10 اثر پر مخاطب روز ششم از یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
دختر الهام - داستانی بلند
مهندس ولی - مستند
کلانتر - مستند
جای خالی - داستانی کوتاه
العبد مجتبی - مستند
این واقعیته - نماهنگ
آرمون - مستند
کار فرهنگی ثواب ندارد - فیلم ما
سخت شیرین - داستانی کوتاه
نفس خوار - مستند
✳️ گفتنی است، بنا به درخواست مخاطبان اکران فیلم های پربازدید جشنواره عمار به مدت 24 ساعت در سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir ادامه خواهد داشت.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 در روز آخر جشنواره عمار چه فیلم هایی اکران می شوند
⭕️ قمار روایتی از روابط پهنان
✳️ مستند «قمار» به بررسی رابطه پنهان ایران و آمریکا در مذاکرات «مک فارلین» می پردازد و رابطه با آمریکا را در سال های پس از پیروزی انقلاب مورد واکاوی قرار می دهد.
⭕️ قزل قیه قیام و دادخواهی مردم روستای سریش آباد
✳️ قزل قیه، مستندی از اعتراض و تحصن اهالی شهر سریش آباد استان کردستان است وقتی می فهمند منافعشان در معدن سنگ مرمر در حوالی شهر به خطر افتاده است
⭕️ ابر قهرمان و فراتر از آن
✳️ مستندی درباره تاریخچه ابرقهرمان های کمیکی است که از جامعه آمریکا برآمدند و نگاهی تطبیق از خلق این ابرقهرمانان با نیازهای جامعه آمریکا در این سال ها
⭕️ کراس و قصه یک عاشق موتور سوار
✳️ موتورسواری قبل از هر چیز، عشق است و کراس روایت یک موتور عاشق، مستندی خوب که حال آدم را خوب می کند.
کراس با اینکه از شهید و شهادت، تنهایی و رفاقت حرف میزند، فقط کمی غصهدارتان میکند. اما بعید است بنشینید پای این کار و اشک بریزید.
برگ برنده کراس، صمیمی و رفاقتی بودنِ آن است. کراس قصه آدمهای معمولی است که در یک بزنگاه مهم، تصمیمهای تاریخی میگیرند. تدوین و کارگردانی خوبی دارد و خیلی سر راست و خطی، قصهاش را تعریف میکند. کراس، دیدنی است.
⭕️ رؤیای آمریکایی روایتی از رابطه دلار و نفت
✳️ مستندی درباره اقتصاد و روایتی از دلار آمریکای برای کسانی که به اقتصاد علاقه دارند
⭕️ پدر به روایت پسر - پرتره ای از یک بازیگر متفاوت
✳️ا صغر آقا آکتور سینما مستندی پرتره از فعالیت کاری و زندگی شخصی اصغر نقیزاده، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون است.
پرتره ای جامع از کودکی تا روزهایی که نقی زاده وارد سینما شد.
🔵 فیلم های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir بدون هزینه حق اشتراک و رایگان و اینترنت نیمبها تماشا کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
گفت و گو با فیلمسازان عماری جشنواره یازدهم -4
⭕️ آمریکایی ها چگونه «ابرقهرمان» می سازند؟ / «عمار» سکوی پرتاب جوانان - بتمن و سوپر من در جشنواره عمار
✳️ https://b2n.ir/634415
⭕️ قصه بین المللی شدن ارز در جشنواره عمار/ «رویای آمریکایی» و جنایت های آمریکا برای حفظ رابطه دلار و نفت
✳️ https://b2n.ir/408894
⭕️ مستند افتر کرونا و تصویر موفقیت ایرانیها در مواجهه با کرونا - محمد هادی نعمتی از ساخت یک مستند کرونایی می گوید.
✳️ https://b2n.ir/097026
⭕️ جشنواره عمار جمع بین فرم و محتواست/ قهرمان «کشور کوچک من» کیست؟
✳️ https://b2n.ir/994386
🌐 blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 مستند در یک نگاه ؛ روایت یک نقاش که شما را غافلگیر می کند
⭕️ گفت و گو با کارگردان مستند در یک نگاه - «در یک نگاه» راوی سبک زندگی قرآنی
✳️ https://b2n.ir/432185
⭕️ نگاهی به مستند در یک نگاه - نوری از معجزه
✳️ https://b2n.ir/778646
🖋 ام البنین سپهری
⭕️ به شیرینی یک نگاه – یادداشتی بر مستند در یک نگاه
✳️ https://b2n.ir/538254
🖋 راضیه یگانه
🌐 blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ 10 اثر پر مخاطب روز هفتم از یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
جوجه اردک زشت - مستند
فالکن - مستند
آموزش جنسی (سند 2030) - کلیپ
روزگار ابراهیم - مستند
تروکاژ - مستند
هلوکاست یک تمدن - پویانمایی
ضیافت - داستانی کوتاه
کمیته - مستند
صفر و بی نهایت - مستند
جک استراو - کلیپ
ازدواج به وقت کرونا - داستانی کوتاه
✳️ گفتنی است، بنا به درخواست مخاطبان اکران فیلم های پربازدید جشنواره عمار به مدت 24 ساعت در سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir ادامه خواهد داشت.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✳️ تمدید زمان اکران آثار برگزیده و پر مخاطب جشنواره عمار
⭕️ در پی درخواست مخاطبان و استقبال شما همراهان یازدهمین جشنواره عمار، اکران آثار برگزیده و پرمخاطب این دوره از جشنواره از ساعت 18 روز جمعه 19 دی ماه به مدت 48 ساعت در سایت Ammaryar.ir ادامه خواهد داشت.
⭕️ بنابراین گزارش در بخش برگزیدگان یازدهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار، مستندهای اگلانتین، همه فرزندان، در لباس سربازی، استان چهاردهم سرو قامت، اوگاندا یاقوت سبز، کشور کوچک من، نقش زیگلر، هم وتن، آرمون، تروکاژ، بلاگردان، قزل قیه، متری شش و نیم، نفس خوار، تفنگچی های پاوه، فصل شیدایی و آثار داستانی ازدواج به وقت کرونا، جبران می کنم، پیشکش، پرستار، دیپورت و آثار پویانمایی شهر موشکی، نجات هولیر و بیقرار و نماهنگ های تار و پود و من و تو اکران خواهند شد.
⭕️ در بخش آثار پر مخاطب نیز مستندهای دیوانگی، ماح، العبد مجتبی، جوجه اردک زشت، دوم شخص، مهندس ولی، کمیته، روزگار ابراهیم، اصغر آقا آکتور سینما، کلانتر، فالکن، تولد یک تراژدی، دختر رؤیایی و آثار داستانی دختر الهام، اژدها لازم می شود، گور(گوساله)، لیاخوف، جای خالی (علی ملاقلی پور)، وال، مأمور و پویانماییهای حسین پسر غلامحسن، فقط برای خدا 2 و هلوکاست یک تمدن و نماهنگ دختران نور اکران خواهند شد.
⭕️ گفتنی است مستندهای داغ قره باغ، نبرد نهان و کفن جیب ندارد که به دلایل فنی در هنگام اکران ایام جشنواره با مشکلاتی در پخش روبرو شدند به مدت 24 ساعت اکران خواهند شد.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی کرونا همه چیز را آنلاین می کنید
✳️ گزارش خبرگزاری صدا و سیما از فعالیت عماریار در ایام برگزاری بازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
🌐 blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 یادداشت هایی بر مستندهای یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار(3) - باشگاه منتقدان مردمی
⭕️ یک مستند شسته رفته و تر و تمیز! – نگاهی به مستند هیچ و پول
✳️ https://b2n.ir/509654
🖊 زهرا حاتمی
⭕️ یادداشتی برای فیلم مستند کیان ایران – مردان نبرد
✳️ https://b2n.ir/611668
🖊 محسن صیادیان
⭕️ تولد یک خلاقیت؛ تولد یک تراژدی – نگاهی به مستند تولد یک تراژدی
✳️ https://b2n.ir/770877
🖊 امیر حسین کاربخش راوری
⭕️ نقدی بر مستند پیشگامان
✳️https://b2n.ir/253928
🖊 زهرا دمیرچی
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 یادداشت هایی بر مستندهای یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار(4) - باشگاه منتقدان مردمی
⭕️ وقتی دریا رنگ خون می گیرد – نقدی بر مستند اگلانتین
✳️ https://b2n.ir/910827
🖊 رامین ابوئی
⭕️ مار در آستین – نگاهی به مستند تروکاژ
✳️ https://b2n.ir/867643
🖊رامین جهانی
⭕️ درگیرِ اقیانوسهای پهناور – چرا مستند ماح را باید ببینیم؟
✳️ https://b2n.ir/242232
🖊 عاطفه سالاری
⭕️ جدا نشدنی ها – نگاهی به مستند « در آغوش فرمانده »
✳️ https://b2n.ir/111694
🖊 فاطمه حجتی
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
هدایت شده از عماریار
🌟 نظر شما مهم است
❇️ چه میزان از عملکرد #عماریار در برگزاری #یازدهمین_جشنواره_مردمی_فیلم_عمار رضایت دارید⁉️
🔻با استفاده از لینک زیر نظرات خود را برای ما ارسال کنید.🔻
🌐 EitaaBot.ir/poll/dn0mt
🆔 @AmmarYar_IR
⭕️ اعلام اسامی 20 فیلم پر مخاطب جشنواره عمار
✳️ سامانه عماریار، سامانه اکران آنلاین آثار یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بر اساس آمار بازدید فهرست 20 فیلم پر مخاطب را اعلام کرده است که به شرح ذیل است:
مستند دیوانگی به کارگردانی صدرا علی بک
مستند اگلانتین به کارگردانی سمیه ذاکری خطیر
مستند قزل قیه (سنگ طلا) به کارگردانی سیامک مختاری
فیلم کوتاه اژدها لازم میشود به کارگردانی سامان غنائمی
فیلم داستاتی سخت شیرین به کارگردانی سید مهدی میر غیاثی
مستند العبد مجتبی به کارگردانی محمد مهدی روحی و سید سجاد اسدی
پویانمایی هلوکاست یک تمدن به کارگردانی سعید دولت ابادی فراهانی
مستند تروکاژ به کارگردانی محمد هادی نعمتی
مستند فالکن به کارگردانی سید محمد مهدی پوریزدان پرست
مستند دوم شخص به کارگردانی ایمان احمدی
مستند روزگار ابراهیم به کارگردانی علیرضا خوش بیان
مستند کلانتر به کارگردانی محمدرضا میراضی
دختر رویایی به کارگردانی محمد حسن یادگاری
فیلم سینمایی دختر الهام به کارگردانی دانش اقباشاوی
مستند ماح به کارگردانی سید عباس طهماسبی
مستند هم وتن به کارگردانی حسین نوری و محسن اردستانی رستمی
مستند کمیته به کارگردانی عبدالحسین بدرلو
فیلم کوتاه وال به کارگردانی سید مهدی میرغیاثی
فیلم کوتاه ازدواج وقت کرونا به کارگردانی یوسف سبحانی
فیلم کوتاه جبران میکنم به کارگردانی جمال احمدی
🌐 blog.ammaryar.ir
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ همه آمارهای یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار + فایل PDF
✳️ یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سال جاری به صورت آنلاین در سایت عماریار برگزار شد که همین مسئله سبب شد تا مخاطبان بیشتری بتوانند در روزهای اکران فیلم های جشنواره مخاطب فیلم ها باشند.
✳️ اکران 327 اثر در قالب های داستانی مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه و آیتم تلویزیونی به صورت آنلاین سبب تا آمار متفاوتی از مخاطب در ایام برگزاری جشنواره ثبت شود.
✳️ ما در این فایل PDF تلاش داشتیم تا به ارائه گزارشی اجمالی از برگزاری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سایت عماریار بپردازیم و آماری از از جمله پر مخاطبترین و محبوبترین فیلم های جشنواره، گزارشی از بخش های جنبی این دوره از جشنواره، گزارشی از استقبال مخاطبان از خرید بلیط اختیاری و نظرات مردمی را به شما ارائه دهیم.
🔵 دانلود فایل PDF در لینک ذیل:
🌐 https://b2n.ir/835973
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔵 سید محمود رضوی:
🌀 دوستانی که فرصت مطالعه کمتری دارند ، دیدن 1919 را از دست ندهند
⭕️ چندی قبل فرصتی دست داد تا به تماشای مستند ۱۹۱۹ بنشینم.
⭕️ مستند روایتی است، از یک مذاکره و یک قرارداد ننگین بین ایران و انگلیس با اطلاعات تاریخی مفصل که نشان میدهد در ظاهر یک توافق معقول چه اتفاقاتی میتوانست برای ایران بیفتد.
⭕️ پیشنهاد می کنم دوستانی که فرصت مطالعه کمتری دارند ، دیدن این مستند را از دست ندهند
✳️ گفتنی است، مستند «نوزده نوزده 1919» روایتی متفاوت از قرارداد 1919 میان ایران و انگلستان است که برای نخستینبار، برخی زوایای پنهان این قرارداد استعماری را روایت میکند.
✳️ اکران آنلاین این مستند نیمه بلند از دوشنبه 29 دیماه در سامانه عماریار آغاز شده است و شما مخاطبان می توانید جهت تماشای آن به سایت Ammaryar.ir مراجعه کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✳️ تراژدی تاریخ
✳️نگاهی به مستند ۱۹۱۹ ساخته مهدی صلواتچی
🖊 نویسنده : مریم حجتی
⭕️ آن چه کشور طی دهههای معاصر گذرانده هرچند عبرتآموز، آنچنان گزنده است که مجال بحث و بررسی را تنگ و دشوار میسازد.
⭕️ فقر، هلاکت و ذلت واژههایی نیستند که بهتوان انتظار داشت مخاطب ایرانی برای مدتی طولانی آنها را تحمل کند.
⭕️ مانند حادثهدیدهای شکنجهکشیده، خاطرات تلخ ملی نیز برای هضم و مرور فاصلهای میطلبند تا غم، درد و حقارت فرصت تسکین پیدا کند. در عین حال، همین فاصله عرصه را برای دفن واقعیت و بازتکرار بدعهدیها و کارشکنیها میگشاید.
⭕️ مستند 1919 روایت خود را از واقعهای آغاز میکند که یک قرن از وقوع آن گذشته. در عین حال از ورای این فاصله یکصد ساله و زنده کردن شخصیتهایی که از آنها اگر چیزی هم مانده نامی است و یادی، اشارتی گاه و بیگاه مسیر خود را به سوی روزهایی نزدیکتر خواهند جست.
⭕️ مراسم نوروزی 1299فرا میرسد، در حالی که قحطی، مرگ و گرسنگی بر چهره کشور سایه افکنده است. روزنامه رعد خبری را با 9 روز تأخیر به چاپ میرساند؛ کلنل فضلاله، از افسران ژاندارمری، همزمان با مراسم نوروزی سران حکومتی به زندگی خود پایان داده است.
⭕️ به رغم پنهانکاریهای دولتی یادداشتی کوتاه که در لباس کلنل جا مانده بود، مسیر خود را از غسالخانه به روزنامهها، اشعار، کتابها، منابر، خطابهها و مبارزات خیابانی باز میکند.
ای هیئت ژاندارمری ایرانخواه
باشید ز اسرار وطن هم آگاه
سربازی انگلیس چون در پیش است
آن به که بمیرد کلنل فضلاله
⭕️ توافق 1919 هرچند به قیمت خونهای بیگناه و زندگیهای پرشمار بسته شد اما جایی جز زبالهدان تاریخ نخواهد داشت.
⭕️ مهدی صلواتچی، در مستند 38 دقیقهای خود به تشریح وقایع مربوط به انعقاد تا لغو یکی از پرماجراترین قراردادهای مابین ایران و انگلستان پرداخته است.
⭕️ اندک بودن تصاویر آرشیوی از زمان انعقاد قرارداد، گروه سازنده را به استفاده گسترده از فیلمهای آرشیونمایی شده و ترکیب آن با تصویر و خلاقیتهای صوتی و گرافیکی سوق داده که سبب شده تا نتیجه کار از لحاظ روایی جذاب و قابل توجه شود که این مسئله میتواند از طرف افراد مسلط به رویدادهای آن دوره، نقطه قوت کار تلقی شود.
⭕️ این دسته از منتقدان، 1919را تنها مروری سطحی و سریع میدانند که با بهرهگیری از تصویر و روایت به تجربه و خلق جذابیت پرداخته است.
⭕️ با این حال ساخته کارگردان جوان را باید از زاویهای دیگر نگاه کرد. بخشی وسیعی از جامعه ایران آشنایی و حتی علاقه اندکی نسبت به اتفاقات دهه پایانی سلطنت قاجار دارند.
⭕️ نامهایی چون خیابانی، بهار و عشقی هرچند از شاخصههای غرور ملی، نامهایی نیستند که در حافظه عمومی ما بیش از یک یا دو جمله بتوان در معرفی آنها پیدا کرد.
⭕️ مستند 1919 جامعهای را مخاطب میبیند که شنیدن اسم کلنلها و وثوقالدولهها تداعیگر خاطرهای برای او نیست و مستند، از این ویژگی به نفع خود بهره برده.
⭕️ صلواتچی ابایی ندارد از این که نقشی جدید برای شخصیتهای داستانش تعریف کند. محدودیت اطلاعات تاریخی مخاطب به مستند فرصت داده تا به ارائه روایتی نشنیده و نا آشنا بپردازد.
ادامه دارد ...
🅾 لینک کامل مطلب :
🌐 https://b2n.ir/770230
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
✳️ روایتی جذاب برآمده از کالبدشکافی تاریخ
🗯 نظر نادر طالب زاده درباره مستند ۱۹۱۹ :
⭕️ مستند 1919 با انتخاب سوژه ای جذاب و سفری به تاریخ 100 ساله ایران به دنبال بازگو کردن و کالبد شکافی تاریخ است، مستندی که با تصاویری آرشیوی و دقیق دوره ای از تاریخ را با راش هایی سیاه و سفید و آرشیو هایی بکر روایت میکند.
⭕️ بیان تاریخ در یک مستند با آن چه که یک تاریخ دان روایت می کند بسیار متفاوت و اثرگذار خواهد بود و این مستند توانسته بود به خوبی به نقش استعماری انگلیس در کشورها اشاره کند.
⭕️ یک مدل فیلمسازی در سینمای مستند وجود دارد که اساس و پایه آن بر مبنای آرشیو بنا نهاده شده، مدلی از فیلمسازی که در آن نیازی به فیلمبرداری و گرفتن راش نیست و ۱۹۱۹ از این جنس مستندهاست
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ماجرای یک وطن پرست که دست به خودکشی زد
🗯 مردم از کلنل فضل الله می گویند
⭕️ تماشا در عماریار
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ همراه با فجر ۳۹ - نقدی بر رمانتیسم عماد و طوبا
⭕️ تلاش بی فایده
رمانتیسم عماد و طوبا روایتی ساده و اپیزودیک از آشنایی، خواستگاری، ازدواج و بچه دار شدن دو جوان عشق سینماست که خرد خرد روایت می شود و گاهی حرفهایی فلسفی درباره عشق و عاشقی و زندگی می زند و گاهی با رؤیا پردازی، تنه به تنه با فانتزی جلو می آید و و گاهی هم تلاش می کند تا برای مخاطب خرده قصه ای تعریف کند.
رمانتیسم عماد و طوبا می خواهد تا نسخهای تصویری از جستارهای آلن دو باتن با موضوع عشق و زندگی باشد، همانقدر اپیزودیک و کوتاه همراه با یک برگ برنده جذاب و عمیق که خواننده را به فکر فرو ببرد.
تلاش کارگردان در قصه گویی برای شبیه شدن به ساختار روایی جستار به پاشنه آشیل فیلم تبدیل شده چرا که در جستار مخاطب سوار بر بال خیال و همذات پنداری با شخصیت های قصه و قرار دادن خود در جایگاه راوی هر تصویری که با قصه جستارنویس در ذهن دارد را تصور می کند اما در ساحت سینما کارگردان باید موقعیت و شخصیت بسازد نه این که بخواهد با حرف و دیالوگ کارش را پیش ببرد.
فیلم، جستار نیست که بشود با سکانس هایی مثل شرح و تفسیر مثال نون زیر کباب و یا دعوای زن و شوهر بر سر این که کتابخانه کجا باشد مخاطبش را به فکر فرو ببرد.
حرف فیلم با ساختاری که برای بیان آن انتخاب شده در حد و اندازه سینما نیست به خصوص این که نوع عشق و عاشقیاش را از آن ور آب گرفته و یا چاشنی خرده فرهنگ های ایرانی قاطی اش کرده.
✳️ خوانش ادامه متن در سایت راه نوشت
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe