🎬رباخواری تحت عنوان بانکداری اسلامی/ نگاهی به دو مستند تجارت ابدی و فاکتور صوری
✴️بانکها و نوع رابطه مردم با آنها به گونهای است که خیلی سخت و یا شاید باید گفت هرگز نمیتوان این دو را از هم تفکیک کرد
✴️پرتقاضاترین خواسته مردم از بانکها دریافت وام و تسهیلات است؛تقاضایی با یک مسیر پر پیچوخم که برای پیمودنش باید کفش آهنین به پا کرد.
⭕️باز کردن مشکل به دست خود مردم
✴️در مستند«تجارت ابدی» با قرضالحسنهای مواجه میشویم که برخلاف بانکها برای دادن وام و تسهیلات، هفتخوان را طرحریزی نمیکند و برای بازپسگرفتن وامها مانند داروغههای عهد عتیق رفتار نمیکند.
✴️مستند مسیری را نقد میکند که مردم به خصوص قشر متوسط رو به پایین جامعه را مجبور میکند خودشان را برای رهایی از یک مشکل، به دامان مشکلاتی دیگر بیندازند. مسیری که در آن یک طرف بانکها هستند که در لفظ اسلامیاند و طرف دیگر مردم متقاضی.
⭕️چرا بانکها غیراسلامی و غیراخلاقیاند؟
✴️در مستند «فاکتور صوری» با جزئیات دقیقتر و مستدلتری، فرآیندهای غیراسلامی و غیراخلاقی بانکداری در ایران به نمایش گذاشته میشود.
✴️در این مستند روندی را میبینیم که در آن متقاضیان را مجبور به دروغگویی میکند. اصطلاحا در بانکداری کشور،ما با روال سند سازی بسیار معقول و به عنوان میانبر مواجهایم.
📝نویسنده: سجاد ابویی
✅لینک مشاهده یادداشت:
https://b2n.ir/h21344
❇️تماشای مستند تجارت ابدی:
https://b2n.ir/y19779
❇️تماشای مستند فاکتور صوری:
https://b2n.ir/fktr-s
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎬چگونه یک مستند تأثیرگذار بسازیم؟ / درس اول: سه سوال اساسی که باید قبل از اقدام به ساخت هر مستند به آنها پاسخ داد.
💢مستندساز حقیقت را بیان میکند.
💢کار مستندساز ادعا، استدلال، آوردن سند و اقنای مخاطب است.
💢در بحث تولید مستند، یکی از نکات مهم و حائزاهمیت «طراحی روایت» هست.
💢فیلم مستند یک رفتوآمد همیشگی است بین جریان پژوهش و جریان طراحی روایت که مستندساز از لحظه اول شکلگیری ایده، دائما بین این دو جریان رفتوآمد میکند.
💢مستندها به دو گونه تقسیم میشوند: اکتشافی و توصیفی.
💢مستند اکتشافی مستندی هست که در آن برای رسیدن به جواب سوال مستند میسازیم.
💢مستند توصیفی مستندی است که در آن با یک فرضیه مواجه میشویم.
💢 در هر مستندی با سه سوال مهم مواجهیم: چه میگوییم؟ چگونه میگوییم؟ با چه ترتیبی بگوییم که بیشترین تأثیر را در مخاطب بگذارد؟
💠مشاهده کامل آموزش:
🌐https://b2n.ir/j55463
⭕️مطالب فوق، گزیدهای از فایل آموزشی کارگاه «مدیریت حس مخاطب در فیلم مستند» است که توسط محمدصادق باطنی، مستندساز، پژوهشگر و کارگردان مستندهایی از جمله «او با ما» و «دوپینگیها» ارائه شده است. برای دریافت فایل تصویری این کارگاه میتوانید به این لینک مراجعه کنید.
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جستجوی عدالت از لا به لای صندوق های میوه / مستند نیوجرسی به زودی از عماریار
🔴مستند «نیوجرسی» دادخواستی است علیه بی عدالتی، فساد و رانت که این بار سر از میدان ترهبار الغدیر در اهواز درآوردهاند؛ جایی که به جرم عدم همکاری با سرمایهداران، علیه کاسبان اعلام جرم شد و به دادگاه کشیده شدند.
⭕️در خلاصه این مستند آمده است:
یکی از سرمایهداران اهواز میدان میوه و ترهبار جدیدی در شهر دایر میکند. بیشتر مردم شهر همچنان برای خرید ترهبار به همان میدان قدیم مراجعه میکنند و میدان جدید رونقی نگرفته است. راهکار خلاقانهی این سرمایهدار پر نفوذ برای رونق گرفتن بازار جدیدش چیست؟ تعطیلی میدان سابق!
و این تازه آغاز ماجراست...
🔴مستند نیوجرسی ساختهی دیگری از علی زهیری، کارگردان مستند عدالتخواهانه و پرسروصدای امیدیه است.
⭕️این مستند به زودی از طریق سایت عماریار منتشر میشود.
مشاهده خبر در راه نوشت:
https://b2n.ir/m12101
لینک انتشار مستند:
https://b2n.ir/a59598
تماشای مستند امیدیه:
https://b2n.ir/817674
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎬ردپای سیاه انگلیس بر ورقهای تاریخ 200 سالهی اخیر ایران/ مروری بر 5 مستند ضدانگلیسی
🖊 راضیه یگانه
✴️قرنهای متمادی کشور ایران از دیکتاتوری سلاطین رنج میبرد. از اواسط دوران قاجار یک بیماری دیگر هم اضافه شد؛ سلطه و نفوذ خارجی
✴️«انگلیس» و «استعمار» دو واژهای هستند که در حافظهی ملتهای جهان با هم قرابت دارند و تجسم این ترکیب هستند: «استعمارگری انگلیس».
⭕️ حاصل این ترکیب نفرتانگیز فقر، جهل و انواع عقبماندگیها برای کشور تحت استعمار و کسب ثروت برای کشور استعمارگر بود.
✴️در کنار این تلخیها، مردمانی هم بودند که شیرینی وطندوستی و آزادگی را، در کام کشور و ملت میچکاندند. از رئیسعلی دلواری گرفته، تا آیت الله مدرس، میرزاکوچکخان، آیت الله کاشانی، دکتر مصدق و هزاران جوانمرد شناخته و ناشناختهی دیگری که زندگی و اقدامات هر کدام ماجرایی است غرورآفرین
✴️مستندها و فیلمهای تاریخی ژانری پرطرفدار در میان مردم هستند که اگر عقبهی پژوهشی قویای داشته باشند و متعهدانه قالبگیری کنند میتوانند حافظهی تاریخی یک ملت را به طور صحیح بسازند.
✴️از جمله موضوعات مهم تاریخ ۲۰۰ساله اخیر، روایت دستهای چپاولگر انگلیس است که به اسم استعمار و آبادانی، استعمار و سلطه و بدبختی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. این برهه از تاریخ میتواند به طور ویژه مورد توجه سینماگران و اصحاب تلویزیون قرار گیرد.
❇️مشاهده کامل یادداشت:
b2n.ir/u08269
❇️مستندهای معرفیشده در راه نوشت:
▪️خاطرات خانه متروک
▪️مستند۱۹۱۹
▪️رمز و راز ملکه
▪️محاصره کوت
▪️جوجههای انگلیسی
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 «فرمانروای آب» در راه سینماها / امکان اکران در مناطق فاقد سینما
♦️پویانمایی سینمایی «فرمانروای آب» در دل سامرا اتفاق می افتد؛ جایی که پیرمرد نشسته در سرداب، از حس حضور آن مرد هزار ساله تعریف میکند. فرمانروای آب، روایتیست از تمدن نوین اسلامی و اقتداری که از لطف مهر او سرچشمه گرفته است.
♦️«فرمانروای آب» پیرامون پدر و پسری است که برای رسیدن به عهد و پیمانی که با هم دارند تلاش میکنند اما اتفاقی عجیب آنها را از هم جدا میکند؛ پویش، پدر فرید، در سفر کاری به عراق در یک حادثه تروریستی مفقود میشود. محسن به عنوان همراه و آخرین کسی که همراه پویش بوده فکر نمیکند او زنده مانده باشد. فرید، به دنبال راهی است تا از سرنوشت پدر خود مطلع شود ...
♦️در این پویانمایی در خلال روایت قصه، چهره واقعی گروههای تکفیری ترسیم میشود. این اثر با تکنیک انیمیشن سهبعدی ساخته شده و به اقتضای طرح موضوعات بسیار جدی، فرم انیمیشن رئال به کمک آن آمده تا به باورپذیری کار کمک کند.
♦️این پویانمایی 90 دقیقهای به نویسندگی و کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیهکنندگی مجتبی امینی و حسین سلطانی، در استودیو آوین رسانه تولید شده است.
♦️پویانمایی«فرمانروای آب» به زودی در سراسر کشور بر پرده سینماها میرود و در شهرهای فاقد سینما نیز توسط جشنواره مردمی فیلم عمار اکران میشود.
♦️جهت درخواست اکران در مناطق فاقد سینما می توانید به سایت عماریار مراجعه کنید.
✅مشاهده خبر در راه نوشت:
https://b2n.ir/u31546
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
از انگلستان چه میدانیم؟/ گوشهای از واقعیت انگلستان در مستند رمز و راز ملکه
💢شاید خندهدار باشد که با این همه پیشرفت علم و ترقی انسانها، هنوز فردی بنا بر اینکه پدر یا مادرش بر کشوری حکومت میکرده، فرمانروای آن کشور شود؛ اما هماکنون در ۲۶ کشور جهان نظام پادشاهی پابرجاست.
💢نام برخی از این کشورها را رسانهها زیاد برایمان تکرار کردهاند اما نام برخی را ممکن است نشنیده باشیم؛ مثل انگلستان.
💢برخی فکر میکنند ملکه فقط یک مقام تشریفاتی در انگلستان است. اما اختیارات ملکه در قانون انگلستان و در صحنهی عمل چه قدر است؟
💢مستند «رمز و راز ملکه» ما را به سفری برونمرزی میبرد؛ به جایی که محل زندگی و مرکز حکومت ملکه الیزابت، بر بریتانیا و فراسوی آن است.
💢زندگی ملکه از تولد تاکنون، اختیارات ملکه در اداره کشور و جنبشهای نوظهور جمهوریخواه از دیگر مسائلی است که به آنها پرداخته شده است.
💢این مستند نقاب دموکراسی را از صورت ملکه برمیدارد تا با تفکرات عصر حجری پشت آن بهتر آشنا شویم؛ تفکراتی که نمونه آن در دولتمردان آمریکا نیز وجود دارد.
💢مهدی نقویان، کارگردان مستند، با استفاده از پژوهشهای قوی مهدی فیاضیکیا و به کمک تصاویر و فیلمهای آرشیوی، این حقیقت تلخ تزئینشده را به قاب مستند درآورده است.
💢هر یک از این درهای باز شده خود موضوع مفصلی است که میتواند دستمایهی ساخت یک مستند مجزا قرار گیرد.
✳️مشاهده کامل یادداشت:
🌐https://b2n.ir/b63883
✳️تماشای مستند:
🌐https://b2n.ir/293798
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
💢چگونه فیلمنامهنویسی را شروع کنیم؟ / درس سوم: هنر قصهگویی، وجه تمایز فیلمنامهنویس از دیگران
🔸در میان هنرهای مختلف، قصهگویی از همه قویتر است و تعداد بیشتری از آدمها را با خودش همراه میکند.
🔶قصه ها و داستانها جدا از زندگی ما نیستند و از دل همین روابط خانوادگی و اجتماعیمان بیرون میآیند. مثل قصههای مادربزرگها، یا انسانهایی که در قدیم دور آتش جمع میشدند و خاطرات خود را تعریف میکردند.
🔸فیلمنامهنویس باید قصهگوی خوبی باشد و قدرت اقناع داشته باشد. شما به عنوان فیلمنامهنویس باید وقتی در جمعی قرار میگیرید، ماجرایی برای تعریف کردن داشته باشید.
🔶بخشی از عطش مخاطب برای گوش دادن به داستان، جنبه سرگرمکننده آن است؛ اما این علاقه یک بخش دیگر هم دارد و آن نظم دادن به دنیای پرهرج و مرج اطرافمان است. مثلا وقتی خانوادهای را میبینیم که در خیابان زندگی میکنند، با خود میگوییم برای اینها چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟
🔶یک هنرمند از زاویه دید خودش، در قالب یک داستان، نظم جدیدی به آشفتگی ذهن ما میدهد و این باعث میشود ما نسبت به ماجرا یک نگاه جدید و برخورد متفاوت پیدا کنیم.
🔸داستان به طور ناخودآگاه بر نوع نگاه مخاطب به دنیا تأثیر میگذارد.
✴️مشاهده کامل آموزش:
https://b2n.ir/g96552
🔴مطالب بالا گزیده ای از فایل آموزش فیلمنامهنویسی #جلیل_سامان ، کارگردان و نویسندهی سهگانه ارمغان تاریکی، پروانه و نفس است. برای دریافت فایل صوتی این جلسات میتوانید به این لینک مراجعه کنید.
#آموزش_فیلمنامه_نویسی
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎬پرنسس هایی با حجاب صورتی / نگاهی به مستند ضد، این قسمت «لباس شهرت»
🖊فاطمه محجوبی
✳️مد صنعتی پرطرفدار، جذاب و البته متنوع است که زنان و دختران زیادی را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، اما تولد مد باحیای اسلامی نه تنها پای زنان مسلمان را به این بازی کشانده بلکه تعریف جدیدی از حجاب به آنان داده است.
✳️مستند سریالی «ضد» اینبار دست روی دوگانهی دیگری از غرب گذاشته است؛ دوگانهی حجاب و حجاب، البته دو حجاب متفاوت.
✳️لباسهای شهرت بر تن زنانِ مغلوبشدهی ثروتمندِ عربی، شعار «حجاب جذاب و زیباست» را فریاد میزند ولی هیچوقت از محدودیتهایی نمیگوید که ذهن آنان را در دستان خود مچاله و خرد میکند.
✳️هرگز از کودکانی که طعم اصالت وطنی خود را نمیچشند و جایی در وقت مادران پرنسس خود ندارند حرفی نمیزند.
✳️دلارهای آغشته به خون تمدن سرزمینهای شرقی، مشتاقانه به قاتلان سپرده میشود تا پرنسسهایی با روسریهای صورتی طراحی کنند و اینجاست که هویت، بهای خرید زیبایی میشود.
✳️مستند «ضد» در دهمین قسمت خود به چگونگی رویآوردن خانههای مشهور مُد اروپایی در دهه ۷۰ میلادی، به بازار بزرگ مُد اسلامی و حجاب پرداخته است.
✳️ماجرای مدها شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، اما پر است از ابهام و سوالهایی که انگار جوابی برای آنها نیست و شاید «ضد» پاسخی هر چند کوتاه به گوشهای از سوالات را از دل تاریخ داده باشد.
✳️تاریخ رازهای بزرگی برای افشا دارد ... .
✅مشاهده کامل یادداشت:
https://b2n.ir/e24471
✅تماشای مستند:
https://b2n.ir/zeed-10
#مستند_ضد
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣اگر مسئولیتی در سینما داشتم «رستاخیز» را اکران میکردم
⭕️گفتگو با نادر طالبزاده
♦️سریال «بشارت منجی» تدوین مجدد شده است تا به دو زبان فارسی و انگلیسی دوبله و عرضه شود.
♦️«بشارت منجی» تنها کاری است که صداوسیما تولید کرده و ۳۰ یا ۴۰ مقاله درباره آن در آمریکا نوشته شده است؛ ولی هیچ وقت صداوسیما به این موضوع نپرداخت که یکی از آثار صداوسیما مورد توجه جوامع غربی قرار گرفته است!
♦️این نکته قابل تامل است که کارهای تاریخی و مذهبی خوبی چون سریال «یوسف پیامبر(ع)»، سریال «مریم مقدس(س)» و «حضرت سلیمان» در منطقه، سروصدای خوبی کرد و بسیار هم دیده شده است.
♦️علت اصلی کم ساخته شدن آثار سینمایی و تلویزیونی با مضمون تاریخی و مذهبی، نداشتن اتاق فکر به معنای واقعی است.
♦️فیلم «رستاخیز» احمدرضا درویش، کار فاخری است که سالیان زیادی است پشت درهای اکران مانده است. رسانه باید آزادتر و شجاع تر باشد که به نظرم تحولی است که تاکنون پیش نیامده است.
✅مشاهده کامل خبر:
🌐https://b2n.ir/z82323
#نادر_طالب_زاده
#رستاخیز
#احمدرضا_درویش
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
حمایت رئیس صداوسیما برای ساخت فصلهای بعدی «گاندو»/ وقتی سوگل طهماسبی از تحریمِ بازیگران "گاندو" گفت
🌀 مراسم تقدیر از عوامل سریال «گاندو2» با حضور رئیس صدا و سیما و عوامل
💬 علی عسکری: ویژگی بارز این سریال رعایت مثلث طلایی جهت، محتوا و جاذبه بود؛ به طوری که هم هدفگذاری درستی داشت، هم محتوای آن غنی بود و هم جاذبه نمایشی داشت.
اگر داستانهای خود را از پشت صحنه سیاسی پخش این سریال بگویم قطعا برای خودش سریال گاندویی خواهد شد.
💬 علی فروغی: این سریال حدود 60 درصد مخاطب داشته که 90 درصد از آنها از سریال رضایت داشته اند.
🌀 حمایتهای آقای علی عسکری در گاندوی یک و دو به معنای واقعی بینظیر بود.
💬 مجتبی امینی: این گونه از سریالها در دنیا ساخته میشود اما در کشور ما شرایط این کار قبلاً نبود. همین امر موجب شد مقاومت هایی ایجاد شود چرا که چندان ظرفیت نقد در دولت وقت وجود نداشت.
💬 #جواد_افشار، کارگردان: #سریال_گاندو این تصور را که رسانه ملی از مردم فاصله گرفته است از بین برد و نشان داد صداوسیما در کنار مردم است و مطالباتشان را بیان میکند.
آرش قادری، نویسنده: حدود 8 ماه درگیر پژوهش و جمع آوری مطالب بودم و کتاب ها، مقالات و گزارشهای بسیاری خواندم و تلاش کردم آنچه مینویسم نظر شخصیام نباشد.
شهرام قائدی: خواهش من از مدیران این است که هوای بازیگران تلویزیون را داشته باشند. ما فرزندان تلویزیون هستیم.
💬 سوگل طهماسبی: دو سه دفتر برای کار رفتم و تا متوجه شدند #گاندو بازی کردم، شروع کردن به نقد کردن که چرا رفتی؟
⭕️ مشاهده کامل خبر:
🌐 b2n.ir/y04579
✳️ @rah_nevesht_ir
📣ضرورت آموختن سواد رسانهای در عصر جدید / 5 مستند که برای زندگی در دنیای امروز باید آنها را فورا ببینیم
🔶فضای مجازی و پیامرسانهای رنگارنگ، انواع مد لباس و آرایش، افراد مشهور و سلبریتیها، تلویزیون و شبکههای ماهوارهای، رستورانهای زنجیرهای غولپیکری مانند مکدونالدز که شعبههای متعددی در سرتاسر دنیا دارند و ...
وجه اشتراک این عبارات چیست؟
🔷در دنیایی که همه ما سرمان به زندگی خودمان مشغول است، یک عده در تلاشاند ماشین زندگی ما را در جادهی منافع خود به حرکت درآورند.
🔶در این میان زندگی ماست که بدون ارادهی خودآگاه ما در جهتی که آن عده میخواهند جهتگیری کرده است.
🔷شاید فکر کنیم که چگونه گشت در پیامرسانها یا به دنبال مد لباس بودن یا غذا خوردن در یک رستوران زنجیرهای معروف، میتواند بر زندگی و سیاست و اقتصاد ما موثر باشد؟
🔸مشاهده کامل یادداشت:
🌐https://b2n.ir/k92549
🔹مستندهای معرفی شده در راه نوشت:
1⃣مک دونالدز تقدیم می کند
2⃣باشگاه شهرت
3⃣بهت میاد
4⃣موشک دوست داشتنی
5⃣تله اسکرین
#سواد_رسانه_ای
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣«سینمای»«ایران» دو دروغ بزرگ است / برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» اثر وحید جلیلی
🔻وحید جلیلی:
🔹سینما یکی از دغدغه های انقلاب اسلامی از اولین روزها بوده است و حضرت امام(ره) در سخنرانی تاریخی خود در بهشت زهرا، بخشی از سخنان خود را به سینما اختصاص دادند.
🔹سینمای ایران، سینمای راهبردی است و نباید از آن غافل شد؛ نه فقط از جنبههای آسیبهای اجتماعی بلکه بیشتر از جنبه فرصتی که سینما ایجاد میکند.
🔹انقلاب اسلامی، هم از لحاظ کمی و هم کیفی خدمات زیادی به سینمای ایران داشته است، اما آیا سینمای ایران هم به انقلاب اسلامی خدمتی کرده است و این سوالی است که من در این کتاب مطرح کردم.
🔻سعید مستغاثی:
🔸مباحث این کتاب یکی از بحث های رایج جبهه انقلاب در سینمای ایران است.
🔸آقای جلیلی در این کتاب به دو کلمه «سینمای ایران» اشاره میکند و معتقد است که «سینمای» «ایران» دو دروغ بزرگ است.
🔸علیرغم پیشرفتهای تکنیکی، متاسفانه سینمای ایران به لحاظ فکری، درونمایهای و محتوایی رشد قابل ملاحظه ای نداشته است.
🔸اینکه چرا بعد از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، سینمای ایران هنوز نتوانسته به نمادی از سینمای انقلاب اسلامی دست پیدا کند و چرا در حال حاضر، بیننده سینمای ایران تنها چند درصد از مردم ایران را شامل میشود، باید آسیبشناسی و بررسی شود.
♦️مشاهده کامل خبر:
🌐b2n.ir/f56762
♦️خرید کتاب #عبور_از_سینمای_سانسور:
🌐b2n.ir/x71830
#وحید_جلیلی
#سعید_مستغاثی
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📄پرده آخر: چیزهایی هست که مردم هرگز نخواهند فهمید / BBC چگونه کار می کند؟ در مستند «تله اسکرین»
🖊دکتر محمد لطفیزاده
✳️مستند «تلهاسکرین» در چهار پرده به نقشآفرینی شبکه بیبیسی در حوادثی نظیر 11 سپتامبر، کودتای 1332 در ایران، حمله به عراق، آشوبهای اوکراین و وقایع سوریه پرداخته است.
✳️در پرده اول مستند با اشاره به حمله تروریستی به برجهای تجارت جهانی در نیویورک با داستان کنجکاوی هزینهبَر یک مستندساز انگلیسی که حاضر نبود روایت بیبیسی را در این مورد بپذیرد آشنا میشویم.
✳️مصدق تصمیم داشت رگ حیاتی نفت را برای انگلستان قطع کند. بیبیسی فارسی با نشاندادن مخاطرات ملی و مالی این طرح، تلاش میکرد تا ایرانیان به این اقدام مهم و اساسی روی خوش نشان ندهند.
✳️بیبیسی در اوکراین آنجا که منافعش ایجاب میکرد ژست انقلابی به خود میگرفت اما در سوریه برخلاف اوکراین چون مایل نبود که بشار اسد سرکار بماند رویه انتشار اخبار جعلی را در پیش گرفت.
✳عجیب نیست که ما در معرض شدیدترین تحریمها از نفت تا دارو قرار داریم اما در زمینه دادههای خبری تحریم نمیشویم و آبونمان هم نمیپردازیم؟!
✳️غولهای رسانهای مانند بیبیسی با دستکاری اخبار اجازه نمیدهند مردم در دنیا با حقایق آشنا شوند.
✳️تماشای این مستند کمک میکند تا بدانیم اینکه در کشور ما و در میان ملتهای مسلمان و آزادیخواه شعار عقلانی (مرگ بر انگلیس) نهادینه شده چه پشتوانه تاریخی و سابقهای داشته است.
❇️مشاهده کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/e80714
❇️تماشای مستند
#تله_اسکرین
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
با سلبریتی غربزده، اصلاح فرهنگ ممکن نیست!
🖊نویسنده: دکتر محمد لطفی زاده
⭕️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دولت سیزدهم
✴️در مسئلهی فرهنگ و رسانه، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد.
✴️فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است.
✴️ابزارهای فرهنگی از [قبیل] سینما و هنر و رسانههای صوتی و تصویری و امثال اینها را بایستی شکوفا کنید.
⭕️واکاوی بیانات اخیر رهبر انقلاب
✴️رفع مشکل در ساختار فرهنگی کشور با حرکت معمولی، کند و به ویژه با ایدههای غربی رخ نمیدهد وگرنه تأکید رهبری بر لزوم حرکت انقلابی ضرورت نداشت.
✴️اگر قرار است در عرصه فرهنگ یک بازسازی انقلابی صورت بگیرد به ابزارهای خوبی هم نیاز داریم که بتوان با استفاده از آنها تحول را رقم زد. بدون شک، رسانه بهطور کلی و سینما و هنر بهطور خاص در کنار کتاب و مطبوعات در این زمینه نقش اساسی دارند.
✴️با نگاهی به جریان تولید آثار سینمایی در کشورمان و با کنار گذاشتن چند مورد استثناء درمییابیم نقشه راه و یک برنامه هدفمند برای ایجاد تحول در سبک زندگی و کمک به بازسازی ساختار فرهنگ کشور وجود ندارد.
✴️تربیت و پرورش تهیهکننده، نویسنده، کارگردان و بازیگر و خلاصه عواملی که بتوانند با دید انقلابی و اسلامی جریان فرهنگ را به ریل اصلی بازگردانده و به بازسازی ساختار فرهنگی کشور کمک کنند یک ضرورت است.
🔶 مشاهده کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/k82916
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
♦️یکی از عوامل تاثیرگذاری محمد نداشتن غرور بود/با مأموران امنیتی در ارتباط نیستم
🎤گفتگو با «آقا محمد» گاندو
🌀نیما بانکی به من گفت که یک سریالی (خانه ما) میخواهد ساخته شود و ما دنبال یک پسر جوانیم، بیا آنجا تا تست بدهی. راهیابی من به عرصه فیلم و بازیگری از همین نقطه شروع شد.
🌀ارتباطی با افراد متخصص در حوزه پلیسی و امنیتی نداشتهام.
🌀برای اجرای یک نقش، سعی میکنم خودم را خالی کنم و اجازه میدهم که متن مثل یک تور ماهیگیری بیاید و آن چیزهایی که لازم است به من گیر کند، گیر کند.
🌀در مورد آقای افشار میتوانم بگویم که ایشان با اینکه پنجاه و دو یا سه سالشان است، اما مثل یک پسر دوازدهساله انرژی دارد.
🌀اگر از من بپرسند که میخواهم چه فیلمی بسازم، خیلی انگیزهای برای انجام این کارها ندارم. ترجیح میدهم که بنویسم و شما کارگردانی کنید.
🌀خیلی دلم میخواهد که رمان خودم فیلم شود.
🌀توئیت سفیر انگلستان را دیدم. حس میکنم یک تمسخری در آن وجود داشته باشد و کمی نگاه از بالا در آن میدیدم.
🌀ایران ما پایتخت جهان است.
🌀من غرب را تجربه کردهام و شرق را هم تجربه میکنم، هیچ بعید نیست که شما چهار سال دیگر من را در گوشهای از ژاپن پیدا کنید.
🌀من آن کاری را که دوست دارم و دلم میخواهد انجام میدهم و برای من مهم نیست که پشتیبان آن یک سازمان امنیتی است یا سازمان هوانوردی!
🌀رأس ساعتی که گاندو پخش میشود به طرز عجیبی حس میکنم از همه جهت به من انرژی مثبت وارد میشود.
✅مشاهده کامل خبر:
🌐b2n.ir/d38281
#گاندو
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
تجربهنگاری «فراز و فرودهای یک کار تیمی» / قسمت دوم: داراییهای یک مدیر فرهنگی موفق
🔺«علی حیاتی» فارغالتحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران است که در همان دانشگاه، «هیئت هنر» را تأسیس میکند و سپس به کمک اعضای هیئت، یک مجموعه گرافیکی را راه میاندازند.
🔺حیاتی که اکنون مدیر آتلیه طراحی سه در چهار و طراح پوسترهای معروف «منع مصرف کالاهای اسرائیلی» است، در قسمت «از امروز» سایت عماریار، تجربیات خود از فراز و فرودهای یک کار تیمی را به اشتراک گذاشته است که در این مطلب به برخی از آنها اشاره میشود:
✳️یکی از سختترین مدیریتها، مدیریت فرهنگی هست.
✳️یک مدیر فرهنگی قبل از هر ویژگیای باید کاریزمای مدیریت داشته باشد تا بتواند افراد را دور هم جمع کند.
✳️در درجه دوم باید بتواند با نیروهایش تعامل عاطفی و دوستی برقرار کند.
✳️برقراری ارتباط روحی باعث میشود وقتی که مشکلی برای یک شخص یا مجموعه پیش میآید، در رفع و رجوع کردن مشکلات او موثر باشیم.
✳️ریشه بسیاری از بنبستهای کارهای تیمی عدم تعامل و عدم رفاقت مدیر مجموعه با اعضا هست.
✳️صداقت و شفافیت باعث میشود از لحاظ فنی هم قوی شویم.
♦️مشاهده کامل مطلب:
🌐b2n.ir/f44271
♦️فایل کامل تجربهنگاری علی حیاتی در عماریار:
🌐b2n.ir/h86134
#آموزش
#علی_حیاتی
#از_امروز
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥معلمی، به عشق خمینی / نگاهی دلنشین به مستند «دختر نهضت»
🖊نویسنده: نفیسه جزینی
❇️خانم خضری مشق عشق معلمی را با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مبارزه با بیسوادی آغاز کرد.
❇️راهی روستایی صعبالعبور در اطراف کلیبر استان آذربایجان شد. روستایی محروم و دور افتاده که امکانات آموزشی آن همانند دمای هوایش، صفر بود.
❇️مستند «دختر نهضت»، روایتگر بخش کوچکی از ایثارگری خانم خضری، معلم نهضت سوادآموزی در اوایل انقلاب است.
❇️در این مستند خانم خضری از عزمی میگوید که با آن چالشها، مشکلات و سختی راه را پشت سر گذاشت. از محبتی میگوید که به کمکش اهالی را راضی کرد برای باسواد شدن.
❇️ سرانجام مستند با شیرینترین خاطرهی وی یعنی دیدار با رهبر نهضت، امام خمینی(ره) پایان میپذیرد.
❇️این مستند به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین، محصول سازمان هنری رسانهای اوج روایتی از عشق یک معلم به نهضت است.
💢مشاهده کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/u77785
💢تماشای مستند
🌐b2n.ir/j31197
#دختر_نهضت
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣 انتشار نخستین تصاویر انیمیشن «فرمانروای آب» / اکران در مناطق فاقد سینما از طریق عماریار
🔸 انیمیشن سینمایی #فرمانروای_آب در دل سامرا اتفاق می افتد؛ جایی که پیرمرد نشسته در سرداب، از حس حضور آن مرد هزار ساله تعریف میکند. فرمانروای آب، روایتی است از تمدن نوین اسلامی و اقتداری که از لطف مهر او سرچشمه گرفته است.
🔹 این اثر با تکنیک انیمیشن سهبعدی ساخته شده و به اقتضای طرح موضوعات بسیار جدی، فرم انیمیشن رئال به کمک آن آمده تا به باورپذیری کار کمک کند.
🔸 پویانمایی «فرمانروای آب» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیهکنندگی مجتبی امینی و حسین سلطانی، در استودیو آوین فیلم تولید شده و موسیقی اثر به عهدهی بهزاد عبدی بوده است.
🔹 این پویانمایی موفق به کسب لوح افتخار از دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار شد.
🔸پویانمایی «فرمانروای آب» بهزودی در سراسر کشور بر پرده سینماها میرود و در مناطق فاقد سینما از طریق سایت عماریار عرضه و پخش می شود.
💢 مشاهده خبر تکمیلی + تیزر در «راه نوشت»
✅ آخرین اخبار فرمانروای آب را اینجا دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/2369912943C1c1b7ed34b
🌀 @rah_nevesht_ir
📄 علیه «مصادره» _ نگاهی به مستند «پدر طالقانی»
💠به بهانه سالروز درگذشت آیت الله طالقانی
🖊نویسنده: سید علی سیدان
✴️«پدر طالقانی»، یک مستند پرتره آبرومند است. از یال و کوپال مستند پیداست که حسابی برایش، مایه گذاشته شده و تهیهکننده با تحمل فراوان، صبر کرده که کار در طول سالهای ۹۳ تا ۹۸ به سرانجام برسد.
✴️مستند، سیر شخصیت آیتالله طالقانی را از سال ۴۲ که مبارزات ضد رژیم جدیتر شده است تا پایان زندگی ایشان روایت میکند.
✴️مصاحبههای ناب و بکر «پدر طالقانی» آنقدر جذاب و انبوه است که به خودیِ خود، مستندی درباره آیتالله #طالقانی را دیدنی کند.
✴️«پدر طالقانی» با تصویرسازی و بازسازی صحنهها، ذهنیتی خوب از تاریخ انقلاب برای مخاطب میسازد که تأثیرش از مطالعه هر کتاب تاریخی بیشتر است.
✴️تمرکز بر سخنرانی امام درباره آیتالله طالقانی پس از درگذشت او و رمزگشایی از این سخنرانی میتوانست تمایز آشکارتری از آیتالله طالقانی با جریانهای گوناگون سازمانی و روشنفکری و بهویژه منافقین را بازنمایی کند.
✴️«پدر طالقانی» تجربه درخوری در مستندسازی تاریخ انقلاب است که میتوانست با جسارت و ایدهمندی بیشتر، بحثانگیزتر شود.
✅مشاهده کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/363129
✅تماشای اثر:
🌐b2n.ir/s53940
📰@rah_nevesht_ir