eitaa logo
رحا مدیا
8هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
179 فایل
💠 رحا مدیا | رسالت حوزه انقلابی 🔻 برندها: ▫️مدرسه اندیشه‌ورز رحا @raha_sch ▫️رحا بانو @rahaa_banu ▫️رادیو رحا @radioraha_ir ▫️خط ولی @khatevali ▫️انقلت @engholtmag 🌐 www.rahamedia.net ✍️ سردبیر: @dr_danial_basir
مشاهده در ایتا
دانلود
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی از خیانت #حسن‌روحانی ، #علی‌لاریجانی ، #ظریف ، #عراقچی ، #صالحی و... به ملت ایران ، انقلاب ، اسلام ، امام ، شهدا و رهبری... 💥 حتما منتشر کنید #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔻اطلاعیه دفتر آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی درپی سیل‌زدگی مناطق شمالی کشور: حضرت آیت الله وحیدخراسانی، ضمن اظهار همدردی با افراد حادثه دیده، هیئتی را برای بررسی و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان و اهدای ارزاق و کمک‌های مورد نیاز این افراد اعزام نمودند.  @resalathozehenghelabi
📛 تداوم حضور عناصر متحجر در حوزه های علمیه! ☘حجت الاسلام سید حمید روحانی 👇👇👇👇👇
📛 تداوم حضور عناصر متحجر در حوزه های علمیه! ☘حجت الاسلام سید حمید روحانی 🔻اینکه امام(ره) درباره این عناصر هشدار می‌دهند باید دید این مارهای خوش‌خط‌ وخال از بین رفتند یا همچنان در حال توطئه و نقشه هستند. مسلماً این عناصر به‌شدت فعال بوده و هستند. به همین دلیل حضرت امام درباره این عناصر هشدار دادند. 🔻برای شناخت این عناصر ابتدا باید به‌سراغ ویژگی‌های این عناصر متحجر برویم. نخستین ویژگی این عناصر سکولار بودن آنها و اینکه اسلام و حوزه علمیه را به‌دور از سیاست نگه دارند و به دوران سیاه قبل از انقلاب برگردانند. دومین ویژگی اینکه اهل اشرافیت هستند و سعی می‌کنند با رفاه‌طلبی، اسلام حوزه علمیه را از راهی که طی کرده منحرف کنند و به‌طور کلی اسلام ارتجاعی و آمریکایی را حاکم کنند. از خبرنگاران درخواست می‌کنم به حوزه بروند و زندگی این عناصر را مورد بررسی قرار دهند. 🔻آمریکا از جهان اسلام ضربات جبران‌ناپذیری خورده؛ بنابراین مترصد این هستند که عناصر خودخواهِ جاه‌طلب و خواه رفاه‌طلب را در حوزه‌ها پرورش داده و با مرجع‌سازی از این عناصر آینده اسلام را تحت‌الشعاع قرار دهند. ویژگی دیگر این عناصر این است که به‌طور کلی حرفی از ظلم و استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌زنند. 🔻ویژگی دیگر آنها این است که نه‌تنها به‌فکر مردم نیستند بلکه اگر ببینند کسانی در حوزه به‌ فکر مردم‌اند تا منافع مردم را تأمین کنند با آنهامخالفت می‌کنند. در تجمع فیضیه در مرداد 97 دیدید که چگونه خواب عناصری که به‌دنبال سازش با آمریکا هستند، آشفته شد. چه اتفاقی افتاد که از روزنامه‌های زنجیره‌ای تا عناصر آمریکا در حوزه و آنهایی که به‌فکر مرجعیت خود در آینده بودند، دچار استیصال شده و به صحنه بیایند؟ 🔻حوزویان تنها به وظیفه اسلامی‌شان عمل کردند و گفتند که مردم در فشار اقتصادی هستند. می‌دانید که آمریکا از حوزه و فیضیه انقلابی می‌ترسد. آمریکا از فیضیه ناآرام وحشت دارد و می‌داند اگر فیضیه به وضعیت سابق خود برگردد، روز بدبختی او خواهد بود. سازشکاران و طرفداران برجام از فیضیه خروشان وحشت دارند. آمریکا فیضیه‌ای را دوست دارد که خاموش باشد و حوزه‌ای را می‌طلبد که آرام و طلابی را که برده و گوش‌به‌دهان باشند. 🔻 در نهضت امام(ره) دیدیم که نقش نیروی پیاده‌ن ظام را جوانان ایفا کردند. امام‌خمینی(ره) اشتباهات جوانان را تحمل کرده و سعی می‌کرد آنها را هدایت کند. روزی که انقلاب شد هم دانشگاهیان از حوزویان متنفر بودند و هم حوزویان از دانشگاهیان، در حالی که امام‌خمینی(ره) در مدتی کوتاه، کاری کردند این دانشگاه‌ها بزرگترین تظاهرات را به‌ نفع انقلاب برگزار کردند. 🔻دشمن، خوب دریافته است که نقش جوانان در انقلاب چقدر مهم است. آنچه در فیضیه دیده شد، خیزش جوانان بود که موجب وحشت آمریکا شد چراکه می‌دانند اگر جوانان حوزه و دیگر جوانان از فیضیه شروع به خیزش علیه آمریکا کنند کار آنها تمام است. مگر چه شعارهایی در فیضیه داده شد که به برخی‌ برخورد؟ 🔻دستگاه تبلیغاتی دولت تلاش کرد با دروغ و ایجاد توطئه جوی را علیه حوزه ایجاد کند که بگویند عده‌ای می‌خواهند دولت و رئیس‌جمهور را تهدید به مرگ کنند و نهضتی به‌راه بیندازند که این نقشه تیم رسانه‌ای دولت نیز به جایی نرسید.  @resalathozehenghelabi
✅توجه به جریان سازی و گفتمان سازی در راستای تحقق گام دوم انقلاب 🔹برگزاری همایش و اجتماع عظیم حوزویان، با عنوان: «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» و با هدف لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که با حضور جمع زیادی از علما، بزرگان، مسوولین و طلاب حوزه علمیه، در مدرسه فیضیه انجام شد، اقدامی قابل تقدیر بود. 👇👇👇👇👇
✅توجه به جریان سازی و گفتمان سازی در راستای تحقق گام دوم انقلاب 🔹برگزاری همایش و اجتماع عظیم حوزویان، با عنوان: «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» و با هدف لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که با حضور جمع زیادی از علما، بزرگان، مسوولین و طلاب حوزه علمیه، در مدرسه فیضیه انجام شد، اقدامی قابل تقدیر بود. 🔹معمولا اجتماعات حوزوی رویکرد سلبی و اعتراضی داشته و در اعتراض و نفی عملکرد ظالمانه جهان استکبار و یا در نقد اقدامات نادرست برخی از مسوولین و یا انحرافات در جامعه، صورت می‌گیرد اما این تجمع و همایش بزرگ، کاری ایجابی و اقدامی مثبت و به موقع از سوی مدیریت حوزه بود که اتفاقی جدید محسوب می شود. 🔹این اجتماع عظیم در واقع نوعی گفتمان‌سازی و بسترسازی برای آماده‌سازی فضای عمومی حوزه و حساس کردن ذهن اساتید، نخبگان و فضلای حوزه، و همچنین پژوهشگاه‌ها و موسسات حوزوی جهت تحقیق، پژوهش، تبیین، برگزاری نشست‌های علمی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه ریزی بر این اساس است. این اقدام، حرکتی رو به جلو و الگویی است برای حرکتها و اقدامات آینده حوزه علمیه که متناسب با مسائل روز و موضوعات مهم و حوادث آینده، به میدان آمده و برای آنها، برنامه ریزی و اقدام کند. حضرت امام(ره) در این زمینه فرمودند: "حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب باشند." 🔹از لوازم تحقق هر امری، گفتمان سازی و ایجاد گفتمان غالب است که یکی از روش‌های آن، برگزاری همایش و متوجه ساختن عموم جامعه است. گفتمان‌سازی ضرورتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد، ایشان در سخنان فراوانی از جمله در دیدار «اعضای مجلس خبرگان» بر لزوم گفتمان‌سازی تاکید کردند و فرمودند: «وقتی شما در مورد یک عنوانی از این عناوینِ مهمّ اساسیِ انقلاب به یک نتیجه‌ای رسیدید، این را باید تبدیل بکنید به گفتمان؛ [مثلاً] در نشریّه منتشر بکنید. شما جمعیّت زیادی هستید؛ عدّه‌ی کثیری از آقایان، ائمّه‌ی جمعه هستند یا شخصیّت‌های برجسته‌ی استانها هستند یا در مرکز هستند، دارای منبر هستند، میتوانند با مردم حرف بزنند و مخاطب قرار بدهند مردم را؛ تکرار بکنید، بگویید، تا گفتمان بشود. گفتمان یعنی آن فکر رایج بین مردم، مطالبه‌ی عمومی مردم. وقتی یک چیزی مطالبه‌ی عمومی شد و گفتمان شد، به‌طور طبیعی به عمل نزدیک خواهد شد. این قضیّه هم همین‌طور [است]؛ این مسئله‌ی پرداختن به دستهای داخلی برای حلّ مشکلات کشور باید جزو واضحات و بیّناتِ فکریِ مردم بشود. باید این‌قدر این گفته بشود، استدلال بشود، تبیین بشود، تکرار بشود که به‌صورت یک گفتمانِ قطعی در بیاید.» ۱۳۹۶/۰۶/۳۰  @resalathozehenghelabi
💠اگر روابط اقتصادی باعث اسارت سیاسی مسلمین شود، حرام و باطل است ◀️ اگر در و غیر آن بر قلمرو اسلام و بلاد مسلمین، ترس آن باشد که بیگانگان بر آن یا غیر سیاسی که موجب استعمار آنان یا استعمار بلادشان ـ ولو از جهات معنوی ـ پیدا کنند، بر همۀ مسلمین واجب است که از چنین روابطی اجتناب کنند و این گونه روابط می باشد. ◀️ اگر روابط سیاسی دول اسلامی با بیگانگان موجب استیلای آنان بر بلاد مسلمین یا نفوس و اموالشان شود یا موجب مسلمین گردد، بر رؤسای دولت ها حرام است که چنین روابط و مناسباتی داشته باشند؛ و پیمان هایشان است. و بر مسلمین واجب است آن ها را ارشاد کنند و آنان را ولو با مقاومت منفی، به ترک این گونه روابط ملزم نمایند. 📚 تحریرالوسیله امام(ره)، جلد۱، احکام دفاع از اسلام و قلمروی آن، مساله ۶ و ۷  @resalathozehenghelabi
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منشور_روحانیت #طلاب_انقلابی 🔺روحانیونی که از شاه بدتر و از دشمن خطرناک‌ترند! ▪️استاد رحیم پور ازغدی: تفکری که امام در منشور روحانیت به عنوان تحجر کوبید، نسبت به زمانی که منشور روحانیت نوشته شد خیلی قوی‌تر شده است. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛سکولاهای حوزوی را بشناسیم! 🔻🔆شاخصه در کلام تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی ◀️مطابق با بیان صریح امام خمینی قدس سره؛ همگان به ویژه طلاب لحظه‌ای از خطر مارهای خوش خط و خال در حوزه علمیه نباید غفلت کنند. اما این دسته را چگونه باید شناخت؟ با کدام شاخصه ها می توان شخصیت ها را شناسایی و معرفی کرد؟! استاد سید حمید روحانی٬ به عنوان تنها کسی که در سال ‌پایانی حیات امام مأمور تدوین تاریخ انقلاب اسلامی شد٬ شاخصه های را برشمرده است.  @resalathozehenghelabi
همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ی استانهای کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما بویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید. سیدعلی خامنه‌ای ۳ فروردین ۱۳۹۸ ضمن عرض تسلیت به مردم عزیز ایران و خانواده های داغ دیده از ملت شریف ایران خصوصا طلاب و روحانیون محترم و معزز تقاضا مندیم تا پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به مناطق سیل زده و خسارت دیده در سراسر کشور خصوصا استان گلستان بشتابیم و از قافله خیر عقب نمانیم. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت  @resalathozehenghelabi
🔴 تحلیل فرمایشات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد تخریب شورای عالی حوزه 👇👇👇👇👇
تحلیل فرمایشات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد تخریب شورای عالی حوزه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس اخلاق خود در روز چهارشنبه 15/12/97 بیان کرده اند که :«شنیده شد در برخی جلسات برخی افراد کم اطلاع به شورای عالی حوزه اهانتی کردند باید توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است و لذا اگر کسی به آنها اهانتی کند به مراجع و رهبری توهین کرده است؛ امام راحل فرموده است: کسانی که به مراجع اهانت کند از ولایت خدا خارج شدند.» اما با کمال ادب خدمت شما مرجع عالیقدر باید عرض کنم که بحث نقد در جامعه اسلامی برای پیشرفت اشخاص می باشد انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، كمك هم مىكند و حتی موجب شناسايي نقاط قوت و ضعف است نه اینکه ما بگوییم چون شورای عالی حوزه را مراجع و رهبری انتخاب کرده اندپس آنها را نباید نقد کرد و اگر کسی انتقاد کرد شما بگویید اگر کسی به آنها اهانتی کند به مراجع و رهبری توهین کرده است. تا آنجایی که ما خبر داریم رهبر معظم انقلاب در مورد نقد به زیر مجموعه رهبری مثل صدا وسیما می فرمایند:« این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب میکنم، همه‌ى برنامه‌هاى صدا و سیما را مى‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامه‌هاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم....» البته ما نقد را از اهانت جدا میدانیم چرا که اهانت و تخریب هدفی غیر از اصلاح در آن وجود دارد از طرفی هم نباید نقدهاي خيرخواهانه طلاب را نادیده گرفت و آنها را تخریب تلقی کرد. وقتی کسی به حیثیت و آبروی شخصی لطمه بزند و اعتبارش را زیر سوال ببرد و کار با مطلبی که ارائه داده است نداشته باشد این مصداق اهانت است اما نقد چهارچوب خود را دارد و به بایدها و نبایدها می پردازد. به هر حال ما باید بپذیریم که انتقاد یکی از ابزارهای رشد و تقویت است البته زمانیکه همراه با ادله مثبت ، انصاف و منطقی باشد و اگر نپذیریم خود را در معرض سوال قرار داده ایم.  @resalathozehenghelabi