جریان شناسی یمانی -جلسه اول.mp3
22.75M
1️⃣ جلسه اول جریان شناسی #یمانی
🔻بررسی اعتقاد به منجی در فرقه های اسلامی
♨️ معرفی مدعیان و جریانات دروغین مهدویت
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 رابطه انسان مدرن و ولایت فقیه!
⁉️ آیا در دنیای مدرن، یک نفر میتواند فصلالخطاب باشد؟
🔘 آیا ما محکوم به تن دادن به اقتضائات مدرنیته هستیم؟
🎙 اینجا جای نظر شماست ...
#تریبون_شما
#ولایت_فقیه
🆔 @rahamedia
🔻ستاره داوود
⛔️ نشان جریان یمانی یک ستاره اسرائیلی به نام داود است. این ستاره شش ضلعی به عنوان آرم و کنار امضای احمد الحسن الیمانی قرار میگیرد. امضای او در برخی اعلامیهها چنین است:«بقیّة آل محمد، الرکن الشدید، احمد الحسن وصی و رسول الامام المهدی إلی الناس اجمعین، المؤیّد بجبرئیل، المسدّد بمیکائیل، المنصور باسرافیل، ذریّة بعضها من بعض والله سمیع علیم.»
✡️ این ستاره شش ضلعی در زبان لاتین«پنتاگرام» نامیده میشود. صهیونیستها از آن در پرچم خود به عنوان سمبل تسلّط بر جهان استفاده میکنند.
⭕️ فرقه یمانی در ابتدای کار از این ستاره به عنوان آرم و نماد جریان خود استفاده میکرد؛ ولی بعدها برای جلوگیری از آبروریزی و اثبات وابستگی آنها به #صهیونیسم، این نماد را از تبلیغات خود حذف نمود.
#در_حاشیه_دوره
🆔 @rahamedia
جریان شناسی یمانی- جلسه دوم.mp3
14.6M
2️⃣ جلسه دوم جریان شناسی #یمانی
🔻احمد الحسن کیست؟
بخشی از فعالیت ها و اقدامات احمد الحسن
♨️ مخالفت و عناد ورزی نسبت به مرجعیت، علما و حوزه های علمیه
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
🆔 @rahamedia
جریان شناسی یمانی-جلسه سوم.mp3
18M
3️⃣ جلسه سوم جریان شناسی #یمانی
🔻تبیین ساختار تشکیلاتی این جریان
📣 مروجان اصلی جریان احمدالحسن
📚 مهم ترین منابع و کتب
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
🆔 @rahamedia
🔻 "حوزه" نمیتواند خالی از خودش باشد!
❗️اینکه میگویند حوزۀ علمیه باید مستقل باشد، درست است، اما گویا برخی معنای درست "استقلال حوزه" را نفهمیدهاند!
✅ استقلال حوزه، یعنی حوزه نباید درباری باشد، نباید بگوید هر کسی که سر کار آمد من تابع او هستم. حوزه باید مبنایش کتاب خدا، سنت معصومین و عقل باشد نه افراد و اشخاص.
🔰 استقلال در حوزه معنایش این است که به صورتِ باندی عمل نکند، اسلامی، معنوی و علمی حرکت کند.
⚠️ حالا اگر خودِ حوزه با همین ملاکها «حکومتی» را تشکیل داد، چه باید بگوییم؟ آیا منظور از استقلال، این است که مستقل از چیزی باشد که مالِ خود اوست؟ آیا معنای این سخن این نیست که حوزه باید از خودش خالی باشد؟!
🎙گفتگوی اختصاصی رحا با آیتالله محمد محمدیقائینی؛ استاد درس خارج حوزه
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وظیفهای که آیت الله مصباح یزدی روی دوش روحانیت میگذارد!
📆 #سالگرد_ارتحال_علامه_مصباح
🆔 @rahamedia
جریان شناسی یمانی-جسله چهارم.mp3
22.92M
4️⃣ جلسه چهارم جریان شناسی #یمانی
🔻تبیین ساختار تشکیلاتی این جریان
📣 فعالیت ها و تبلیغ های مسموم رسانه ای
📜 تاریخچه فعالیت های تبلیغی جریان یمانی در ایران
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
🆔 @rahamedia
جلسه پنجم یمانی.mp3
21.23M
5️⃣ جلسه پنجم جریان شناسی #یمانی
🔻تبیین اندیشه سیاسی احمدالحسن
📣 فعالیت ها و تبلیغ های مسموم رسانه ای
✅ راه های صحیح شناخت حجت های الهی
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مقال؛ مصاحبۀ اختصاصی "رحا مدیا"
⭕️ گلایۀ حضرت آقا به گوش علامه مصباح یزدی رسیدهبود؛
بلافاصله فرمودند این کار باید به صورت جهادی صورت بگیرد...
نسبت به ولایت و اوامر ولی امر دغدغهمند و حساس بودند...
💠 میهمان این نوبت:
حجتالاسلام دکتر قاسم شباننیا؛ عضو هیئت علمی موسسۀ آموزشی،پژوهشی امامخمینی(ره)
🆔 @rahamedia