eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اگر علما کنار بکشند... اگر علما کنار بکشند، به تدریج جمهوری غیر اسلامی خواهد شد، نظام جمهوری اسلامی به طبیعت خود، نظامی وابستهٔ به علمای دین است. 1370.11.30 @resalathozehenghelabi
⭕️ #امام_خمینی: تمام فسادهایی که در یک ملتی یا ملت‌ها پیدا شده است از #حوزه_های_علمیه‌ای بوده است که متعهد به دستورات اسلامی نبوده‌اند. @resalathozehenghelabi
#خاک_بر_سر_من_اگر ... 🔰 از 15 خرداد تا حالا كه آمديم، خون داديم يعنى شما خون داديد، من كه نشسته ام اينجا. من هم هيچ حقى ندارم. شما خون داديد. شماها به ميدان رفتيد؛ شماها مبارزه كرديد؛ 🔰 ماها هيچ حقى نداريم. ما بايد براى شما خدمت كنيم. خودمان نبايد استفاده كنيم. نه استفاده عنوانى. ❌خاك بر سر من كه بخواهم استفاده عنوانى از شما بكنم! خاك بر سر من كه بخواهم خون شما ريخته بشود و من استفاده اش را ببرم. #امام_خمینی @resalathozehenghelabi
⛔️خبر فوت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از طرف نزدیکان و دفتر ایشان تکذیب شده است. 👈اگرچه حال ایشان وخیم است اما همچنان علائم حیاتی دیده می شود و آیت الله شاهرودی در کما به سر می برد. @resalathozehenghelabi
💠رویکرد تربیتی در #امامت_جمعه ✅رهبر انقلاب: 🔸برای ایجاد یک تمدّن اسلامی - مانند هر تمدّن دیگر - دو عنصر اساسی لازم است: یکی تولید فکر، یکی پرورش انسان.( 14 مهر79) 🔸بعثت در واقع دعوت مردم به عرصه‌ی تربیت عقلانی و تربیت اخلاقی و تربیت قانونی بود... در درجه‌ی اول، تربیت عقلانی است... اولین کار پیامبر مکرم اثاره‌‌ی(تحریک کردن) عقل است، برشوراندن قدرت تفکر است؛ قدرت تفکر را در یک جامعه تقویت کردن.(29 تیر 88) 🔸یکی از بایسته های ائمه ی جمعه، داشتن رویکرد تربیتی در انجام وظیفه ی خود می باشد و مهم ترین مقدمه ی این امر ارتباط با حوزه های علمیه و داعیان الی الله، معلمان عزیز و اساتید محترم دانشگاه به عنوان مربیان جامعه می باشد. 🔸 برای توفق در امر تربیت و پرورش، بهترین و مهمترین مکان، مسجد است. مسجد میتواند پایگاه همه‌ی کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزاییِ افراد. مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است؛ [مسجد] هسته‌ی مقاومت است، منتها مقاومت بِاَنواعه؛مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، و درجای خود هم مقاومت امنیّتی و نظامی؛ 31/۰۵/95 ارتباط با ائمه جماعات و نماز گزاران مساجد، یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه تربیت اسلامی می باشد، هم چنین ارتباط با سیل عظیم دانش آموزان و تعامل قوی با انجمن اسلامی دانش آموزان در شهرها، از جمله الزامات تربیت اسلامی می باشد. #امام_خامنه_ای #ائمه_جمعه @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیم پور ازغدی-امام گفت: تمام فرقه های فاسد از داخل روحانیت بیرون آمده است... ⭕️ آخوندی که سطح زندگی‌اش، بالاتر از متوسط جامعه است، وجودش برای تشیع ضرر دارد 🔺 #رحیم‌پور: #حوزه_انقلابی اهل چاپلوسی نیست و به طور منطقی از همه #انتقاد می کند @resalathozehenghelabi
◼️◾️▪️إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ▪️◾️◼️ ▪️ آیت الله هاشمی شاهرودی ساعت ۲۲ و ۳ دقیقه امشب به لقاء الله پیوست. قرار است پیکر ایشان در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شود. ایشان عضو فقیه شورای نگهبان، رئیس اسبق قوه قضائیه، نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. ما طلاب انقلابی «گروه رسالت حوزه انقلابی» درگذشت این عالم وارسته و خدوم به نظام اسلامی را به مقام معظم رهبری،عموم مردم انقلابی و مسئولین نظام اسلامی و طلاب حوزه های علمیه تسلیت عرض می نماییم. @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش رحیم پور ازغدی: درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ؛ ظریف؛ مبنی بر اینکه امام نگفته اسرائیل را باید از بین برود، این حرفها دروغ و تحریف است، امام (ره) گفت اسرائیل باید از بین برود. @resalathozehenghelabi
✅«بصیرت انقلابی داشته باشید» 🔶تحلیل سخنان آیت الله مکارم شیرازی در انتقاد از استاد رحیم پورازغدی 👇👇
✅«بصیرت انقلابی داشته باشید» 🔶تحلیل سخنان آیت الله مکارم شیرازی در انتقاد از استاد رحیم پورازغدی آیت الله مکارم شیرازی در باب مسائل روز به سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه تهران، ضد حوزه های علمیه صحبت کردند، عجیب است نمازجمعه ای که ائمه جمعه فرزندان حوزه هستند، پایگاهی برضد حوزه شود. چطور می شود شما به فردی اجازه دهید ضد حوزه حرف بزند و دروغ بگوید.او خطاب به طلاب حاضر در درس عنوان کرد: شما می دانید که در دروس حوزه، مرتب حرف های تازه و مطابق نیازهای روز زده می شود،اما این فرد عنوان می کند ۴۰ سال است حرف های تازه در حوزه زده نشده است، اینجا برخی گمان پیدا کردند که درون نظام هم افرادی بر ضد حوزه هستند. تحلیل 🚩خدمت آیت الله مکارم شیرازی عرض می کنیم که برخی از مواضع شما را (مثل موضع اخیر در برابر آقای ازغدی) همه سایتهای اصلاح طلب بعد منتشر کرده اند! و به نحوی از موضع شما حمایت کرده اند. 🚩حضرت آیت الله مکارم ؛ سخنان استاد ازغدی به استناد سخنان امام و رهبری درست و در راستای اهداف انقلابی است. عجیب و دور از انتظار است که بدون بررسی کامل سخنان و معنا و مفاهیم آن اقدام به موضع گیری و نقد بشود. این در حالی است که حتی طلبه بودن و فرزند حوزه علمیه بودن آقای ازغدی هم لحاظ نگردیده است. 🚩نگرانی و هشدار ما این است که اهداف اصلاح طلبان وسکولارهای حوزوی را به صورت ناخودآگاه تایید شده و در زمین آنان بازی بشود. این موضع که درنمازجمعه از حوزه علمیه انتقاد نکنید! چه مبنایی دارد؟ چرا نباید ازحوزه علمیه انتقاد بشود؟ مگرحوزه علمیه فراتر از دیگرنهادهاست؟ انتقاد سازنده آن هم از طرف کسی که خود فرزند حوزه علمیه است و با مبنای امام و رهبری انتقاد می کند ، چرا باید اشکال داشته باشد؟ قطعا قابل قبول نیست که هیچ انتقادی به عملکرد مجموعه حوزه علمیه وارد نباشد. البته مراد ما نیز انتقاد سازنده و با حفظ شئونات است نه تعطیل کردن آن. آیا چنین مواضعی از شما در راستای حوزه انقلابی است؟آیا تقویت سکولاریسم نیست؟ مگرمقام معظم رهبری در تاریخ ۲۵ /اسفند/ ۱۳۹۴ نفرموده که حوزه باید انقلابی بماند؟ وقتی این خطر وجود دارد که جریان و افرادی در حال تلاش هستند تا از حوزه‌ علمیه قم انقلاب‌زدایی کنند، هشیاری و بصیرت بیشتری در مواضع و دریافت و تحلیل اطلاعات را میطلبد و این بصیرت و آگاهی در سطح مرجعیت قطعا خیلی باید فراتر از حد فعلی باشد. 🚩 پیشنهاد دغدغه مدارانه ما این است : زیبنده مرجعیت نیست که بازی سکولارها و اصلاح طلبان را بخورد و نا خودآگاه به نفع آنان موضع گرفته و حرکتی نماید. چه بسا برخی از مشاورین و کسانی که با بیت حضرتعالی در ارتباط هستند وابسته به احزاب خاص باشند. انتظار این است که افراد انقلابی و دلسوز نظام و مردم، در مقام مشاور و درگاه اطلاعاتی و تحلیلی حضور داشته باشند تا نسبت به اوضاع جاری کشور بی تفاوت نبوده و با اتخاذ مواضع درست و اصولی و مطالبه از مسئولین امر پیگیر مطالبات مردم بوده و مواضع حضرتعالی نیز همچون گذشته، یاری کننده جبهه انقلاب و نظام اسلامی باشد. اگر مرجعیت محترم در اتخاذ مواضع اصول انقلاب و ارزشهای اسلامی را همیشه مد نظر داشته و گرفتار بازی های مستقیم و غیر مستقیم احزاب و جریانات غیر انقلابی و سکولار و اصلاح طلب نشود، دلگرمی مردم به مرجعیت بیشتر شده و دشمن قادر به سو استفاده از احساسات مردم بر علیه نظام، مراجع و حوزه علمیه نخواهد بود. ومن الله توفیق علی ابراهیمی 28/09/97 @resalathozehenghelabi
اگر ما دیدیم رفتار ما جوری است که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان حاکمیّت قرآن نسبت به ما خشمگین نیستند و از وجود ما ناراحت نیستند، باید در مفید بودن خودمان شک کنیم. @resalathozehenghelabi
🏴 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله را تسلیت گفتند. بسم اللّه الرحمن الرحیم انا للّه و انّا الیه راجعون با تأسف و اندوه خبر درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیةالله آقای حاج سیدمحمود هاشمی شاهرودی رضوان الله علیه را دریافت کردم. این ضایعه‌ی اسفبار که پس از حدود یک سال بیماری سخت و دردناک واقع شده است، مایه‌ی تالّم همه‌ی کسانی است که به مقام علمی و خدمات باارزش ایشان به نظام اسلامی و نیز به مجموعه‌های فقهی و اصولی و حقوقی حوزه‌های علمیه آشنا می‌باشند. ایشان استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری باوفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت بودند و آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای نهادند. ایشان همچنین برادر سه شهید و از یاران و شاگردان و همراهان شهید نام‌آور و بزرگوار سیدمحمدباقر صدر بود. اینجانب مصیبت درگذشت این عالم برجسته را به خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز به حوزه‌ی علمیه قم و شاگردان و همکاران علمی و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. @resalathozehenghelabi
♦️حوزه علمیه از زمان خودش خیلی عقب است؛ حساب یک ذرّه و دو ذرّه هم نیست! 🔲رهبر معظم انقلاب: 🔺 حوزهى علميه از زمان خودش خيلى عقب است. حساب يكذرّه و دو ذرّه نيست. مثل اين است كه دو نفر سوار بر اسب، در وادى اى همراه يكديگر بروند و يكى اسبش از ديگرى تندروتر باشد و آنكه اسبش كندروتر است، بعداً به اتومبيل دست پيدا كند. طبيعى است آنكه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمىرسد. 🔺الآن وضعيت اينگونه است. در حال حاضر، امواج فقه و فلسفه و كلام و حقوق، دنيا را فراگرفته است. ما وقتى به خودمان برگرديم، خيلى فاصله داريم. ▪️نرم افزار حوزه و روحانیت ص 668 @resalathozehenghelabi
دشمنان دو نکته‌ی اساسی را در باب دین دنبال میکنند یکی اسلام منهای روحانیت است؛ یکی هم اسلام منهای سیاست است.۱۳۸۹/۰۷/۲۷ @resalathozehenghelabi
🔶فرق آنچه باید باشد با آنچه هست. 🔶در حاشیه اظهارات آیت الله بوشهری👇👇
🔶فرق آنچه باید باشد با آنچه هست. 🔶در حاشیه اظهارات آیت الله بوشهری 🔹اگر خروجی مجموعه ای اندازه یک صدم ظرفیت آن باشد، جای افتخار و تقدیر دارد یا جای سرزنش؟ براستی اگر مقصد دو روزه را یک ماهه طی کنیم، یا کاری دو ساعته را یک هفته انجام دهیم، باید هورا کشید و سر را بالا گرفت؟ 🔹 حضرت آقا (حفظه الله) درباره ظرفیت های حوزه، به همین مثال اشاره کرده و می فرمایند: «امروز سرمايه ى حوزه، سرمايه اى متناسب با بازدهی اش نيست. مثل اين است كه شما ده ميليارد تومان يك جا سرمايه گذارى كنيد، در ماه هم، مثلًا صد ميليون تومان سود ببريد. صد ميليون، البته پول خوبى است؛ اما سودِ ده ميليارد نيست. حوزه، سرمايه ى خيلى عظيمى است و بهره اى كه ما امروز از حوزه مى بريم، خيلى كمتر از آن سرمايه ى متناسب با حوزه است. ما در دوره ى خودمان، بايد اين توان و قابليّت را بيابيم كه از اين سرمايه استفاده كنيم. من خوفم از اين است كه خداى متعال از ما بپرسد «ثُمّ لَتُسْئَلُنّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النّعِيمِ» (تکاثر، 8)؛ اين نعيم است ديگر! شما از اين نعمت، چطور استفاده كرديد؟ آيا كشور احتياج نداشت؟ آيا زمانه، زمانه اى بود كه -الحمدللّه- همه چيز روبه¬راه بود و هيچ مشكلى وجود نداشت؟ گفتيد حالا بالاخره اين هم هست و ذخيره اى است؛ بماند براى آينده؟ آيا چنين بود، يا قدرت قاهره اى بالاى سر شما وجود داشت، كه نمى گذاشت تكان بخوريد؟ عذرتان چيست؟ (حوزه و روحانيت، ص 1018)» 🔹مسئولان حوزه باید در برابر «آنچه باید می شده» پاسخگو باشند و گزارش دهند، نه آنکه به خرده کارهایی که در طول ده ها سال شده، خودشان و دیگران را راضی کنند. 🔹باید به جای بزرگ کردن خرده کارها، از علت نرسیدن به نقطه مطلوب بگویند. از سویی نگاه به کارهای انجام شده، و از سوی دیگر چشم بستن بر روی ظرفیت های عظیم حوزه و مسئولیت سابق و فعلی، همان رکودی است که منتقدان می گویند. 🔹 «فرصت سوزی» و «استعداد سوزی» عمق فاجعه ای است که در حوزه در حال شدن است و مسئولان نمی خواهند ببینند، چه رسد به اینکه قبول کنند و به فکر تحول باشند. بدتر آنکه، مسئولان نمی خواهند انتقادها را ببینند و منتقدین را شتاب زده و چشم بسته، بخوانند. معلوم است وقتی همه چیز گل و بلبل است، دیگر چه نیازی به تحول باشد. ▪️مرتضی بخشنده @resalathozehenghelabi
مردم ما همیشه قداستی برای روحانیت قائل بوده‌اند و بحمداللَّه، امروز هم قائلند. مردم، روحانیت را مجموعه‌ای پاک و سالم و قابل اعتماد می‌دانند. می‌بینیم دشمن، از تجربه‌های خود در این زمینه، استفاده می‌کند. دشمن می‌فهمد که باید روحانیت را در چشم مردم، از حیثیت و اعتبار انداخت. همه‌ی تلاششان این است! تبلیغات می‌کنند، دروغ می‌گویند، اگر مسأله کوچکی را در جایی پیدا کنند، چندین برابر بزرگ می‌کنند و برای این‌که روحانیت را از چشم مردم بیندازند، خوبیها و گذشتها و فداکاریها را نمی‌گویند. علم و دانش روحانیت را انکار می‌کنند و تقوای آنها را منکر می‌شوند؛ همچنان که پنجاه سال، در دوران رژیم پهلوی هم از این کارها می‌شد. روحانیت، که مجموعه‌ای علمی و تقوایی است، به وسیله بلندگوهای رژیم پهلوی، فاقد علم و تقوا معرفی شده بود. امروز هم همان تبلیغ کذا انجام می‌گیرد. اینها مجموعه کارهایی است که دشمن انجام می‌دهد. @resalathozehenghelabi
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: 💥 سه رویکرد در فقه حکومتی وجود دارد: فقه موضوعات، فقه نظامات، فقه سرپرستی👇👇👇
💥 سه رویکرد در فقه حکومتی وجود دارد: فقه موضوعات، فقه نظامات، فقه سرپرستی ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «سه رویکرد در فقه حکومتی وجود دارد: 1⃣ رويکرد اول، فقه حکومتي را به استنباطِ «احکام موضوعات اجتماعي» تفسير مي‌کند که مُجري آنها حکومت است. طبق اين رويکرد، همچنین فقه حکومتي موظف است به تزاحمات اين احکام در مقام اجرا و همچنين به مسائل مستحدثه‌اي که پيش مي‌آيد پاسخ دهد. 2⃣ رويکرد دوم ـ که نسبت به رويکرد اول جامع‌تر است ـ فراتر از احکام موضوعات کلي، به «نظام» توجه مي‌کند و معتقد است که ما نظام احکام داريم که ناظر به جامعه است. همچنين مي‌توان گفت مکلف آن هم جامعه است و نه فرد. در اين رويکرد، مسئله مستحدثه‌اي که مورد توجه قرار گرفته و مي‌بايست به آن پاسخ داد، «نظامات اجتماعي» است، مانند نظام سياسي، نظام اقتصادي و ديگر نظامات اجتماعي. اين نظريه را بيش از همه مي‌توان نزدیک به دیدگاه مرحوم شهيد بزرگوار صدر دانست که با نظام‌هاي ـ به اصطلاح ـ وارداتي مواجه بودند؛ ايشان در عصر خود و در جغرافياي عراق با نظام‌هاي مارکسيستي که نفوذ بسياري داشتند، مواجه بودند. از اين رو سعي داشتند تئوري اقتصاد اسلامي را در مقابل اقتصاد سرمايه‌داري و اقتصادهاي سوسياليستي و کمونيستي ارائه دهند. بنابراين ايشان به اين نکته عنايت کردند که ما غير از فقه احکام موضوعات، داراي فقه نظامات نيز هستيم که در قدم بعد در تفسير اين نظام، دامنه عملکرد آن و حتي طريق دستيابي به اين نظام نيز نظريه‌پردازي کردند. 3⃣ در رويکرد سوم ـ که مبتني بر انديشه‌هاي حضرت امام (ره) است - غير از اين که ما داراي نظامات اجتماعي هستيم يک امر اساسي‌تري وجود دارد و آن مسئله حکومت هست و اينکه دين داراي حکومت است و بلکه حكومت با کل دين برابر است؛ يعني اصل اسلام حکومت است و اين حکومت مأمور تحقق توحيد است. اين جامعه و رسالت اصلي آن (اقامه توحيد) در موازنه با حاکميت مادي واقع مي‌شود، اين طور نيست که ما در يک خلأ زندگي کنيم بلکه در جامعه‌اي زندگي مي‌کنيم که نقطه مقابل آن نظام‌هاي مادي هستند.» ۹۱/۱۲/۱۶ @resalathozehenghelabi
✅ حوزویان باید نقش تقویت نظام اسلامی داشته باشند 👈 گفت‌وگو با آیت‌الله کعبی درباره مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی 🏷 بمناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی 🔹 مرحوم آیت‌الله شاهرودی در سنین جوانی از شهید سیدمحمدباقر صدر اجازه‌ی اجتهاد گرفتند و همچنین در سنین جوانی در درس حضرت امام خمینی در بحث ولایت فقیه هم حاضر می‌شدند و حتی با امام راحل سؤال و جواب هم می‌کردند و به‌خاطر فضل حوزوی‌شان مورد تشویق امام واقع می‌شدند. 🔸 عمر مفید آیت‌الله شاهرودی در دوران حضور در حوزه‌ی نجف، صرف جدیت در تحصیل و حضور در درس بزرگان و نیز حضور مجدانه در درس‌‌های شهید صدر شد؛ به‌گونه‌ای که ایشان به‌عنوان یکی از وارثان مکتب امام خمینی و مکتب آیت‌الله العظمی شهید سیدمحمدباقر صدر قلمداد می‌شود. 🔹 ایشان با اخلاص و پافشاری، در مسیر ولایت فقیه و پشتیبانی از رهبری انقلاب گام نهادند و عمر شریف خود را وقف تقویت مبانی فقهی و حقوقی و قضائی نظام جمهوری اسلامی کردند و در پذیرفتن مناصب بسیار بزرگ، در شورای نگهبان، در مجمع تشخیص، در مجلس خبرگان و در هرجا که لازم بود، دریغ نکردند. 🔺 من از ایشان بارها شنیدم که می‌گفت «ما نباید حوزه را خلاصه بکنیم در تعلیم و تعلم؛ بلکه حوزه و حوزویان باید نقش تدوینگری، نقش بیدارگری، نقش مطالبه‌گری، نقش احیاگری و نقش اقامه‌ی حکم‌الله و حفظ نظام اسلامی و تقویت نظام اسلامی را در کنار و همراهی رهبری داشته باشند.» @resalathozehenghelabi
#سانسور #بی_سابقه بیانات #آیت_الله_جوادی_آملی توسط مدعیان #آزاد_اندیشی.👇👇
بیانات توسط مدعیان 🔸نگارنده تحریرالاصول در مراسم رونمایی این اثر چه فرمود که به مذاق یک جریان خاص حوزوی ناخوشایند آمد؟! 🔹مراسم رونمایی از کتاب در صبح پنجشنبه ۹۷/۱۰/۶ ٬ با سخنرانی در سالن همایش مؤسسه برگزار شد. 🔸آیت الله جوادی در این مراسم بیانات بسیار مهمی در حوزه و خصوصا رویکرد علمی مرحوم ایراد کردند. 🔹این مراسم به طور از پخش شد اما با این وجود محتوای کامل سخنان ایشان در هیچکدام از رسانه ها بازتاب نیافت و شد! 🔹در بیانات آیت الله جوادی چه مطلب خاصی وجود داشت که شجاعت بازنشر آن وجود ندارد؟! یا این رویه غیرحرفه ای منشا دیگری دارد و با رویکردهای سیاسی برخی حضرات هماهنگ نبود که محکوم به سانسور شده است! 🔸گفتنی است آیت الله جوادی آملی چندی پیش٬ در اجلاسیه تشکل حوزوی موسوم به به ایراد سخن پرداختند و سخنان اخیر ایشان در آشکار با سیاست های حوزوی این تشکیلات قرار دارد و در قالب گفتمان و اصلاح متون قرار می گیرد و به نظر می رسد علت اصلی بیانات این عالم نواندیش توسط رسانه های همسو با را می توان در همین جستجو کرد. 🔹در روزهای آینده٬ نوع مواجهه با نظرات تخصصی این چهره برجسته حوزوی٬ ماهیت و هویت برخی رسانه های حوزوی متمایل به یک جریان خاص را روشن خواهد کرد. 🔸انتظار آن است که فیلم٬ صوت و متن بیانات آیت الله جوادی در معرض قضاوت همه حوزویان ارجمند قرار گیرد و منشا در عرصه در حوزه شود. 🔶‌پی افزود با بیانات چهره های حوزوی٬ شایسته نیست؛ خصوصا از جانب کسانی که داعیه و را دارند و از ضرورت ایجاد سخن می گویند. طبیعتا بدنه حوزویان ارجمند در ارزیابی و ٬ را قضاوت خواهند کرد نه را. @resalathozehenghelabi
فرزند مرحوم آیت‌الله حائری: یکی دو روز پس از معمم شدنم، پدر قصد داشتن منو خوشحال کنن، رفتند سرکوچه فلافل با سس اضافه گرفتن تا با هم بخوریم. حالا مقایسه کنید با مراسم تاجگزاری یادگار یادگار یادگار امام #حوزه_انقلابی #زی_طلبگی @resalathozehenghelabi
🔴طومار بیش از هزار و هفتصد نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در اعتراض به نشست دوره ای اساتید 👇👇👇
🔴طومار بیش از هزار و هفتصد نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در اعتراض به نشست دوره ای اساتید: ✅محضر مبارک علمای اعلام و مراجع عظام و عموم اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه حوزه علمیه میراث ۱۰۰۰ ساله سلف صالح و قدمای قوم است که صیانت و حراست از قداست، استقلال، حریت و هویت تاریخی آن یک رسالت همگانی است. حوزه مقدسه در طول قرن‌های متمادی همواره منشا تحولات عظیم علمی، سیاسی و اجتماعی بوده و به عنوان یک نها ذوابعاد در انظار عموم مردم شناخته شده است و همه نهضت‌های اصیل و از جمله انقلاب شکوهمند اسلامی ریشه در این نهاد مقدس داشته است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین تشکل حوزوی در دوران معاصر، حلقه واسطه حوزه علمیه و نهضت امام خمینی(ره) بوده و در دوران گذار حوزه‌های علمیه از سیاست‌گریزی و انطباق با تحولات عصر مدرن، نقش بی‌بدیلی ایفا نموده است. اکنون با گذشت ۴ دهه از تاسیس حاکمیت دینی با رهبری ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و تجربه انواع فتنه‌ها و دشمنی‌ها برای انهدام این نظام مقدس دشمن تنها راه مقابله با نظام را در استفاده از چهره‌های حوزوی می‌بیند. مرجع‌سازی و بازتولید ادبیات دوران نفوذ استعمار در حوزه‌های علمیه و تئوری‌پردازی در جهت سیاست‌ستیزی و سکولاریسمِ مقدس، مهمترین راهبرد دشمن در پایان دهه چهارم استقرار جمهوری اسلامی است که در قالب ایجاد تشکل‌ها، موسسات، رسانه‌ها و محفل‌های به ظاهر حوزوی نمودار گشته است. نمونه بارز تبلور این راهبرد خطرناک خصمانه، پیدایش جریان موسوم به تشیع انگلیسی است که تشت رسوایی آن از بام فرو افتاده است اما خطر آنجاست که فعالیت‌های مخالفان تشیع و دشمنان ولایت‌ اهل بیت علیهم السلام منحصر و محدود به حمایت‌های آشکار نیست بلکه پروژه نفوذ با فرایندی پیچیده و واسطه‌های متکثر و نامیدا در آشیانه آل‌محمد در حال میگیری است. طبعا ساحت مقدس عموم حوزویان و اعاظم و طلاب عزیز مبرا از این دامگه خطیر است اما تعداد معدود مارهای خوش خط و خال با ادبیاتی ظاهرفریب به عنوان واسطه تحقق پروژه نفوذ به نقش آفرینی مشغول شده‌اند. برخی تشکل‌های حوزوی خاص با ارتباطات سیاسی و اقتصادی کاملا مشکوک(که کم و کیف آن از اهل اطلاع پوشیده نیست)، با ساماندهی یکسری فعالیت‌های مشکوک به تقابل با مراجع عظام تقلید و نهاد‌های اصیل حوزوی از جمله جامعه مدرسین(به عنوان عصاره مدرسان و مجتهدان طراز اول حوزه)، شورای عالی(به عنوان عالی‌ترین نهاد اعمال اراده مدیریتیِ همه مراجع عظام تقلید) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمی برخاسته‌اند. نمود بیرونی این فعالیت‌های حوزوی مشکوک در موارد ذیل قابل ردیابی است؛ ایجاد انشقاق در دل حوزه علمیه قم، تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی، راه‌اندازی مدیریت در سایه، غصب شئون تاریخی مرجعیت از جمله تامین امور معیشتی اساتید، توزیع پول که بخشی از منابع مالی آن مشکوک می‌باشد، تلاش برای دست‌اندازی در عرصه مرجعیت و مرجع‌سازی، ارتباط وسیع برخی سران آن تشکل خاص با تشیع لندنی و جریان‌های معاند، حمایت از جریان رسانه‌ای افراطی و انحرافی که اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس‌ترین مراجع عظام تقلید را در پرونده دارد، برخورد دوگانه با مراجع معظم تقلید و اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی حوزوی به اساتید همسو و ‌‌‌‌‌... بدین وسیله با هشدار به محضر عموم حوزویان ارجمند، تقاضای آن داریم که ضمن درخواست تامین مالی اساتید حوزه علمیه در تراز هیات علمی و شایسته توسط نهادهای رسمی ذیل مراجع معظم تقلید، نسبت به فعالیت‌های مشکوک برخی تشکل‌های حوزوی خاص اقدام عاجل و آجل صورت پذیرد که صیانت از حریم مرجعیت و اصالت تاریخی حوزه‌های علمیه در گرو چنین اقدامی است. والسلام علیکم و رحمةالله جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم @resalathozehenghelabi