📌 اعتراض شدید آیتالله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا / وزارت امورخارجه قاطعانه برخورد کند
🔹مدیر حوزه های علمیه کشور، اقدام وقیحانه سفیر استرالیا در دفاع از همجنسگرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و داخلی کشور را به شدت محکوم کرد و از وزارت خارجه خواست مطابق موازین حقوقی و اسلامی، برخورد مناسب و قاطعی داشته باشد.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
May 11
غريب طوس.mp3
3.55M
روضه شنیدنی آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی در کشور کویت
💥مصیبت امام رضا علیهالسلام
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
داخل شو كه امام رضا (عليهالسلام) طبيب الأطباء است
حجت الاسلام معزّي نقل ميكند كه :
يك بار در ايام طلبگي به مشهد رفته بودم و در صحنهاي حرم رضوي (عليه السلام) قدم ميزدم و به بارگاه امام مينگريستم اما داخل رواقها و روضه نميرفتم.ناگهان دست مهرباني بر روي شانههايم قرار گرفت و با لحني آرام فرمود:
🔻«حاج شيخ حسن! چرا وارد نميشوي؟! » نگاه كردم و ديدم علامه طباطبائي است.
🔹عرض كردم:
🔻خجالت ميكشم با اين آشفتگي روحي بر امام رضا (عليه السلام) وارد شوم. من آلوده كجا و حرم پاك ايشان كجا!
🔹آنگاه مرحوم علامه فرمود:
🔻«طبيب براي چه مطب باز ميكند؟ براي اين كه بيماران به وي مراجعه كنند و با نسخه او تندرستي خود را بيابند. اين جا هم دارالشفاي آل محمد ـ عليهم السلام ـ است. داخل شو كه امام رضا (عليهالسلام) طبيب الأطباء است.»
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🔻دکتر محرمی در گفتوگوی اختصاصی با رحا تبیین کرد؛
شیوه مبارزه امام رضا(ع) با مأمون عباسی
🔺مأمون در تعبیرهای مختلف به عنوان عالمترین و داناترین حاکمان بنیعباس و بلکه داناترین پادشاهان و خلفاء بوده است و این سخن غلطی نیست.
🔘 حال این مأمون برای خلع سلاح کردن شیعیان چه میکند؟
یکی از آن اقدامات آوردن حضرت رضا(ع) به ایران بود. برای اینکه ایشان را وارد سیاست خود کند. وقتی این اتفاق میافتاد، مردم با خود میگفتند که امام رضا(ع) نیز با خلفاء در حکومت شریک است.
🔘 اولین اقدام امام رضا(ع) نپذیرفتن پیشنهاد خلافت و ولایتعهدی بود.
🔘 هر چند امام(ع) به سبب تهدید مأمون، مجبور به قبول ولایتعهدی شدند اما این قبول ولایتعهدی نیز مشروط به شروطی بود. مثلا در عزل و نصبها و امور سیاسی دخالتی نداشته باشند. امام رضا(ع) با بیان این شروط، مأمون را خلع سلاح کردند.
📎برای خواندن متن کامل مصاحبه اینجا را کلیک کنید
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
دیدگاه علما؛
وفاق ملی از شعار تا عمل
🔹 از برجستهترین شعارهای دولت چهاردهم شعار «وفاق ملی» است.
طبیعتاً چنین شعاری دربردارنده الزامات و ضروریات است که دولت چهاردهم باید به آنها پایبند باشد.
همین مسأله باعث شده است که بسیاری از حوزویان این روند را متناسب با شعار وفاق ملی ندانند و در این خصوص تذکراتی بدهند که در ادامه از باب نمونه به برخی از این تذکرات، اشاره میشود:
🔹حضرت آیتالله نوریهمدانی: وفاق و همدلی بسیار عالیست و ضروریست؛ منتهی باید این وفاق معیار داشتهباشد و مطابق با اصول انقلاب اسلامی باشد
🔹 آیتالله حسینیبوشهری: صرفنظر از جناحبندیهای سیاسی بر اساس شعار دولت انتظار میرود در روند انتخاب مدیران شاهد شایسته گزینی باشیم…
✍ابراهیم انجم شعاع
📎متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📅 ۱۴ شهریور۱۳۶۰
شهادت دادستان انقلاب
🔹آیت الله علی قدوسی از وارد کردن دروس دانشگاهی در دورس حوزوی تا ایجاد مکتب توحید و مبارزه با شاه و شهادت توسط منافقین
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🔰 شروع بهار زندگی
❇️ بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع الاول، ربیع حیات و زندگی است
❇️ زیرا در این ماه وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق ولادت یافتهاند و ولایت پیغمبر سرآغاز همه برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است
🎤 مقام معظم رهبری؛ ۱۰؛۱۱؛۱۳۹۹
🌸 حلول ماه ربیع الاول مبارک باد.
🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻
🆔 @rahamedia
نمایی از بصیرت دینی و سیاسی آیتالله شاهرودی
💢 آیتالله سید محمود حسینی شاهرودی، از علما و مراجع بصیر تشیع در عراق و یکی از یاران نهضت امام خمینی بشمار میرفت.
♨️ مصادف با حمله انگلیس در جنگ جهانی اول به عراق، مواضع ضد استعماری خود را آشکارا بیان کرد و به مناسبتهای مختلف، عدم اعتماد به شعار عدالتگستری نیروهای انگلیسی را گوش زد میکرد.
💢 صیانت از اصل اسلام و مبارزه با ظلم و ستم حاکم بر مسلمانان موجب شد با تحریم عضویت مردم در احزاب منحرفی همچون حزب کمونیسم و حزب بعث عراق، اعمال و اعتقادات آنان را غیر همسو با اسلام معرفی کند.
♨️ ایشان همچنین نسبت به تحولات جامعه شیعه در ایران، بیتفاوت نبوده و همزمان با تصویب لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی، مخالفت خود را اعلام کردند.
💢 پس از واقعه فجیع فیضیه و هتک حرمت روحانیت در ایران، آیت الله شاهرودی، طی ارسال تلگراف های مختلف، مراتب اعتراض و تاثّر خود را اعلام و آن را محکوم کردند.
♨️ ایشان همچنین در پی حوادث ۱۵ خرداد سال ۴۲ که منجر به دستگیری امام خمینی و سرکوب تظاهرات مردم شد، در جلسهای با آیات عظام، خویی و حکیم، قرار بر این گذاشتند تا مرجعیت امام خمینی را اعلام کنند؛ چرا که اعدام امام از جانب رژیم پهلوی محتمل بود و تاکید بر مرجعیت امام، سبب ایجاد مصونیت برای ایشان میشد. در ادامه نیز، با پیگیری مصرّانهی احوال امام، طی تلگرافی خطاب به شاه، خواهان آزادی او از زندان شد.
📅۱۴ شهریور
سالروز رحلت آیتالله سید محمود حسینی شاهرودی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 نماهنگ | دعای امام زمان(عج)
🎥 قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) توسط حضرت آیت الله خامنهای
✏️ رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
👆#حدیث
🔹هر یک از شما باید کاری کند که با آن به محبت ما نزدیک شود
#پوستر
#تولیدی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🔺درباره ماجرای پناهیان...
1️⃣ پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
▫️اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2️⃣ اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به روند دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
▫️اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از بچههای انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
🔹آغاز ماجرای پیادهروی اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
🔸همین پناهیان سالهای سال اسلام سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3️⃣ همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4️⃣ مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از قدرنشناسی است. خدا از انسانهای ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند.
▫️آخرین مورد پیش روی مان شهید رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای جریان خاص پررنگ است.
5️⃣ این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی احقاد بدریه است؛ نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!
✍️حسین ایزدی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🔻 مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️ رواق اهل قلم(7)
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
👤 تجربههای میرشمسالدین فلاح هاشمی، نویسنده و مدیر نشر صاد
📅 زمان: شنبه 17 شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
🔘 نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
#خوانش_اندیشه| اهمّ دغدغههای اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانهایِ حوزوی در هفتهای که گذشت؛
▪️حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی|احمدحسین شریفی
📎 لینک یادداشت
▪️ وزیر را در این مهم یاری دهیم|محسن قنبریان
📎 لینک یادداشت
▪️ نقش خودی های نا اهل در صلح تحمیلی|داود مهدویزادگان
📎 لینک یادداشت
▪️ دربارۀ هوش مصنوعی|محمدصدرا مازنی
📎 لینک یادداشت
▪️ چند نکته دربارۀ وفاق|علی مهدیان
📎 لینک یادداشت
▪️ کاهش و اُفت دینداری|محمد جعفری
📎 لینک یادداشت
▪️بدعتی به نام دهۀ محسنیه|دانیال بصیر
📎 لینک یادداشت
▪️پیوست عدالت؛ سهل و ممتنع|احمد اولیایی
📎 لینک یادداشت
▪️سخنی مهم با اساتید و طلاب|موسی آقایاری
📎 لینک یادداشت
🆔 @rahamedia
📌تبلیغ؛ علم یا مهارت؟
🔻این نقیصه باید بهعنوان یک کمبود مهم و اساسی مورد توجه نظام آموزشی و پژوهشی حوزه قرار گیرد
🔘 امروزه تا از تبلیغ در حوزههای علمیه سخن به میان میآید، ابعاد مهارتی که نقش بسیار اندکی در تأثیرگذاری بر مخاطبان و تربیت عمیق آنها دارد به ذهن عموم اهالی حوزه میرسد. درحالیکه تبلیغِ یک حقیقت، بیشتر وابسته به حقانیت آن است و این تبلیغ باطل است که بیشتر وابسته به مهارتهای تبلیغی و قدرت تزئینی مبلّغ باطل است. همچنان که به فرمودۀ خداوند متعال این ابلیس است که در مقام تبلیغ باطل مجبور به تزیین است.
🔘 معنای اینکه خداوند ایمان را در قلب مؤمنان تزیین میکند، تجلی زیبایی حقیقی ایمان توسط خداوند است، نه تزیین تقلبی آن؛ این زیبایی متناسب با زیباییهای فطری روح انسانی است که توسط خداوند در اوج زیبایی و زیباپسند آفریده شده است. در واقع خداوند پرده از زیبایی ایمان برمیدارد، نه آنکه آن را علیرغم نازیبا بودن زیبا جلوه دهد. و این همان کاری است که یک مبلّغ دین نیز باید انجام دهد. ذوق و هنر مبلّغ باید اولاً در خدمت درک و ثانیاً نشان دادن زیبایی دین باشد؛ و الا دین نیازی به تزیین ندارد.
🔘 توجه به تبلیغ از حیث محتوایی (نه مهارتی) امری است که در حوزههای علمیه مغفول بوده و تاکنون مورد اهتمام نبوده است. این نقیصه باید بهعنوان یک کمبود مهم و اساسی مورد توجه نظام آموزشی و پژوهشی حوزه قرار گیرد. حوزه باید بتواند علم لازم برای «تأمین محتوای تبلیغ» که مبتنی بر «علم ایجاد انگیزه» است، را تولید کرده و در اختیار مبلغین قرار دهد.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍🏻 کارگاه روایت
💢 بررسی روایتهای اربعینی سعید احمدی
🎙 به میزبانی هادی حمیدی، نویسنده و کنشگر رسانهای
⁉️ همراه با پرسش و پاسخ
📆 دوشنبه 19 شهریورماه
⏰ ساعت 21 تا 22
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🔗 متن کامل خبر
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔹پیش بینی آیت الله طالقانی درباره آیت الله خامنهای در سال ۱۳۵۰ طبق گزارش مأموران ساواک
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
📌 راهی برای مقابله با بیانگیزه شدن طلبهها
🔘 یکی از مشکلات مهم سالهای اول طلبگی این است طلبه با انگیزههای قوی معنوی و معرفتجویی به حوزه میآید و بعد با یک دورۀ سرد و بیروح تحصیل ادبیات روبرو میشود.
🔹طلبه کم کم دلسرد میشود، مخصوصا اگر ادبیات با فراوانی آیات و روایات خوانده نشود. اگر دروس جنبی هم خوانده میشود آنها هم آنقدر از مقدمات بعیدۀ علمی استفاده میشود که باز با انگیزهها و نیازهای معنوی طلبه سازگاری ندارد. یکی از راههای مقابله با بیانگیزه شدن طلبه ها توجه به ضرورت حلم در کنار علم است.
🔹کسی که میخواهد اهل علم بشود باید برای رسیدن به نتایج لذت بخش علم صبور و حلیم باشد. امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبۀ شریف همّام میفرماید متقی علم را با حلم در میآمیزد «یمزج الحلم بالعلم». اما نباید زیادی بار این دلسرد شدن را به دوش طلبه ها گذاشت.
🔹 راه چاره دیگر این است که طلبهها خود به متن قرآن و فهم آن عشق بورزند و کنجکاوی خود را برای درک زیباییهای قرآن و نهج البلاغه افزایش دهند. آنوقت خواهند دید چقدر یاد گرفتن زبان عربی جذاب است و میتواند معرفت آفرین و معنویت زا باشند. اما راه حل اساسی این است که مدارس پیش دانشگاهی فعال بشوند و کسانی که احتمال میدهند بخواهند طلبه بشوند در دبستانها و دبیرستانها، دوران تحصیل عربی را پشت سر بگذارند که وقتی وارد حوزه میشوند دیگر از درسهای اصلی شروع کنند.
🔹 درسهای جنبی هم باید تحول اساسی پیدا کنند و بتوانند به جذب معنوی و تامین معرفتی طلاب تازه وارد منجر شوند.
✍️استاد پناهیان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
راهبرد مبارزه و تعامل آیتالله طالقانی
🔘 نکتهای که در زندگی آیتالله طالقانی هست که ممکن است در نگاه اول کمی گیجکننده به نظر برسد تعامل او با افراد و جریانهایی است که گاهی دو سر یک طیف هستند برای نمونه جبهه ملی و فدائیان اسلام یا اساساً نسبتی با افکار و شخصیت او ندارند مثل دستگاه پهلوی.
🔘 مدتها برای خودم سؤال بود که مدل ذهنی آیتالله طالقانی چطور بوده که میتوانسته بین پایبندی به اصولش و تعامل با چنین گسترهای از افراد و گروهها جمع کند؟
🔘گذشت تا سخنی از مقام معظم رهبری دیدم که به گمانم پاسخم را در آن یافتم. ایشان می فرمود: «ما از اینکه مسلمان هستیم، موضع انقلابی مذهبی داریم و روی ارزشهایی تأکید داریم نباید خجالت بکشیم… دانشجوی ما هم نباید خجالت بکشد که مُهر امّل به او میزنند.»
✍️ محمدرضا آتشینصدف
📎متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
نقش حوزویان در بسط هوش مصنوعی
🔰دنیای مدرن کنونی روزبهروز پدیدههای نوظهوری ازجمله «هوش مصنوعی» را رونمایی میکند که روند تعاملات بشری در جوامع مختلف را دچار تحولاتی عمیق میکنند.
🔹امروزه برخی کشورها ازجمله آمریکا و عمده کشورهایی که اهدافی همسو با آمریکا را دارند، صدرنشین استفاده بهینه از این فناوری در حال تحول هستند، اما کشور ما در بسیاری از شاخصهای هوش مصنوعی وضعیت مناسبی ندارد.
🔸چند وقتی است که مقام معظم رهبری ضمن بیان تذکراتی در خصوص هوش مصنوعی این مطالبه را داشتهاند که « باید کاری کنیم که در دنیا حداقل در [بین] ده کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم»(۲۶ آبان ۱۴۰۰ )
🔻 اما نقش حوزویان در بسط هوش مصنوعی، موضوعی است که در این یادداشت به آن اشاره میشود
📎 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طالقانی، مرد صریح و با صفا
🔹رهبر معظم انقلاب: نگذارید نسبتهای واقعی ایشان (آیت الله طالقانی) با انقلاب، تبدیل بشود به نسبتهای غیر واقعی!
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
سید اسدالله مدنی، یار جدایی ناپذیر ولایت
🔘 آیت الله مدنی دروس فلسفه، عرفان و اخلاق را در مدت چهار سال نزد امام خمینی گذراند.
🔹 در سال 1342 و شروع قیام حضرت امام، آیتالله مدنی، نخستین کسی بود که با تعطیل کردن کلاسهای خود در نجف و تشکیل مجالس سخنرانی، در جهت افشای چهره پلید رژیم مزدور پهلوی گام برداشت.
او در نجف، سردمدار جریان دفاع و پشتیبانی از نهضت امام به شمار میآمد.
🔘 از زمان تبعید حضرت امام به نجف، آیتالله مدنی، همواره یار و یاور امام بود.
در دوران خفقان شدید رژیم پهلوی علیه طرفداران امام که هرگونه تبلیغات به نفع مرجعیت ممنوع بود و با آن مقابله میشد، آیتالله مدنی، مرجعیت امام را مطرح میکرد.
در همین زمینه ساواک طی گزارشی اعلام میدارد: «نامبرده (آیتالله مدنی) در همدان به نفع خمینی فعالیت و بیش از یک سوم اهالی همدان را مقلد خمینی کرده است و در هر محفل و مجلسی از خمینی تمجید میکند و وی را اعلم مجتهد [مجتهد اعلم] قلمداد مینماید.»
🔸 وی در جهت علمی نیز عالمی کمنظیر بود و از استادان برجسته حوزه علمیه نجف اشرف به شمار میرفت طوری که حضرت امام وی را «سيد العلماء الاعلام» میشناختند اما او هیچگاه حتى اجتهادش را مطرح نکرد و میگفت:«شما چه حجتی دارید که به من آیتالله میگویید. وقتی در نجف بودم عدهای از من خواستند رساله بنویسم که مخالفت کردم، برای این که مرجعی چون حضرت آیتالله خمینی وجود داشت که باید همه از ایشان تقلید میکردیم.»
او امام را اسلام مجسم و ولایتفقیه را با تمام وجودش پذیرفته بود.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
4_5981310682069471923.mp3
2.56M
🎙پادکست رحامدیا؛
آیا آخوند خراسانی قائل به ولایت فقیه نبود؟؟
🎧 چه چیز موجب شد طرفداران مكتب ليبرال دموكراسي به سیره علمی و عملی آخوند خراسانی خرده بگیرند و تلاش کنند دیدگاههای او را در برابر نظر امام خمینی در باب ولایت فقیه قرار دهند؟!
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia