دور از منطق و اخلاق
⭕️ فاضل میبدی قانون حجاب را دور از عقل و منطق و اخلاق دانسته و میگوید ما انقلاب نکردیم تا مسائلی مانند حجاب را قانونی کنیم...
جناب شیخ❗️
💠 شما کجا و انقلاب کجا؟!
🔹اندک تأملی کافیست تا ببینید شما و مجمع معلومالحالتان کجای انقلاب ایستادهاید...
♨️ معممینی که با تیشههای صورتی به جان ریشه انقلاب افتادهاند و نگاه گزینشی به دین دارند، با دم زدن از عقل و منطق و اخلاق، برای شبکههای بیگانه خوشرقصی میکنند.
✍ باقریان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
رحا مدیا
آیا سکولاریسم را به جای دین میفروشید؟ 🔻امروز رسانههای معلوم الحال با یک حالت خوشحالی و ذوقزدگی ق
محقق داماد و موضع نامحققانۀ بیبنیاد
🔻[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده، وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
▪️[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل میکند!
▫️[سوم]. محقق داماد میافزاید: «مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.» وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس از برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
▪️[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشههای حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام میکنم.
✍️مهدی جمشیدی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
#فرصت_ویژه
جذب خبرنگار و گزارشگر حوزوی تمام وقت برای پوشش و تولید محتوای "حوزه و روحانیت" و فعالیت در یک خبرگزاری رسمی
ساعات حضور ۸ صبح تا ۱۷عصر
#حقوق_مکفی
#آموزش تکمیلی و رایگان (خبر، گزارش مصاحبه)
و ...
برای جزئیات بیشتر به نشانی👇
@Jahaderevayat
مراجعه کنید.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🏫 مدرسه اندیشه ورز رحا
💢 سلسله نشستهای علمی
با موضوع:
فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنهای حفظه الله
👤 حجت الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی؛
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
نشست استاد ایزدهی.mp3
55.51M
💢 03:38 تفاوت دو نگاه خداباورانه و خدا انکارانه در دولت های جهانی
💢 10:00 مدل های حکومتی و تمایز مدل جمهوری اسلامی
💢 28:33 نکات محوری شعار امام در انقلاب
💢 35:30 دوگانه های بنیادی در جمهوری اسلامی
💢 58:13 نقش ولی فقیه در برابر الگوهای حاکمیتی غربی
💢 1:15:40 ریشه قوانین در جهان مبتنی بر ارزش ها
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
19.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیکتاتوری مُدرن
🎙شهید بهشتی(ره):
مردم عزیز ایران!
کمترین بی اعتنایی به قانون اساسی تان را تحمل نکنید..
📌پ ن: اینروزها مجریان قانون، خود مانع بزرگ اجرای قانون شده اند و باید مجازات شوند.
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
🔻درباره مظلومیت قانون حجاب
🔻واقعا باید درباره مظلومیت قانون حجاب نوشت؛ آنهم در جامعه ای که اکثریت مردم متدین و معتقد به رعایت احکام عقلی و شرعی اند. در مجموع نظرسنجی های نهادهای معتبر، وقتی از مردم درباره ضرورت حجاب سوال می شود، اکثریت مطلق معتقد به حجاب هستند ولو شخصا آنرا کامل رعایت نکنند. چنانچه اگر مکشفه ها نیز بدانند پشت پرده بی حجابی چه اهریمن و خبائثی نشسته اند بدون تردید در نوع پوشش خود تجدید نظر می کنند.
بااین حال دردناک نیست که باید برای مظلومیت قانون حجاب نوشت؟!
🔻قانونی که حداقل سه سال روی آن کار کارشناسی شده و میان سه قوه چندین بار رفت و برگشت شده است، امروز متهم به موضوعاتی می شود که اساسا نسبتی به آنها ندارد. عجیب نیست؟ یعنی مخالفین حتی حاضر نیستند به متن نزدیک شوند. چرا؟ چون نفع نهائی شان در توزیع جهل نسبت به قانون است و نه روشنگری. حقیقتا ظلم است.
🔻مخالفان قانون حجاب، به این سوال ساده چه جوابی دارند که اگر قانون نه، پس چه؟ آیا حجاب اهمیت ندارد؟ آیا ضرورت دین نیست؟ آیا فرهنگ جامعه ایرانی نیست؟ آیا منطق عقلی روشن و بیّن ندارد؟ آیا مطالبه اکثریت نیست؟ آیا بی حجابی پروژه آشکار دشمن نیست؟ اگر پاسخ مثبت است آیا وجود قانون ضرورت ندارد؟ اگر نه پس چه؟ یعنی از هرج و مرج دفاع می کنید؟ یعنی پاسخ به این سوال ساده انقدر سخت است؟
🔻کافیست در ادبیات مخالفان قانون حجاب دقیق شوید. هیچ اشاره ای به جزئیات قانون حجاب نمی شود. فقط می گویند نه. خب چرا؟ چه چیز در این قانون شما را آزار می دهد؟ اینکه گشت ارشاد جمع شده است؟ اینکه برخورد سلبی و خشن وجود ندارد؟ اینکه با سلبریتی های قانون شکن برخورد می شود؟ اینکه تبعیض در برخورد وجود ندارد؟ اینکه عدم فعل مسوولین پی گیری می شود؟ اینکه اقدامات ایجابی چندین برابر اقدامات سلبی است؟ اینکه با دانه درشت های متخلف مضاعف برخورد می شود؟ دقیقا کدام بخش این قانون خلاف عقل و منطق است؟ چرا روشن نمی کنند؟
🔻همان جمله اول متن؛ حقیقتا باید در مظلومیت حجاب و قانونش گریست. طرف مخالف است اما خودش هم نمی داند چرا و چگونه مخالف است.
🔻حجابی که مطالبه اکثریت جامعه است امروز در مارپیچ سکوت شبکه های اجتماعی گرفتار انفعال رسانه ها و خواص و حتی مسوولین و مراکز علمی و دینی شده است.
🔻این قانون وحی منزل نیست. حتما هم مثل هر قانون بشری دیگر ایراد و اشکال دارد. اما این قانون خروجی ساعت ها و ماه ها کار کارشناسی است. دارای نقاط ممتاز قابل اعتنا است. رافع مشکلات جدی نهادی و قانونی در توجه به فرهنگ عفاف و حجاب است. پس چرا نباید از آن دفاع کرد؟ آیا غیر از اینست که شکستن مارپیچ سکوت هزینه دارد؟
🔸در نهایت اینکه قانون حجاب بزنگاه وفاق است؛ به چند دلیل.
1⃣اول اینکه برخلاف بسیاری از امور برآمده از نقاط مشترک اعتقادی و گرایشی است. هم شرع و هم فرهنگ جامعه ایرانی و هم قانون اساسی و هم عقلانیت.
2⃣دوم اینکه این قانون خروجی نظام کارشناسی کشور است. هم اجماع نهادهای کارشناسی را دارد و هم سران قوا. این قانون برای نزدیکی نظرات کارشناسی بارها میان قوا رفت و برگشت داشته است.
3⃣سوم اینکه قانون حجاب پاسخ به یک مطالبه عمیق مردمی است. به سروصداهای آزاردهنده سیاسی توجه نکنیم. مردم ما از بن دندان و عمق وجود مومن و معتقد به فرهنگ دینی و ایرانی اند.
4⃣چهارم اینکه این قانون نقطه مقابل دشمنی های مشترک است. دشمنی مشترک خودش وفاق ساز است. امروز بیش از هرکس ضدانقلاب از اجرای این قانون عصبانی است. دشمنی که سالهاست به دنبال بی حجابی اجباری است و حجاب را ابزار مبارزه سیاسی قرار داده است. این قانون دشمن را هم خلع سلاح می کند.
5⃣پنجم و در نهایت اینکه این قانون پاسخ به یک مطالبه عمومی در نقد روش های گذشته است.
🔻مخالفان اجرای این قانون حاضر نیستند به متن قانون نزدیک شوند و آن را بخوانند. چرا؟ چون بهم زننده بازار مکاره اتهام زنی و موج سواری های سیاسی است. یک تلقی هیجانی وجود دارد که قانونمندی حجاب یعنی گشت ارشاد و عده ای نفع شان در این است که این تلقی منفی همچنان در افکار عمومی باقی بماند. لذا با اصل روشنگری درباره قانون مخالفند و حتی دروغ های آشکار درباره قانون می بافند.
🔻مارپیچ سکوت را بشکنیم و اجازه ندهیم اقلیتی بی منطق با نفی قانونمداری بر اکثریت برآشوبند و مروج دیکتاتوری و بی حجابی اجباری شوند.
محسن مهدیان
🔻 علامه حسنزاده:
«در روایت آمده است که پیامبر، فاطمه را دوست میداشت و او را به امابیها کنیه داده بود و من میگویم چون عقل کل، پدر است و نفس کل، مادر؛ و همه موجودات از آن دو ظهور یافتهاند»
#فاطمیه
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 صدیقه طاهره س الگوی زن مسلمان در همه ی ابعاد زندگی
❗️از مهم ترین نکات در زندگانی حضرت، جمع بین امورات خانه و مجاهدت های بیرون از خانه است.
🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب
🎞 تهیه شده به مناسبت سالروز شهادت ام ابیها علیهاسلام در رسانه رحامدیا
🏴 #فاطمیه
🆔 @rahamedia
حمایت از عفاف؛ وظیفه همه مسئولان و نخبگان
مسئولان و نخبگان! یکبار قانون «حمایت از #خانواده از طریق ترویج فرهنگ #عفاف و #حجاب» را بخوانید. این قانون بیشتر به وظایف نهادها پرداخته تا مرتکبین حقیقی.
همه کمک کنیم تا این قانون اجرا شود.
همه خانوادههای اصیل ایرانی -حتی غیر مذهبیها- از این وضعیت برهنگی احساس خطر دارند.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🔖خونِ تازه در رگهای نظام
🏴یکبار دیگر زمین، رنگ آسمان گرفته و عِطرِ بهشت، هوا را تسخیر کرده، گویی از آسمان به زمین پلی از جنس نور زدهاند. دوباره فاطمیه از راه رسید و به برکت ذکر مادر سادات، عطر حضور شهدایی از جنس سلمان و ابوذر، عمار و مالک اشتر، خاک سرزمین ما را عطرآگین کردهاند. ملت شهیدپرور ایران مانند فاطمیه چند سال اخیر، از چند روز مانده به شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) منتظر قدوم سربازان خمینیاند تا برای ساعاتی خود را به دریای نور و رحمت الهی بسپارند که تطهیر شوند.
🏴به گمانم عهدی است بین این شهدا و مادر سادات، درست مانند عهدِ امام انقلاب که در روزهای شهادت مادرشان رزق هر سال کشور از مادر میگیرند.- رزق یک سال کشور را در شبهای فاطمیه میگیریم. (رهبر انقلاب، فاطمیه سال۹۰).-
🏴آری تو گویی سربند «یا زهرا» و «میرویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم» که بر پیشانی این شقایقهای گلگون مُهر شده، کارگر افتاده که این گلهای پرپر شده را بعد از سالها دوری از خاک وطن، در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به آغوش ملت برمیگرداند تا حال و هوای قلبها، مغزها و روحهای خوابزده و غافل ما را غبارروبی کنند. روز تشییع شهدا روز میعاد دوبارهی ملت خداجوی ایران با امامین انقلاب، شهدای عزیز و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است. گویی خون تازهای از آرمانهای انقلاب به رگهای پیکر این نظام تزریق میشود و حیات مجدد به آن میبخشد، چرا که "مظهر قدرت ایران" شهدا هستند. ما معتقدیم، خون شهیدان «تضمینکنندهی استقلال ملت و سربلندی اسلام» است و نظام جمهوری اسلامی امروز «امانت شهیدان» است و برکت خون آنهاست که انقلاب را پابرجا و تضمین کرده است.
🏴به فرمودهی رهبر انقلاب: «باور به شهادت، باور به عظمت شهیدان برای یک ملت، عمق معنوی شخصیت و هویت آن ملت است. چطور میشود که یک ملت در چشم مردم دنیا با عظمت شناخته شود؟ چطور میشود که یک ملت به جای اینکه از عوامل گوناگون سیاسی دنیا تأثیر بپذیرد، بر روی همهی حوادث دنیا اثر میگذارد؟ چطور یک ملتی به چنین مقامی دست پیدا میکند؟ ... وقتی یک ملتی آحادش، جوانهایش، پدر مادرهایش، ایثار در راه خدا، فداکردن خود در راه هدف الهی را به عنوان یک ایمان پذیرفتند، این ملت یک عمق عظیم قدرت پیدا میکند؛ به طور طبیعی این ملت مقتدر میشود، قوی میشود، یک ملت سرآمد میشود.» (بیانات رهبر انقلاب، ۸۹/۸/۲۷).
✍🏻 #آمنه_عسکریمنفرد
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
18.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فراقک اعظم الاشیاء عندی
و فقدک فاطم أدهی الثکول
سأبکی حسرة و أنوح شجوأ
علی خل مضی أسنی سبیل
ألا یا عین جودی و اسعدینی
فحزنی دائم أبکی خلیل
و فرمود:
هجران تو نزد من بزرگترین مصیبتهاست و از دست دادن تو ای فاطمه سخت تر از فرزند مرده است. من گریه با حسرت خواهم کرد و نوحه گلوگیر خواهم نمود بر دوستی که راهی بلند رفته است. ای چشم احسان کن و به من یاری نما در گریه کردن که حزن من دائمی است و به دوست گریه میکند.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia