eitaa logo
رحا مدیا
8.1هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
179 فایل
💠 رحا مدیا | رسالت حوزه انقلابی 🔻 برندها: ▫️مدرسه اندیشه‌ورز رحا @raha_sch ▫️رحا بانو @rahaa_banu ▫️رادیو رحا @radioraha_ir ▫️خط ولی @khatevali ▫️انقلت @engholtmag 🌐 www.rahamedia.net ✍️ سردبیر: @dr_danial_basir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
30.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خائنان آرمان فلسطین ▪️مظلومیت ملت فلسطین فقط از سوی صهیونیست ها نبود بلکهــ.. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
جهالت نا‌تمام زید‌آبادی! ▪️اگر نزد پزشکان برویم و بدون تخصص، نظریه‌های صد من یک غاز خودمان را مطرح کنیم، بی‌شک اگر پزشک کتک‌مان نزند، حداقل از خشم، صورتش سرخ می‌شود و می‌گوید: اگر تخصص نداری در کار ما دخالت نکن! 🔻اصناف و مشاغل زیادی هستند که هنگام اظهار نظر غیر متخصصین در حوزه‌ی مسائل آنها، با تشر و اعتراض از خود دفاع کرده و جهالت طرف مقابل را مورد هجمه قرار می‌دهند؛ اما متاسفانه باید اذعان کرد که روحانیت از این قاعده مستثنا است! ▫️بخشی از افراد جامعه زمانی که پای مسائل تمدن اسلامی، حکمرانی دینی و اعتقادات به میان می‌آید، به جای آنکه سخن روحانیون و اندیشمندان حوزوی را بشنوند، تسامح و تساهل‌گری را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و در آخر می‌گویند: این آخوند‌ها سخت می‌گیرند! یا این حرف‌ها را آخوند‌ها از خودشان درآورده‌اند! 🔻حال آنکه آنها در تلاش هستند تا حکم خدا را دور بزنند و در آخر تابع میل و سلیقه‌ی خود رفتار کنند. یکی از این اشخاص، احمد زید‌آبادی است که گاه و بی‌گاه بدون فهم از حکمرانی دینی و لوازم آن، در امور تخصصی روحانیت دخالت کرده و سعی دارد تا عقلانیت ابزاری و سرمایه محور را جایگزین عقلانیت انسانی و وحیانی کند. ▫️زید‌آبادی، در مناظرات و یادداشت‌های خود، جهالتش در فهم از حکمرانی دینی را بار‌ها ثابت کرده و نشان داده است بدون عرفی‌زدگی و شانتاژ رسانه‌ای توانایی بیان یک سخن حکیمانه را نیز ندارد. ▪️سوء استفاده‌ی زید‌آبادی و امثال او از نظر فقهی امام خمینی(ره) برای پیش‌برد هویت زدایی از بانوان جامعه، نه از روی تخصص؛ بلکه رویه‌ای رسانه‌ای است تا به واسطه‌ی آن ضمن تحریف و شکستن سنگر فکری انقلاب اسلامی، آهسته و پیوسته لیبرالیسم فرهنگی و اسلام التقاطی را مشروعیت ببخشد! 🔻عجیب‌تر اینجاست که سایت جماران به عنوان سکوی خبری و حمایتی از آراء و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، به جای آنکه از طرف متخصصین و روحانیون اندیشمند پاسخ درخوری به تحریف زید‌آبادی بدهد، کلام او را نشر داده و سخنش را تلویحا تأیید کرده است. ▫️با ادامه‌ی این قبیل از سخنان و انفعال برخی اساتید حوزه و دانشگاه در دفاع از اندیشه‌های متفکرین انقلاب، پروتستانتیزم اسلامی و جایجایی الگو‌های رفتاری و هنجاری در زیر پوست جامعه رشد کرده و در نهایت دگرگونی خاموش فرهنگی در کشور را شاهد خواهیم بود. ✍️علی عسگری 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔻سلسله موضوع: 💠 فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنه ای (حفظه الله) 👤 باحضور حجت الاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی 🗓 زمان: سه شنبه ۱۳ آذرماه ⏰ ساعت: ۸ الی ۹:۳۰ 🏫مکان: شهرک قدس، کوچه ۳۱، پلاک ۳ 📌 نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. 💠مدرسه اندیشه ورز رحا💠 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 روایت عراقچی از آرامش دمشق 💢 🔹وزیر خارجه: پس‌از دیداری مهم با رئیس‌جمهور سوریه و زیارت دلچسب حرم حضرت رقیه(س)، در رستوران دجاجتی در منطقهٔ دِنجِ «مزه» در کنار مردم خون‌گرمِ دمشق شاورمای معروف این شهر را خوردیم. 🔹همه‌جا شاورما پیدا می‌شود اما شاورمای اصیل متعلق به دمشق است که قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد؛ جای همگی خالی... 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
نهضت جنگل چگونه با ریاست بزرگترین فقها و مجتهدین رشت تاسیس شد؟ میثم عبدالهی.pdf
حجم: 272.4K
📖 📑 نهضت جنگل چگونه با ریاست بزرگترین فقها و مجتهدین رشت تاسیس شد؟ ✍ میثم عبداللهی ▫️هفته نامه افق حوزه 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
از دیروز، لیبرال‌های ایرانی _ چه سیاسی‌های عمل‌گرا، چه روشنفکران سکولار و چه معمم‌های متهتک _ موج جدید رسانه‌ای با کلیدواژه‌های اجبار، تندروی، تنش اجتماعی و ... ساخته‌اند تا رهاشدگی حجاب ادامه یابد. وقت موضع‌گیری اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرا نرسیده؟! همچنان با عرصه‌ی عمومی، سخن نمی‌گویید؟! 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
از حمله به قانون حجاب جا نمانی 🔴 در این روزها که رسانه‌های دشمن در خارج و پیاده‌نظام‌هاى رسانه‌ای آنها در داخل به شدت مشغول هجمه علیه قانون عفاف‌وحجاب هستند، عده‌ای از حوزویان نیز که از دیرباز بلندگوی آمریکا بوده‌اند، بار دیگر به شریعت‌بازی و فتواپراکنی پرداخته اند. 🔸 فاضل میبدی نیز از قافله‌ی جاده‌صاف‌کن‌های این سیل عقب نمانده و گوشه‌ای از گفتگوی خود که یک سال پیش در دیدارنیوز منتشر شده را در پست اینستاگرامی‌اش باز نشر داده است. 🔊 میبدی در این برنامه می‌گوید: «یک جا پیدا کنید امام علی(ع) در دوران حکومتش دغدغه‌اش مسئله حجاب بوده باشه؛ سرتاسر نهج‌البلاغه را بردارید بخونید.» ♨️ وی با این سخن سعی دارد دغدغه‌مندی حکومت نسبت به عفت جامعه را خدشه‌دار کرده و قانونی بودنِ حجاب را خارج از نگاه حکومتیِ امیرالمؤمنین (ع) جلوه دهد. جناب فاضل میبدی❗️ از شما که در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اید و به تعبیر خودتان یونیفرم این صنف را بر تن دارید، توقع بیشتری می‌رود. ‼️خیلی بعید است که شما برای شناخت دین و وظیفه‌ی دینیِ حکومت اسلامی صرفا به سرتاسر نهج‌البلاغه بسنده کنید. شما اسلام را چطور شناخته‌اید؟! 💠 مگر دین منظومه ای از معارف نیست که باید آن را در تمام منابعش جستجو کرده و از مجموعه‌ی آن تعالیم بهره برده و مجتهدانه راجع به مسائل آن نظر داد؟ 🔷 مگر حضرت علی(ع) هشدار ندادند که «زنانی ظاهر می‌شوند که برهنه و لخت هستند! زينت های خود را آشکار می‌سازند، حرام های الهی را حلال می‌شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود» (من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 390) (وسائل الشیعه، جلد 20، ص 35) 🔷 مگر امیرالمؤمنین(ع) نفرمودند که «ای اهل عراق، به من خبر رسیده که زنان شما در کوچه و بازار، به نامحرمان برمی خورند، آیا حیا نمی کنید؟ سپس فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.» (الکافی/ ج 5/ ص537) 🔷 مگر نفرمودند: «آیا شرم نمی کنید و غیرت نمی ورزید که زنانتان به بازارها می‌روند و با مردان برخورد می‌کنند» 🔷 مگر نه این‌است که از جابربن عبدالله انصاری نقل شده که «پیامبر اکرم(ص) نهی می‌فرمودند از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت‌نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی کند که موقع راه رفتن سروصدای آنها شنیده شود و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود» (مستدرک ‏الوسائل/ ج14/ص 280) ❇️ آیا این اخبار گویای دغدغه مندی حضرت علی(ع) نسبت به عفت زنان نیست؟ ✅ ضمن اینکه مسأله‌ی بی‌حجابی آن هم به این شکل امروزی، در زمانه‌ی ایشان مورد ابتلا نبوده است. ⭕️ شاید جنابتان توقع دارید حضرت امیرالمؤمنین شخصا با زن بی حجابی برخورد می‌کرده و برای او نسخه می‌پیچید و این نسخه نیز حتما در نهج البلاغه چاپ می‌شد تا شاید قانع شوید. 📌 پس با سیاست‌بازی و صورتی‌بازی نمی‌توان دین را تفسیر به رأی و تفسیر به منافع جناحی کرد. ✍️ باقریان 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
آیا سکولاریسم را به جای دین می‌فروشید؟ 🔻امروز رسانه‌های معلوم الحال با یک حالت خوشحالی و ذوق‌زدگی قابل وصفی از نامه سرگشاده آقای محقق داماد نماینده جریان روشنفکر دینی و از سکولاران حوزوی، به علما در مورد مخالفت با لایحه عفاف‌وحجاب سخن گفتند. اما ما چند کلامی با شیخ مصطفی محقق‌داماد سخن می‌گویم. ▪️جناب آقای مصطفی محقق‌داماد، چرا برای مخالفت با لایحه حجاب، بیانیه‌ای خطاب به علما منتشر کردید؟ اگر واقعاً داعیه‌دار دین هستید، چرا هیچ واکنشی به موج رسانه‌ای جدید با کلیدواژه‌هایی چون اجبار، تندروی و تنش اجتماعی نشان نمی‌دهید؟ ▫️البته انتظاری هم از شما نمی‌رود، چرا که خود را به عنوان یک روشنفکر سکولار معرفی می‌کنید و به این موضوع افتخار می‌کنید. آیا واقعاً فکر می‌کنید که با این مواضع، می‌توانید از دین و اخلاق دفاع کنید؟ 🔻شما هم همانند آقای منتظری استاد خود فکر می‌کنید که با عرفی کردن دین آن هم با توجیهات حقوق بشری و نگاه انسانی می‌توانید جایگاهی میان اندیشه‌ها پیدا کنید؟ ▪️شاید بخاطر این همگرایی فکری است، شیخ محقق داماد، محبوب لیبرال‌های ایرانی و قشر روشنفکری از جمله محمد خاتمی، حسن روحانی، حلقه نیاوران، جریان‌های سکولاری و مجمع محققین.... می‌باشد. ✍ زهرا سادات حسینی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
آیت الله مصباح یزدیاز_غضب_فاطمهسلام_الله_علیها_بترسید.MP3
زمان: حجم: 2.56M
به خاطر غصه‌های دلم این خطبه را خواندم... «از غضب فاطمه(سلام الله علیها) بترسید!» آیت الله مصباح (ره)، شرح خطبه فدکیه، هفتم اردیبهشت 1390 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
دور از منطق و اخلاق ⭕️ فاضل میبدی قانون حجاب را دور از عقل و منطق و اخلاق دانسته و می‌گوید ما انقلاب نکردیم تا مسائلی مانند حجاب را قانونی کنیم... جناب شیخ❗️ 💠 شما کجا و انقلاب کجا؟! 🔹اندک تأملی کافیست تا ببینید شما و مجمع معلوم‌الحال‌تان کجای انقلاب ایستاده‌اید... ♨️ معممینی که با تیشه‌های صورتی به جان ریشه انقلاب افتاده‌اند و نگاه گزینشی به دین دارند، با دم زدن از عقل و منطق و اخلاق، برای شبکه‌های بیگانه خوش‌رقصی می‌کنند. ✍ باقریان 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
رحا مدیا
آیا سکولاریسم را به جای دین می‌فروشید؟ 🔻امروز رسانه‌های معلوم الحال با یک حالت خوشحالی و ذوق‌زدگی ق
محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🔻[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! ▪️[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! ▫️[سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. ▪️[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. ✍️مهدی جمشیدی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
جذب خبرنگار و گزارشگر حوزوی تمام وقت برای پوشش و تولید محتوای "حوزه و روحانیت" و فعالیت در یک خبرگزاری‌‌ رسمی ساعات حضور ۸ صبح تا ۱۷عصر تکمیلی و رایگان (خبر، گزارش مصاحبه) و ... برای جزئیات بیشتر به نشانی👇 @Jahaderevayat مراجعه کنید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia