eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴انگلیسی ها و نفوذ 🔹در تیر ماه سال ۱۲۸۵ که هزاران نفر در سفارت انگلیس تحصن کردند، انگلیسی ها در بین جمعیت افراد مرجع را شناسایی می کردند و چیزی به آنها می دادند که عوام را به خروج تحریک نکنند از جمله افراد در معرض تطمیع طلاب بودند. ✅ مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم فرمودند: 🔹دشمن کیست؟ دشمن، امروز مشخّصاً عبارتست از آمریکا، انگلیس، زرسالاران بین‌المللی، صهیونیست‌ها و دنباله‌هایشان؛ حالا دنباله‌هایشان خیلی اهمّیّتی ندارند، ارزشی ندارند که آدم اسم از آنها بیاورد؛ اصلی‌ها اینها هستند. آمریکا دشمن است با جمهوری اسلامی، با ایران مستقل، با ایران روبه‌جلو و پیش‌رونده؛ انگلیس که مستعمرِ پیرِ ازکارافتاده‌ی دوره‌ی قبل است و حالا باز مجدّداً به این منطقه میخواهد نفوذ کند، دشمن است؛ صهیونیست‌ها دشمنند؛ سرمایه‌داران بین‌المللی و زرسالاران بین‌المللی دشمنند؛ اینها دشمنهای اصلی [ انقلاب هستند]. 1395.10.19 ⚜️رحا: ✳️ طلاب باید حقایق و واقعیات را تبیین کنند در حالی که مراقب باشند که سوژه بدست دشمن نیفتد. همه این‌ها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‌هاست، و برخورد واقعی هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است. از یک طرف وظیفه تبیین حقایق و واقعیات و اجرای حق و عدالت در حد توان و از طرف دیگر مراقبت از نیفتادن سوژه‌ای به دست دشمنان کار آسانی نیست. (منشور روحانیت) @resalathozehenghelabi
#مرجعیت_خود_خوانده 💢 پاسخ سوال شرعی از حجت الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی در باب تقلید ⚜️رحا: آقای محمد جواد فاضل لنکرانی در مباحث تقلیدی قائل با اعلمیت نیستند و خود را در این جایگاه می بیند که به ایشان مراجعه و تقلید کنند و لو اینکه برای مقلد اعلمیت ایشان ثابت نشده باشد، این در حالی است که اصل مراجعه به اهل خبره و آگاهان در مسائل مورد نیاز نزد عقلاء امرى روشن و بدیهى است و شرع نیز مؤید آن است. چه دلیلی وجود دارد که آقای محمد جواد فاضل لنکرانی به خاطر اثبات مرجعیت خودشان این قاعده فقهی را به کلی کنار می زند در حالیکه معصوم می فرماید: (شما «فقیه ترین» مردم هستید زمانى که معناى سخنان ما را بشناسید). جالب این است که در چند سوال دیگر که در سایت خود به آن جواب داده شد طبق نظر خود ایشان، دقیقاً بحث اعلمیت را مشخص می کند و این تناقضی آشکار است، بالاخره ما متوجه نشدیم ایشان قائل به اعلمیت است یا خیر؟ و این شبهه را پیش آورد که ایشان برای جمع کردن مقلد این نظر را داده اند. #مرجع_خود_خوانده #تکبر_علمی #محمد_جواد_فاضل #سکولارهای_حوزوی #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
#بازخوانی 🔴«انحلال "نشست دوره ای اساتید"؛ پروژه جامعه مدرسین، خبری که هنوز جامعه مدرسین تایید یا تکذیب نکرده» 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
#بازخوانی 🔴«انحلال "نشست دوره ای اساتید"؛ پروژه جامعه مدرسین، خبری که هنوز جامعه مدرسین تایید یا
«انحلال "نشست دوره ای اساتید"؛ پروژه جامعه مدرسین، خبری که هنوز جامعه مدرسین تایید یا تکذیب نکرده» مفیدالدین حسینی آملی، یکی از اعضای "نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم" از کلید خوردن پروژه انحلال نشست از سوی جامعه مدرسین در جلسه اخیر این تشکل پرده برداشت و به صراحت گفت: "با مذاکرات مکرر فهمیدیم که آقایانِ جامعه مدرسین بنا دارند که این نشست را منحل کنند... [در جریان مذاکرات فی مابین اساسنامه ای نوشتند که سه بند داشت:] اول این که کسی که می خواهد در مجمع عمومی اساتید عضو شود، باید مورد تایید جامعه محترم مدرسین باشد، دوم: هر تصمیمی در این مجموعه باید به تایید جامعه مدرسین برسد و سوم این که جامعه مدرسین بر اساس اعتقادات و راهکارها و ضوابطی که دارد، هر زمان صلاح دید، می تواند مجمع عمومی اساتید را منحل کند؛ ما به هیچ وجه زیر بار این سه اصل نرفتیم..." نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم" تشکلی حوزوی است که آنچنان پایش را فراتر از حوزه نمی گذارد. رابطه خود را تنها با مرجعیت کلاسیک شیعه تعریف کرده و حلقه ای است بیشتر گرد آیتین صافی گلپایگانی-وحید خراسانی. در همین راستا هم فرید مدرسی درتاریخ 07/02/1397درسایت مخبرنیوز نوشت: ✔️ سید محمدجواد علوی بروجردی در جلسه اخیر نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم:🔻 🔸 بنده کسی نیستم که از مسئولیت شانه خالی کنم. از روز اول بوده ایم و حرف دل اساتید را می زنیم. شما اساتید به بنده رای داده اید؛ من باید حافظ منافع شما در این حوزه باشم، فلذا من برای حفظ حقوق شما می ایستم. اگر آقایان خوششان نمی آید، بنده کسی نیستم که از مسئولیت فرار کنم... این برخوردها در شان حوزه نیست. 🔸 حوزه از نظر ما باید اصالت خودش را داشته باشد؛ اصالت حوزه به درس های آزاد است. ما باید این مساله را احیا کنیم؛ نمی توانیم تماشا کنیم که همه اصالت ها را زیرپا بگذارند. ما نسبت به انقلاب و نظام و رهبری ملتزم هستیم اما معنای این مطلب این نیست که هر فکر ناروایی بیاید و در این حوزه حاکم شود؛ ما ایستاده ایم. ⚜️رحا: ❇️ جامعه مدرسین که بالاترین نهاد حوزوی به شمار می آید و از وظایف اصلی آن ایجاد تشکل های و موسسات حوزوی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است به همین خاطر نشست دوره ای اساتید بایدطبق موازین و مقررات این نهاد فعالیت کند اما این تشکل به گفته خود حاضر به پذیرفتن شرایط و ضوابط این نهاد عالی نشد و به صورت غیر قانونی مشغول فعالیت شد و این یک بدعت نامیمون در حوزه علمیه به شمار می رود. سوالی که پیش می آید این است که چه منافعی وجود دارد اعضای نشست اساتید خصوصاً آقای علوی بروجردی حاضر به پذیرش اصول و قوانین جامعه مدرسین نشدند و می گوید که هر کس مخالف ما باشد تفکر او ناروا است و ما فقط کار درست را انجام می دهیم. @resalathozehenghelabi
🔰 حجت الاسلام هادوی تهرانی: « ما باید نوع تفکر و نگاه خودمان را نسبت به معصومان اصلاح کنیم و فکر نکنیم که معصومین(علیهم السلام) هم بدون زحمت به اهدافشان می‌رسیدند. ما تصور می‌کنیم کاش در زمان معصومین(علیهم السلام) بودیم، ولی اگر بودیم معلوم نیست جزء منکران آنان بودیم یا جزء حامیان آنان». ⚜️ رحا: ✳️ جناب آقای هادوی تهرانی از مراجع خود خوانده و یکی از اعضای اصلی نشست دوره ای اساتید حوزه علمیه قم می باشند جای تعجب است این حرف را که«ما تصور می‌کنیم کاش در زمان معصومین(علیهم السلام) بودیم، ولی اگر بودیم معلوم نیست جزء منکران آنان بودیم یا جزء حامیان آنان» می زنند، مگر نمی دانند زمانه فعلی هم، زمان معصوم(علیه السلام) هست و زمین هیچ وقت از حجت خدا خالی نمی شود، و این ما هستیم که با رفتار و اعمال خود می توانیم خود را جز هرکدام دسته قرار دهیم. جناب آقای هادوی تهرانی الان هر شخصی می تواند بگوید جز منکرین هستند یا حامیان آنها؟ واقعاً جای بسی تأمل دارد!!!! @resalathozehenghelabi
«حوزه علمیه خواهران و سکولاریسم؟» ♨️ تاسیس و ایجاد حوزه علمیه خواهران از جمله هنرهای انقلاب اسلامی است.... 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
«حوزه علمیه خواهران و سکولاریسم؟» ♨️ تاسیس و ایجاد حوزه علمیه خواهران از جمله هنرهای انقلاب اسلامی
باسمه تعالی «حوزه علمیه خواهران و سکولاریسم؟» ♨️ تاسیس و ایجاد حوزه علمیه خواهران از جمله هنرهای انقلاب اسلامی است.گرچه انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته اما هنر انقلاب این بوده که این قشر عظیم و تاثیرگذار را به صحنه آورده و حوزه علمیه خواهران را تاسیس کرده است. حوزه علمیه خواهران در کنار حوزه علمیه برادارن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهمیت به سزایی دارند همان گونه که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان نقش پر رنگی در جامعه داشته است،انتظار می رفت که در شرایط فعلی حوزه خواهران حضور پررنگی ایفاءکنند، اما چه شده که امروزه از حوزه علمیه خواهران در جریانات انقلاب اسلامی و تجمعات انقلابی حضوری کم رنگ می بینیم و وقتی بیان می شود که چرا حضور شان کم رنگ هست بیان میکنند که مسئولین حوزه نمی گذارند که روحیه انقلابی گری در این حوزه بیش از پیش احیاء شود و اگر مسئولین حرفی را می زنند اکثراً در مقام حرف هست نه در مقام عمل.به طور مثال اگر بخواهیم وارد تجمعات بشویم طوری برنامه ریزی می کنند که خواهران طلبه نتوانند به صورت حداکثری وارد تجمعات شوند درحالیکه می تواند کمک بزرگی به جامعه زنان باشد و همچنین در راستای حوزه انقلابی هم می باشد. ♨️ واقعاً باید پرسید مگر غیر از این است که از وظایف اصلی حوزه علمیه دفاع از آرمان های انقلاب و احیاء مکتب امامین انقلاب می باشد. چرا خبری حتی از بسیج طلاب نیست به جز موارد اندک مثل رفتن به مناطق سیل زده و...؟ مقصر این گوشه نشینی حوزه علمیه خواهران چه کسانی می باشند؟ آیا سکولارهای حوزوی در حوزه علمیه خواهران هم ورود پیدا کرده اند؟ ♨️ به هرحال خواهران طلبه باید به خود بیایند مخصوصاً کسانی که در قم هستند، چرا که امروزه هنر طلبه‌ها این است که با زبان روز بامردم بتوانند سخن بگویند و افکار و فرهنگ را به جامعه بشری ارائه کنند، نباید سیاست زده شوند اما بابد سیاسی باشند، طبق منویات مقام معظم رهبری رفتار کنند تا بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن در خدمت انقلاب اسلامی انجام دهند و نقشه شوم سکولارهای حوزوی که دشمن انقلاب اسلامی هستند را برملا نمایند. @resalathozehenghelabi
. 💢پس از حجت الاسلام علوی بروجردی آقای هادوی نیز اعلام مرجعیت کرد. 🔸پس از انتشار رساله عملیه حجت الاسلام علوی بروجردی و اعلام رسمی مرجعیت، این بار آقای هادوی تهرانی از اعضای نشست دوره ای اساتید در سایت خود در ضمن پاسخ به یکی از کاربران، مرجعیت خود را اعلام کرد. 🔸این اقدامات در حالیست که حجت الاسلام علوی بروجردی عدم ورود نشست دوره ای به مسئله مرجعیت را از افتخارات این نشست عنوان می کرد! ⚜️رحا: 📛با دیدن این مطلب چیزی که متبادر به ذهن میشود این است که: چطور شخصی که افراد حاضر در درسش همیشه کمتر از ده نفر می باشند خود را مرجع اعلام کرده است در حالیکه سایر اعضای نشست نسبت به ایشان افراد بیشتری در کلاسشان حضور دارند والبته ادعاهای آن چنانی دارند که من در همه زمینه ها ید طولایی دارم ولی هیچ وقت از نظرات ایشان در هیچ کجا استفاده نشده است . پیش بینی می شود که امسال افراد نشست دوره ای اساتید مثل آقایان علیدوست، یثربی، نائینی، فاضل لنکرانی، فقیهی همگی خود را مرجع تقلید اعلام کنند تا مرجعیت شیعه را در دستشان بگیرند.جامعه مدرسین کجای این قضیه جا دارد؟ ایا وقت آن نرسیده است که جامعه مدرسین برای همیشه تکلیف نشست سقیفه گونه دوره ای اساتید را مشخص کند؟مگر نه اینست که دادن شان مرجعیت از وظایف اصلی جامعه مدرسین می باشد؟ #فقاهت #مرجعیت_قلابی #سکولارهای_حوزوی #نشست_دوره‌ای_اساتید #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
. ♦️دیدارو عیادت سید محمد خاتمی و همچنین سید صادق شیرازی، مرجع انگلیسی از آیت الله گرامی در قم! ⚜️رحا: ⛔️ البته چنین دیدارهایی با یاغی انقلاب و یکی از رئوس فتنه ۸۸ تازگی ندارد ، اما چیزی که برای ما جای سوال هست این است که: چرا هرجا اصلاح طلبان هستند ضد انقلاب(شیعه انگلیسی) هم هستند؟ چه رابطه ای بین این دو وجود دارد؟ چرا در این برهه قم را انتخاب کردند؟ آیا صرفا فقط عیادت بود؟ این سوالات را باید دفتر آیت الله گرامی توضیح بدهند نه کس دیگری. @resalathozehenghelabi
❇️ امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام: کسی که با صدای بلند تهدید میکند، قوه واقعی اش آنقدر نیست. (24،02،1398) ⚜️ رحا: ♨️ با توجه به این سخن رهبری می شود خیلی ها را بشناسیم. از دشمنان خارجی مثل آمریکا واسرائیل و انگلیس و ... تا دشمنان داخلی . سوالی که مشود پرسید اینست که آیا درون حوزه علمیه چنین کسانی که مصداق سخن مقام معظم رهبری باشند وجود دارند؟ باید گفت، بله: نشست دوره ای اساتید، وقتی دوسال پیش به اختلاف با جامعه مدرسین بر خوردند گفتند ما تا آخر می ایستیم و با صدای بلند صدا میزدند: ما صدای اساتید حوزه علمیه هستیم. اما طلاب انقلابی بدانند و مطمئن باشند طبق بیانات رهبری قوه واقعیشان آنقدر نیست که باعث تغییر آنچنانی شوند. #امام_خامنه_ای #جامعه_مدرسین #نشست_دوره_ای_اساتید #سکولارهای_حوزوی #مراجع_قلابی #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
♨️ حجت الاسلام‌والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌ الله‌ سیستانی در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی: 🔹حوزه علمیه نجف از سابقه هزار ساله برخوردار است و طبق برخی گزارش‌های تاریخی، حداقل هفت هزار طلبه در اواخر قرن نوزدهم میلادی در این حوزه حضور داشته‌اند. رخدادهای پس از دو جنگ جهانی، فشار حکومت‌های عراق و قدرت گرفتن حوزه قم منجر به کاهش طلاب نجف شد. ⚜️رحا: 💢 متاسفانه کسانی بحث مکتب نجف و قم را مطرح می کنند که مشکل اصلی آنها ولایت مطلقه فقیه است و نگاه مکتب نجف به علمای سنتی است و کار با مسائل سیاسی و حکومتی ندارند و مکتب قم هم علاوه بر مرجع سازی دنبال سکولاریزه کردن افراد انقلابی حوزوی است. که هردو مکتب خروجی شان سکولاریسم می باشد. البته دعوای آنها دعوای زرگری است چرا که اخیراً دعوای مکتب نجف - قم در فضای رسانه ای کشور اوج گرفته است که عده ای تلاش می کنند از این آب گل آلود برای نیل به اهداف خودشان استفاده کنند، همچنین دنبال نفاق هستند تا با ایجاد شکاف و انشقاق در بین حوزویان و ایجاد شبهه در کارآمدی نظام اسلامی القا به ناکارآمدی نظام اسلامی کنند. #ولایت_مطلقه_فقیه #مکتب_نجف #مکتب_قم #سکولاریسم_حوزوی #القاء_ناکارآمدی_نظام #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
🌀 قدرت روحانیت آزاده و آگاه 🔹 هر کجا روحانیت انقلابی حضور پیدا کردند توام بوده با پیروزی.... 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
🌀 قدرت روحانیت آزاده و آگاه 🔹 هر کجا روحانیت انقلابی حضور پیدا کردند توام بوده با پیروزی.... 👇👇👇👇
🌀 قدرت روحانیت آزاده و آگاه 🔹 یک روحانی عالی‌مقام اگر آزاده و آگاه و هوشیار و شجاع باشد، می‌تواند کاری را بکند که ده نفر سیاستمدارِ شجاعِ آگاهِ آزاده نمی‌توانند آن کار را انجام دهند، نقش روحانیت این است. ۲۸/۰۷/۱۳۷۹ ⚜️رحا: ✅ هرکجا روحانیت انقلابی حضور پیدا کردند توام بوده با پیروزی های مختلف چرا که روحانیت مقبولیت عمومی در بین مردم دارد و این خود یک نعمت بزرگ است. روحانیت انقلابی در بزنگاه های حساس همیشه حضور داشته و مثمر ثمر بوده اند درحالیکه وقتی کسانی غیر از جریان اصیل انقلابی وارد میدان می شدند نمیتوانستند به این مهم برسند.بنابراین، این نعمت بزرگ راباید قدر دانست وبه موقع از آن استفاده کرد. @resalathozehenghelabi
💠در سراسر ایران #آموزش_پرورش را از آثار #فرهنگ_استعماری پاکسازی کنید 🔶باید در سراسر ایران با پاکسازی آموزش و پرورش از آثار فرهنگ استعماری، محیطی بوجود آورید که اطفال ما را شیر بچگانی که همیشه پشت جبهه مقاومت علیه آمریکا و صهیونیست و سایر چپاولگری های شرق و غرب نشسته اند، تربیت کنید 🔶 مطمئن باشید که خمینی تا قطع ریشه های استعماری چپ وراست همسنگر شماست و رسالت اسلامی هر فرد مسلمان تا مرگ ادامه دارد. من چشم امیدم به شماست.(بیانات امام خمینی(ره) به مناسبت باز گشایی مدارس-📚صحیفه نور، جلد ۵، صفحه ٩٩ 📆مورخ: ١٣۵٧/١١/٣٠) ⚜️رحا: ✳️ به راستی آیا سند 2030می تواند چنین اشخاصی تربیت کند که علیه دشمان نظام اسلامی بجنگند و محیط را اسلامی کند؟ به طور واضح طبق استدلال حضرت امام (ره) می گوییم چنین چیزی امکان ندارد چون با روحیه مقاومت و رسالت مسلمانان واقعی در تضاد است. ولی می بینیم که دولت در کشور ما این سند را اجرا می کند پس باید گفت کسانی که موافق این سند استعماری هستند مطمئناً با امام و رهبری زاویه دارند زیرا اگر زاویه نداشتند هرگز چنین سندی مبتذلی را اجرا نمی کردند. #امام_خمینی #صحیفه_امام #سند_2030 #سند_استعماری #جبهه_مقاومت #سند_مبتذل #فرهنگ_استعماری #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
🔴حوزه‌ى علمیه باید به جایى برسد که همیشه ده، بیست نفر شخصیت آماده براى رهبرى داشته باشد... 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
🔴حوزه‌ى علمیه باید به جایى برسد که همیشه ده، بیست نفر شخصیت آماده براى رهبرى داشته باشد... 👇👇👇👇👇
🔹حوزه‌ى علمیه باید کارخانه‌ى سازندگى انسان، سازندگى فکر، سازندگى کتاب، سازندگى مطلب، سازندگى مبلّغ، سازندگى مدرّس، سازندگى محقق، سازندگى سیاستمدار و سازندگى رهبر باشد.حوزه‌ى علمیه باید به جایى برسد که همیشه ده، بیست نفر شخصیت آماده براى رهبرى داشته باشد؛ که اگر هرکدام از اینها را در مقابل زبدگان این امت بگذارند، بر او متفق بشوند که براى رهبرى صلاحیت دارد. حالا حوزه‌ى علمیه این کارها را مى‌تواند بکند، یا نمى‌تواند بکند؟ همه‌ى ما در این‌جا خودمانى هستیم. سابقه‌ى آخوندى و حوزوى من از بسیارى از شماها بیشتر است؛ شاید هم اگر ادعا کنم از اکثر شماها بیشتر است، خیلى گزافه نباشد؛ چون مى‌بینم ماشاءاللَّه اغلب شما از من جوانترید. من نسبت به مسائل روحانیت، علاقه‌ى عمیقى از نوع علاقه‌ى انسان به نفس و متعلقات خودش دارم. مسأله، مسأله‌ى یک شیئ خارجى نیست که درباره‌اش بحث کنیم. من که نگاه مى‌کنم، مى‌بینم حوزه‌ى ما این‌طورى نیست. (۱۳۷۰/۱۱/۳۰) ⚜️رحا: ❇️ رهبر معظم انقلاب برای حوزه تراز انقلابی دغدغه هایی را داشتند که اکثراً محقق نشدند. امابه نظر می رسد با تقویت روحیه انقلابی وجهادی و همچنین تحول بنیادی در امورات حوزوی و مسئولین و طلاب و فضلای انقلابی است که می توان به این دغدغه ها پاسخ مثبت داد. البته این را نباید فراموش کرد که طلاب انقلابی نسبت به تحرکات مستقیم و غیرمستقیم دشمن در حوزه‌های علمیه باید نگران وحساس باشد. چرا که طلبه تراز انقلابی باید برای مقابله با دشمن، افکار وحرکات ضد انقلابی را در حوزه شناسایی کرده و به شکل جدی راه گشودن شدن تفکرات دشمن به داخل حوزه را مسدود کند و نگذراد که حوزه دست سکولارها بیفتد. در همین حال اگر حوزه انقلابی نباشد و طوری پیش برود که دشمن به خود اجازه جولان بدهد، چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که حوزه ما خمینی پرور باشد و توقعات و انتظاراتی را که امام خامنه ای از حوزه داشتند را برآورده کنیم؟ @resalathozehenghelabi
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست... 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل
🔸🔶 حوزه‌ی علمیه‌ی قم که ما امروز نام آن را با افتخار و تعظیم و تجلیل میبریم، در واقع مصطفی و مستحصل حوزه های شیعه در طول تاریخ حوزه‌هاست. یعنی از اواخر قرن دوم و حدّاقل اوایل قرن سوم هجری که مراکزی به عنوان حوزه‌ی علمیه درست شده است، حوزه‌ی قم در دوران ائّمه‌ی ثلاثه‌ی اخیر (حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری علیهم السّلام) که دوران قمیین است، یک حوزه‌ی علمیه به معنای حقیقی کلمه است که در آن، درس و بحث و جمع و تدوین و اشاعه و نشر و استادی و شاگردی به چشم میخورد. با این حال، از اجتماعات صحابه و محدّثین و حَمَله‌ی علم در اطراف ائّمه علیهم السّلام در شهرهایی مثل مدینه و کوفه و... میگذریم و نمیخواهیم اصطلاح حوزه‌ی علمیه را بر این مراکز اطلاق کنیم.۱۳۷۴/۰۹/۱۳ ⚜رحا: حوزه علمیه با سابقه ای نزدیک به هزار سال همیشه در بطن جامعه حضور داشته و تاثیر گذار بوده است. با توجه به اینکه اسلامیت مبنا و محور جامعه از نظر دین اسلام است و باید در همه عرصه های اجتماعی اثر اسلامیت به وضوح دیده شود، تلاش و جهاد طلاب علوم دینی از دوران ائمه اطهار علیهم السلام تا کنون بر این هدف استوار بوده است که معارف دین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی به منصه ظهور برسد. اما همیشه در بین علما کسانی بوده اند که اسم عالم دینی را یدک می کشیده اما توان خود را چه آگاهانه و چه از روی عدم آگاهی اجتماعی و سیاسی، در خدمت دشمنان می گذاشتند. امروز هم هستند کسانی که با قضاوت و مواضع خود سنگ اسلام را بر سینه می زنند در حالی که لیبرالیسم و سکولاریسم را ترویج می کنند و در بین مردم دو دستگی ایجاد کرده و وحدت اسلامی را خدشه دار می کنند. ضربه و تهدید وجود این افراد هم بر پیکره حوزه های علمیه، هم بر جامعه اسلامی و هم بر نظام اسلامی است. @resalathozehenghelabi
✅امام خامنه ای (حفظه الله): «حوزه علمیه باید انقلابی بماند» 1394/12/25 کانال رسالت حوزه انقلابی بدنبال احیا و ترویج گفتمان امامین انقلاب و گسترش حوزه انقلابی است. 🔸تبیین ضرورت های حوزه انقلابی 🔸تبیین منویات امامین انقلاب از حوزه انقلابی 🚩تحلیل مسائل روز حوزه علمیه 🔻تبیین اهداف و رویکردهای حوزه سکولار 🔻افشاگری و تحلیل اقدامات سکولارهای حوزوی 🌎 به ما بپیونید و ما را به دوستان خود معرفی کنید: 👇 آیدی رحا در شبکه های اجتماعی: (ایتا/تلگرام/سروش/اینستا/توییتر/آپارات) 🔶 @resalathozehenghelabi
🔸🔶 یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، کسب مهارتهای دینی است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بیمایه فطیر است. باید درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. ۱۳۸۵/۰۸/۱۷ ⚜رحا: تک بعدی بودن در طلبگی همیشه ضربه زننده بوده است. چه اینکه فقط به مبارزه بپردازیم و از حیثیت طلبگی خویش فاصله بگیریم و چه اینکه غرق در علم و اخلاق بشویم و از جامعه و نظام اسلامی و مردم فاصله بگیریم. هر دو اشتباه است و راه درست این است که در هر زمان تکلیف خود را بشناسیم که در کنار پرداختن به علم و تقوا، چه چیزی ضرورت دارد تا آن عرصه را پوشش دهیم. #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi
#تحلیل_خبرحوزه از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر #نشست_اساتید ۱ 🔻🔻🔻 عملکرد #نشست_اساتید به ویژه سران و ارکان آن طی سالیان اخیر سوالات و ابهامات و انتقاداتی را بر انگیخته 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
#تحلیل_خبرحوزه از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر #نشست_اساتید ۱ 🔻🔻🔻 عملکرد #نشست_اساتید به ویژه س
از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر ۱ 🔻🔻🔻 عملکرد به ویژه سران و ارکان آن طی سالیان اخیر سوالات و ابهامات و انتقاداتی را بر انگیخته لذا باعث شده مراجع معظم تقلید، نهادهای حوزوی و جریانات انقلابی حوزه علیه این مجمع موضع گیری کنند در این باب نکات ذیل قابل توجه است ♻️ 1⃣تضعیف جایگاه مرجعیت برخی از رویکردها و اعمال سران نشست اساتید باعث تضعیف مرجعیت است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔻الف) انتشار رساله و پاسخگویی به استفتائات با زنده بودن مراجع و اساتید معظم همین آقایان که متاسفانه این شائبه را ایجاد می کند که آقایان صلاحیتی همسنگ یا فراتر از مراجع معظم تقلید برای خود قائل هستند. ♻️علاوه بر اینکه این رفتار نقض صریح بیانات گذشته ایشان در خودداری و جلوگیری از انتشار رساله توسط اعضای نشست است. 🔻ب) دخالت دربرخی شئون مرجعیت همچون تقسیم گسترده پول بین اساتید به اسم و عنوان شخصی خود در حالیکه امور مالی حوزه تا کنون از طریق مراجع عظام تقلید اداره می شد و استقلال و سلامت حوزه و روحانیت نیز تا کنون از همین طریق تضمین شده است. تقسیم پول از طریقی غیر از مراجع و غیر عنوان وجوهات این خوف ر ایجاد می کند که پولهایی با منشاء نا معلوم وارد حوزه شده و استقلال و کرامت نهاد حوزه را زیر سوال برد. ♻️رفتارهایی مثل تقسیم پول با عنوان شخصی یا نشر رساله و امثال آن باعث شد حضرت آیت الله وحید در جلسه نشست اساتید با ایشان در دی ماه سال ۹۶ با یادآوری دنیاگریزی و فرار علمای صالح سلف از مقام و مرجعیت به گونه ای سران نشست اساتید را مورد نصحیت و انتقاد غیر مستقیم خود قرار دهند و در مورد دیگر با نوشته ای کتبی گواهی اجتهاد برای هر فردی را انکار کنند. 🔻ج) عدم توجه به جایگاه واقعی فقاهت و مرجعیت صالح که باعث بی مهری و عدم تعامل مناسب با برخی مراجع همچون آیت الله مکارم شیرازی شده و این شائبه را ایجاد می کند که توجه ویژه سران نشست اساتید به برخی مراجع به جهت جلب امکانات یا سلیقه خاص نشست اساتید درباره بزرگان است. ♻️ 2⃣ عملکرد نشست اساتید نسبت به ماموریت اعلام شده از ناحیه نشست ادعای سران نشست اساتید از تشکیل چنین مجمعی پیگیری امور مربوط به حوزه و روحانیت و به ویژه اساتید و مسائل صنفی آنها به دور از هرگونه جهت گیری و فعالیت متداول سیاسی است. ♻️در حالی که 🔻اولا: با توجه به ادعای ایشان همه اساتید باید مورد حمایت ایشان قرار گیرند نه فقط آن دسته از اساتیدی که به ایشان مراجعه کرده و زیر چتر آنها آمده اند. 🔻ثانیا: انتظار طبیعی و منطقی از سران نشست اساتید با توجه به ماموریت اعلام شده برای آن هماهنگی و تعامل با همه مراجع معظم، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه است که متاسفانه شاهد دخالت در برخی شئون مرجعیت و ناهماهنگی با نهادهای حوزوی هستیم و همین جهت باعث کدورت مرجع معظم آیت الله مکارم شیرازی شد. 🔻ثالثا: برخی رویکردها و مواضع سیاسی سران نشست اساتید به عنوان نشست اساتید و یا مواضع شخصی ایشان بدون لحاظ جایگاه عنوانی که در این تشکل دارند به ماموریت اعلامی ایشان لطمه وارد کرده و در برخی موارد در راستای برخی جهت گیری های خاص سیاسی قرار گرفته است. ♻️به طور مثال ملاقات سران نشست با رئیس دولت یازدهم و پیشنهاد تئوریزه کردن شعار اعتدال این دولت آیا در راستای اهداف اعلامی این نشست است یا نوعی کنشگری سیاسی با جهت گیری خاص؟!! 🔻در حالیکه ورود اساتید به این تشکل و رای ایشان به سران نشست برای اهداف و جهت گیری های خاص سیاسی نبوده و صرفا امور حوزوی و صنفی مورد لحاظ ایشان است. ♻️انتظار طبیعی و منطقی طلاب و اساتید سطوح عالی حوزه از سران نشست این است که اگر ایشان بنای فعالیت سیاسی و جهت گیری خاصی دارند آن را به طور رسمی اعلام کرده تا همه طلاب و اساتید تکلیف خود را برای حضور در این مجموعه بدانند. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه @resalathozehenghelabi
رحا مدیا
#تحلیل_خبرحوزه از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر #نشست_اساتید ۱ 🔻🔻🔻 عملکرد #نشست_اساتید به ویژه س
♨️تحلیل #خبرحوزه از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر #نشست_اساتید ۲ 🔻🔻🔻 👇👇👇👇👇
رحا مدیا
♨️تحلیل #خبرحوزه از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر #نشست_اساتید ۲ 🔻🔻🔻 👇👇👇👇👇
. ♨️تحلیل از تحرکات اخیر جریانات حوزوی برابر ۲ 🔻🔻🔻 ♻️با توجه به نکات پیش گفته و همچنین شعار و ادعای سران نشست در حفظ حرمت و جایگاه مراجع معظم تقلید اگر بخواهد فضا به جریان عادی خود بازگردد باید 🔻اولا: سران نشست اساتید که اقدام به انتشار رساله و پاسخگویی به استفتائات کرده اند با عذرخواهی از مراجع معظم تقلید خصوصا اساتید خود اقدام به جمع آوری رساله کرده و پاسخگویی به استفتائات را به مراجع معظم تقلید ارجاع دهند. 🔻ثانیا: از دخالت در شئون مرجعیت پرهیز کرده و ازدیگر تقسیم پول به عنوان شخصی خود نداشته باشند و اجازه دهند امور مالی حوزه همچنان از طریق مراجع تقلید و به عنوان ایشان اعمال شود تا همچنان کیان و استقلال حوزه از هر آسیبی مصون و محفوظ مانده و از ورود اموالی که منشاء آنها معلوم نیست به حوزه جلوگیری شود. 🔻ثالثا: آقایان سران نشست اساتید به صورت شفاف توضیح دهند آن بخش از پولهایی که به اسم برخی سران نشست بین اساتید تقسیم شده از کجا و به چه عنوانی تامین شده است؟ 🔻آیا آقایان به عنوان مرجع تقلید اخذ وجوهات کرده اند و یا اینکه اشخاص و جریاناتی به ایشان این مبالغ مالی را هدیه داده اند؟ 🔻سوال دیگری که باید جواب داده شود این است که وجوهات یا هدایا از داخل کشور تامین شده یا خارج کشور؟ 🔻گرچه بعید است که آقایان شفاف سازی کنند و از ادامه این رویه غلط منصرف شوند 🔻رابعا: انتظار می رود سران نشست اساتید ضمن انتشار اساسنامه خود برای روشنگری همه از جمله اساتید مجموعه نشست، نوع و چگونگی فعالیت سیاسی این تشکل را به صورت دقیق روشن کنند و معلوم کنند با توجه به شعار پدری نشست برای جریانات سیاسی، چطور در مقابل بعضی مسئولین و نهادها که با اجرای اسناد بین المللی کفار، مبانی اعتقادی و احکام الاهی را زیر سوال می برند هیچ واکنشی نشان نمی دهند اما در دیدار با همان جریان سیاسی از تئوریزه کردن شعار آن جریان صحبت می کنند؟!! به نظر می رسد اگر این رویه در نشست اساتید در تقابل با مراجع معظم تقلید و زیرپاگذاری سنتهای حسنه حوزوی ادامه پیدا کند مراجع معظم تقلید، طلاب و اساتید به روشنگریها و وظایف دیگر خود در قبال نشست مبادرت می ورزند و تبعات آن به عهده سران نشست با رویه غلطیست که در پیش گرفته اند. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه . @resalathozehenghelabi
💢 آقای منتجب نیا در گفت و گو با شفقناگفته است:« جامعه ما با روح قرآن فاصله زیادی دارد و این فاصله هر روز بیشتر می‌شود/ فاصله از اسلام و روح قرآن ما را از آرمان های انقلاب دور کرد؛ » ⚜️ رحا: ✳️ این حرف آقای منتجب نیا با کلام رهبری که چند روز پیش بیان کردند کاملاً در تضاد است. بنابراین چه دلیلی دارد که ایشان در این بازه زمانی در سایت سکولار و اصلاح طلب «شفقنا»چنین حرفی را بزند؟ در جواب باید گفت اولاً: ایشان میخواهد بذر نا امیدی را در اذهان عمومی بکارد در حالیکه مقام معظم رهبری فرمودند که: مردم متدین اند و در میدان دین هستند، امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در بین جوانان بیشتر از گذشته است. ✳️ ثانیاً: ایشان از کجا فهمیدند که جامعه ما با قرآن فاصله زیادی دارد؟ مگر تقواسنج دارند؟ البته میشود گفت که خود او چون با اشخاص معلوم الحال که اکثراً از فتنه گران سال 88 و فتنه های پیش رو هستند در ارتباط اند شاید این فاصله را احساس کرده اند و دنبال یک نوع جنگ روانی در جامعه است. #منتجب_نیا #شفق_اونا #فتنه_گر #نفوذ #خیانت #فتنه88 #افساد_طلبان #حوزه_انقلابی #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #بصیرت #جریان_انقلابی #طلبه_انقلابی #امام_خامنه_ای #حوزه_علمیه #منشور_روحانیت @resalathozehenghelabi