38.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت درگذشت همسر بزرگوار شهید حجت الاسلام نواب صفوی
002_1400.1.26 بینش دوم ،هدف خلقت.mp3
29.07M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش دوم: هدف خلقت انسان
از جمله مولفه های ساختار معنایی عباداتی همچون روزه این است که انسان هدف خلقت خود را بداند .
هدف خلقت انسان متناسب با ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای انسان است . استعداد انسان در عقلانیت است ؛ از اینرو کمال انسان هم در فعلیت عقلانی و ظهور عقلانیت است که خود را به بندگی و در نتیجه به خلافت الهی پیوند می زند .
روزه با چنین مولفه ای معنای خودش را می یابد و می تواند جهت خاص خود را در نظام اندیشه ای و رفتاری پیدا کند .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر کسی را دوست داری ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا ابوفاضل......
يَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَ سَتَرَ الْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ
وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ
يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى
يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ
قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلَانَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا
أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ أَنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِي بالنَّار
بینش روزه ۲۸ فروردین.m4a
29.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش سوم: عبودیت و بندگی
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادات و از جمله روزه بایستگی فرهنگ عبودیت و بندگی در زندگی است .
اگر هر موجودی در این خلقت عبد وجودی است از اینرو در توافق با عبدانیت وجودی ، می بایست با اراده و اختیار خود عبد سلوکی باشد و سلوک الی الله را در سراسر زندگی خود حاکم گرداند .
کسی که به فهم بایستگی حاکمیت فرهنگ عبودیت در زندگی دست یافت ، روزه برای اش معنادار می شود . چون روزه به طور ویژه به او کمک خواهد کرد که بتواند عبودیت در زندگی را محقق سازد .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه سوم
✨ بعضى وقتها ابرى مىآيد، امّا نمىبارد.
برق مىزند، امّا نمىبارد.
فرصتها را مىدهند، امّا ما بهره نمىگيريم.
رمضان ها آمده و رفته، اما جز خيس خوردن
چركها چيزى برايمان باقى نمانده است.
بايد مواظب باشيم و به خودمان فكر كنيم،
مانند كسى هستيم كه به حمام آمده است،
ولى نه براى #تطهير، كه براى بازى.گ
وقتى بچه بوديم، نزديك عيد كه مىشد،
ما را به حمام مىفرستادند.
چند تا بچه بوديم، بدجنس وبازیگوش.
گاهى سه ساعت در حمام مىمانديم؛
آن هم حمامهاى قديمى كه خزينه داشت.
.
همديگر را مىزديم و پوست همديگر را مىكنديم
اما وقتى مى آمديم خانه،
پشت گوشها و پاهامان همه كثيف مانده بود.
مادر ما هم كه خيلى دقيق بود،
پشت گوشها و آرنجهاى ما را نگاه مىكرد و
مىپرسيد: اينها چيه؟!
ما را تنبيه مىكرد و گريه مىكرديم.
.
ما حمّام رفته بوديم، اما بازى كرده بوديم.
در مقام تطهير نبوديم.
رمضانها آمده و رفته،
امّا ما لَعْبِ به رمضان داشته ايم و
جدّى نبودهايم.
-علیصفاییحائری؛اخبات-🌾