eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
525 عکس
147 ویدیو
344 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه-کتاب-هنر-تحریم-ها.docx
416K
خلاصه کتاب هنر تحریم ها
راهبر مربی
خلاصه کتاب هنر تحریم ها
یکی از بحث های لازم برای ایام انتخابات و پاسخ دهی به سوالات اشراف روی مسئله ی تحریم هست. در کانال تحلیل سیاسی تحریم را جستجو بزنید مطالب مختصری جهت استفاده کار شده است.
تئوری تحریم از نظر نفیو روی دو مفهوم می‌چرخد: احساس درد، کاهش استقامت؛ هرچقدر احساس درد بیشتر و زوال استقامت بیشتر باشد در تحریم کردن موفق‌تر بوده¬اند و بالعکس. او می‌گوید ما در خصوص اجازه‌ی واردات فناوری‌های مخابراتی و حوزه‌های مربوط به ICT در مورد ایران سخت نمی‌گرفتیم. خود ما به شرکت‌های آمریکایی یا کشورهای دیگر اجازه می‌دادیم تا این کار را انجام دهند. چرا؟ به جهت اینکه هر چقدر این دسته از رسانه‌ها بیشتر در دسترس مردم ایران باشد مردم بیشتر احساس می‌کنند مشکلی وجود دارد. مثلاً فرض کنید در جایی از کشور محصولی کمیاب شد و صفی برای آن تشکیل شد، اگر مردم دسترسی پیدا کنند تا بتوانند ظرف چند دقیقه و چند ساعت آن تصاویر را به همدیگر ارسال کنند احساس درد درباره اینکه تحریم‌ها مؤثر بوده و توانسته در فلان بخش از کشور کمیابی یا ایجاد کند خیلی موفق‌تر بوده¬اند. بنابراین می‌گوید خود ما با کشورهای دارای فناوری مخابراتی کاملاً هماهنگ کرده بودیم تا آن¬ها بتوانید همچنان به ایران صادرات داشته باشند و ایرانی‌ها این دست واردات را انجام دهند. او می¬گوید درباره حوزه‌ی خودرو به شدت با شرکت‌های خودرو ساز اروپایی و آسیایی صحبت می‌کردیم برای اینکه تا حد ممکن از دادن خودرو یا قطعات اصلی خودروها امتناع کنند. پانصد هزار نفر شغلی که در بخش خودرو و قطعه سازها و زنجیره‌ی خودرو سازان ایران بودند برای ما خیلی مهم بود تا نشان دهیم در آنجا اتفاق می‌افتد و به جای سه شیفت در دو شیفت کار می‌کنند و بعد دو شیفت تبدیل به یک شیفت می‌شود و بعد صفی از کارگران اخراج می‌شوند. اما نفیو درباره واردات کالاهای تجملی می¬گوید واردات کالاهای تجملی جزو مواردی بود که ما هیچ اصراری نداشتیم روی این موضوع سخت‌گیری کنیم. تمایل ما به عنوان تحریم کنندگان این بود که بخشی از ثروتمندان جامعه که می‌توانند با نرخ‌های دلار بالا همچنان کالاهای خیلی وارد کنند این کار را حتماً انجام دهند؛ برای القاء حس نابرابری درآمدی و نابرابری اجتماعی بین مردم که می‌توانست بر وخامت اوضاع روحی و روانی جامعه‌ی ایرانی بیافزاید و مردم بیشتر احساس کنند در شرایطی که نرخ رشد اقتصاد منفی است و عده¬ای شغلشان را از دست داده¬اند یا به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نمی‌توانند دارو تأمین کنند، طبقه¬ای می‌تواند محصول خیلی وارد و استفاده کنند و در منظر مردم قرار دهند. این به احساس درد در مردم خیلی کمک می‌کرد. https://eitaa.com/tahlilrahbordi_mantaghe
همچنین نفیو می¬گوید: این برای ما مسئله‌ی خیلی مهمی است که چه کار کنیم تا فرصت‌های شغلی مولّد هر چه بیشتر در ایران کاهش پیدا کند. وی تصریح می¬کند بررسی‌های ما نشان می‌دهد افسردگی کسانی که شاغل هستند کمتر و شادمانی آن‌ها بیشتر است، بنابراین یک روحیه‌ی همزیستی و همراهی بیشتری در زندگی جمعی دارند. دوم این که کسانی که شاغل هستند نسبت به حکومت خود همراه‌تر هستند و سومین نکته¬ای که در این زمینه مطرح می‌کند این است که آن‌ها انگیزه‌ی کمتری برای مشارکت در آشوب‌ها و اعتراض‌ها و برخوردهای خشونت‌آمیز دارند. لذا، هر چقدر روی فرصت‌های شغلی در ایران فشار بیشتری بیاورند این کار بستر را فراهم می‌آورد تا درد ناشی از تحریم‌ها به صورت فراگیرتری درک شود. وی درباره افزایش قیمت مرغ در دوران تحریم ها می¬گوید: درباره افزایش قیمت مرغ، این جزو برنامه‌های ما در آمریکا نبود. ما برای کار دیگری هدفگیری می‌کردیم، نرخ ارز بالا می¬رفت و منجر می¬شد اختلالی در مکانیزم توزیع کالاهای بازرگانی در ایران ایجاد شود و ما در عرض بیست و چهار ساعت متوجه شدیم صف‌های خیلی طویل و نارضایتی‌های خیلی بزرگ، فیلم‌ها و عکس‌های وسیع از ایران منتشر می‌شود و مردم می‌گویند حتی برای تهیه‌ی مرغ هم دچار مشکل شدیم و وا ماندیم. سعی می‌کردیم این ابعاد از تحریم‌ها را هر چه بیشتر دامن بزنیم برای اینکه به احساس درد اجتماعی کمک کند که به نظر خود او تا حد زیادی موفق بود و بعداً موضع مذاکره کنندگان ایرانی و دولت ایران را تغییر داد.
راهبر مربی
همچنین نفیو می¬گوید: این برای ما مسئله‌ی خیلی مهمی است که چه کار کنیم تا فرصت‌های شغلی مولّد هر چه ب
به این پیام دقت کنید می گوید برای ارزیابی تاثیر تحریم و در ایجاد شده به رفتار مردم را ارزیابی می کردیم اگر عصبانی می شدند و چالش اجتماعی ایحاد می شد می فهمیدیم که تحریم اثرگذار بوده است و شدت تحریم را بیشتر می کردیم و اگر مردم واکنش نشان نمی دادند تحریم را کاهش می دادیم. حالا شما پیدا کنید پرتفال فروش را!!! مردم می ویند جون وضعیت افتصادی بد است مشارکت نمی کنیم! نتیجه کاهش مشارکت افزایش فشار اقتصادی و سیاسی و .... و بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور است لذا باید گفت اعتراض دارید قبول ولی خودزنی نکنید. حالا این مطلب را در یک کلیپ طنز ببینیم...
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داداش ما رای نُــمُــدوم 🧐🧐🧐 ما اعتراض داریم😐 تهش چی میشه؟؟؟ 🔻همـ بخنـد ، همـ آگـاه شـۅ 🤣 😂😂😂😂🤣 ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
قدیمی ها می گفتند «نان خودتو در بقچه ی رفیقت نذار» حالا شده حکایت ما هرجلسه ای که رفتیم و ضبط جلسه رو به میزبان سپردیم هیچوقت فایل جلسه بدست ما نرسید😔 هرجا رفتید خودتان ضبط کنید و اگر قرار است چیزی بگیرید همانجا بگیرید و الا بعدش خبری نیست.
انتخاب_امیدبخش_شماره_2.pdf
4.35M
ویژه‌نامۀ «انتخاب امیدبخش۲» انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ــــــــــــــــــــــــ سرفصل‌ها ▫️روش‌های تبلیغ انتخاباتی ▫️محتوای تبلیغ در انتخابات ▫️پاسخ به شبهات ▫️احکام انتخابات ــــــــــــــــــــــــ هدف آن است که گرامی با استفاده از روش‌های مطلوب و متناسب با فضای انتخابات و ارائه محتوای غنی، مخاطبان خود را برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند. ــــــــــــــــــــــــ دانلود ویژه‌نامه B2n.ir/j30950