eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
مناجات خمس عشر کوتاه و متناسب با حالات روحی مختلف
راهبر مربی
مناجات خمس عشر کوتاه و متناسب با حالات روحی مختلف
مناجات شعبانیه نیز فراز های بسیار جذابی دارد. پیشنهاد می شود خود مربی با این مناجات ها انس بگیرد و فرازهایی را انتخاب کند و در کلاس بیان کند.
یک چالش در کارهای تربیتی: بعضا مربیان زیادی دیده ایم که بعد از چند سال کار دانش آموزی با مخاطبین ثابت، نسبت به حرکت آینده متربیان اطمینانی ندارند به عبارت ساده تر از ورود متربیان به فضای جدید ترس دارند و میگویند اگر این فرد وارد دانشگاه بشود یا وارد محیط های جدید بشود از دست می رود و تغییر می کند. بنظر شما دلیل این اتفاق چه مسئله ای هست؟ مربی چه کاری انجام بدهد چنین اتفاقی رخ نمی دهد؟ چطور می شود کار تربیتی پایدار انجام داد؟ این سوالات را هر مربی باید برای خودش حل بکند تا کار تربیتی پایدار انجام دهد.
هدایت شده از بسته فرهنگی
بسته محتوایی "قهرمان مردم" ویژه سالگرد شهادت شهید سلیمانی منتشر شد؛ 🔸متن کتاب 🔸ایده های تبلیغی 🔸منبر مکتوب 🔸شعر و نوحه 🔸روایت مصور 🔸نرم افزار 🔸غرفه کودکان 🔸استوری 🔸پادکست 🔸درسنامه دانش آموزی 🔸و... جهت مشاهده و دانلود به سایت زیر مراجعه کنید ؛ https://bastefarhangi.ir/ghahramanemardom/ 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) 🌐 bastefarhangi.ir 🆔 @bastefarhangi 📞۰۹۰۲۴۱۰۹۸۰۶
🔰 گروه مهارتی👇👇👇
هدایت شده از راهبر مربی
یک چالش در کارهای تربیتی: بعضا مربیان زیادی دیده ایم که بعد از چند سال کار دانش آموزی با مخاطبین ثابت، نسبت به حرکت آینده متربیان اطمینانی ندارند به عبارت ساده تر از ورود متربیان به فضای جدید ترس دارند و میگویند اگر این فرد وارد دانشگاه بشود یا وارد محیط های جدید بشود از دست می رود و تغییر می کند. بنظر شما دلیل این اتفاق چه مسئله ای هست؟ مربی چه کاری انجام بدهد چنین اتفاقی رخ نمی دهد؟ چطور می شود کار تربیتی پایدار انجام داد؟ این سوالات را هر مربی باید برای خودش حل بکند تا کار تربیتی پایدار انجام دهد.
💠کارگاه روش تدریس و کلاسداری 🔰6 جلسه،ویژه طلاب،تیر ماه1400 استاد مطلبی پور 🌐https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/61 کارگاه قابل استفاده برای تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی
در این عکس شاهد یک کار گروهی زیبا هستیم روحانی مسجد یک طلبه جوان یک معلم جوان برای انجام کارهای فرهنگی پایدار و نتیجه بخش با کمیت و کیفیت بالا نیازمند شبکه سازی هستیم و بدون شبکه سازی نمی توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. با شبکه سازی معلمان، مبلغان و فعالان فرهنگی می توان قدم های بزرگی در عرصه تربیت برداشت. در عرصه کار تربیتی اگر تشکیلاتی عمل کنیم موفقیت ها بسیار چشم گیر خواهد بود. ✍در این مدل تقسیم کار مشخصی وجود دارد امام مسجد: حمایت مادی و معنوی از مجموعه؛ طلبه یا فعال فرهنگی جوان: به عنوان بازوی فرهنگی امام مسجد مسئولیت برگزاری حلقات صالحین و ارتباط گیری با نوجوانان را دارد؛ معلم: انجام کار تربیتی مقدماتی در مدرسه و ارجاع دانش اموزان به مسجد برای فعالیت های تکمیلی (حل مشکل جذب) دانش آموز: گفتمان سازی مطالب کلاس در فضای مدرسه ؛ @tablighdaneshamozi
راهبر مربی
در این عکس شاهد یک کار گروهی زیبا هستیم روحانی مسجد یک طلبه جوان یک معلم جوان برای انجام کارهای فرهن
استفاده از ظرفیت دانشجویان جوان خودساخته در کارهای فرهنگی بسیار مفید خواهد بود.
✍نکته های تبلیغی یکی از مهارت هایی که یک مبلغ نیاز دارد توانایی بالا در تبیین مطلب در قالب مثال یا داستان است حال یا باید از مثال ها و داستان های آماده استفاده کنید یا اینکه مثال و داستان بسازید. برای توانمند شدن در این زمینه: ۱) کتاب تمثیلات اقای قرائتی مطالعه شود ۲)داستان های مثنوی و معنوی زیاد خوانده شود. ۳)خاطرات شهدا ۴)تمثیلات آیت الله حائری
راهبر مربی
✍نکته های تبلیغی یکی از مهارت هایی که یک مبلغ نیاز دارد توانایی بالا در تبیین مطلب در قالب مثال یا د
چیزی که مبلغ لازم دارد این است که بتواند در قالب یک مثال طرح درس طراحی کند و نیاز مخاطب را پاسخ دهد. در طرح درس «خوراک فکر» که بعد از ویرایش در کانال گذاشته می شود از این روش استفاده شده است.
راهبر مربی
چیزی که مبلغ لازم دارد این است که بتواند در قالب یک مثال طرح درس طراحی کند و نیاز مخاطب را پاسخ دهد.
هرچقدر مثال دقیق تر و قابل فهم تر باشد انتقال مطلب نیز راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود. در گزینش مثال ها دقت کنید مخاطب احساس تحقیر و توهین نکند و الا همراهی نمی کند.
راهبر مربی
این طرح درس را ببینید با یک مثال سعی دارد رفتار مخاطب در مواجه با رسانه را ارزیابی بکند. اگر مربی در ابتدا جنبه ی شوخی بودن قسمت ابتدایی بحث را خوب تبیین نکند مخاطب در آخر بحث احساس منفی نسبت به بحث پیدا می‌کند و فکر می‌کند به او توهین شده است. از این طرح درس فقط ۴سوال کلیدی آن مهم است بقیه طرح درس را خود مربی باید متناسب با مخاطب خود بومی سازی کند.
نمونه: تبیین یک شبهه با آیه قرآن و مثالی که به زبان شعر بیان شده است. شبهه: چگونه است که بعضی هرچقدر بیشتر گناه میکنند بیشتر نعمت خدا نصیب انها می شود و روز به روز فربه تر می شوند؟ مگر قرار نبود این ها عذاب شوند؟ قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا این دم خروسی که زده بیرون؟! اما جواب روایی: قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: يابْنَ آدَمَ، اِذا رَاَيْتَ رَبَّك سُبْحانَهُ    يُتابعُ عَلَيْك نِعَمَهُ وَ اَنْتَ تَعْصيهِ فَاحْذَرْهُ. و آن حضرت فرمود: اي پسر آدم، چون ببيني خداوند سبحان نعمت هايش را پي در پي  به سوي تو مي فرستد درحالي كه او را نافرماني مي كني از وي برحذر باش. (حکمت ۲۵ نهج البلاغه)
راهبر مربی
نمونه: تبیین یک شبهه با آیه قرآن و مثالی که به زبان شعر بیان شده است. شبهه: چگونه است که بعضی هرچقدر
جواب قرآنی: آل عمران وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻲ‌ﺩﻳﻨﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ، ﺧﻴﺎﻝ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻣﻬﻠﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ، ﺑﻪ‌ﺳﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻤﺎم ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ! ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻬﻠﺖ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ، ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍی ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﺳﻬﻞ‌ﺍﻧﮕﺎﺭی ﺑﻴﺸﺘﺮی ﻣﺒﺘﻠﺎ ﺷﻮﻧﺪ! ﺑﻠﻪ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺧﻔﺖ‌ﺑﺎﺭ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. (١٧٨) اما تا اینجا بحث شاید برای دانش آموز جذاب و حتی قابل فهم نباشد جواب شعری و مثالی چطور؟
راهبر مربی
جواب قرآنی: آل عمران وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِ
جواب شعری: از باغ می برند چراغانی ات کنند تا کاج جشن های زمستانی ات کنند پوشانده اند «صبح» تو را «ابرهای تار» تنها به این بهانه که بارانی ات کنند یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند این بار می برند که زندانی ات کنند ای گل گمان مکن به شب جشن می روی شاید به خاک مرده ای ارزانی ات کنند یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند آب طلب نکرده همیشه مراد نیست گاهی بهانه ای است که قربانی ات کنند