eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
38.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴نمایی از شب هشتم محرم ▪️هیئت دانش آموزی انصار المهدی(عج) zil.ink/eaednkh
درست منتقل نشدن مطلب خطر انحراف و التقاط و تحجر را در پی دارد. دوستانی که مباحث اخلاقی عرفانی بیان می کنند بیشتر مراقبت کنند تا مطلب کامل و دقیق منتقل شود. امشب رگه هایی از انحراف و التقاط را بخاطر منتقل نشدن درست مطلب یا دقیق یاد نگرفتن و نقل ناقص مشاهده کردم که با افراط در فردگرایی همراه بود. این رویه قطعا نیازمند اصلاح است و الا نیم من ها قاطعانه تحریف های خود را وارد دین بچه های مردم می کنند.
هشدار شهید مطهری درباره خطر “نیمچه عالمان” من خیلی اوقات فکر کرده ‏ام مقاله‏ ای تحت عنوان «نیم‏ها» بنویسم که خیلی چیزها وجود ناقصش خطرش بیشتر از عدم محض است. *می ‏گویند غزالی راجع به علم این حرف را زده و گفته است: «هر چیزی وجود ناقصش به از عدم محض است مگر علم که وجود ناقصش بدتر از عدم محض است» و ریشه این حرف معلوم است. *آدمی که هیچ عالم نیست، چون می ‏داند عالم نیست لااقل در مقابل عالم تسلیم است. مثل کسی که طبیب نیست و می‏ داند که طبیب نیست، دیگر لااقل در مقابل طبیب تسلیم است و در نتیجه از وجود طبیب بهره می‏ برد. *ولی نیمچه طبیب چون خودش را طبیب می‏ داند تسلیم یک طبیب نیست، می‏ خواهد از همان علم ناقصش استفاده کند، در نتیجه به جای سود زیان می ‏برد. از همین جا بروید سراغ نیمچه مجتهدها و نیم روشنفکرها و نیم‏های دیگر، اینهایی که یک چیزکی می ‏دانند…ُ چیزکی می ‏دانند و چیزها نمی‏ دانند! اتفاقاً اینها خطرشان بیشتر است. چهارتا شعار می‏ شنوند، بدون اینکه متعمق بشوند و درست فکر کنند و دریابند؛ می‏ بینید این چهارتا شعار اینها را از جا حرکت‏ می ‏دهد استاد ، فلسفه تاریخ، ج1،ص ۱۱۲ @rahbar_morbbi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👓 روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاد از حرکت ذوالجناح و از جولان نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سیدالشهدا بر جدال طاقت داشت هوا ز جور مخالف چو قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم بر زمین افتاد @HozeTwit
4_5807888900613475130.mp3
9.21M
مستان همه افتاده و ساقی نمانده یک گل برای باغبان باقی نمانده🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5818818986791414301.mp3
2.84M
سیّد نریمانی🎙 به خونه برگردیم🏴 ✍بعد از یک ماه برنامه ی تبلیغی فشرده با این مداحی سید نریمانی به خانه برگردیم... محرم ۱۴۰۳ @rahbar_morbbi
هدایت شده از مهدی طاهری
-1772413181_-794757168.aac
1.05M
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: •جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. •نباتات: رشد دارند امام حرکت و مقصد ندارند. •حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. •انسان: رشد، حرکت و مقصد دارد. در ادامه.... https://eitaa.com/MahdiTaheri55
هدایت شده از مهدی طاهری
دهه دوم محرم هیئات انصار المهدی شب اول: ساحت‌های حیات(1): مخلوقات خداوند در عالم چند گروه هستند: • جمادات: رشد، حرکت ومقصد ندارند؛ تکالیف و حرکاتشان قسری است یعنی خارج از اراده‌شان. • نباتات: رشد دارند امام حرکت و مقصد ندارند. • حیوانات: رشد و حرکت دارند اما مقصد نه. • انسان:
رشد، حرکت و مقصد 
دارد. به تعبیری دیگر انسان اگر مقصد نداشته باشد حدش حد حیوان است و اگر حرکت نداشته باشد حدش حد نبات و اگر رشد نداشته باشد حدش حد جماد. بنابراین انسان باید حیاتش را به‌گونه‌ای شکل دهد که دارای رشد و حرکت و مقصد باشد و از این جهت است که انسان تکلیف هم دارد و چون تکلیف دارد نیاز به تشخیص و گزینش دارد. • تشخیص‌ها و گزینش‌های انسان‌ها از نظام باورها و ارزش‌های او شکل می‌گیرد و انسان را وارد ساحت‌های حیات می‌شود. ۱) حیات اعتقادی: • پایه حیات اعتقادی باور به توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت. • حیات اعتقادی بعد دانستن و دانایی انسان است. • داشتن حیات اعتقادی برای داشتن حیات اجتماعی کافی سالم کافی نیست. • تلاش اهل بیت علیهم السلام تبدیل حیات اعتقادی به حیات اجتماعی است. • برای این مهم عقیده را باید با نشاط نگه‌داشت. • حیات معرفتی دروازه نشاط حیات اعتقادی است. ۲) حیات معرفتی: • بُعد آگاهی انسان است. • از طریق معرفت به سیره انبیاء و ائمه علیهم السلام ایجاد می‌شود نه باور به ضرورت نبوت و امامت. • فهم انسان نسبت به شیوه و روش انبیاء و ائمه در مواجهه با مسایل مختلف است. • حیات معرفتی از زندگی اهل بیت تصویر سازی درست می‌کند. • برخی در باور به اهل بیت مشکل ندارد در تصویر از اهل بیت علیهم السلام و تحلیل زندگی اهل بیت دچار مشکل‌اند. • تحلیل دو مفهوم: یک: صبر معنای صبر به معنی تحمل وتوقف؛ صبر به معنی استقامت و حرکت. دو: موفقیت تصور ما از موفقیت کسی است که مشکلی ندارد. یا کسی که با سختی به مرتبه ای رسیده است. • چون در حیات اهل بیت علیهم السلام حرکت است پس مجاهدت و مقاومت و استفامت هست. • برای فهم حیات معرفتی درست باید وارد حیات ایمانی بشویم. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
سیر مطالعاتی گروه شهید مطهری .docx
14.6K
سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در ۴ گام این سیر برای دانشجویانی که یک دوره مطالعاتی در طول ۲ سال گذرانده بودند طراحی شده است و برای بقیه افراد نیز قابل استفاده هست. در این سیر هفته ای یک جلسه ی مباحثاتی در نظر گرفته شده است و برای هر جلسه حدود ۵۰ ص مطالعه و خلاصه برداری می شود. پ.ن: برای افراد تازه کار می توان محدوده ی کمتری را در نظر گرفت.
راهبر مربی
تجربه نگاری تبلیغ انتخابات: ✅در تبلیغ انتخابات دوستان خیلی خوبی پیدا می کنید و تقریبا می توان ادعا
ادامه تجربه نگاری ایام انتخابات: ✅انتخابات میدان حب و بغض های فردی و جناحی و جریانی است لذا شاید حضور حداکثری به نفع یک شخص خاص خیلی به صلاح نباشد و سرمایه های اجتماعیِ جریانی مثل روحانیت را کاهش دهد بنابراین باید همان رویکرد تبیینی و معرفی شاخص ها دنبال شود و در نهایت اگر لازم شد اسم هم برده شود و به طور کلی شایسته نیست زیر مجموعه ی ستاد شخص خاصی فعالیت انجام بگیرد. ✅انتخابات یک فعالیت مقطعی و اقتضایی هست لذا نباید ظرفیت مجموعه های فرهنگی ـ تربیتی که برنامه ی بلندمدت دارند را صرف انتخابات کرد و در حالت افراطی این ظرفیت ها را در انتخابات سوزاند، شبکه های خدمت رسانی عظیمی در کشور وجود داشتند که بخاطر دخالت و ورود افراطی در انتخابات حذف شدند و تداوم نیافتند بنابراین مجموعه های فرهنگی_ تربیتی اگر قصد فعالیت انتخاباتی دارند ترجیحا با نام و نشان خود فعالیت نکنند بلکه چراغ خاموش و در همراهی با دیگران فعالیت کنند. (این نکته توصیه مقام معظم رهبری نیز هست)
راهبر مربی
ادامه تجربه نگاری ایام انتخابات: ✅انتخابات میدان حب و بغض های فردی و جناحی و جریانی است لذا شاید حض
✅اما یک نکته ای درباره اولویت اول تبلیغ در حوزه وجود دارد ، سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند اولویت اول حوزه باید تبلیغ باشد ولی در عمل شاهد تغییر و تحولی موثری نبودیم هرچند اقداماتی انجام گرفت و آنچه که در میدان شاهد هستیم گویای این هست که هزینه این اولیت بر عهده ی خود مبلغین گذاشته شده است و با این وضعیت کار پیش نمی رود. نمی شود مبلغ در میدان تبلیغ که چالشی ترین و سخت ترین عرصه ی فعالیت طلبگی است فعالیت کند ولی هیچ حمایتی نشود و در نهایت با این روند که مبلغ در میدان تنها مانده و هزینه های تبلیغ نیز بر دوش او گذاشته شده است کار تدوام نمی یابد و هر روز عزیزان به عرصه های دیگر و مجموعه های دیگر کوچ می کنند و جند سال بعد مبلغی نخواهیم داشت.
راهبر مربی
✅اما یک نکته ای درباره اولویت اول تبلیغ در حوزه وجود دارد ، سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند اولویت
✅مهارت تبلیغ چهره به چهره و ارتباط گیری خیابانی نیز مهارت مفید و کاربردی است که در انتخابات و اربعین و ... بسیار به کار می آید جا دارد دوره های آموزشی مهارتی در زمینه ی تبلیغ چهره به چهره برگزار شود در ایام تبلیغات انتخابات ضعف در این زمینه در بین دوستان بسیار مشهود بود.
در نهایت خدا قوت عرض می کنم به همه ی دوستانی که در این مدت شبانه روز تلاش کردند. و خدا قوت ویژه به نهاد های دولتی مثل آ پ که اندک کار محوله را به بدترین شکل ممکن انجام دادند تا چند تا عکس برای گزارش کار بگیرند.
✅ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک». یعنی گزاره‌های دینی را دائما از شبکه‌های تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم. شما الان تلویزیون را ببین ... سمت خدا، محفل، معلی، عمو‌روحانی، سخنرانی‌های صبحگاهی، شبکه قرآن در کنار اعزام مبلغ رادیو معارف تریبون های نماز جمعه و...(همه بیان دین به صورت مستقیم) اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، اثر دیگری دارد. سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود. دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ... نهایتا او را به حرف آوردیم، گفت ایران اینطوری به سمت سکولار می رود. گفتیم چرا؟ گفت: «شما گزاره‌های دینی را دائما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبه‌ای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی می‌کرد.» ✍️ احمد اولیایی
راهبر مربی
✅ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک». یعنی گزاره‌های دینی را دائ
در تبلیغ و کار تربیتی بیش از آنکه گفته های مبلغین در ذهن مخاطبین باقی بماند منش و مرام آنها در خاطرات مردم باقی می ماند مثلا می گویند چند سال پیش یک حاج آقا آمده بود اینجا خیلی خوب بود ولی هیچ کدام از حرف هایش را یادشان نیست تنها برخورد ایشان با مردم را به یاد دارند و به نیکی یاد می کنند. در تبلیغ های عادی هم معمولا بعد از چند روز هم نشینی و جلب اعتماد تازه مخاطبین احساس راحتی می کنند، شما را از خودشان می دانند و بعد سوال می پرسند و مشورت می گیرند مثلا در سفرهای زیارتی دانشجویی یا برنامه های چند روزه ی دانشجویی و ... روز آخر حجم سوالات چند برابر روز اول است این بیشتر شدن مراجعات اثر هم زیستی و آشنایی بیشتر است که در برنامه های کوتاه و یک روزه و نیم روزه این اتفاق رخ نمی دهد صرفا یک بحث علمی گفته می شود و تمام. بعد از ارتباط گیری و همزیستی تبلیغ های چند روزه معمولا تا چند ماه بعد ارتباط برقرار است مدام تماس می‌گیرند سوال می پرسند و ... اما به مرور تعداد تماس ها کم می شود و ارتباط قطع می شود مگر اینکه دوباره ارتباط حضوری گرفته شود شما برگردید به میان مردم... لذا برنامه های بزن در رو و خیلی کوتاه مدت خروجی موثر را ندارد و باید ارتباط حضوری بلند مدت را در برنامه گذاشت.
راهبر مربی
در تبلیغ و کار تربیتی بیش از آنکه گفته های مبلغین در ذهن مخاطبین باقی بماند منش و مرام آنها در خاطرا
اما قسمت بدتر این ماجرا این است که در تبلیغ های خطابی نیز خیلی موفق نبودیم دوستان زیادی وقت زیادی برای آماده سازی محتوی اختصاص نمی دهند و عملا اصول سخنرانی و خطابه را رعایت نمی کنند و مخاطب وقتی پای سخنرانی می نشیند هیچ چیزی یاد نمی گیرد زیرا سخنران نه دسته بندی درستی دارد و نه مطلب قوی ارائه می کند!!! همیشه باید برای ارتقای مهارتهای خودمان وقت بگذاریم اما تعداد زیادی از مبلغین سالهاست که قدمی برای ارتقا خود بر نداشتند.😔
راهبر مربی
اما قسمت بدتر این ماجرا این است که در تبلیغ های خطابی نیز خیلی موفق نبودیم دوستان زیادی وقت زیادی بر
بعضی از دوستان و مسئولان همچنان با ادبیات لمعه و رسائل و مکاسب منبر می روند و انتظار دارند مخاطب به حرف های انها گوش دهد و اثرگذاری مثبت داشته باشند مثلا یکی از ائمه جمعه بزرگوار در جمع دانش آموزان صحبت می کردند درباره ی اهمیت ادب و حجاب و ... بعد می فرمودند که علما می گویند موی زن عورت است و باید پوشانده شود... مخاطبین هم هاج و واج همدیگر را نگاه می کردن که چرا ایشان اینطور حرف می زند نمی دانستند فحش داد یا نه؟!🚶‍♂
هدایت شده از معلمان صف اول
💠 معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار می کند: 🔸 اولین دوره جامع کشوری آشنایی با ساختار و مبانی موجود در آموزش و پرورش (ویژه دانشجو معلمان و معلمان سراسر کشور) ✅همراه با اعطای گواهی معتبر و ضمن خدمت 📑 سر فصل های دوره ▫️تاریخچه آموزش و پرورش ایران و جهان  ▫️آموزش و پرورش در قامت تمدن نوین اسلامی ▫️تحلیل و بررسی شورای عالی آموزش و پرورش ▫️تحلیل و بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ▫️ماموریت های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ▫️ماموریت های سازمان استعداد های درخشان ▫️رسالت های معاونت متوسطه ▫️رسالت های معاونت ابتدایی ▫️رسالت های معاونت پرورشی و فرهنگی ▫️رسالت های معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع ▫️آشنایی با قوانین بالادستی وزارت آموزش و پرورش ▫️آشنایی با فرآیند بودجه و بهره وری آموزش و پرورش ⏰زمان برگزاری :۱۵تا۲۲ مرداد ماه در بستر اسکای روم ⏳مهلت ثبت نام : ۱۰ مرداد ✒️لینک ثبت نام http://tarjomangd.ir/event/safeavval ✅ صف اول، اولین دوره جامع کشوری آشنایی با ساختار و مبانی موجود در آموزش و پرورش 🆔@Safeavval_ap
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مناظره داغ کارشناس اسرائیلی و عرب: 📍کارشناس اسرائیلی: باید به واقعیتی تلخ اعتراف کنیم، آخوندهای قم و تهران یک هدف واضح دارند و آن تسلط بر تمام خاورمیانه و کشورهای اهل سنت از جمله عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است... 🔻کارشناس عرب: این حرف‌های بدون دلیل را تمام کنید، اهل سنت با هر چه اسرائیل نام دارد مخالف و در کنار ایران هستند، مگر می‌شود گفت هر جا تهران حضور دارد یعنی آنجا را اشغال کرده؟ ایران به فضا هم ماهواره فرستاده با این استدلال حتما می‌خواهید بگویید ایران فضا را هم اشغال کرده؟! 🆔 @Kavoshmedia
#معرفی_کتاب #تربیت_اربعینی 📚قطع :رقعی 📖تعداد صفحه :231 ⌛️سال انتشار شمسی :1401 📘نوع جلد :شومیز ✅کتاب خیمه خادمی به آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام در  ده فصل و خیمه می‌پردازد. ✍خلاصه: بر خلاف «بیت» که محل بیتوته‌کردن و نشستن است، «خیمه» منزلی برای اقامه و تدارکی برای به پا خاست است. خیمه‌های خادمی اباعبدالله(ع)، منزل تدارک و اقامه است... 🌐 لینک سایت رسمی مرکز آینده‌سازان: http://www.afaagh.com 🔶 لینک کانال رسمی مرکز آینده‌سازان: @mftas_ir 🔴 با ما همراه باشید.
هدایت شده از مهدی طاهری
1091968771_-550205562.aac
33.07M
شب چهارم: معماری شخصیت يس : 20 وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلينَ خلاصه: رشد، حرکت، مقصد، در گرو: • حیات اعتقادی، معرفتی، ایمانی، اجتماعی، تاریخی. دو خط فکری تاریخی: • خط انبیاء: • خط فراعنه: دلیل عدم همراهی با پیامبران: • تغییر ذائقه‌ها: انواع ذائقهذائقه عرفی: • ذائقه فکری: • ذائقه فرهنگی: https://eitaa.com/MahdiTaheri55
هدایت شده از مهدی طاهری
یاداشت شب چهارم: معماری شخصیت يس : 20 وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلينَ خلاصه قبل: رشد، حرکت، مقصد، در گرو: • حیات اعتقادی، معرفتی، ایمانی، اجتماعی، تاریخی. دو خط فکری تاریخی: • خط انبیاء: معماری شخصیت، توحید و ارزشهای الهی بر جامعه حاکم باشد. تاکید بر مسیر نبوت: امام حسین علیه السلام اسیر بسیرة جدی و ابی. • خط فراعنه: معماری شخصیت انسان‌ها به گونه‌ای قدرت و ثروت ملاک برتری و حکمرانی باشد. انکار نبوت: یزید: لا خبر جاء و لا وحی نزل. ابوسفیان در هنگام پیری نابینا مانند گویی حکومت را بین خودتان بچرخانید. چرا همراهی با پیامبران خدا نکردند: • تغییر ذائقه‌ها: فوکویاما نظریه ای با عنوان “میکروپولتیک میل ها و میکروفیزیک قدرت” ارائه می دهد و می گوید برای پیروزی بر یک کشور باید “میل مردم” را تغییر دهیم. اگر میل مردم از شهادت طلبی، ایثار، جوانمردی و دهها عاملی که به عنوان فرهنگ شکل گرفته است به رفاه طلبی، غربزدگی و … تغییر نیابد مانند این است که آب در هاون می کوبید. این میل ها هم تغییر نمیکند مگر اینکه ارکان یک قدرت از آن حمایت کند. از شخصیت انصاری تا شخصیت اشرافی: رواج روحیه اشرافی گری:عبدالرحمن بن عوف مرد شامی؛ (ابن عساکر، تاریخ دمشق، تحقیق علی شیری، ص120). از مدح علی تا پناهگاه معاویه: بی توجهی و تسامح در احکام دین: نجاشی شاعر امیر المومنین در معاویه شرب خمر می کند! شهید مطهری: بنی امیه آرمان، عشق و غیرت دینی را از بین مردم بردند. انواع ذائقه • ذائقه عرفی: هر جامعه‌ای ذائقه مربوط به خودش را دارد در مورد نوع غدا طعم غدا و... • ذائقه فکری: ذائقه فکری یک ملت این که چگونه می‌اندیشد، چگونه فکر می‌کند، و به چه نوع تفکری تمایل دارد. آن آینده یک ملت را رقم می‌زند. دائقه فکری هر مقدار عمیق‌تر و دقیق‌تر باشد هویت و شخصیت یک ملت را نشان می‌دهد. این عمق را کجا می‌شود دریافت در مبناها و در آرمان‌ها. مبنا توحید؛ آرمان تمدن. ضرورت با نشاط نگه داشتن تفکر و اندیشه تمدنی. • ذائقه فرهنگی: زمانی که ذائقه فکری هویت جمعی می‌یابد و در عده بسیاری فراگیر می‌شود؛ ذائقه فرهنگی شکل می‌گیرد. در نتیجه فراگیری ذائقه فرهنگی پدیده اجتماعی شکل می‌گیرد. https://eitaa.com/MahdiTaheri55
هدایت شده از مهدی طاهری
163847936_-1891537811.aac
38.78M
صوت👆یاداشت👇 شب پنجم: هویت اجتماعی انواع هویت: • هویت شخصی: بر اساس نسب و ویژگی‌ها و توانایی‌های و رفتارهای شخصی. حضرت سلیمان: وَ وَهَبْنا لِداوُدَ سُلَيْمانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ. حضرت یحیی: و نيرومندى؛ به همه مردم‏، ، به پدر و مادرش ، و سركش و نافرمان نبود. • هویت اجتماعی: بر اساس نمادها و رفتارهای گروهی و جمعی معین می‌شود. اهالی مدین، قوم شعیب، بت پرستی و کم فروشی؛ قوم یونس، قومی اهل ایمان. هویت اجتماعی بازتاب اجتماعی رفتار در ذهن اجتماع است که انتسابش به اجتماع امر اختیاری نیست بلکه برداشت و بازتاب همان رفتار اجتماع است. عقیده از عوامل مهم اثرگذار بر هویت اجتماعی است. رویکرد انفعالی و نگاه حداقلی به دین نمی‌تواند هویت تمدنی برای یک جامعه بسازد؛ حداقلی: رابطه انسان با خدا. رویکرد فعال و نگاه حداکثری، دین را در قامت اندیشه‌ای مهاجم، پیشرفت‌گرا و پیشرو معرفی می‌کند. اندیشه‌ای که می‌خواهد تمدن برپا کند و تمدن‌های دیگر را در خودش هضم کند. نگاه به آینده و اندیشه پیشرو در مقابل اندیشه منفعل. قاعده‌‌ای راهبردی و هویت بخش از امام حسین علیه السلام: • مثلی لا یباع مثله. امام خمینی و اندیشه پیشرو: • نه به لیبرالیسم و کمونیسم https://eitaa.com/MahdiTaheri55
🔻ره توشه زائرین و مبلغین اربعین 📮آموزش نحوه درخواست گذرنامه زیارتی https://eitaa.com/mataf_kh/3706 🕌 ضرورت، فضیلت و آداب زیارت امام حسین(ع) https://eitaa.com/mataf_kh/2235 📍راهنمای مکان نمای عتبات عالیات و مسجد کوفه و سهله https://eitaa.com/mataf_kh/2234 ☎️ کدهای دستوری سیم کارت‌های عراقی https://eitaa.com/mataf_kh/2233 🗣 جزوه آموزشی فشرده زبان عراقی ویژه اربعین https://eitaa.com/mataf_kh/2210 🎬 فیلم پانزده جلسه آموزش لهجه‌ی عامیانه‌ی عراقی https://eitaa.com/mataf_kh/2166 🎤 سخنرانی و روضه روشمند ویژه اربعین https://eitaa.com/mataf_kh/644 📚 کتاب «همراه با مبلغان اربعین» https://eitaa.com/mataf_kh/628 •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈•