eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
332 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فهم منظومه ای.docx
18.8K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی
فهم منظومه ای.pdf
298.9K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی
راهبر مربی
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آ
فهم منظومه ای دین مبحث بسیار مهمی است که پایه و اساس بسیاری از مباحثی هست که در کلاس و ... مطرح می شود و بسیاری از شبهات و سوالات را با فهم منظومه ای از دین به راحتی می توان پاسخ داد. لذا ضروری است اول برای خوب مربی این مسئله حل بشود. فایل های تکمیلی این بحث در آینده ارائه می شود.
⁉️ در مواجهه با نظرات مخالف دانش آموزان چه رفتاری از خود بروز دهیم؟ ✅ هنر گوش دادن بسیار مهم است. در این مواقع بعضی کلمات را از دایره واژگانتان حذف کنید، مثلا: نه نه! یه لحظه صبر کن من یه چیزی بگم! فرصت دهید، نظرش را مطرح کند حتی اگر مخالف سلیقه شما باشد. 🔻هنر این است که پس از شنیدن نظرش، از میان حرفهایش بهترین را انتخاب کرده و با پروبال دادن به آن، بحث را به سمت موضوع اصلی جلسه سوق دهید. 🔴 به عنوان نمونه: در دانشگاه بودم، موضوع تحلیل روابط دختر و پسر بود. همان اول دختری بلند شد و گفت: میدونی مشکل شماها چیه؟ شما چون عرضه دوست دختر داشتن ندارید با این چیزها مخالفید؛ ۵٠٠ نفر خندیدند و سالن هوا رفت. چنانچه از همان اول، مقدمات طرف مقابل را نمی پذیرفتم، گیر میکردم و از ادامه بحث عاجز میشدم( غرور کاذب و برخورد متکبرانه نداشته باشید). گفتم: حالا بفرمایید فرمایش شما چیست؟ سپس ادامه داد: تو اصلا تا بحال عاشق شدی؟ همه کف می‌زدند،گفتم: عاشقی آن است که... عشق ٧ خصوصیت دارد، نوشتم ١..٢...٣.... بعد موضوع اصلی جلسه را دنبال کردم. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
⁉️ تاثیر ادبیات مشترک در تبلیغ ✅شما بایستی ادبیات مخاطب را رعایت کنید، چنانچه اینطور نباشد صرفا مخاطب کلماتی کلیشه ای شنیده و یا در حد اعلاتر تا حدودی در جریان بحث قرار گرفته و سپس آرام آرام از جریان خارج می‌شود. 🔴به عنوان مثال: واژه عبودیت در طرح درس شما قرار دارد. امکان دارد برخی از دانش آموزان فهم درستی از آن نداشته باشند. 🔻حال برای رسیدن به ادبیات مشترک چه ترفندی را بکار بگیریم؟ 🔹ترفند واژه جایگزین با چه واژه ای جایگزین کنیم؟ بهترین چیزی که در بین مردم رواج دارد، آویزان بودن است،بگید رفیق آویزون خدا باش، سریش شو و بچسب به خدا این یعنی عبودیت. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
‼️کار دانش آموزی، مقدس است. 🛑حساس ترین جایی که می شود وارد شد و کار تربیتی کرد، مدرسه است؛ حتی با کوچکترین کار، صدای بی بی سی و... در می آید. اگر وارد نشویم دیگران وارد می‌شوند. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ رو حتما ببینید 🎞 هم کلی خندیدم😂 هم کلی درس گرفتم👌🏻 🔴برخورد جالب شهید حاج قاسم سلیمانی با یک خانم بدحجاب در هواپیما👱🏻‍♀ وقتی مسافرین هواپیما از برخورد زیبای حاج قاسم انگشت به دهن موندن👏🏻 انصافا چقدر شیرین خاطره میگه😁
راهبر مربی
این کلیپ رو حتما ببینید 🎞 هم کلی خندیدم😂 هم کلی درس گرفتم👌🏻 🔴برخورد جالب شهید حاج قاسم سلیمانی با ی
احتمالا شما هم با این صحنه مواجه شده اید که نوجوان یا فرد بزرگسال خوبی که مرتکب یک خطا می شود دیگران در مقام تذکر می گویند شما که اهل فلان کار هستید مثلا دروغ می گویید نماز خواندنتان به چه درد می خورد؟ یا والدینی که از دست فرزند خود ناراحت هستند می گویند تو که احترام مرا نگه نمیداری درس خواندنت یا نماز خواندنت به درد نمی خورد! در ارتباط همسران هم این صحنه تکرار می شود و سوال میکنند فردی که همسرش را اذیت می کند آیا اعمال عبادی او ارزش دارد؟ خوب این موارد ذکر شده و موارد مشابه، امر به معروف منفی می باشد یا به عبارت دیگر امر به منکر غیر مستقیم هست یعنی بجای دست گذاشتن روی نقاط قوت و بهره گیری از آن در راستای اصلاح نقاط ضعف افراد، روی نقاط ضعف دست گذاشته می شود و سعی می کنند نقاط قوت را از بین ببرند بدون اینکه خود فراد بدانندنتیجه این برخوردشان چیست.
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال 1403-1402 🔵 دوره حضوری در 13 رشته ویژه برادران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی 🔵 دوره مجازی در 7 رشته ویژه برادران و خواهران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی 🔷 مزایا: 🔶 آشنایی طلاب با مبانی اندیشه‌های اسلامی در رشته‌های علوم انسانی 🔶 اعطای دانش‌نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم 🔶 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی 🔶 پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری» ✅ شرایط داوطلبان: 1️⃣ اتمام سطح یک حوزه علمیه 2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه 3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی ✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز ✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، اهواز و بابل ✅ ثبت نام تا تاریخ 1401/11/15 ✅ آزمون کتبی: جمعه 5 اسفند 1401 ☎️ 02532113618 – 02532113628 – 02532113664 🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌ مدیریت پذیرش 🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید. 🌐 http://paziresh.iki.ac.ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
8- دختر و پسر 👇👇👇
عزیزان من، جوانهای هوشمند و پُرانگیزه و مؤمن که در این مجموعه جمع شده اید، و همه ی کسانی که در مجموعه ی تعلیم و تربیت میخواهند نقش ایفا کنند! این جنگ را جدّی بگیرید؛ الان یک جنگ وجود دارد. یک عدّه ای میخواهند لالایی بخوانند که ما خوابمان ببرد و نفهمیم دشمن مشغول چه کاری است. در عرصه ی تربیت انسانهای والا، انسانهای باهمّت، انسانهای رشید و شجاع، انسانهای باهدف -در عرصه ی این تربیت مهم، این کار عظیم- یک جنگی برپا است؛ یک عدّه ای میخواهند درست عکس این تحقّق پیدا بکند و جوان مؤمن، جوان مسلمان، جوان ایرانی با این خصوصیّات پرورش پیدا نکند. از راه های مختلف دارند تلاش میکنند. این مسئله ی هویّتی که بنده مکرّر روی آن تکیه میکنم، ناظر به این مسئله است. دانش آموز ما بایستی با احساس هویّت ملّی رشد کند و تربیت پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود. وقتی یک جوان احساس هویّت کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد. عمده ی این اشکالاتی که گاهی پیش می آید به خاطر این است که آن احساس هویّت حقیقی، احساس هویّت ملّی در یک انسان وجود ندارد. وقتی احساس هویّت وجود نداشت، دیگران میتوانند او را به این سمت و آن سمت [بکشند]: میکشد از هرطرف چون پَر کاهی مرا وسوسه ی این و آن، دمدمه ی خویشتن بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان(١٣٩٧) ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
راهبر مربی
هنوز به این سوال جواب ندادیم جواب های خود را برای ما ارسال کنید.
سلام علیکم. در مورد سوالتون، تربیت یک امر تدریجی هست و باید این اعتماد رو به متربی داشته باشیم که خودش از پس مسائل جدید برمیاد، اما به مرور زمان. به نظرم، تقوای درونی، کلید این مسئله هست. که البته باید از داخل خانواده شروع بشه. تقوای درونی با افزایش عزت نفس به نظر بنده رابطه ی مستقیم داره. در این راستا، مربی اگر به نوجوان‌ها مهارت آموزش بده، بهشون کار گروهی و مسوولیت بسپاره، بهشون نشون بده که چقدر مسوولیتشون مهم هست و در گروه چه تاثیرات بزرگی داره و ... در عین حال خود مربی احترام و شان دانش آموزان رو حفظ کنه، همه موثره. به دانش آموز نشون بدیم برای کارها و اهداف والایی به این دنیا اومده، ارزشش بیش از چیزیه که قابل تصور باشه و نباید اجازه بده لذتها و شهوانی زودگذر دنیایی سد راهش بشه
راهبر مربی
سلام علیکم. در مورد سوالتون، تربیت یک امر تدریجی هست و باید این اعتماد رو به متربی داشته باشیم که خو
سلام درباره سوال تبلیغ دانش آموزی بنظرم دو شرط اساسی وجود داره که بشه اعتماد کرد به متربی ۱. تربیت در مبارزه نه در انفعال یعنی بچه ها رو باید تیز و جنگاور بار آورد نه فقط بحثای عمومی و سرگرمی و.. واقعا باید وقت گذاشت و روی مسائل اساسی فکری و سیاسی باهاشون کار کرد و انقلابی بار اورد ۲. رابطه عاطفی عمیق بین مربی و متربی و اعضای گروه به حدی که متربی خودش را متعلق به یک گروه بدونه و هویت جمعی داشته باشه
راهبر مربی
سلام درباره سوال تبلیغ دانش آموزی بنظرم دو شرط اساسی وجود داره که بشه اعتماد کرد به متربی ۱. تربی
سلام عزیزم😊 به نظرم وقتی کار مبنایی نباشه نگرانی میاد. وقتی متربی به مبانی اصلی مسلح نباشه. به عبارتی اگه مربی خودش مثلا طرح ولایت رو نفهمیده باشه، چاره ای نداره که متربی رو در تربیت بسته نگه داره، و صورت مسئله های دیگر رو برایش حذف کنه... لذا وقتی متربی به محیط های باز رفت، و مبانی هم دستش نبود، مربی یا خانواده باید نگران بشود... این به نظرم شرط لازم است ولی کافی نیست. سیر سلوک و تقوای مربی هم اگر نبود، فکر نمیکنم ثبات لازم در متربی ایجاد شود!
🔵 موانع ایجاد ارتباط: -قسمت اول- 🔸١) قضاوت بیجا و نگرش منفی: مخاطب بعضی چیزا را دوست دارد، مثلا میگوید دیشب فوتبال نگاه کردم در جواب میگی: مگه عقل نداری! خلی! و... ، فوتبال برای او ارزش است ،با ارزش های او برخورد منفی کردی، او از شما دور می شود. یا مثلا میگی اینهایی که مثل دختران ابرو برمیدارند فلانا و ... ، اینها باعث دوری می شود .آنچه که نزد فرد مقدس است نباید توهین کرد. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
راهبر مربی
سلام عزیزم😊 به نظرم وقتی کار مبنایی نباشه نگرانی میاد. وقتی متربی به مبانی اصلی مسلح نباشه. به
پاسخ اساتید کار تربیتی بهتر است رتبه بندی شوند در چهار رتبه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و دانشگاهی. با بالا رفتن سطح متربیان، آنها به حلقه های بالاتر وصل شوند. در این صورت عملا در همین دوره ها فضاهای جدید را تجربه می کنند و تغییرات در راستای اهداف تربیتی خواهد بود. لازمه این کار تدوین نقشه جامع در این زمینه و رتبه بندی مربیان تربیتی خواهد بود. اگرچه امروزه به صورت جزیره ای بخش هایی از آن در آموزش پرورش، حوزه، بسیج، آموزش عالی و ... وجود دارد.
راهبر مربی
سلام درباره سوال تبلیغ دانش آموزی بنظرم دو شرط اساسی وجود داره که بشه اعتماد کرد به متربی ۱. تربی
این مشکل فقط منحصر به کار تربیتی دانش آموزی نیست در هیئت، بسیج و ... هم شاهد هستیم که بعد از مدتی نیروها تغییر رویه می دهند در جایگاه های بالاتر هم شاهد هستیم که بعضی از افراد بعد از سال ها تغییر مسیر می دهند. لذا اسیب شناسی رویه های تربیتی و رعایت اصول کار تربیتی بسیار ضروری است و باید توجه کنیم که کار تربیتی محل آزمون و خطا نیست. حال از این زاویه به مسئله نگاه کنید و پاسخ دهید
راهبر مربی
#بامخاطب پاسخ اساتید کار تربیتی بهتر است رتبه بندی شوند در چهار رتبه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و د
سوال خیلی خوب مطرح کردید هیچ موقع در تربیت ، مربی زمان و مکان محدود را در نظر نگیرد و در برنامه خود از حال تا آیند را در نظر بگیرد ، یعنی مربی آینده نگر باشد یک مثال بزنم لازم نیست یک پرنده دائما در قفس بماند بعضی مواقع دیدم مربی جوری تربیت می کند که اگر در جنگل هم رها کند پرنده هویت خود را از دست نمی دهد ، چون مربی بر اساس فطرت طبیعت آن پرنده را پرورش داده است ، پس در مدارس هم مربی در برنامه خود از حال تا آینده لحاظ کنند که اگر یک دانش آموز از مدرسه یک دانشگاه یا کشور برود خودش را گم نکند مربی مدرسه چند تا کار انجام بدهد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ۱ = روی اعتقادات اسلامی کار شود و در تبین سن را ملاک قرار بدهد الف ۷سال اول روی تکوین کار شود ب ۷سال دوم پرورش دینی و اعتقادی ج ۷ سال سوم دعوت به عمل ۲ آشنا کردن به فرهنگ نوین اسلامی، در این زمینه مربی بر اساس مطالعه وتحقیق کار کند امام علی ع = فرزندان را به عادات و آداب خود مجبور نکنید ، زیرا آنها برای زمانی غیر از شما خلق شده اند ۳ ارائه الگوهای مثبت، روی داستان انبیاء ، آئمه معصومین ، علماء و دانشمندان اسلام.......کار کنید ۴ روی حس مثبت کار کنید ، مثلا بگوئید مطمئنم که شما بهترین الگو برای دیگران هستی و دعوت برای مراسم مذهبی و نماز جماعت.......‌ ۵ فکر و رغبت دانش‌آموزان مطالعه شود و براساس آن خوراک بموقع داده شود نکته = در تربیت سه عنصر دخیل اند ، ۱ خانواده ۲ مربی ۳ عوامل بیرونی ، ادامه دارد.......‌ ارادتمند قلعه نوی مربی پرورشی