eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
راه کار. 🌱☘اولا. با این افراد باید وارد کار گروهی شد و به افراد متناسب با ظرفیت مسولیت داد البته اینها به این زودی اعلام آمادگی برای کار گروهی نخواهند کرد برای شروع باید با یک تفریح یا پذیرایی یا چیز خوشایند آنها شروع کرد 🌱☘ علت سفارش به پذیرایی در هیات‌های امام حسین علیه السلام.💚💚💚 شروع خوب وموثر ی که آنها را به بعثت بیرونی بکشاند ثانیا
☘🌱ثانیا. در حد توان از دوره های سیر مطالعاتی با مسولیت خودشان استفاده کرد که مبانی مطالعه شود.☘ 🙏( برای مثال ما برای دانش آموزان عصرها وبرای مادران وخانمها تو پارک بانوان یا پارک ساحلی سیر مطالعاتی گذاشتیم همراه باا ردو ی داخل شهری. ویا جشن تولد معصومین علیهم‌السلام در منازل ووووو که باعث جذب حداکثری شد. از همه مدل خانم تو این سیر مطالعاتی شرکت میکنند )🙏 ثالثا. بعد از کار گروهی نوبت مشاوره یا حتی هم کلام شدن فردی با اعضا میشود قطعا افراد مشکلات یا دلایلی برای این حالت هایشان دارند توجه به آنها وارایه راهکار فردی موثری هست💚☘🌱 💚💚💚رابعاً. ایجاد جو صمیمی در ارتباط با افراد. ومدد خواستن از خداوند چون این خداوند تعالی است که دلها را منقلب میکند کار مانیست ❤️☘💚🌱
محور خدا باشه صمیمت نورانی وقلبی به وجود می‌آید کلاسهای طهارتی یا همان درس اخلاق درون را متحول می‌کند البته در کنارش براساس علایق یا سلایق ویا حتی موقعیت شغلی افراد میشه برنامه چید چون غالبا با قشر تحصیل کرده یا مادران در ارتباطم تجربه دور همی ها برای ایجاد جمع مومنینی کمک کننده هست با عمل باید به آنها توجه دهیم که باید تکثیر بشیم (شجره طیبه). وبرای این تکثیر شدن نیابد فرصت اجتماع را از دست بدهیم فرصتهایی مذهبی چون مسجد ونماز جماعت. مثلاً. روزه مستحبی عده ای از گروه وهر خانواده در حد توان افطاری درست کنه وتو مسجد میل کنند. بعد نماز جمعه به همین ترتیب میریم جنگل. یا دور همی سر مزار شهدا وپارکها ودریا وووو خصوصا دادن مسولیت به فرزندان جشن غدیر. وفرصت محرم وووووو فرصتهای عرفی. مثل اش چهارشنبه آخر سال گروهی. اطعام دهی برای اموات در تابستان. عید نوروز. چشنها ومناسبت های ملی مثل ۲۲ بهمن ووو به جای اینکه یک خانواده باشیم در کنار هم شهرکیهایمان(هم محله هایمان) باشیم
راهبر مربی
محور خدا باشه صمیمت نورانی وقلبی به وجود می‌آید کلاسهای طهارتی یا همان درس اخلاق درون را متحول می‌کن
سید ...: البته لازم است در مدرسه یا دانشگاه اساتید عوامل ستادی مجتمع شده آسیب شناسی کنند وبا توجه به شرایط ومحیط راهکارهای مناسب برای ایجاد انگیزه و نشاط معنوی واجتماعی برای محصلان بدهند مبلغان ضرورت دارد دورهای روانشناسی را مطالعه کنند. بدون تجهیزات نمیشه رفت تو میدون اینکه این بزرگواران احساس خطر کنند و بیان تو میدان. داستانیه😃😁😂😍
راهبر مربی
سید ...: البته لازم است در مدرسه یا دانشگاه اساتید عوامل ستادی مجتمع شده آسیب شناسی کنند وبا توجه ب
اگر اساتید دانشگاه و معلم های خوب برای کار تربیتی پیش قدم شوند اثرات خیلی خوبی دارد در یکی از دانشگاه ها یکی از اساتید پیش قدم شد و بچه ها را دور هم جمع کرد هم برنامه مطالعاتی داشتند و هم اینکه برای آینده دانشجوها چشم انداز خوبی طراحی کردند تا به صورت تیمی کار کنند لذا اگر موقعیت پیش آمد گروه های این مدلی را ایجاد و فعال کنید بعضی وقت ها فقط باید پیشنهاد و ایده بدهید لازم نیست کار زیادی انجام دهید.
راهبر مربی
سید ...: البته لازم است در مدرسه یا دانشگاه اساتید عوامل ستادی مجتمع شده آسیب شناسی کنند وبا توجه ب
سلام علیکم وقت بخیر درمورد این که تو کانال فرمودین چطور ایجاد انگیزه کنیم واقعیت اینه که من خودم تو این دسته افراد بودم که انگیزه حرکت نداشتم ولی یه دوره مطالعاتی یکساله که از طرف اتحادیه انجمن اسلامی برا معلما برگزار میشد شرکت کردم یه بخشی که فکرمیکنم خیلی خوب باعث شد اون موتور روشن بشه هم کتاب طرح کلی حضرت آقا و هم سخنرانی های استاد پناهیان با موضوع تنها مسیر بود که دنبال کردم میتونم بگم الان به اون بعثت درونی رسیدم و حالا دنبال اینم که چطور و کجا فعالیتم رو شروع کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار  معلمان: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم. مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است. دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد. 🏷
✳️ آمار تکان دهنده از تعداد فارغ التحصیل بیکار 🔹در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۵۷ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۴۰.۹ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در تابستان سال ۱۴۰۰، معادل ۴۰.۶ درصد بود که بیانگر رشد ۰.۳ درصدی تعداد فارغ التحصیلان بیکار است 🔹البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۰.۹ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۶ درصد در تابستان سال ۱۴۰۰ به ۲۶.۵ درصد در تابستان سال ۱۴۰۱ رسیده است. پ.ن: یکی از مشکلاتی که کشورهای نظیر ما درگیر آن هستند مدل آموزشی و نوع نگاه به تحصیل است که از یک مقطع به بعد با انبوهی از تحصیل کرده هایی مواجه خواهیم شد که فرصت کارآموزی و کسب مهارت را از دست داده اند و از طرفی شغلی متناسب با تحصیلات آن ها وجود ندارد و این مسئله خودش سبب نارضایتی و دیگر معضلات می شود.
در کتاب هایی که اقتصاد کشورهای در حال توسعه را بحث می‌کنند به طور مفصل این شیوه آموزشی را نقد می کنند و نویسندگان معتقدند هرچند موج علم خواهی و کسب تحصیلات عالی باعث رشد و پیشرفت کشور می شود ولی وقتی تحصیلات عالی و مدرک گرفتن با انگیزه‌های کسب درامد، موقعیت شغلی عالی و جایگاه اجتماعی بهتر دنبال می شود بر مشکلات کشورها می افزاید لذا سیستم های آموزشی باید به سمت کارآمد کردم افراد حرکت کنند و فقط افرادی که توانایی ویژه و استعداد و انگیزه ی عالی برای ادامه ی تحصیل و علم آموزی دارند به سطوح عالی وارد شوند. کتاب های پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: ۱-عبدالناصر همتی مشکلات اقتصادی جهان سوم ۲-مایکل تودارو، توسعه اقتصادی جهان سوم مسائل و‌ مشکلات جهان سوم ۳_تجارت بین المللی و گرسنگی ترجمه همایون الهی دوستانی که تحول در آموزش و پرورش را دنبال می کنند به این مسائل نیز توجه کنند و از تجربه دیگر کشور ها استفاده کنند.
راهبر مربی
در کتاب هایی که اقتصاد کشورهای در حال توسعه را بحث می‌کنند به طور مفصل این شیوه آموزشی را نقد می کنن
‌ رهبر انقلاب: آیا مسیر کنونی آموزش‌وپرورش به‌سمت دانشگاه ضروری است؟ 🔹مسیر کنونیِ آموزش‌وپرورش یک مسیری است به‌سمت دانشگاه؛ یعنی اینکه الان یک دالانی است از دبستان و دبیرستان به‌سمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همین‌طور بیایند عبور کنند بروند به‌سمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهره‌دِه هست برای کشور؟ 🔹چند روز قبل از این در دیدار کارگران گفتم، که ما یک تعداد زیادی دیپلمه را تبدیل می‌کنیم به کارشناس‌ها و کارشناس‌های ارشد بیکار و ناراضی و معترض که حق هم دارد. این همه درس خوانده، کار مناسب درسش وجود ندارد. یعنی روی اینها باید فکر کرد، واقعاً اینها را باید ملاحظه کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول و روشهای تبلیغ تربیت محور.pdf
1.6M
📚اصول و روشهای تبلیغ تربیت محور 🎁مناسب برای مبلغین دانش‌آموزی ✍️این جزوه در شش فصل تنظیم شده است: ➖چیستی و چرایی تبلیغ ➖اصول و روش‌ها و مراحل تربیت فطری نوجوان ➖فعالیت جمعی ➖گفتمان توحیدی ➖تزکیه و عبودیت، هدف غایی از تبلیغ ➖جایگاه مربی 📤پیوند دریافت: http://dl.nedayepakefetrat.ir/MultiMedia/R-18.pdf 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
یکی از مسائلی که بنظرم برای مربی های تربیتی واجبه مطالعه همین کتب شرح حال شهداست ... 🌱 یکی از کتب بسیار عالی که پیشنهاد میکنم حتما بخونید کتاب*آب هرگز نمیمیرد* خاطرات میرزامحمد سلگی است که با قلم کم نظیر حمید حسام نوشته شده... 🌹 حضرت آقا هم نگاه ویژه ای به حاج میرزا و این کتاب دارن(فیلمش رو براتون میذارم) حتماااا بخونید تو اپلیکشین های مطالعه مثل طاقچه هم هست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا: کتابی که اسمش آب هرگز نمیمیرد است،شرح حال یک جانبازی است که الان در همدان است؛ واقعاً اگر ممکن بود برای من -که ممکن نیست- پامیشدم میرفتم همدان، دیدن این مرد
📚 🔹کتاب پیشنهادی برای سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران 🔰شاید باور نکنید اما قصه ها،شما را به مشارکت در یک کنش جمعی وا می دارند ▪️نگاهی به کتاب ((روایت و کنش جمعی)) 📝نوشته:فردیک دبلیومیر ▪️ترجمه:الهام شوشتری زاده ▪️نشر:اطراف
🎁 بسته محتوایی « اقتصاد قوی » | راه حل مشکلات اقتصادی 💠 ده جلسه منبر مکتوب « راز رزق » 💠 کتاب « تربیت اقتصادی با صحیفه سجادیه » 💠 مجموعه صوت های رویداد ملی «روایت فتح» 💠 ایده های تبلیغی جهت اشتغال زایی در مناطق تبلیغی 💠 مجموعه دروس دانشگاه مردمی اقتصادمقاومتی 💠مجموعه دیدگاه های رهبرانقلاب در موضوع اقتصاد 💠 مجموعه پوستر نمایشگاهی پیشرفت های اقتصادی ایران 💠 و ... 👈جهت مشاهده و دریافت محتواها به آدرس زیر مراجعه نمائید ؛ 🌐https://bastefarhangi.ir/eghtesad_ghavi ⚠️ در صورت عدم باز شدن صفحه مجدداً بر روی لینک بزنید... 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3972268050C15063871c833 https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
🎁 بسته محتوایی « اقتصاد قوی » | راه حل مشکلات اقتصادی 💠 ده جلسه منبر مکتوب « راز رزق » 💠 کتاب « تر
هفته پیش یک هنرستان دخترانه رفته بودم عموم سوالات بچه ها مسائل اقتصادی بود و کمتر به مسائل دیگر می پرداختند. مطالعه ی این محتواها در پاسخگویی به سوالات تا حدی مفید است. درباره ی مسائل اقتصادی و مسائل مربوط به زنان خیلی باید کار کنیم چون درصد زیادی از سوالات درباره ی این دو موضوع هست.
راهبر مربی
سلام ببخشید نظام فکری یعنی چی؟ اگه میشه بیشتر توضیح بدید
جواب سوال این دوستمون کمی به تاخیر افتاد. به بیان ساده بخواهم عرض کنم منظومه ای دیدن دین و داشتن نظام فکری متقن یعنی اینکه ما دین را به عنوان یک بسته ی محتوایی ببینیم که هر گزاره ای دقیقا سرجای خودش قرار دارد نه اینکه با دین به صورت تک گذاره های بی ربط به هم دیگر برخورد کنیم. اگر به فهم منظومه ای دین نرسیم جواب بسیاری از سوالات و شبهات را هم نمی توانیم بدهیم چون در نگاه تجزیه ای ممکن است نقاط قوت به عنوان نقطه ضعف‌ دیده شود و اساسا ما متوجه جایگاه هر مسئله ای در نظام مسائل دین نمی شویم در واقع در فهم منظومه ای دین شما دقیقا تمام مراحل زندگی انسان را با توجه به دین می توانید ببینید و برای آن برنامه ارائه دهید وظیفه ی یک کودک چیست؟ وظیفه ی نوجوان چیست؟ وظیفه ی همسر چیست؟ وظیفه پدر و مادر و خواهر و برادر و ... ؟ پاسخ تمام این مسائل در منظومه ی دین روشن است و اگر ما پاسخ این سوالات و سوالات دیگر ناظر به تکالیف انسان در مراحل مختلف ژندگی را نمی دانیم حاکی از این است که به فهم منظومه ای از دین نرسیده ایم.
راهبر مربی
جواب سوال این دوستمون کمی به تاخیر افتاد. به بیان ساده بخواهم عرض کنم منظومه ای دیدن دین و داشتن نظا
در مقابل فهم منظومه ای از دین فهم و تجزیه ای از دین و مسائل تربیتی قرار دارد. تفاوت کاریکاتور با یک نقاشی زیبا در این است که بعضی قسمت های آن نامتوازن و بزرگتر از سایر بخش ها هست لذا تصویر آن دلچسب نیست.
راهبر مربی
در مقابل فهم منظومه ای از دین فهم #کاریکاتوری و تجزیه ای از دین و مسائل تربیتی قرار دارد. تفاوت کار
لذا ما افراد زیادی را می بینیم که بعضا پر خوان هستند ولی چون نظام مند مطالعه نداشته اند ساختار فکری منظم و محکمی ندارند و نمی توانند به درستی از دانسته های خود استفاده کنند. این افراد عموما ثبات قدم فکری ندارند هر روز نظرشان عوض می شود ولی افرادی که روی اصول حرکت می کنند یک خط سیر منظم دارند که بر اساس آن حرکت می‌کنند و گذر سال ها تغییر خاصی در مواضع آن ها ایجاد نمی کند مثلا رهبری سال ۵۳ مطالب طرح کلی اندیشه اسلامی را بیان می کند و ۴۰سال بعد هم همان را قبول دارد و ادامه می دهد یا شهید مطهری و علامه مصباح و بزرگان دیگری که ثبات قدم اندیشه ای و رفتاری دارند تماما بخاطر این است که نظام فکری متقنی بر اساس نظام دین دارند.
راهبر مربی
لذا ما افراد زیادی را می بینیم که بعضا پر خوان هستند ولی چون نظام مند مطالعه نداشته اند ساختار فکری
برای دستیابی به نظام فکری متقن باید سراغ مطالعه ی منابع اصیل برویم ابتدا خود را اصلاح کنیم و در بُعد استدلالی شناخت خود را از دین تکمیل کنیم. سپس خود را بر اساس دین تنظیم کنیم و بعد سراغ خود را منطبق بر دین کنیم . این همان ، و هست که به عنوان اصول کار تربیتی بیان می شود. بنابراین به صرف مطالعه ی چندتا طرح درس و سر کلاس رفتن نمی توانیم پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشیم و نیاز است که با متون اصیل در ارتباط باشیم بعد از طرح درس ها به عنوان نظم دهنده مطالب استفاده کنیم.
راهبر مربی
برای دستیابی به نظام فکری متقن باید سراغ مطالعه ی منابع اصیل برویم ابتدا #نظام_بینشی خود را اصلاح کن
کتاب های آیت الله مصباح در این زمینه روشمند تر از کتاب های شهید مطهری هستند. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی کتابی هست که کاملا نظام مند نوشته شده است و نمونه ی خوبی هست.
حالا با این نگاه مقدمه طرح کلی را بخوانید
طرح اسلام به صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک آهنگ و...
هدایت شده از راهبر مربی
فهم منظومه ای.pdf
298.9K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی