فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جهان بدون گلزار ناقصه/اگر ما برای فرزندانمان برنامه نداشته باشیم قطعا دیگران کنترل اذهان و احساسات و عواطف انسانی آنها را در اختیار خواهند گرفت .
آموزشوپرورش حداقل ١٢سال فرصت دارد، هویت حقیقی فرزندان این کشور را رشد دهد...
وقتی معلمین و والدین تمام تمرکز بچه ها را به گرفتن نمره #بیست صرف کردند،
وقتی در مدارس، دانش آموزان تحقیر شدند،
وقتی صداوسیما و رسانه، به معیار زیبایی افراد بیشتر از هویت اخلاقیشون ضریب دادند،
وقتی الگوهای متنوع موفق را معرفی نکردیم،
وقتی حوزه علمیه خواهران به عنوان مرکز تربیت مبلغ، رشته تبلیغ تخصصی ندارد،
وقتی مساجد از برنامه های متنوع مورد نیاز نوجوان خالی شود،
مادران آینده برای ارتباط خیالی با تصویر یک بازیگر و توهم عاطفی، اشک ها می ریزند و از #هویت واقعی خودشان فاصله می گیرند.
#هویت_سازی
#الگو
#الگو_پذیری
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
این دوتا کلیپ را با دقت ببینید
در گذشته برای اینکه اطلاعات بدست مخاطب نرسد از سانسور و پنهان کاری استفاده می شد
ولی با گسترش ابزارهای رسانه ای دیگر پنهان کاری و سانسور منسوخ شد
لذا اکنون شگرد #بمباران_اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد و مخاطب را بین انبوه اطلاعات سرگردان می کنند به نحوی که قدرت #تحلیل و #تفکر را از دست می دهد و صرفا به یک مصرف کننده منفعل تبدیل می شود.
✅خوب در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟
✅چطور مخاطب را به چالش بکشیم و به #فکر_کردن وادار کنیم؟
#چالش
#مسئله
#گفتگو
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
خوب خیلی از ما در مواجه با اطرافیان و شاگردان و ... از همین روش استفاده می کنیم یعنی اینقدر به فرد اطلاعات میدهیم که او را خفه می کنیم...
بعد هم می گوییم هرکاری کردم جواب نگرفتم !!!
کتاب بهش دادم
کلی مطلب بهش دادم
استاد بهش معرفی کردم
هرشب براش پیام میفرستم
اما دریغ از ذره ای تغییر و تاثیر😔
بعضا هم میگیم واقعا موندیم چکار کنیم و نا امید می شویم...
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
این کلیپ و کلیپ های این سبکی از چه روشی استفاده می کنند؟
اول کلیپ با آخر کلیپ را مقایسه کنید
اخرش مخاطب چه احساسی دارد؟
اگر همان ابتدا خبر به صورت مستقیم به آن ها گفته می شد چه عکس العملی داشتند آیا نتیجه متفاوت می شد؟
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
خوب خیلی از ما در مواجه با اطرافیان و شاگردان و ... از همین روش استفاده می کنیم یعنی اینقدر به فرد ا
عموم ما سرکلاس افراد مختلف را دیدیم که بخاطر فجازی دچار اگاهی کاذب شده اند و اطلاعات پراکنده و کم عمق خود را مسلم و غیر قابل اشکال می دانند و در برابر فهمیدن مقاومت می کنند چون خود را عقل کل می دانند...
اساسا ویژگی نسل جدید را داشتن سواد اینستاگرامی و ... می دانند.
خوب با این نسل چکار کنیم؟
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
وقتی مخاطبین ما درگیر انبوهی از اطلاعت و داده های مختلف هستند
لطفا شما در ابتدای کار به آنها اطلاعات اضافه ندهید.
با چالش شروع کنید، افراد را به چالش بکشید بجای محتوا دادن، محتوا بخواهید
یعنی اول سوال بپرسید و فرد را با خودش مواجه کنید...
بعد از ایجاد سوال و خلأ ، سراغ پاسخ بروید تا پاسخ شما در ذهن مخاطب بنشیند.
اگر بدون سوال و بدون ایجاد خلا سراغ بیان مطلب رفتید نتیجه ی خوبی نمی گیرید.
اگر خوب افراد را به چالش بکشید تا نداشته های آن ها آشکار شود خودشان دنبال حل مسائل و پرکردن خلا ها می روند
لذا جواب همه ی سوالاتی که می پرسید را نیاز نیست بدهید.
سوال باعث می شود افراد فکر کنند و هر مطلبی را نپذیرند.
#احیای_فکر
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
وقتی مخاطبین ما درگیر انبوهی از اطلاعت و داده های مختلف هستند لطفا شما در ابتدای کار به آنها اطلاعات
نمونه ۱:
چند وقت پیش یک دوره ی دانشجویی رفتم دیدم دانشجوها شاکی هستند که استاد قبلی جواب سوالات ما را نداده است
بنده هم شروع کردم به سوال پرسیدن
بیش از ۳۰تا سوال جدی از آنها پرسیدم که نتوانستند جواب بدهند!!!
بعد هم چندتا منبع معرفی کردم و گفتم بروید جواب را پیدا کنید 😂
اگر مخاطب را خوب درگیر سوال کنید و خلا ایجاد کنید این سوال مخاطب را رها نمی کند و بدنبال جواب می کشاند.
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
نمونه ۱: چند وقت پیش یک دوره ی دانشجویی رفتم دیدم دانشجوها شاکی هستند که استاد قبلی جواب سوالات ما ر
همیشه اول کلاس ها سوالاتی جدی از مخاطب بپرسید و در طی کلاس پاسخ سوالات دوستان را بدهید.
در واقع کل طرح درس خود را باید بتوانید
در چند سوال خلاصه کنید
سوال اصلی
سوالات فرعی
با اینکار مخاطب را درگیر بحث می کنید و بحث شما منظم پیش می رود.
در پایان کلاس سوالاتی بپرسید و پاسخ آن را به جلسات بعدی حواله دهید (انچه خواهید دید)
طبعیتا شرط برگزاری جلسه ی بعدی مطالبه از مسئولین مدرسه هست که دوباره کلاس را در اختیار قرار دهند بنابراین حضور شما در مدرسه به مطالبه عمومی تبدیل می شود.
خاطره: مدرسه ای برای کلاس رفتم گفتن این مدرسه اصلا همکاری ندارد و به سختی کلاس هماهنگ شده است
چند دقیقه آخر کلاس را شروع کردم به پرسیدن چندتا سوال و طرح بحثی اجمالی اما جذاب، گفتم بچه ها اگر جلسه ی دیگری باشد این بحث را باهم پیش میبریم... بعد از کلاس نصف بچه ها رفتن دفتر تا با مدیر صحبت کنند برای جلسه بعدی...
قیافه مدیر😳
مدیر می گفت سابقه نداشته که بعد از کلاسی این اتفاق بیفتد و اینقدر بچه ها درخواست ادامه کلاس داشته باشند...
با استفاده از این روش همکاری ما با این مدرسه چند سال تداوم پیدا کرد.
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
خلاصه کلام اینه
❗️مخاطب را به چالش بکشید
‼️تا غلط بودن اطلاعاتش
یا فقر اطلاعاتی او معلوم بشود
به سراغ نداشته های افراد بروید
خیلی از افراد محصور در پیله ی خود بافته هستند تا از این پیله بیرون نیایند نمی توانند پرواز کنند اگر به زور هم بخواهید از پیله بیرون بیاورید هیچوقت پرواز را تجربه نخواهند لذا کمکشون کنید تا خودشان از این فضا بیرون بیایند.
پ.ن: دقت کنید کسی را تحقیر نکنید
تو سری نزنید که کار خراب می شود
سوالات باید خیلی هدفمند و دقیق پرسیده بشود و اینگونه تلقی نشود که شما به دنبال تحقیر مخاطب و بالا گرفتن خود هستید.
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹
راهبر مربی
خلاصه کلام اینه ❗️مخاطب را به چالش بکشید ‼️تا غلط بودن اطلاعاتش یا فقر اطلاعاتی او معلوم بشود به سرا
یک جاهایی شاید لازم باشه از تواضع استفاده کنیم
یکی از دوستان تعریف میکرد میگفت رفتم جلسه ای دیدم همه آماده شده اند که هرجور شده روی منو کم کنند
منم دیدم در این فضا نمی شود گفتگو کرد
همون اول گفتم:
من زمین خورده ی همتون هستم اگر می خواهید روی منو کم کنید همین اول میگم که چیزی برای عرضه و تقابل ندارم(قدم اول)
گارد اولیه شکسته شد بعد گفتم
ولی اگر تمایل داشته باشید می توانیم کمی
باهم گفتگو کنیم...
نتیجه: چند ساعت گفتگوی چالش و جدی با رضایت طرفین.
🔹 تبلیغ دانش آموزی 🔹