eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
راهبر مربی
این طرح درس را ببینید با یک مثال سعی دارد رفتار مخاطب در مواجه با رسانه را ارزیابی بکند. اگر مربی در ابتدا جنبه ی شوخی بودن قسمت ابتدایی بحث را خوب تبیین نکند مخاطب در آخر بحث احساس منفی نسبت به بحث پیدا می‌کند و فکر می‌کند به او توهین شده است. از این طرح درس فقط ۴سوال کلیدی آن مهم است بقیه طرح درس را خود مربی باید متناسب با مخاطب خود بومی سازی کند.
نمونه: تبیین یک شبهه با آیه قرآن و مثالی که به زبان شعر بیان شده است. شبهه: چگونه است که بعضی هرچقدر بیشتر گناه میکنند بیشتر نعمت خدا نصیب انها می شود و روز به روز فربه تر می شوند؟ مگر قرار نبود این ها عذاب شوند؟ قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا این دم خروسی که زده بیرون؟! اما جواب روایی: قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ: يابْنَ آدَمَ، اِذا رَاَيْتَ رَبَّك سُبْحانَهُ    يُتابعُ عَلَيْك نِعَمَهُ وَ اَنْتَ تَعْصيهِ فَاحْذَرْهُ. و آن حضرت فرمود: اي پسر آدم، چون ببيني خداوند سبحان نعمت هايش را پي در پي  به سوي تو مي فرستد درحالي كه او را نافرماني مي كني از وي برحذر باش. (حکمت ۲۵ نهج البلاغه)
راهبر مربی
نمونه: تبیین یک شبهه با آیه قرآن و مثالی که به زبان شعر بیان شده است. شبهه: چگونه است که بعضی هرچقدر
جواب قرآنی: آل عمران وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻲ‌ﺩﻳﻨﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ، ﺧﻴﺎﻝ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻣﻬﻠﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ، ﺑﻪ‌ﺳﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻤﺎم ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ! ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻬﻠﺖ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﻢ، ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍی ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﺳﻬﻞ‌ﺍﻧﮕﺎﺭی ﺑﻴﺸﺘﺮی ﻣﺒﺘﻠﺎ ﺷﻮﻧﺪ! ﺑﻠﻪ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺧﻔﺖ‌ﺑﺎﺭ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. (١٧٨) اما تا اینجا بحث شاید برای دانش آموز جذاب و حتی قابل فهم نباشد جواب شعری و مثالی چطور؟
راهبر مربی
جواب قرآنی: آل عمران وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِ
جواب شعری: از باغ می برند چراغانی ات کنند تا کاج جشن های زمستانی ات کنند پوشانده اند «صبح» تو را «ابرهای تار» تنها به این بهانه که بارانی ات کنند یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند این بار می برند که زندانی ات کنند ای گل گمان مکن به شب جشن می روی شاید به خاک مرده ای ارزانی ات کنند یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند آب طلب نکرده همیشه مراد نیست گاهی بهانه ای است که قربانی ات کنند
راهبر مربی
جواب شعری: از باغ می برند چراغانی ات کنند تا کاج جشن های زمستانی ات کنند پوشانده اند «صبح» تو را «ا
جواب تمثیلی: بره ی پرواری که برای کشتار پرورش می دهند هر روز بهترین علوفه برایش تهیه می شود و حسابی به آن رسیدگی می شود تا حسابی چاق و چله شود و برای کشتار آماده شود ولی بقیه گوسفندان تغذیه ای معمولی دارند. نکته:لذا باید کارکرد نعمت ها را درست درک کنیم که آیا این نعمت بخاطر بندگی ما است یا بخاطر کفران ما است پ.ن: این مثال هم نیاز به کمی پرورش دارد هم اینکه باید در نحوه ی بیان دقت کرد که بار منفی نداشته باشد.
راهبر مربی
جواب تمثیلی: بره ی پرواری که برای کشتار پرورش می دهند هر روز بهترین علوفه برایش تهیه می شود و حسابی
در اخر متناسب با سطح مخاطب می توانید سنت «استدراج» را هم توضیح دهید به عنوان یک قانون الهی؛ یک سوال جدی یک ایه یک روایت یک شعر یک مثال یک قانون الهی خروجی می شود یک طرح درس کامل که برای انواع مخاطب با اندکی تغییر قابل بیان است.
هدایت شده از راهبر مربی
یک چالش در کارهای تربیتی: بعضا مربیان زیادی دیده ایم که بعد از چند سال کار دانش آموزی با مخاطبین ثابت، نسبت به حرکت آینده متربیان اطمینانی ندارند به عبارت ساده تر از ورود متربیان به فضای جدید ترس دارند و میگویند اگر این فرد وارد دانشگاه بشود یا وارد محیط های جدید بشود از دست می رود و تغییر می کند. بنظر شما دلیل این اتفاق چه مسئله ای هست؟ مربی چه کاری انجام بدهد چنین اتفاقی رخ نمی دهد؟ چطور می شود کار تربیتی پایدار انجام داد؟ این سوالات را هر مربی باید برای خودش حل بکند تا کار تربیتی پایدار انجام دهد.
سلام و عرض ادب خیر مقدم عرض می نماییم خدمت دوستانی که تازه به جمع ما ملحق شده اند ان شاء الله در کنار هم بتوانیم قدمی در راستای انجام رسالت طلبگی خود برداریم.
کمی صبور باشید تا طرح درس ها به مرور بارگذاری شود و برای بهبود کار با بیان ایده ها و تجربیات کار تبلیغی خود ما را یاری کنید. 🌹🌹🌹
راهبر مربی
کمی صبور باشید تا طرح درس ها به مرور بارگذاری شود و برای بهبود کار با بیان ایده ها و تجربیات کار تبل
دوستانی که در تهیه طرح درس ها می توانند کمک کنند اعلام کنند. ✅پیاده سازی صوت ✅درست کردن پاورپوینت ✅تبدیل ایده ها و طرح درس های صوتی به طرح درس مکتوب کمک در این زمینه به نحوی کارورزی هم هست. @Derakhshani72
فهم منظومه ای.docx
18.8K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی
فهم منظومه ای.pdf
298.9K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی
راهبر مربی
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آ
فهم منظومه ای دین مبحث بسیار مهمی است که پایه و اساس بسیاری از مباحثی هست که در کلاس و ... مطرح می شود و بسیاری از شبهات و سوالات را با فهم منظومه ای از دین به راحتی می توان پاسخ داد. لذا ضروری است اول برای خوب مربی این مسئله حل بشود. فایل های تکمیلی این بحث در آینده ارائه می شود.
⁉️ در مواجهه با نظرات مخالف دانش آموزان چه رفتاری از خود بروز دهیم؟ ✅ هنر گوش دادن بسیار مهم است. در این مواقع بعضی کلمات را از دایره واژگانتان حذف کنید، مثلا: نه نه! یه لحظه صبر کن من یه چیزی بگم! فرصت دهید، نظرش را مطرح کند حتی اگر مخالف سلیقه شما باشد. 🔻هنر این است که پس از شنیدن نظرش، از میان حرفهایش بهترین را انتخاب کرده و با پروبال دادن به آن، بحث را به سمت موضوع اصلی جلسه سوق دهید. 🔴 به عنوان نمونه: در دانشگاه بودم، موضوع تحلیل روابط دختر و پسر بود. همان اول دختری بلند شد و گفت: میدونی مشکل شماها چیه؟ شما چون عرضه دوست دختر داشتن ندارید با این چیزها مخالفید؛ ۵٠٠ نفر خندیدند و سالن هوا رفت. چنانچه از همان اول، مقدمات طرف مقابل را نمی پذیرفتم، گیر میکردم و از ادامه بحث عاجز میشدم( غرور کاذب و برخورد متکبرانه نداشته باشید). گفتم: حالا بفرمایید فرمایش شما چیست؟ سپس ادامه داد: تو اصلا تا بحال عاشق شدی؟ همه کف می‌زدند،گفتم: عاشقی آن است که... عشق ٧ خصوصیت دارد، نوشتم ١..٢...٣.... بعد موضوع اصلی جلسه را دنبال کردم. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
⁉️ تاثیر ادبیات مشترک در تبلیغ ✅شما بایستی ادبیات مخاطب را رعایت کنید، چنانچه اینطور نباشد صرفا مخاطب کلماتی کلیشه ای شنیده و یا در حد اعلاتر تا حدودی در جریان بحث قرار گرفته و سپس آرام آرام از جریان خارج می‌شود. 🔴به عنوان مثال: واژه عبودیت در طرح درس شما قرار دارد. امکان دارد برخی از دانش آموزان فهم درستی از آن نداشته باشند. 🔻حال برای رسیدن به ادبیات مشترک چه ترفندی را بکار بگیریم؟ 🔹ترفند واژه جایگزین با چه واژه ای جایگزین کنیم؟ بهترین چیزی که در بین مردم رواج دارد، آویزان بودن است،بگید رفیق آویزون خدا باش، سریش شو و بچسب به خدا این یعنی عبودیت. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
‼️کار دانش آموزی، مقدس است. 🛑حساس ترین جایی که می شود وارد شد و کار تربیتی کرد، مدرسه است؛ حتی با کوچکترین کار، صدای بی بی سی و... در می آید. اگر وارد نشویم دیگران وارد می‌شوند. ⭐️ @tablighdaneshamozi ⭐️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ رو حتما ببینید 🎞 هم کلی خندیدم😂 هم کلی درس گرفتم👌🏻 🔴برخورد جالب شهید حاج قاسم سلیمانی با یک خانم بدحجاب در هواپیما👱🏻‍♀ وقتی مسافرین هواپیما از برخورد زیبای حاج قاسم انگشت به دهن موندن👏🏻 انصافا چقدر شیرین خاطره میگه😁
راهبر مربی
این کلیپ رو حتما ببینید 🎞 هم کلی خندیدم😂 هم کلی درس گرفتم👌🏻 🔴برخورد جالب شهید حاج قاسم سلیمانی با ی
احتمالا شما هم با این صحنه مواجه شده اید که نوجوان یا فرد بزرگسال خوبی که مرتکب یک خطا می شود دیگران در مقام تذکر می گویند شما که اهل فلان کار هستید مثلا دروغ می گویید نماز خواندنتان به چه درد می خورد؟ یا والدینی که از دست فرزند خود ناراحت هستند می گویند تو که احترام مرا نگه نمیداری درس خواندنت یا نماز خواندنت به درد نمی خورد! در ارتباط همسران هم این صحنه تکرار می شود و سوال میکنند فردی که همسرش را اذیت می کند آیا اعمال عبادی او ارزش دارد؟ خوب این موارد ذکر شده و موارد مشابه، امر به معروف منفی می باشد یا به عبارت دیگر امر به منکر غیر مستقیم هست یعنی بجای دست گذاشتن روی نقاط قوت و بهره گیری از آن در راستای اصلاح نقاط ضعف افراد، روی نقاط ضعف دست گذاشته می شود و سعی می کنند نقاط قوت را از بین ببرند بدون اینکه خود فراد بدانندنتیجه این برخوردشان چیست.
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال 1403-1402 🔵 دوره حضوری در 13 رشته ویژه برادران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی 🔵 دوره مجازی در 7 رشته ویژه برادران و خواهران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی 🔷 مزایا: 🔶 آشنایی طلاب با مبانی اندیشه‌های اسلامی در رشته‌های علوم انسانی 🔶 اعطای دانش‌نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم 🔶 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی 🔶 پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری» ✅ شرایط داوطلبان: 1️⃣ اتمام سطح یک حوزه علمیه 2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه 3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی ✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز ✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، اهواز و بابل ✅ ثبت نام تا تاریخ 1401/11/15 ✅ آزمون کتبی: جمعه 5 اسفند 1401 ☎️ 02532113618 – 02532113628 – 02532113664 🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌ مدیریت پذیرش 🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید. 🌐 http://paziresh.iki.ac.ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
8- دختر و پسر 👇👇👇