راهبر مربی
۱۱۷۸ بار کلمه ی هویت در بیانات مقام معظم رهبری تکرار شده است. #هویت
هویت ملی
یکی از چیزهایی که از معلّمین عزیز و محترم انتظار می رود این است که احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی را در کودکان این کشور باید زنده کنید. مسئلهی زبان مهم است، مسئلهی ملّیّت مهم است، مسئلهی پرچم مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است. بایستی این شناخت را، این هویّتشناسی ملّی و شخصی را در دانشآموز زنده کنید؛ [دانشآموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند. البتّه افتخار هم دارد. فقط هم با اینکه [بگوییم] «افتخار کنید»، با توصیه، درست نمیشود. حالا بعد من در باب کتابهای درسی عرض خواهم کرد؛ مفاخر ملّی، سابقهی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود میآید. دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست میکنند، فیلمش را هم میفرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدمهایی دارند، [ولی] درست می کنند؛ هنر است، هنر فیلمسازی است. ما این همه گذشتهی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیهی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت میماند.
۱۴۰۲/۰۲/۱۲
#هویت_ملی
#اسطوره_ها
#پرچم
#ملیت
هویت یک درسنامه ی مستقل نیست
اگر بخواهیم هویت سازی کامل انجام شود حدود ۴۰ درسنامه نیاز است
هویت در تمام بحث های که مطرح میکنیم باید نهادینه شود و روح حاکم بر کار باشد.
راهبر مربی
هویت #شاه_کلید_تربیتی
در این جلسه ۳۱ ویژگی فرد با هویت بیان می شود ولی این کل بحث هویت را پوشش نمی دهد مباحث دیگری نیز هست که باید اضافه شود.
این قایل را گوش دهید به تصویر روشنی از انسان با هویت می رسید.
#پیشنهاد_ویژه
#صوت_هویت
راهبر مربی
هویت یک درسنامه ی مستقل نیست اگر بخواهیم هویت سازی کامل انجام شود حدود ۴۰ درسنامه نیاز است هویت در ت
به عنوان مثال راهیان نور و راهیان پیشرفت دو اقدام در راستای هویت سازی است.
درسنامه ی ایران قوی
درسنامه ی انسان شناسی
و...
حتی تبیین موقعیت جغرافیایی کشور گامی در راستای هویت ملی است.
`🔸آموزش مهارت های تبلیغ دانش آموزی
🔸ارائه ی طرح درس های به روز و کاربردی
🔸 در کنار این ها با "چالش های کار تربيتي دانش آموزی" آشنا میشی
و از "تجربه های تبلیغی" مبلغان نیز بهره مند خواهی شد
🔰 اگر می خواهی در عرصه کار تربیتی با نوجوان و جوان "توانمند بشی و بدرخشی" بیا اینجا👇👇👇
🆔@tablighdaneshamozi
راهبر مربی
`🔸آموزش مهارت های تبلیغ دانش آموزی 🔸ارائه ی طرح درس های به روز و کاربردی 🔸 در کنار این ها با "چال
با دعوت از دوستان به قوت کار کمک کنید🌹
سلام شبتون بخیر
خیر مقدم عرض میکنیم
خدمت دوستان و اساتید بزرگواری که تازه به جمع ما ملحق شدند🌹🌹🌹
ان شاء الله با نظرات و همکاری شما مطالب مفیدی تولید کنیم🌹
راهبر مربی
👆
موضوعی که فعلا درباره ی آن گفتگو می کنیم نقش و تاثیر «هویت سازی» در کار تربیتی می باشد
مطالب را از اینجا دنبال کنید.
راهبر مربی
هویت ملی یکی از چیزهایی که از معلّمین عزیز و محترم انتظار می رود این است که احساس هویّت ایرانی و اس
خب، انقلاب چه کار کرد برای دانشگاه؟ کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویّتبخشی به دانشگاه، به تبعِ هویّتبخشی به ملّت ایران. انقلاب به ملّت احساس هویّت داد، آرمان داد، احساس شخصیّت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملّت ایران انجام داد. طبعاً وقتی که [نسبت] به ملّت یک حرکت ملّی، هویّتسازی ملّی، آرمانسازی ملّی انجام می گیرد، آن که بیشترین بهره را می برد، جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است، با احساساتی که دارد، با آگاهیهایی که دارد، با طهارت و پاکیزگیای که دارد.
1401/02/21
#هویت_ملی
#هویت_سازی
#انقلاب_هویتی
راهبر مربی
هویت #شاه_کلید_تربیتی
یادداشت ارسالی دوستان:
من صوت هویت رو کاملا گوش دادم خیلی خوب بود ممنون
ویژگی های فرد با هویت
۱. وجود نظام ارزشی گذاری
۲. تفاوت در نظام ارزش گذاری
۳. بالاترین ارزش اش هدف اش هست
همه چی فدای هدفش است
۴. با اشکالات کنار نمیآید
۵. ثبات رفتار
۶. بسیار مسوولیت پذیر
۷. در برابر مشکلات سخت است
«نه به راحت طلبی در تشکیلات »
۸. در مادیات بسیار قانع و در کسب ارزش ها بسیار حریص
۹. بسیار منظم
۱۰. اهل صبر فعالانه
صبر یک تاکتیک هست
۱۱. دیگر خواه نه خود خواه
۱۲. اهل گذشت است « دل بزرگ »
۱۳. عزت نفس شدید
۱۴. رازدار
۱۵. کمال طلب
در فضای شخصیتی
۱۶. وابسته نیست ، مستقل
۱۷. اهل کار بزرگ است
۱۸. اهل تفکر
۱۹. با اعتبار
۲۰. متفاوت بودن سطح دغدغه
۲۱. حرکات سخفیف در حرکاتش دیده نمیشود
۲۲. سخاتونمد
۲۳. انطباق رفتار با مبانی
۲۴. با اراده
۲۵. صادق
۲۶. با جسارت
۲۷. اهل کار سخت و خط شکن
۲۸. کانون اثر گذاری
۲۹. ظلم ستیز
۳۰. همه چیز«مادیات» در برابرش کوچک است
۳۱. آینده نگری
۳۲. حریت
۳۳. رازدار
۳۴. بانشاط
✍البته اینها فقط تیتر مطالب هست برای توضیحات باید صوت را حتما گوش دهید.
دوره کامل را هم ان شاء الله بارگذاری خواهیم کرد.
هدایت شده از دکتر محمدرضا جباری
13.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨مسابقه مثل مادر✨
🎥 #درس_چهارم
موضوع: ادوار حیات حضرت
①از ولادت تا هجرت
②از هجرت تا وفات حضرت رسول صلیالله علیه و آله
③از وفات پیامبر صلیالله علیه و آله تا شهادت
🎤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا جباری؛ عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)
#حضرت_زهرا #فاطمیه #مسابقه #هدیه
🆔@Qhkarimeh
🌐www.Qhkarimeh.ir
🔷 کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری
🆔 @mjabbari_ir
راهبر مربی
به بهانه #پیاده_روی_اربعین قسمت اول: اربعین «خیزش تمدنی» به سوی «ظهور» است؛ اساسا تمدن ها دارای هویت
این متن را بخوانید
تا ادامه ی متن را بفرستم و یک تجربه نگاری فوق العاده داشته باشیم.
راهبر مربی
قسمت دوم: وقتی به مسئله تربیت فکر میکنم ابعاد و اضلاع مختلف تربیت انسانی ذهنم را به خود مشغول می کند
تربیت کاروانی، بحثی بود که امسال در مسیر بازگشت از زیارت اربعین به آن می اندیشیدم و یاداشت پیشین را نوشته بودم، در آن زمان ذهنم درگیر مسئله نوجوانان استان بود، در حال مباحثه و مطالعه و مشورت بودم، پس از آن فکر میکردم که با چه شیوه ای می توان به مسئله ارتباط با نوجوانان ورود داشت، قالب ارتباط و هدف اولیه و میانی و... چه باشد؟!!!
اول در روایات اهل بیت علیهم السلام به واژه«حدث» در کنار واژه«شاب» و البته تفاوت «نوجوان» و «جوان» فکر میکردم
آیا باید قالب مواجهه با نوجوان تربیتی باشد یا تبلیغی؟ چند ماهی فکر و مباحثه با عزیزترین همسنگرانم ذهنم را در گیر ساخت؛ حاصل آن گفتگوها ما را به ضرورت توجه به رویکرد هویتی توجه داد؛ البته وقتی به مقیاس نوجوانان استان اندیشیدم قالب توجه از سنخ #تربیت_کاروانی بود؛ حدود دویست نقطه از سرتاسر استان توسط همسنگران عزیزم رصد شد و در قالب سه برنامه در سه شهرستان کوهرنگ، شهرکرد و اردل حلقات اولیه #قرارگاه_نسل قاسم شکل گرفت...
ادامه دارد...
اکنون جاده نائین اردکان به همراه کاروان نسل_قاسم
#رویکرد_هویتی
#تربیت_کاروانی
#نسل_قاسم
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
تربیت کاروانی، بحثی بود که امسال در مسیر بازگشت از زیارت اربعین به آن می اندیشیدم و یاداشت پیشین را
حلقه اول که در سه دوره برگزار شد و چند موضوع را نوجوانان عزیز پیگیر بودند
موضوع اول با عنوان یک فنجان تفکر تلاشی بود جهت القاء غیر مستقیم برای بهره برداری از قدرت ذهن و تفکر و تمرین طراحی گروه هم اندیشی و بارش فکری برای حل مسئله؛
موضوع دوم با عنوان یک قدم تا قله کوهنوردی در نیمه شب بود و هدف تقویت روحیه سلحشوری نوجوانان و بیان چشم انداز و افق آینده کشور عزیزمان؛
موضوع سوم اما تلاش و عملیات جمعی در تهیه غذا جهت تقویت مسئولیت جمعی و همکاری گروهی بود؛
موضوع چهارم تولید یک برنامه رسانه ای سه دقیقه ای برای تمرین فعالیت مؤثر در فضای مجازی و حس مسئولیت نسبت به مسایل پیرامون بود.
و نهایت ارائه گزارش گروه ها و ارزشیابی فعالیتها...البته در این میان استخر و فوتبال و... هم بود اما برنامه با طعم روضه و هیئت دلچسب میشد و ماندگار
#رویکرد_هویتی
#نسل_قاسم
#تجربه_نگاری
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
حلقه اول که در سه دوره برگزار شد و چند موضوع را نوجوانان عزیز پیگیر بودند موضوع اول با عنوان یک فنجا
ادامه این مطلب را توضیح میدهم اما اکنون ساعت ۴:۱۵ دقیقه بامداد است و پس از دو ساعت از توقف به سختی و با خواهش و تمنا و احترام و تکریم و البته گاهی کمی تلخی، نوجوانان عزیزم خوابیده اند. اما شوربختانه باید بگویم غصه بخورم و در خواست کنم که عزیز ترین سرمایه های ما عمده ترین دغدغه ی قبل از خوابشان حضور در فضای مجازی و به قول خودشان دیدن کلیپ های خفن یا بازی های خاص بود آن هم در نیمه شب...
حالا چه باید کرد نوجوان است همراه عمده شیرینی های دوره کودکی به همراه غرور آغاز دوره جوانی؛ ویژگی هایی که هم نوجوانان را شیرین می کند و هم خاص و سخت که تنها با لطافت شور و شیرین با تو همراه میشوند یعنی دقیقا هر دو شور و شیرین به اندازه لازم؛ هر کدامش از دست برود یعنی از بین رفتن سرمایه ارتباطی مربی و نوجوان... و چقدر حساس است این مرحله و طاقت فرسا.
الان دیگر تاریکی مطلق فضای صحن مصلی را گرفته است همه خوابیده اند...نوری از زیر هیچ پتویی نشان داده نمیشود و البته تا اذان صبح ساعتی باقی است و تو میمانی و سکوت مطلق بدون خرخر دوران میانسالی و انتظار نماز صبح و دغدغه بیدار باش عزیزانی که واقعا دوستشان داری ...
خدایا همه را به سلامت دار و سرمایه عظیم ایران مقتدر اسلامی قرار ده
مصلی اردکان
#کاروان_نسل_قاسم
#رویکرد_هویت_سازی
#کارخانه_ی_انسان_سازی
#تجربه_نگاری
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
و اکنون فرصتی مجدد یافتم تا کمی دیگر در این باره بنویسم. پیشتر عرض شد که مرحله اول: رصد نقاط مورد نظر در دویست نقطه استان بود.
مرحله دوم: دعوت از نوجوانان عزیز این دویست نقطه و برنامه آموزشی پیش گفته در مباحث گروه سازی و فعالیت جمعی.
مرحله سوم: تشکیل گروه توسط نوجوانان بود؛ هدف از این مرحله تقویت توان گروه سازی و مدیریت گروهی با تأکید بر مؤلفه های اجتماعی هم چون پسرعمو، دایی، عمه، خاله و... و همچنین رفاقت به عنوان عوامل انسجام بخش گروه های دوره نوجوانی بود که البته با عوامل انسجام بخش در دوره جوانی متفاوت است؛ دوره نوجوانی بیشتر عوامل گرایشی و هیجانی شاید عامل ارتباطی باشد در حالی که به نظر میرسد عامل انسجام در گروهای دوره جوانی بیشتر انگیزه ای و در بعد متعالی تر آن اندیشه ای و احیانا تشکلی است!!!
بخش قابل قبولی از نوجوانان مرحله اول موفق به تشکیل گروه شدند و این گروه ها برای شرکت در کاروان نسل قاسم دعوت شدند. برنامه کاروان سه روزه بود؛
روز اول شهرکرد: استقبال از نوجوانان به همراه والدین؛ حضور در محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان و میزبانی از شهدای گمنام؛
روز دوم یزد: روایت پیشرفت برنامه آشنایی نوجوانان با ده کارخانه تولیدی و پس از آن حلقه های روایت ایران قوی در شهرستان انار؛
روز سوم کرمان: عهدجمعی نسل قاسم با حاج قاسم، موزه دفاع مقدس و بیت الزهراء.
حکایت روز اول مجاهدت جوانان نسل گذشته(هویت)، روز دوم بیان مجاهدت امروز در حوزه تولیدات اقتصادی و تلاش برای خودکفایی (عزت/غرور ملی) و روز سوم عهد جمعی بود برای پایداری و پافشاری بر ارزشهای اسلامی و انقلابی برای صعود به قله عزت و شرف ایران اسلامی(استقامت/اقتدار).
اکنون در این ایام نوجوانان نسل قاسم در حال آمادگی و امتحانات هستند و همسنگران قرارگاه نوجوانی نسل قاسم در حال برنامه ریزی برای ادامه این مسیر...
سی ام آذرماه، شیراز، آستان احمد بن موسی شاهچراغ؛ پس از نماز صبح.
#کاروان_نسل_قاسم
#هویت_سازی
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
و اکنون فرصتی مجدد یافتم تا کمی دیگر در این باره بنویسم. پیشتر عرض شد که مرحله اول: رصد نقاط مورد نظ
به نظر با یکبار خواندن حق مطلب ادا نشود...
💥مثل همیشه بسیار دقیق و نقطه زن💥
هدایت شده از مهدی طاهری
شاید حدود شش ماه مباحثه و گفتگو با همکاران عزیزم در سازمان تبلیغات اسلامی که امروز با کمال تواضع و ادب دوستشان دارم و دیگر نه همکار بلکه همسنگران حقیرند و چه بسا گاهی بدون دغدغه های اولیه کاری را به اشتراک میگذاریم و همسنگران عزیزم پیش می برند و محقق میسازند (جز یکی دو مورد که هم چنان کارمند مانده اند و هم عالم نیستیم)؛ به هرحال به جمع بندی رسیدیم که اساس و پایه کار فرهنگی در دوره نوجوانی #رویکرد_هویتی است. هویت نوجوانی چگونه شکل میگیرد؟ پاسخ این پرسش هرچند ممکن است چند بعدی باشد؛ اما افزون بر منزل و مدرسه، محله نیز به عنوان محیط شکل دهنده هویت باید مورد توجه قرار می گرفت. از این جهت بود که تأکید شد رویکرد شکل دهی گروه ها و عنوان باید با دقت بیشتری سامان یابد؛ این مسئله اعضای قرارگاه نوجوانی را به تأمل بیشتری وا میداشت؛ واژه نوجوان، دانش آموز، والدین، معلم، منزل، مدرسه، همکلاسی، رفیق، محله و مربی و...عمده مباحثی بود که نظام واژگانی برنامه #نسل_قاسم را شکل می داد!
و می بایست در این میان نه تنها نظام مسایل بلکه نظام اولویت ها و به صورت خاص نقطه عزیمت و چه بسا خاص تر تمرکز بر جایی که جریانات و فعالان این حوزه تمرکز نداشته اند تحلیل و تمرکز میشد... تا از اتلاف وقت، تمرکز جریانات متعدد بر یک موضوع و یک گروه از مخاطب و... جلوگیری میشد...
ادامه دارد...
جاده شیراز_یاسوج
https://eitaa.com/MahdiTaheri55