eitaa logo
راهبر مربی
1.5هزار دنبال‌کننده
621 عکس
165 ویدیو
365 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از راهبر مربی
الگوهای تغییر نگرش (در عملیات روانی): ۱. الگوی مشاهده ای : مشاهده، تقلید به هر میزان مشاهده خوب انجام شود مخاطب همراه می شود. در الگوی مشاهده ای پیشران نیاز داریم، یک خط شکن لازم است . در موارد ناهنجاری یکی باید قبح شکنی کند‌. مثلا در ماجرای حجاب و امثال آن پیشران و خط شکن لازم است. ۲. الگوی کارکردی: اگر می خواهید چیزی در جامعه رشد نکند کارکردش را کم کنید و اگر چیزی را می خواهید رشد کند کارکردش را بالا ببرید مثل گوشی و ... بعد از کارکرد دین در ماجرای تنباکو دشمن متوجه کارکرد دین شد و به سمت بی اثر کردن آن رفت در نتیجه مسجد و نمادهای دینی کم اثر شدند و در دوران پهلوی از تعداد کارهایی که توسط روحانیت انجام می شد کاسته شد در حالیکه در دوران قاجار وقتی روحانیون اعتصاب می کردند امورات جامعه مختل می شد. الام برای خیلی ها سوال است کارکرد روحانیت و طلبه ها چیست؟ یک جوان چه ارتباطی با روحانیت دارد؟ کدام نیازهایش را روحانیت پاسخ می دهد؟ با گذر زمان کارکرد متولیان دین کاهش پیدا کرده است بنابراین اگر بخواهیم همچنان نگرش مثبت نسبت به متولیان دین بالا برود باید کارکردشان افزایش بیابد. بخش زیادی از عموم مردم یا قشر خاکستری که ارتباط مستقیم با متولیان دین ندارند تصورات اشتباه زیادی نسبت به روحانیت دارند و به نحوی دچار خطای شناختی هستند لذا وقتی با یک طلبه ی خوب ارتباط می گیرند و رفیق می شوند می گویند شما با بقیه فرق دارید در حالی‌که این اولین تجربه ی ارتباط گیری با روحانیت است و اساسا با دیگران ارتباطی نداشته است و تصور دقیقی از این قشر نداشته است. کارکرد دین و مسجد و روحانیت را افزایش دهید اقبال مردمی هم افزایش می یابد. https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
الگوهای تغییر نگرش (در عملیات روانی): ۱. الگوی مشاهده ای : مشاهده، تقلید به هر میزان مشاهده خوب انجا
این الگو در جاهای مختلفی کاربرد دارد از جمله در زمینه ی انتخابات و کاهش مشارکت لذا یکی از خط های روایی که برای کاهش مشارکت دنبال می شود «عدم کارآیی مجلس و...» یا «ناکارآمدی» هست در مقابل اگر برای افزایش مشارکت کار میکنیم باید کارکردهای عینی مجلس را برای مخاطب تبیین کنیم. وقتی میگوییم تبیین کارکرد مجلس یعنی باید مشخص شود که چه نیازی را برای چه مخاطبینی پاسخ داده است و نقش کلی آن در حرکت کشور چیست؟ ✍فعلا مواردی را به طور تجزیه ای بیان خواهیم کرد بعد ان شاء الله صوت کامل را خواهیم گذاشت چهارشنبه برادر عزیزم آقای رشید نقشه ی کامل بحث را بیان خواهند کرد.
راهبر مربی
این الگو در جاهای مختلفی کاربرد دارد از جمله در زمینه ی انتخابات و کاهش مشارکت لذا یکی از خط های روا
سلام.وقت بخیر.دقیقا نگاه به کار آمدی یا ناکارآمدی یک طیف،ایده،یا هر عنوان و مساله دیگری به سنسوری در انسان برمیگردد با عنوان منفعت طلبی،خداوند انسان را منفعت طلب خلق کرده است واگر ما نتوانیم از این سنسور به موقع ودرست ودر راه ارزشها بهره برداری کنیم دیگران از آن در راه اهداف خودشان ودر مسیر ضد ارزشها بهره خواهند برد....
مدار عملیات روانی: ۱) با موضوع شروع می شود با رصد اطلاعاتی، رصد فضای مجازی و رصد مخاطبین موضوع مشخص می شود ۲) جمع آوری اطلاعات ۳)هدفگذاری==» همگرایی یا واگرایی ۴) آینده پژوهی» آینده های ممکن/ محتمل / شگفتی افرین ۵)سناریو نویسی: برای حالات مختلف باید سناریو نوشته شود. دشمن برای حالات مختلف سناریوها را نوشته است و قالب کار آماده است فقط کافی است سوژه پیدا شود تا انگاره ی مد نظر خود را تثبیت کند◀️ لذا با پیدا شدن سوژه یا ساخته شدن سوزه سریع وار فاز عملیاتی می شوند و نتیجه می گیرند... فقط کافی است یک سوژه مثل مهسا امینی پیدا بشود بعد شروع می کند به موج آفرینی و جریان سازی... در واقع با کمک سناریوهای از پیش نوشته شده و قالب بندی مشخص «یک آن/اتفاق» را سریع به «یک جریان» تبدیل می کنند. ده ها سناریو توسط دشمن در موضوعات مختلف نوشته شده است (اگر فرصتی باشد بعضی را بیان خواهم کرد) ما چندین سناریو برای حالات مختلف آماده کردیم و روشمند جلو می رویم؟ صرف اینکه بگوییم مشارکت کنید کار تمام است؟!! مرحله ی آخر نتایج عملیات روانی: ۱) ایجاد رفتار: رفتارهای حدیدی در جامعه مشاهده می شود به عنوان مثال افزایش نگهداری حیوانات خانگی و... ۲) حذف رفتار: بعضی کارکردهای مسجد و ... حذف می شود در مثال انتخابات رای دادن حذف می شود. ۳) تغییر رفتار: نوع پوشش، نوع آرایش، سبک زندگی و... تغییر می کند.
لایحه عفاف و حجاب؛ مهندسی معکوس بحران سازی دشمن 🖊محمدعلی رنجبر هر کشوری مخصوصا کشور ما با پدیده های متعدد اجتماعی مواجه است پدیدۀ بی حجابی، فساد، تورم، کاهش رشد تولید، تبعیض، فقر، ناامنی، تروریسم، مسکن، اشتغال و هزاران مورد دیگر اما مدیریت این پدیده ها باید به دست حاکمیت باشد و نگذارد دشمن آنها را مدیریت کند. تمام تلاش دستگاه استکبار این است که یک پدیده را تبدیل به مسالۀ اول، آن مساله را تبدیل به مشکل، آن مشکل را تبدیل به معضل و آن معضل را تبدیل به بحران کند! در واقع دشمن سعی می کند که مدیریت پدیده های ناهنجار کشور را به دست گیرد و با بحران سازی مداوم اجازۀ مدیریت حساب شده و گام به گام آن پدیده ها را ندهد حال باید چه کرد؟! در چنین مواقعی باید مهندسی معکوس کرد یعنی باید بحران را تبدیل به معضل، معضل را تبدیل به مشکل و مشکل را تبدیل به مساله و مساله را تبدیل به پدیده کرد. و آنوقت پدیده ای مثل حجاب را مبتنی بر اولویت بندی و مساله سازی واقعی به سامان رساند. کاری که دشمن، با پدیدۀ بی حجابی کرده این است و متاسفانه برخی بزرگواران عنایت ندارند و به حکمرانی و تدبیر دستگاه عاقله نظام کمک نمی کنند و اجازه نمیدهند که مهندسی معکوس در باب پدیده حجاب شکل گیرد و آنوقت با اولویت بندی و مساله سازی خودمان پیش آییم لایحه حجاب در راستای تدبیر نظام حکمرانی ماست اما متاسفانه برخی خودیها، متوجه این قصه نیستند و مدام با حرکات و گفتارشان، بحران سازی دشمن را زنده نگه می دارند! قطعا انتقاداتی به این لایحه مثل هر لایحه دیگری وجود دارد اما بالاتر از آن حواسمان باشد به تعبیر رهبری حرف حقی که پازل دشمن را تکمیل میکند، نزنیم. اجازه دهید مهندسی معکوس بحران سازی دشمن شکل گیرد! 🆔 @Binesh_Rahbordi
راهبر مربی
لایحه عفاف و حجاب؛ مهندسی معکوس بحران سازی دشمن 🖊محمدعلی رنجبر هر کشوری مخصوصا کشور ما با پدیده های
این یک مثال برای تببین نحوه ی مواجه دشمن با مسائل مختلف هست. لذا در جریان افزایش مشارکت ما یک طرق ماجرا هستیم طرف دیگر ماجرا اندیشکده های خبره و فعالی هستند که سالهاست مشغول طراحی و برنامه ریزی هستند و برنامه های زیادی را عملیاتی کرده اند لذا در موقعیت آفندی و پدافندی باید وارد میدان شویم اول طرح دشمن را بشناسیم و نقطه زن عمل کنیم و با مهندسی معکوس توطئه های آنها را خنثی کنیم و در مقام عملیات آفندی نیز خلاقیت به خرج داده با طرح های جدید این چالش را حل کنیم.
راهبر مربی
خلاصه کتاب هنر تحریم ها
زمان لازم: حدود ۱۵دقیقه نفیو در این کتاب اشاره میکند که: «از نان شب برای سیاست‌گزار کشور تحریم شوند واجب‌تر است که بداند آسیب‌پذیری‌های او کجاست». این سخن نفیو مثالی را به ذهن میآورد؛ می‌گویند روباه‌ها وقتی برای گرفتن مرغ به مرغدانی می‌زنند، معمولاً با درِ بسته مواجه می‌شوند. سوراخ‌های مرغدانی هم به قدر کافی بزرگ نیستند که روباه بتواند از آن وارد شود. حیله‌ای که روباه می‌زند، این است که دم خود را از سوراخی وارد مرغدانی می‌کند و به شدت تکان می‌دهد. مرغ‌ها از این کار آشفته میشوند و به این طرف و آن‌طرف می‌پرند. در نهایت برخی از آنها سوراخی پیدا می‌کنند و خود را بیرون می‌اندازند. بیرون انداختن همان و طعمه روباه شدن همان. حال اثر سیاست‌های تخریبی کشورهای خارجی بر یک کشور تحت تحریم اقتصادی، شبیه این است؛ یعنی کشورهای خارجی می‌توانند صدماتی را به کشور تحت تحریم بزنند؛ ولی در نهایت این صدمات در مقابل صدماتی که سیاست‌های غلط اقتصادی و تصمیمگیریهای نادرست می‌تواند بر سر کشور آورد، به مراتب کمتر است.
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دختری که بعد از بازدید از پایگاه پهپادی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدگاهش نسبت به بسیجی‌ها عوض شده... ✍راهیان پیشرف برای شکست خط روایی ناکارآمدی یک اقدام ضرور هست.
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدوم واگعیه؟ کدوم کیک؟ 🤔 ✍روش کلیپ را دقت کنید اگر همان ابتدا شروع می کرد و اطلاعات می‌داد به نظر شما چقدر توجه مخاطب را جلب می کرد؟
راهبر مربی
👆از اینجا یادداشت احیای فکر را بخوانید. را جستجو بزنید.