eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از راهبر مربی
فهم منظومه ای.pdf
298.9K
فهم منظومه ای دین مواجه نظام مند در فهم دین نویسنده: استاد اسماعیلی از اساتید طرح ولایت سطح: دانش آموزی و دانشجویی
منظومه فکری تربیتی نوجوان و جوان
راهبر مربی
این کتاب رو بعیده در بازار بتوانید پیدا کنید باید به انجمن اسلامی سر بزنید و ازشون امانت بگیرید البته من قبلا فایلشو داشتم ولی متاسفانه گمش کردم .
راهبر مربی
سوال جدی اینه که شما در مواجه با چنین افرادی چکار می کنید؟ چطور می خواهید موتور این جوانان را روشن ک
بخشی از جواب این سوال را می توانید در کتاب طرح کلی قسمت نبوت پیدا کنید. اگر یکی دو بار این کتاب را با هدف کشف روش تربیتی در اسلام مباحثه کنید خیلی از مسائل دستتان می آید. (ص)
💎 صدها کتاب در نیم‌ساعت! 🌀 اگر به گمان وقت‌نداشتن، کتاب نمی‌خوانید؛ این پیشنهاد آقا را از دست ندهید 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تحقیرهای اصغرآقا! این فیلمهای مسخره از تحقیر ایران و مقایسه‌اش با ژاپن، منو یاد خاطره فامیل نزدیکم از ژاپن انداخت (هنوز توی ژاپنه و اتفافا خودتحقیرم هست و الان خیلی خوشحاله که ژاپنه!) ❗️ این فامیل نزدیک ما از ایران با یه چمدون پر از تنقلات و آجیل و زعفران (که به پول اونها خدا تومن قیمتشه!) و لباسهای نو میره دوبی و از اونجا میره (با فلای امارات) وقتی می‌رسه ژاپن هی منتظر می‌شه چمدونش نمیاد! دو سه ساعت می‌شینه که نکنه مثلا تو هواپیما جا مونده و خلاصه می‌ره اعتراض که اقا چمدون من نیومده! مسئولای فرودگاهی می‌گن بنشین تا مشخص بشه و بعد دو سه ساعت (مجموعا ۶ساعت پایین بالا شدن) می‌گن چمدونت اشتباه رفته یه کشور دیگه! و دو روز بعد بهت خبر می‌دیم کجا بیا! ❗️ یه هفته بعد! بهش زنگ می‌زنند که آقا بیا چمدونت را تحویل بگیر! (ژاپنه‌ها😂😂) و این میره می‌بینه چمدونش داغون شده و کلی برچسب خطر روش زدند و وقتی باز می‌کنه می‌بینه از اون همه آجیل فقط یکم پسته و نخودچی تهش مونده! و بقیه زعفرون و آجیلها و لباسها عملا غارت شده! ❗️ حالا واکنشش برای ما که تعریف می‌کرد آموزنده بود! ایشون می‌گفت: ببینید ژاپن چقدر روی ورود مواد خوراکی به کشورش حساسه و چقدر تهدیدات امنیتی را جدی می‌گیره که چمدونی که مبدا اصلیش ایران بوده را دقیق بررسی می‌کنه! (تو دلم گفتم اگر تو ژاپن بهش تجاوز هم بشه و دست و پاش قطع ام بشه باز نگرانی نداره😔😔) @HozeTwit
راهبر مربی
👓 تحقیرهای اصغرآقا! این فیلمهای مسخره از تحقیر ایران و مقایسه‌اش با ژاپن، منو یاد خاطره فامیل نزدی
شما سر کلاس با مسائلی مواجه هستید که اصغر آقا ها مطرح کردند و در اذهان تثبیت کرده اند.... حالا پیام بعدی را ببینید
📩 طوری فرهنگسازی کنید که تا اسم حج می‌آید جوان امروزی ما به یاد مفاهیمی چون تمدن سازی، اتحاد جهانی و فرامرزی و رفع تمایز بیفتد ✏️رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج: مسئولان محترم در این زمینه‌ها فرهنگ سازی کنند. کاری کنید که تا اسم حج می‌آید، تا اسم کعبه‌ی معظّمه می‌آید آن جوان امروزی ما این مفاهیم به ذهنش خطور کند. مفهوم تمدن سازی، مفهوم اتحاد جهانی، مفهوم نگاه به فرامرزی و بین‌المللی، مفهوم رفع تمایز، اینها به ذهنش بیاید. ✏️ اینی که امام بزرگوار (رضوان اللّه علیه) اصرار کردند بنده هم تأکید کردم به تبع ایشان که حتماً در نمازهای مسجدالحرام، نمازهای اهل سنّت شرکت کنید. به خاطر همین است. ۱۴۰۲/۲/۲۷ ✍امروز با دیدن بیانات حضرت آقا تاملی کردم دیدم در طول سالهای گذشته بخاطر ندارم که در بین جوانان با سوال درباره ی حج مواجه شده باشم یا اینکه خودم طرح بحث مفصلی نسبت به حج ارائه داده باشم در واقع اصلا مسئله ی جدی خودم و مخاطب نبوده و بدان نپرداخته ایم! چرا؟ چون غالبا پدافندی عمل کرده ایم و اسیر مسئله سازی های دیگران بوده ایم.
راهبر مربی
📩 طوری فرهنگسازی کنید که تا اسم حج می‌آید جوان امروزی ما به یاد مفاهیمی چون تمدن سازی، اتحاد جهانی و
سوال ثابت که از تکنیک بدل استفاده می کند نسبت به همه ی مسائل ثابت هست و اختصاص به حج ندارد. بجای نماز»ورزش یا ... بجای روزه_»کمک به فقرا بجای حج_»کمک به فقرا بجای دیانت_» انسانیت و ... در این حد منظورم نبود.
⚛️ تجربه های کاربردی یک استاد معارف ⬇️چند نکته کاربردی برای مدیریت کلاس در مباحث چالشی: 🔹 از طرح موضوعات چالشی در جلسات اول پرهیز کنید، جلسات اول برای ارتباط گرفتن است، تجربه نشان داده اساتیدی که جلسات اول با دانشجو چالش پیدا کرده اند در بقیه جلسات، مقبولیت و تاثیر کمتری داشته اند، اما اساتیدی که در جلسات اول ارتباطشان را با کلاس تقویت کرده اند در جلسات بعدی تاثیرگذارتر بوده اند 🔹 شنونده خوبی باشید، اینکه دانشجو ببیند موقع حرف زدن، شما آماده ردِّ حرف او نیستید و در کمال آرامش دارید به او گوش می دهید در پذیرش پاسخ شما خیلی موثر است، همانطور که در سیره امام صادق(ع) آمده است که در موقع مناظرات وقتی طرف مقابل سخن می گفته است آنچنان با آرامش گوش میکرده اند که گمان میشده امام تسلیم شده اند. 🔹 با اعتماد به دانشجو در امور کلاسی (مثل پذیرفتن دلیلی که برای غیبت خود ذکر می‌کند)، زمینه را برای تاثیرگذاری باز کنید، چیزهای مهمتر را فدای امور بی اهمیت تر نکنیم. 🔹 به هیچ عنوان نباید کلاس جنبه مناظره به خودش بگیرد، این ساختار هیجان زاست و بحث را حیثیتی و هیجانی می کند. 🔹 در کلاس تأکید کنید که قرار نیست لزوماً همه کلاس به یک نتیجه مشترک برسند، چون چنین نگرشی ایجاد هیجان برای بُرد و باخت می کند، کلاس برای شنیدن دیدگاه های مختلف است، تا ما بهتر بتوانیم با شنیدن همه دیدگاه ها، بهترین آنها را انتخاب کنیم. با این قالب، کلاس از قالب مناظره تبدیل میشود به تریبون آزاد، و با کاهش بار هیجانی، خیلی بهتر به نتیجه می رسید. دیگر اینکه انگیزه برای مخالفت با استاد کاهش می یابد و کسی از استاد توقع ندارد که همه کلاس را قانع کند، استاد فقط باید حرفِ دین را با دلیل بگوید، نه اینکه همه را قانع کند. 🔹 تا می‌توانید مستقیماً به نقد دیدگاه های مطرح شده نپردازید، حرف خودتان را که در تضاد با حرف مخالفین است با دلیل اثبات کنید، این شما را به هدفتان می رساند بدون اینکه شما را دچار فضای هیجانی و متعصبانه در کلاس بکند. 🔹 از مواضع وحدت شروع کنید و به افتراقات برسید، به عنوان نمونه: ایران برای همه ما عزیز است، هم مرگ مهسا امینی و هم واقعه شاهچراغ برای ما غم انگیز است، اختلاف ما در تشخیص مقصر است، وگرنه هیچ کدام خواهان ظلم نیستیم. این اختلاف هم به منابع اطلاعاتی ما برمی‌گردد، چون هیچ کداممان که میدانی تحقیق نکرده ایم، پس فقط باید بحث کنیم کدام منابع برای کسب اطلاعات مورد اعتماد هستند. 🔹 اگر احساس می کنید در طرح یک موضوع چالشی کلاس اشکالات متعددی را مطرح خواهند کرد و زمان کلاس گرفته خواهد شد و نیاز به مدیریت زمان کلاس دارید، در انتهای طرح کلاس تصریح کنید که مثلا من به سه سوال جواب میدهم و از این بحث عبور می کنیم. تا در نگاه مخاطب فرار از پاسخگویی تلقی نشود. 🔹 برای اینکه اسیر بحث های پراکنده خبری از منابع متفرقه و تجربیات شخصی دانشجویان از اقوام و خویشاوندان نشوید به عنوان یک قانون در کلاس اعلام کنید که تجربه های شخصی در تمام موضوعات فقط برای خود شخص حجیّت دارد و نمی تواند مبنای مباحث علمی قرار بگیرد. 🔹 وقتی اکثریت کلاس با شما مخالفت می کنند، یا برخی لیدرها کلاس را جهت دهی می کنند، اعلام کنید که نمی‌شود به همه حرف ها پاسخ داد، بنابراین از یک یا چند دانشجو ترجیحاً از لیدرها بخواهید بیایند جلوی کلاس حرفشان را بزنند، بدون اینکه رنگ و بوی مناظره به خودش بگیرد. جدا کردن دانشجویان لیدر یا بعضی از افراد کلاس از بقیه جمع، ضمن اینکه اعتماد به نفس کاذب آنها را می گیرد، موجب می‌شود مدیریت کلاس در دست خودتان باشد. 🔹 از دانشجو بخواهید حرف و دلیلش را روی تخته بنویسد، چون سستی خیلی از ادله در نوشتن خودش را نشان می دهد. 🔹 برای اینکه بتوانید موضع دانشجویانی که به نظر اسلام و دین حمله می کنند را نقد کنید، از آنها بخواهید جانشینی تعیین کنند، تا مجال برای نقد دیدگاه آنها نیز برای شما مهیا شود. مثلا در مورد جمهوری اسلامی از آنها جایگزین بخواهید و اگر گفتند جمهوری سکولار، بگویید طبق چه مکانیسمی این کاستی ها و فسادها و اختلاس ها در جمهوری سکولار اتفاق نمی افتد؟ 🔹 هر سخنی که می خواهید بگویید یقیناً عکس ها و کلیپ هایی در تأیید آن وجود دارد، استفاده از آنها خیلی می تواند به کاهش مقابله کلاس در برابر شما کمک کند، مانند عکس ها و آمارها و کلیپ های غربی ها در موضوع حجاب. 🔹 یک راه برای کاهش هیجانات ورود به مباحث استدلالی از در اخلاق، عبودیت و معادباوری است، تجربه نشان داده است اگر با تقویت عبودیت و بندگی، یا تبیین اهمیت معاد، بزرگیِ دنیا در نظر مخاطب شکسته شود، پذیرش بهتری برای استدلال های دینی خواهد داشت. موفق باشید.
بسته محتوایی « کریمه » ویژه ی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) | سامانه جامع محتوای تبلیغی بسته‌ فرهنگی https://bastefarhangi.ir/karimeh/
راهبر مربی
بسته محتوایی « کریمه » ویژه ی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) | سامانه جامع محتوای تبلیغی
موضوعات طرح شده 👇👇 منبر صوتی منبر مکتوب پادکست نرم افزار عکس نوشت کلیپ مولودی روضه غرفه کودکان
بسته فرهنگی «روز دختر» منتشر شد+معرفی کتاب، فیلم و آثار گرافیکی - حلقه وصل http://hvasl.ir/news/200071
اسطوره افتخار دختران جهان (3).pdf
914.2K
📜فیش منبر 📖عنوان: اسطوره افتخار دختران جهان 🎙موضوع: جایگاه و هویت یک دختر تا به کجا؟؟؟ ✍نویسندگان: حجج الاسلام محمد مهدی یاوری، حسین ابراهیمی 👥️️مخاطب: عموم مسجدی و هیئتی 💠سفارش حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به موسسه تخصصی خطابه امیربیان 🔶 جهت دریافت محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 ❣ بیان‌بوک 🔶 مرکز عرضه‌ی محصولات امیربیان 🆔 Eitaa.com/BayanBook
روایت قدرت زن.pdf
709K
🔻در حوزه و خانواده چه کتابی بخونم؟ 🌺 این پیام رو برای گروه ها و دوستان کتابخوانتون ارسال کنید. 🆔 @jahade1 https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
زیست مادرانه.pdf
374.4K
🔻در حوزه زندگی چه کتابی بخونم؟ 🌺 این پیام رو برای گروه ها و دوستان کتابخوانتون ارسال کنید. 🆔 @jahade1 https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
فهرست کتب مرتبط با موضوع حجاب و عفاف - Copy.pdf
352K
🔻در حوزه و چه کتابی بخونم؟ و 🌺 این پیام رو برای گروه ها و دوستان کتابخوانتون ارسال کنید. 🆔 @jahade1 https://eitaa.com/tablighdaneshamozi