eitaa logo
خط رهبری
2.9هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
107 فایل
🔰«خط رهبری»: صفحه ویژه تولیدات مربوط به رهبر انقلاب در خبرگزاری #فارس ✔️ تبیینِ شخصیت، مواضع، مطالبات و نظام فکری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📷 دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب @Farsna
21.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | رهبر انقلاب: به دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکت‌دهنده مجموعه‌ کشور بداند. ۱۴۰۳/۲/۱۲ @rahbari_plus
🔰 | «جهاد تبیین» شهید مطهری به روایت رهبر انقلاب 📝 «شهید به عرصه‌ی ذهنیت جامعه نگاه كرد و عمده‌ترین سؤالات ذهنیت جامعه‌ی و تحصیل‌كرده و روشن‌فكر كشور را بیرون كشید و آن‌ها را با تفكر اسلامی و فلسفه‌ی اسلامی و منطق قرآنی منطبق كرد و پاسخ آن‌ها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت؛ از مسأله‌ی عدل الهی و قضا و قدر و علل گرایش به مادی‌گری بگیرید- كه مسائل، بیشتر ذهنی و عقلی است- تا مسائل مربوط به ، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل ایران و اسلام، كه این هم تلاشی بود برای روشن كردن ذهنها. آن روز عده‌یی با گرایشِ ایران‌مداری می‌خواستند با اسلام مبارزه كنند؛ ایشان گفت نه، اسلام به ایران خدمت كرده؛ ایران هم به اسلام خدمت كرده. «خدمات متقابل ایران و اسلام» همانقدر ارزش دارد كه كتاب «عدل الهی» شهید مطهری. مرحوم شهید مطهری نمونه‌ی یك شخصیت روحانیِ است كه می‌تواند در چالش اول، كارِ درست بكند و اقدام بجا انجام دهد... این در حوزه‌های ما باید به صورت یك جریان اصیل در بیاید.» ۱۳۸۳/۰۴/۱۵ @rahbari_plus
42.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | روایتی از دیدار آینده سازان با رهبر انقلاب @rahbari_plus
🔰 | نکات مهم بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ❇️ امید تضمین‌کننده آینده کشور است 🔹 نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری است. 🔸 لازم است رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌های عمومی در زمینه تبیین جایگاه معلم و ضرورت تمجید از او، فعال شوند. 🔹 هر حرف و رفتار و موضع‌گیری و حتی اشاره معلم در شخصیت‌سازی تأثیر دارد. 🔸 پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است. 🔹 از انفعال و کم‌توجهی به این سند [ تحول ] در سالهای گذشته، ضرر کردیم اما بازنگریِ در حال نهایی شدن این سند و تدوین نقشه‌راه اجرایی آن خبر خوبی است 🔸 معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود. 🔹 توانمندسازی اما محور دیگری هم دارد ‌و آن قوام‌یافتگی کار «معلمی» است؛ یعنی معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد. 🔸 دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز باید کاملاً تقویت شوند. 🔹 در برهه‌ای عده‌ای می‌گفتند لازم نیست و خود معلم در کنار تعلیم وظیفه پرورش را هم انجام می‌دهد؛‌ البته این حرف درست است اما صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد. 🔸 مقدمه و شرط تحقق این مهم [جلوگیری جوانان از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی] آن است که در خود مدارس وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است. 🔹اگر میلیون‌ها جوان و نوجوان، مصالح بنیادی و مسائل اساسی کشور را بشناسند، از جبهه دوست و دشمن آگاه باشند و در مقابل اهداف دشمنان ملت واکسینه شوند، سرمایه‌گذاری عظیم رسانه‌ای و سیاسی دشمنان نتیجه‌ای نخواهد داد. 🔸 بنده در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد. 🔹 آموزش و پرورش باید الگوهای موفقی همچون معلمی که خوب تدریس می‌کند یا سالهای طولانی از عمر خود را صرف تدریس کرده است، یا رنج رفت و آمد به مناطق دشوار برای تدریس به دانش‌آموزان را به جان خریده است، شناسایی، و این معلمان را به عنوان تعلیم و تربیت معرفی کند. 🔸 معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود. 🔹 لازم است دانش‌آموزان را با افتخارات ملی، داشته‌های کشور، پیروزی‌های ناشی از راههای درست، آشنا و همچنین از خطرها و دشمنی‌ها آگاه کنید. 🔸 تضمین‌کننده آینده کشور است و اگر کسی امید را در دل و جان جوان و نوجوان برانگیزد در واقع به ساخت کشور کمک کرده است. 🔹 افرادی که از سر لجاجت با نظام یا دولت یا اشخاص دیگر، جوانان را ناامید می‌کنند در واقع به آینده کشور لطمه می‌زنند. 🔸 با وجود تلاش‌های زیاد صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها مسئله همچنان مسئله اول دنیا است که اعتراض‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاههای آمریکا و گسترش آن به دانشگاههای اروپا از نشانه‌های استمرار حساسیت افکار عمومی جهان به مسئله غزه است. 🔹 کشتار سی و چند هزار نفر که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند ذات شریر و خبیث و حقانیت موضع همیشگی ایران را به همه دنیا نشان داد. 🔸این موضوع [ رفتار آمریکا در قبال «اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان ] به همه نشان داد که آمریکا شریک جرم و همدست صهیونیست‌ها در گناه نابخشودنی کشتار مردم غزه است. 🔹 تا وقتی به صاحبان خود بازنگردد مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد. 🔸 با فرض عادی شدن روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی اطراف، نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه مشکل متوجه دولت‌هایی خواهد شد که با چشم بستن بر جنایات رژیم اشغالگر با آن دست دوستی داده‌اند و ملت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد. @rahbari_plus
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | سخنان تاریخی و شنیده نشده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهادت شهید مطهری @rahbari_plus
🔰 | تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی 🔸رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ی نامه‌ی یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» تأکید کرده‌اند. متن مرقومه ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است: ⬇️⬇️ «بسمه تعالی 📝کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. 📝پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. 📝در باب ، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.» 🔸منبع: نشریه «خط حزب‌الله» @rahbari_plus
🔰 | «استادِ شهید» به روایت آیت‌الله خامنه‌ای _ ۱ 📝چهره‌های متعددی به توصیف اقدامات، اثرگذاری‌ها، تفکرات و شخصیت پرداخته اند. یکی از کسانی که در طول سال ها توصیفات متعددی از شهید مطهری داشته، رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند. ایشان در خصوص تفکرات شهید مطهری فرموده اند: «امروز ما حقیقتاً ریزه‌خوار سفره انعام فکر شهید مطهری هستیم.»(۱۳۸۴/۰۲/۱۱) رهبر انقلاب در سخنانی دیگر گفتند: «من توصیه میکنم در زمینه مسائل دینی، جوانها از معارف بلندی که جزو بهترین آنها آثار شهید مطهری است، حتماً استفاده کنند.»(۱۳۸۷/۰۲/۱۴) ⬅️ در این گزارش به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری به بررسی نکات طرح شده از سوی رهبر انقلاب در خصوص تبیین ابعاد فکری و عملکردی شهید مطهری می‌پردازد: ۱- مقابله موثر با تفکرات وارداتیِ مارکسیستی و لیبرالیستی با قدرت اجتهاد و انصاف علمی 🔸آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۸۳ فرمودند: «ایشان [شهید مطهری] با قوت فكری و اندیشه صائب خود در دهه‌های ۱۳۴۰-۵۰ وارد میدان‌هایی شد كه تا آن زمان هیچ كس در زمینه مسائل اسلامی وارد آن نشده بود و با تفكرات وارداتی و به چالش علمی عمیق، وسیع و تمام نشدنی پرداخت و در جبهه مقابله با ماركسیسم و تفكرات غربی و لیبرالیسم دست به یك جهاد هوشمندانه زد.» ۱۳۸۳/۰۲/۰۶ 🔹در تبیین این نکته رهبر انقلاب می‌توان به مباحث استاد شهید در جلد دوم کتاب فلسفه تاریخ اشاره کرد که بحث های علمی فراوانی از سوی ایشان در خصوص مطرح شده است. در این کتاب از ریشه‌های فکری-فلسفی مارکسیسم گرفته تا نقش جامعه در این حوزه مورد بحث قرار گرفته است. در مجموعه نقدهای شهید مطهری به مارکسیسم، بخشی ناظر به تفاسیر و خوانش‌های مارکسیستی از قرآن است. در آن دوره‌ی تاریخی به دلیل نفوذ تفکرات مارکسیستی در جوامع گوناگون از جمله ایران، عده ای تلاش میکردند قرآن را منطبق با نظریات مارکسیستی تفسیر کنند. یکی از مصادیق مقابله شهید مطهری با تفکرات مارکسیستی، مقابله با این مسئله است. 🔸کتاب «انسان کامل» شهید مطهری طیف وسیعی از موضوعات را شامل میشود. برخی موضوعات مطرح شده در این کتاب خصوصا در رابطه با مسائل مربوط به ابعاد غیر مادی انسان را میتوان در برابر تفکرات دانست. همچنین کتاب «» را میتوان در این زمینه مورد توجه قرار داد. در زمانه‌ای که برخی جریانات و لیبرال سعی میکنند مفهوم آزادی را در مبتذل‌ترین شکل ممکن مطرح کنند و حتی موضوعاتی که خلاف آزادی بشریت است را نیز به عنوان آزادی معرفی میکنند، شهید مطهری مسئله آزادی را بر اساس تفکرات اسلامی شرح و تبیین کرده است. از موضوعات محوری در هر مکتبی، مسئله فلسفه اخلاق است. تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی مانند هر مکتب دیگری به ارائه فلسفه اخلاق خود می‌پرداختند. شهید مطهری در این میان به بیان فلسفه اخلاق اسلامی و نقد مکاتب دیگر پرداخت. ۲- پاسخ به سوالات و شبهات جامعه و جوانان براساس تفکر اسلامی 🔸موضوع دیگری که آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص ابعاد تلاش‌های علمی و فرهنگی شهید مطهری مطرح کرده‌اند به مجاهدت استادِ شهید در زمینه‌ی پاسخ به سوالات و شبهات مطرح در جامعه خصوصا در میان جوانان برمی‌گردد: «شهید مطهری به عرصه ذهنیت جامعه نگاه کرد و عمده‏ترین سؤالات ذهنیت جامعه جوان و تحصیلکرده و روشنفکر کشور را بیرون کشید و آنها را با تفکر اسلامی و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی منطبق کرد و پاسخ آنها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت؛ از مسأله عدل الهی و قضا و قدر و علل گرایش به مادی گری بگیرید - که مسائل، بیشتر ذهنی و عقلی است - تا مسائل مربوط به ، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل ایران و اسلام، که این هم تلاشی بود برای روشن کردن ذهنها... 🔹مرحوم شهید مطهری نمونه یک شخصیت روحانیِ متناسب با زمان است که می‏تواند در چالش اول، کارِ درست بکند و اقدام بجا انجام دهد. به صورت سنگری امن برای جوانان طالب و علاقمند فكر اسلامی در ها و ها درآمد تا بتوانند زیر سایه این تفكر عمیق و مستحكم دین خود را حفظ كنند و دست‌آوردهای نوین فكری داشته باشند و از آن دفاع نمایند.» ۱۳۸۳/۰۲/۰۶«در زمینه‌‏ی پاسخ به سؤالهای گوناگونی که در آن دوره ذهن جوانهای ما را به خود مشغول کرده بود، شهید مطهری مثل برخی از مدعیان روشن‏فکری دینی نبود که مطالب اجنبیِ از منطق دین و محتوای دین را با لعاب دینی و قالب دینی عرضه کند؛ بلکه درست نقطه‏ی مقابل، مفاهیم حقیقی دینی را در بسته‏بندی‏های متناسب روز و متناسب با سؤال و نیاز و استفهام مخاطبین عرضه می‏کرد. دنبال این نبود که یک دسته‏ی خاصی، یک گروه خاصی، یک مجموعه‏ی فکری خاصی او را تحسین کنند.» ۱۳۸۹/۰۲/۱۵ @rahbari_plus