eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
282 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!! 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 13 ✍️ داوود مهدوی‌زادگان 🗓 30 شهریور 1399 (روزنامه فرهیختگان) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!! 🔷 در مساله حجاب برخی قصد دارند تا میان «الزام» و «التزام»، رابطه تقابل و تعارض ساخته و صرفا از التزام به حجاب سخن گفته و توجهی به الزام آن نکنند. اهل حقوق و فلسفه اجتماع بر مغالطه‌آمیزبودن این سخن واقفند و از طرح آن در مباحث علمی پرهیز می‌کنند. یکی از مرزهای «عرفی‌گرایان پیچیده» یا «علمی» با «عرفی‌گرایان خام» یا «عامه‌پسند» در همین‌جاست. 🔶 «التزام»، ضرورت اجتماع است و «الزام» ضرورت حکمرانی است. جامعه با مفهوم التزام، شکل می‌گیرد ولی هنوز تا تحقق «جامعه سیاسی» فاصله دارد. چون مفهوم التزام برای استقرار و تداوم اجتماع کافی نیست و همچنان شکننده است. برای پایداری و قوام جامعه به مفهوم «الزام» نیاز است. کار فلسفه سیاسی از همین‌جا آغاز می‌شود. به‌عبارتی فیلسوف اجتماع بحث از مفهوم التزام می‌کند و فیلسوف سیاسی بحث از الزام می‌کند. اگر «التزام» سازنده «اجتماع» است؛ «الزام» سازنده «اجتماع سیاسی» است. 🔷 درواقع، «الزام» ضامن حفظ «التزام» شهروندان جامعه است. اگر شهروندی نخواهد به قواعد اجتماع، التزام داشته باشد و درعین‌حال، از مواهب و منافع اجتماع بهره‌برداری کند؛ اصل «الزام» یا همان حاکمیت او را ملزم به رعایت قواعد اجتماع می‌کند. بنابراین، اصل الزام حمایت‌گر و معاضد یا ضامن اصل التزام است و رابطه تقابلی بین‌شان برقرار نیست. 🔶 حکمرانی دینی از جهت الزام حکومتی با حکمرانی‌های غیردینی یا سکولار تفاوت نظری ندارد. همان‌طور که در حکومت‌های سکولار، امر الزام حکومتی، لازم و ضروری است و برای اعمال آن از همه‌گونه ابزار‌های انسانی و ماشینی و روش‌های تشویقی و تنبیهی بهره‌برداری می‌کنند؛ در حکمرانی اسلامی نیز اصل الزام، مسلم و قطعی است. احکام جزائی اسلام و مواعظ اخلاقی و توبیخ‌های دینی تماما در جهت اعمال اصل الزام است. بنابراین، الزام حکومتی، از اختصاصات نظام اسلامی نیست و در دیگر حکمرانی‌ها -با هرگونه فلسفه سیاسی که باشند- هم دیده می‌شود. 🔷 اما اختلاف حکمرانی اسلامی با دیگر نظریه‌های سیاسی-به‌ویژه حکمرانی سکولار و دنیوی- در مراجع قانونگذاری است. حکمرانی‌های سکولار با دین‌زدایی از سیاست و نفی وحی به‌مثابه مرجع تشریع احکام مدنی، مرجع قانونگذاری را محدود به عرف ساختند. در این‌گونه حکمرانی‌ها فقط مراجع عرفی مانند مجالس ملی و شوراهای شهری و محلی و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و مردم‌نهاد از جهت قانونگذاری اعتبار دارند و باقی مراجع قانونگذار به‌ویژه مرجع وحی کنار گذاشته شده است. 🔶 اما در حکمرانی دینی علاوه‌بر مراجع عرفی، شریعت اسلامی به‌عنوان مرجع قانونگذار اعتبار پیدا کرده است. البته رابطه این دو مرجع، طولی است و نه عرضی. به همین دلیل، قوانین عرفی نمی‌توانند در تعارض با قوانین شرعی وضع شوند. براین اساس، اگر قانونی در نظام اسلامی ماخوذ از مرجع وحی باشد؛ نمی‌توان به‌دلیل عدم توافق اقلیتی از مردم، آن قانون را کنار گذاشت. ♦️ ادامه مطلب در👈 🌐http://fekrat.net/?p=3814 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸به جای برخورد امنیتی، واقعیت سلبریتی‌ها را به مردم نشان دهید. 🔹مردم خودشان با بولدوزر از روی آنها عبور میکنند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
💠📣 کرسی علمی ترویجی "نقش دانش کلام در حل بحران های اجتماعی" برگزار می شود ارائه کننده: 🎤 حجت الاسلام دکتر اکبر اقوام کرباسی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ناقد: 🎤دکتر محمدجعفر رضایی (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) مدیر جلسه: حجت الاسلام دكتر علی امیرخانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🗓 زمان: یکشنبه 27 آذر ماه 🕚 ساعت: 13 تا 14:30 🔺 مکان: سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث 🌐 لینک ورود به جلسه: https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴این آکواریوم برلین است که ترکیده و کامل از بین رفته است. دو نکته درباره بعد از این رخداد: ۱:هر چه گشتم فیلمی از لحظه اتفاق پیدا نکردم، فیلم‌ ها بطور کلی از دور و بعد از پایان حادثه است، در فیلم‌ها هیچ نشانه‌ای از عناصر اذیت کننده و یا تحریک کننده وجود ندارد، مثلا از لاشه مرگ دسته جمعی ماهیان، یا احتمالا خسارت و صدمات انسانی. فیلم‌ها پاکیزه است. حالا اگر ایران بود از دویست تا زاویه لحظه حادثه و مثلا پاره شدن دست فلان نگهبان از طریق دوربین رسمی آن مجموعه هم کف اینترنت پخش بود. این را باید فهمید و برای این معضل فکری کرد. ۲:حداقل چهل پنجاه توئیت آلمانی درباره این حادثه را با مترجم گوگل خواندم، هیچ کس این را دستمایه تمسخر و تحقیر آلمانی‌ها نکرده بود، هیچ کس آن را نشانه‌ای از بدبختی ملت آلمان به حساب نیاورده بود، هیچ کس این حادثه را به پای بی‌لیاقتی همه آلمانی‌ها از زمان هیتلر تا الان ننوشته بود. فقط تصور بفرمایید چنین اتفاقی مثلا در تهران رخ می‌داد، اجداد ما ایرانیان هم از تمسخر و تحقیر در امان نبود. وقتی می‌گوییم ملت ایران سال‌هاست تحت شدیدترین عملیات روانی تاریخ هستند نتیجه آن چنین تفاوتهایی است. ✍ عباس طاهری ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴 حقوقی که اغتشاشگران ایرانی برایش می جنگند و حاضرند مملکتشان را برایش به ویرانه تبدیل کنند... 🔹 حقیقت انسان رو به قهقرا بردن، میگن آخر الزمان شده راس میگن ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴 داستان خواندنی!!! چنگیزخان نتوانست بخارا را تسخیر کند نامه ای نوشت که هرکس با ما باشد، در امان است! اهل بخارا دو گروه شدند، یک گروه مقاومت کردند و گروه دیگر با او همراه شدند، چنگیزخان به آن ها نوشت: باهمشهریان مخالف بجنگید، و هر چه غنیمت به‌دست آوردید، از آن شما باشد و حاکمیت شهر را نیز به شما می‌دهیم! ایشان پذیرفتند و آتش جنگ بین این دو گروه مسلمان شعله‌ور شد... و در نهایت، گروه مزدوران چنگیز خان پیروز شدند، اما شکست بزرگ آن بود که او دستور داد گروه پیروز خلع سلاح و سربریده شوند! 🔹 چنگیز گفته‌ی مشهورش را گفت: اگر اینان وفا می‌داشتند، به خاطر ما بیگانگان، به برادرانشان خیانت نمی‌کردند! *این عاقبت خود فروشان است* ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴در مدارس ژاپن چه می‌گذرد؟ 🔶 یادمان نمی رود یه زمانی آموزش های مدارس ژاپن سرکوفت وابزار خودتحقیری ایرانیان بود، اما چه در این مدارس نایس می‌گذرد که در سال 499 دانش آموز خودکشی می‌کند و کسی هم ژاپن را تحقیر نمی‌کند و جنگ داخلی هم اتفاق نمی افتد؟ 🔶کاش خود تحقیری را تمام کنیم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴نقدی بر کوتاه‌نوشت دکتر مصلح با عنوان «علوم انسانی اسلامی» و «آیت‌الله محمدتقی مصباح» 🖊احمدحسین شریفی جناب دکتر علی‌اصغر مصلح استاد دانشگاه علامه طباطبائی در کوتاه‌نوشتی ضمن اعتراض به نامگذاری روز رحلت یزدی (۱۲ دی ماه) به روز «علوم انسانی اسلامی»، نکاتی بیان کرده است که بررسی آنها نیازمند فرصتی فراخ است. در عین حال، ضمن دعوت از ایشان برای حضور در یک مناظره و گفتگوی علمی در این موضوع، در هر مکانی که صلاح می‌دانند، به اختصار چند نکته را متذکر می‌شوم: نکته اول: نوشته‌اند: «‌آیت‌الله مصباح درکی سطحی و مخدوش از فرهنگ و تمدن غرب داشت» پیشفرض این سخن آن است که شرط طرح ایده این است که درکی عمیق و درست از فرهنگ و تمدن غرب داشته باشیم! روشن است که این پیشفرض، بدیهی نیست!‌ بلکه نیاز به اثبات دارد و ایشان هیچ دلیلی برای اثبات آن بیان نکرده‌اند! همچنین هیچ توضیحی نداده‌اند که به چه دلیل و با استناد به چه شواهدی درک آیت‌الله مصباح را از آنچه که فرهنگ و تمدن غرب می‌نامند، سطحی و مخدوش می‌دانند! ای کاش به جای این سخنان نادقیق و ناسنجیدنی، مورد یا مواردی از سخنان ایشان را برای اثبات مدعای خود ذکر می‌کردند! نکته دوم: گفته‌اند نظرات آیت‌الله مصباح «درباره علوم انسانی در حدّ سفارش‌هایی اخلاقی یا نظراتی کلی و انتزاعی بود.» اولاً، خوب است جناب ایشان بدانند که ایده «علوم انسانی اسلامی» بحثی ناظر به «فلسفه علوم انسانی» است و نه «مسأله‌ای از مسائل علوم انسانی»! ثانیاً نمی‌دانم جناب ایشان چه فهمی از «علوم انسانی» دارند و چه میزان از آثار علامه مصباح را مطالعه کرده‌اند که چنین قضاوتی را درباره ایده‌های ایشان در علوم انسانی دارند. آیا اطلاعی از اندیشه‌های ابتکاری ایشان در انسان‌شناسی اسلامی، حقوق اسلامی، اخلاق اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، مدیریت اسلامی و امثال آن دارند و با این حال همه آنها را «صرفاً سفارش‌هایی اخلاقی یا نظراتی کلی و انتزاعی» می‌دانند؟! فی المثل آیا نظریه تعلیم و تربیت اسلامی علامه مصباح را صرفاً سفارشی اخلاقی می‌دانند؟! نکته سوم: گفته‌اند علامه مصباح درک درستی از نظریه «ادراکات اعتباری علامه طباطبائی» نداشته‌ است! برای اینکه میزان درستی این سخن را بتوانیم بسنجیم کمترین انتظار از جناب دکتر مصلح این است که اولاً‌، «درک درست» از نظریه ادراکات اعتباری علامه طباطبائی را مشخص کنند! ثانیاً «معیار درستی درک خودشان» را بیان کنند؛ ثالثاً، معیار نادرستی درک‌های دیگران را تعیین کنند. رابعاً، درک علامه مصباح از این نظریه را تقریر کنند؛ خامساً، معیار درستی فهم خودشان از نظریه علامه مصباح را بیان کنند و در گام ششم مشخص کنند که درک علامه مصباح از نظریه علامه طباطبائی نادرست بوده است! نکته چهارم: گفته‌اند عنوان «علوم انسانی اسلامی» در حد یک «تمنا و درخواست» است و یا «ترکیبی متناقض»! چنین سخنی نشان می‌دهد که ایشان از ادبیات تولید شده درباره این ایده در چندین دهه اخیر، مطلع نبوده‌ و نیستند. تقاضا می‌کنم دست کم کتاب «رابطه علم و دین» علامه مصباح را، به عنوان یکی از پرشمار کتاب‌هایی که در این موضوع نگاشته شده است، مطالعه کنند و سپس درباره این قضاوت خود به داوری بنشینند! نکته پنجم: گفته‌اند آیت‌الله مصباح «تصور می‌کرد که با قدرت عریان و فرمایشی می‌توان علوم انسانی را دگرگون ساخت و به خدمت گرفت.» این هم نشان می‌دهد که متأسفانه جناب ایشان هیچ (یعنی هیچ) اطلاعی از اندیشه‌ها و اقدامات علامه مصباح درباره علوم انسانی اسلامی ندارند! این نسبت چه تناسبی با اقدامات و اندیشه‌های کسی دارد که نزدیک به پنج دهه از عمر خود را (از سال ۱۳۵۳ تا واپسین روزهای عمرشان) صرف تأسیس نهادهای علمی و آموزش و پژوهش و تربیت دانشجو و پژوهشگر در این موضوع کرده است؟! نکته ششم: نوشته‌اند «اگر ضرورتاً امر دائر بر تعیین روزی با عنوان روز «علوم انسانی اسلامی» باشد، حضرت آیت‌الله جوادی آملی احقّ عالمان معاصر برای چنین عنوانی است». این بنده مفتخر به تلمذ در محضر آیت‌الله جوادی آملی بوده‌ام؛ اما این سخن نشان می‌دهد متاسفانه ایشان اطلاعی از اندیشه‌های آیت‌الله جوادی هم ندارند. ای کاش یک بار، فقط یک بار، مهمترین کتاب ایشان در این موضوع یعنی «منزلت عقل در هندسه معرفت دینی» را مطالعه می‌کردند تا متوجه می‌شدند اساساً ایده و دغدغه اصلی ایشان در «علم دینی»، علوم طبیعی دینی است و نه علوم انسانی دینی! 🔻مجدداً آمادگی خود را برای گفتگو و مناظره‌ای علمی با جناب دکتر مصلح در موضوع ایده علوم انسانی اسلامی و بررسی دیدگاه‌های علامه مصباح یزدی اعلام می‌کنم. تعیین مکان و زمان این گفتگو را بر عهده جناب دکتر مصلح می‌گذارم. @ahmadhoseinsharifi ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنان حمید اسماعیل زهی در نماز جمعه اخیر مسجد ضرار زاهدان: 🔻چی ؟ " دانشجوعا جُوانا تعلیک نکنیم " ؟ 🔹منظورت از دانشجوی جوان که داره اعتراض میکنه ، همون قره حسنلوی میانساله که جوون مردم رو شکنجه کرده ؟ 🔸البته ، اینم ایراد ماست اگر بخواهیم از تو که مزدور عربستانی توقع داشته باشیم که وجدانت از قتل و شکنجه و توحش به درد بیاد. 🔹یه سرم به زندانای سعودی بزن ببین عربستان چجوری "جُوانا دانشجوعا"ی یمنی رو داره به صلابه میکشه ! مسیحا ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
38.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ماجرای یک دعوای قدیمی بین علی علیزاده و حمید فرخ نژاد 🔹در سال ۱۳۹۷ گفت و گوی بین علی علیزاده و حمید فرخ نژاد صورت گرفت که طی این گفت و گو فرخ نژاد اطلاعاتی از خودش را فاش کرد... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
پریسا پورمشکی با ۵ میلیون فالوور و میلادخواه با ۶ میلیون فالوور پیجاشون توسط وزارت اطلاعت طبق ماده ۴۲ قانون جرائم رایانه‌ای توقیف شد و این استوری تو پیجاشون گذاشته شد عجب کاری، احسنت👌 این‌ها به‌راحتی تو پیجاشون دعوت به اعتصاب و اعتراض و آشوب میکردن ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔘 چالش‌های مهم در بحث سیاست‌گذاری 📌 حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖 مجموعۀ دستگاه سیاست‌گذاری کشور یا شوراهای عالی هرکدام در سهم مأموریت خودشان نقش سیاست‌گذاری در کشور را بر عهده دارند؛ لذا ما از این نظر رو‌به‌جلو حرکت کردیم که به‌تدریج به مسائل کلان نسبت به سیاست‌گذاری آن‌ها توجه کردیم. 🔖 اما این سیاست‌ها علی‌رغم اینکه یک گام به جلو محسوب می‌شود، دارای ضعف است و آن هم این است که این سیاست‌ها یا آن‌قدر اجمالی هستند که دست مدیر و مجری را برای اینکه چه اقدامی به‌صورت مشخص انجام بدهد بازمی‌دارد و یا اینکه بسیار جزئی می‌شوند و عملاً از حد سیاست‌های کلی پایین‌تر می‌آیند و در جایگاه و نقش برنامه‌ریزی قرار می‌گیرند که در برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری‌های مشخص و زمان‌بندی مشخص برای انجام فعالیت‌ها اتفاق می‌افتد. 🔖 ولی سیاست‌های کلی معمولاً کمّی نمی‌شود و زمان آن هم یا محدود نیست و یا اینکه خیلی محدود نیست. بنابراین این مسئله یک نقص است که آن قالبی که سیاست‌های کلی باید درون آن قرار بگیرند که اثرگذار و راهگشا و الزام‌آور باشند به این معنی که چهارچوب و مسیر مشخصی را برای پایین‌دست ترسیم کرده باشند، جزئی نشده باشند و از حد سیاست‌های کلان تنزل پیدا نکرده باشند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴 منوتو کارشناس مجتهد آورده واسه حضرت آقا فتوای اعدام بده =)) 🔹 از کی تا حالا براندازای ج.اسلامی زدن تو کار فقه و مسئله شرعی😂 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
کارگاه علمی؛ ده خطایی که در پژوهش های کیفی باید از آنها اجتناب کرد.mp3
46.89M
🔰 صوت کارگاه علمی؛ ده خطایی که در پژوهش های کیفی باید از آنها اجتناب کرد 🌀 دکتر مهدی ژیان پور، استادیار پژوهش و رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
نشست علمی؛ آشنایی با انواع روش‌های تحقیق در حوزه علوم انسانی.mp3
93.5M
🔈صوت نشست علمی آشنایی با انواع روش های تحقیق در علوم انسانی 🎙دکتر صمد بهشتی 🔷دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
نقش وحدت حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین .mp3
23.21M
بشنوید 🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: نقش وحدت حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان گناباد ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
✍🏻 چقدر رمز هاتون عوض شد؟!! مهسا سارینا نیکا محسن 🔹 ولی چیزی عوض نشد!!! انقلاب اسلامی فقط یک رمز داشت یا زهرا و هنوز پایدار هست و خواهند ماند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
تبریک به آقای علیمی! ثمره نفاق این‌میشه که صدای آه و نالت از حلقوم BBCبلند بشه. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴یک گشت ارشاد بسیار وسیع‌تر، توسط مخالفان گشت ارشاد راه افتاده. چرا شب یلدا رو جشن میگیری؟ چرا تیم ملی رو تشویق میکنی؟ چرا سر کار میری؟ چرا میخندی؟ و…. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
💢 استوری جالب پویا بیاتی در مورد وطن فروشی... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد صریح و شنیدنی حمید رسایی از رییس جمهور حجت الاسلام رئیسی. کاش به گوش آقای رییسی این حرفها می رسید قبل از آنکه فضا از این خراب تر شود و نشود از ایشان و دولتش دفاع کرد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* با حضور: جناب آقای دکتر محمد خدایاری فرد (استاد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و قائم مقام شورای جهانی روان‌درمانی) زمان: دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi1 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
پوستر دوازدهمین همایش ملی سیره علوی در استان لرستان. مهلت ارسال مقالات و پژوهشها 20 دیماه 1401 آدرس: سایت همایش https://sirehalavi12.khorramabad.iau.ir پست الکترونیک Sirehalavi12@gmail.com ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang