eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
277 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مقایسه یک عکاس فلسطینی از عکس هایی که در جام جهانی قطر و جنگ غزه گرفته است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
✅ اگر می خواهید از جدیدترین تحلیل ها در حوزه فرهنگ آگاه شوید... اگر به دنبال مطالعه جدیدترین پژوهش ها در حوزه مسائل اجتماعی هستید... اگر دوست دارید صوت های صاحب نظر در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی را بشنوید و ... با ما در کانال «راهبری فرهنگ» همراه شوید: ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2766143521C618561feaa
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
✅ اگر می خواهید از جدیدترین تحلیل ها در حوزه فرهنگ آگاه شوید... اگر به دنبال مطالعه جدیدترین پژوهش ه
بعضی از همراهان می خواستند ما رو به دیگر دوستانشان معرفی کنند اینم بنر تبلیغ ما☺️ از اینکه با شماییم بسیار خوشحالیم. بهترین ها نصیب تان
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موشن گرافیک انجمن حجتیه و عجایب هفتگانه ⚠️از سکوت در مقابل ظلم و ممنوعیت الگوبرداری از امام حسین علیه‌السلام تا نفوذ در مناصب حاکمیتی! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
در دامن مادری به نام وطن! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تشییع جنازه یک دکتر در بندرانزلی (جدیدترین سبک تشیع جنازه)😳 آیا این تشییع جنازه، آریایی است؟😂 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح دوره زندگی حجاب استایل ها به روایت تصویر در ۲۶ ثانیه😁 اگه غیر اینه بگو غیر اینه😎 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
📌حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیه چیست؟ در حوز‌ه‌های علمیه دو نوع فعالیت علمی به‌ خوبی صورت می‌گیرد. فعالیت نخست، تولید «علم برای عمل» است. این فعالیت بیشتر در جریان فقه به معنای خاصّ کلمه صورت می‌گیرد. آنچه در این بخش تولید می‌شود، با هدف بیرون آوردن مکلّفین از حیرت در مقام عمل است و صرفاً برای کسانی به‌عنوان برنامه‌ای عملی قابلیت ارائه و کارایی دارد که خودشان نوعاً از ایمان و انگیزۀ کافی برخوردار ‌باشند... دومین فعالیت علمی که در حوزه‌های علمیه دیده می‌شود، تولید علومی است که شاید بتوانیم آن را «تولید علم برای علم» بدانیم. این نوع فعالیت، به‌منظور تغذیۀ میدان اندیشه صورت می‌گیرد و با توجه به آنچه که در بازار علوم نظری می‌گذرد، بیشتر به‌منظور صیانت از حصون دین در مقابل تعرّض‌هایی است که در این عرصه صورت می‌گیرد... علی‌رغم وجود فعالیت نسبتاً گسترده در دو حوزه‌ای که به آنها اشاره شد، عرصۀ مهم دیگری نیز وجود دارد که مغفول واقع شده و کمتر در آن تولید علم صورت می‌گیرد و یا اصلاً توجهی به آن نمی‌شود و آن «تولید علم برای ایجاد انگیزۀ عمل» در فرد و جامعه است. گویی تصور می‌شود پدید آمدن انگیزه برای عمل نیاز به تلاش علمی خاصی ندارد و خودبه‌خود در اثر هر نوع آگاهی پدید می‌آید. 📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیه» اثر علیرضا پناهیان 🖌 علیرضا پناهیان ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
عمه انسی 🌹امروز یک عمه از دنیا رفت. شما نمیشناسیدش. من و شما خیلی ها رو نمیشناسیم. «عمه» اصلا توی فرهنگ لغات ما یعنی مهر و محبت صمیمی و بی‌چشم‌داشت. اما عمه انسی خیلی فرق میکرد. بچه نداشت، اما مادری میکرد برای همه. 🌹تو ندیدی و نشنیدی ماجرای خانمهایی که تو محله های تهران، زنهای همسایه رو جمع میکردند و پشت جبهه را جبهه دیگری میکردند برای جنگ دیگری از جنس زندگی. ندیده اید وقتی عمه انسی قول میداد یک کامیون مربای سیب درست کنند برای جبهه ها. سیبهای تازه دماوند را از باغهایش بچینند، شیشه های مرباخوری را جمع کنند و بشویند، شکر تهیه کنند، طوری مرباها را بسته بندی کنند که کپک نزند و سالم بماند، یک کامیون مربای سیب. 🌹عمه انسی محور زنان محله بود. توی کوچه پس کوچه های نارمک، محله های اطراف هفت حوض. او یکی از ستونهای زندگی بود. هر کس درد داشت به عمه انسی میگفت. پناه اهالی خانه بود و فامیل و محله. عمه انسی فرزند نداشت اما بچه های فامیل مثل بچه هایش دوستش داشتند. کمکش میکردند. چقدر زیبا است وقتی زن پای کار مبارزه میآید، آن وقت همه زندگی را میآورد. همه را میآورد. امام میگفت خط مقدم انقلابمان زنان هستند. او این زنها را میگفت. 🌹خدا هم یک جور دیگر دوستش داشت. من از اینجا فهمیدم که دو بار کربلا رفت، هر بار که برگشت یکی از عزیزهایش را از دست داد. یک بار صمیمیترین دوست و همراهش را و یک بار عزیزترین برادرش را. چرا بعد هر کربلا رفتن قلبش آزمایش میشد، حکمتی دارد که باید مجاهدانه دور و بر زینب کبری س زندگی کنی تا بفهمی. رب و مربی اصلی عالم چگونه رشدت میدهد. 🌹قول داده بود برای همه سنگرهای یکی از خطوط جنگ، درهای پارچه ای بسازد که هم حشرات موزی نتوانند وارد سنگر شوند، هم راحت باشد برای رفت و آمد. خودش طراحی کرد. پارچه اش را با کمک خیرین تهیه کرد و با همان لشکر زنانه که میشناخت و با ارتباطاتی از جنس عشق و معنویت جمعشان کرده بود، درهای پارچه ای را دوخت و راهی جبهه ها کرد. 🌹عمه انسی را نمیشناسید. شما غیر از چهارتا سلبریتی مکشوفه عاشق لایک و فالور چه کسی را میشناسید؟ زن چه میفهمید یعنی کی؟ وقتی همین لشکر زنانه شدند بانی یک خیریه بزرگ در تهران در دهه هفتاد وقتی یک تنه بلند شد رفت بشاگرد کمک حاج عبدالله والی تا کارگاه خیاطی برای زنان منطقه بنا کند. وقتی در قم کمک کرد تا کارگاه خیاطی برای کمک به محرومین بنا کند. آه حالا عمه انسی هم رفت. بدون جلسه تکریمی، بدون تبلیغ و ترویج و کتاب و سخنرانی، رفت در اوج گمنامی. 🌹روح سیدمحمدساجدی شاد، یکی از کسانی که مراقب عمه انسی بود، او بود. مثل پسرش کمکش میداد. باید چشمهای مسلحی مثل چشمهای سیدمحمد داشته باشی تا بفهمی کجا عمرت را خرج کنی. عمه انسی ها زیادند بچه ها. نگاهی به دور و برتان کنید خیلی از اینها را پیدا میکنید. حیف است نشناسید. اینها گنج های واقعی اند. اینها متن تمدن اسلامی ما را میسازند اینها خط مقدم پیشرفت کشورند. اینها مظهر هویت زن اند، مظهر زندگی اند. مظهر آزادی اند. بروید دختران گلم پای کلاس عمه انسی ها، خیلی چیزها پیدا میشود که لابلای این صفحات مجازی شاید نباشد. روحش شاد. امروز پر کشید. خیلی دعایش کنید. پ ن. او عمه من نبود. البته بود. عمه همه ما بود. 🖌 علی مهدیان ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
به تصویر کشیدن بی غیرتی سران عرب با هوش مصنوعی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
سکولاریسم نقابدار زرشناس قاسمیان معاف.mp3
46.26M
🔻 گفتگوی استادان خسروپناه، زرشناس، قاسمیان معاف درباره سکولاریسم نقابدار و شخصیت سروش ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری و پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه برگزار می‌کنند: ➕ روایت های فرامرزی 💢 نخستین جلسه از سلسله نشست‌های دیپلماسی نخبگانی (جهان اسلام): "فرهنگ از دیدگاه اندیشمندان معاصر اسلامی" 🎙با حضور: دکتر الهذیلی المنتصر از تونس (دکترای زبان و ادبیات از دانشگاه سوربن اندیشمند و پژوهشگر تمدن و فرهنگ) ✍️ میزبان نشست: حجت الاسلام دکتر رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی 📆 یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۰ 🔍 مشروح خبر و جزئیات کامل نشست👇 🌐 iict.ac.ir/n-farhang 📡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 🌐 inandin.ir/event/farhang ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
📸 اسرائیل با نمادهای فلسطینی هم در جنگ است 🔸زن فلسطینی که در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی به‌خاطر سن زیادش که بیشتر از سن اسرائیل است، معروف شده بود، عامدانه توسط تک‌تیراندازهای اسرائیل به شهادت رسید. 🔹بعد از ترور استاد ادبیات دانشگاه غزه که نقش بارزی در روشن‌گری در شبکه‌های اجتماعی داشت، ترور این پیرزن نشان می‌دهد اسرائیل با نمادهای فلسطینی هم در جنگ است. 🔸هر آنچه را در شبکه‌های اجتماعی علیه دستگاه پروپاگاندای کثیفشان باشد، می‌کشند. مشتی جانی که به‌دنبال حذف کامل فلسطین از تاریخ و زمینند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
2512305.mp3
22.73M
🎙 استاد رحیم پور ازغدی در موضوع: 🔹آیت الله مصباح یزدی (ره)، نظریه پردازی زیر آتش دشنام و اتهام ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
چالش‌های معرفت‌شناختی فضای سایبر.mp3
24.32M
🔊 بشنوید 🔸 صوت کامل کرسی علمی- ترویجی "چالش‌های معرفت‌شناختی فضای سایبر" 🎙 با حضور: مهدی عباس زاده علیرضا قائمی نیا محسن انبیایی ⏰ یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
┄┅════✧هفته پژوهش گرامی باد✧════┅┄ 📣 پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار می‌کند: 💥سلسله نشست‌‌های علمی💥 🎙آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری ⬅️ «ضرورت باز تعریف وحدت و تقریب» ⏳ سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ 🕰 ۱۰ تا ۱۲ 📍مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی 🎦 علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر به صورت آنلاین در جلسه شرکت نمایند HTTPS://B2N.IR/TAQRIBSTUDIES ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
📲 نسخه جدید نرم‌افزار اندرویدی عرضه شد! ✅امکانات و قابلیت ها : • جستجوی حدیث در منابع روایی شیعه • مشاهده احادیث موجود در منابع روایی شیعه • دسترسی به شروح و سند روایات • مشاهده دیگر احادیث هم موضوع با حدیث مورد نظر (احادیث مرتبط) • مشاهده ترجمه روایات • امکان نمایه‌زنی بر احادیث • امکان تعین دامنه احادیث • امکان ایجاد قفسه دلخواه از روایات • اتصال روایات به کتاب در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور 📤 لینک دریافت از کانال رسانه علوم انسانی اسلامی👇👇👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
✅درباره کمپین صادق بوقی 1⃣یکم. چرا ضدانقلاب درس نمی گیرد؟ این سطح از بلاهت در دشمن این خاک جالب است. سالها فکر می کردند هر کس در این مملکت روسری اش عقب است مقابل نظام قرار دارد. بارها و بارها نیز چوب این خوش خیالی شان رو خوردند تا اینکه اغتشاشات سال گذشته رسما با جماعتی مواجه شدند که حجاب نداشتند و اما تقلای دشمن را به تمسخر گرفتند و بلکه مقابل آن صف بستند. این روزها نیز کمپین صادق بوقی راه افتاده است و ضدانقلاب همچنان فکر می کند این شادی مردمی نافرمانی مدنی و تقابل با جمهوری اسلامی است. عجب حماقتی. این کمپین شادی برای بخشی از همین مردم است. همان مردمی که هویت شان دشمنی با دشمن این خاک است. هم اهل معنویت و مقاومت اند و هم شاد در دل سختی ها. 2⃣دوم. صادق بوقی ناخواسته پروژه زامبی های فرهنگی در ساحت موسیقی را ناک اوت کرد. ساسی مانکن که رسما نشان موسیقی دشمن است این روزها با همه پروژه تبلیغاتی و بخط کردن رسانه های دشمن به حاشیه رفته است. علت نیز روشن است. صادق بوقی ولو با شادی محلی اش برآمده از بخشی از فرهنگ اقوام با لهجه محلی و شادی از نوع هویت ایرانی است و اما ساسی مانکن نماد موسیقی مبتذل آنهم با ماموریت دشمن فرهنگی است. ایندو در یک زمان مشخص مقابل هم قرار گرفتند و در این دوئل اجتماعی دومی بی حیثیت شد. 3⃣سوم. سلیقه یکی مثل من، سبک شادی صادق بوقی نیست. اما این سبک شادی جزئی از فرهنگ ماست. جزئی از جامعه ماست. همین مردم. این مردم هم سلام فرمانده می خوانند و هم به سبک پیرمرد رشتی شادی می کنند. این مردم جمع ایندو هستند. برخی قدرت جمع بستن ایندو را ندارند و ناچار برچسب جامعه متضاد بر این مردم می زنند. اینهم خطاست و ناشی از خطای برداشت در نظام اولویت های ارزشی و هنجاری است. اگر می خواهیم جامعه ای را تحلیل کنیم باید مجموعه ارزش ها و هنجارهای جامعه را فهرست و اما سهم هرکدام را با وزن کشی محاسبه کرد و برآیند گرفت؛ نه اینکه همه را همسطح قرار داد و جمع جبری زد. وزن و ضریب مقاومت و معنویت و عدالت خواهی و ظلم ستیزی و آزادی خواهی واقعی این مردم قابل مقایسه با دیگر خصائص آنهاست؟ این خطای تحلیل بسیار کلیدی است که خیلی ها ولو دلسوزان کشور را به اشتباه می اندازد و نمی توانند مردم را درست تحلیل کنند. 4⃣چهارم. برخی مسوولین ما در مواجهه با مسائل اجتماعی خواسته یا ناخواسته هیزم آتش می شوند. برخی تصمیمات خلق الساعته و یا بدون تخمین رسانه ای هزینه ساز برای کلیت ساختار حاکمیت است. یک نمونه اش برخورد با همین پیرمرد رشتی است. واقعا چقدر این مساله اهمیت داشت که اینطور مقدمه ضریب دادن بدان می شویم؟ یک نمونه اخیر دیگر جلوگیری از برگزاری کنسرت قربانی در اصفهان است. این تصمیم ها ممکن است در سطح یک مدیر محلی و با شتابزدگی اتخاذ شود اما هزینه آن فراتر از تصمیم یک مدیر است و کل جامعه و حاکمیت را درگیر می کند. کاش بیشتر تدبیر کنیم. 🖌 محسن مهدیان ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang