eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
277 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6006101319201326036.pdf
2.52M
عنوان کتاب: در گفتگو با دکتر نشر نی ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
45.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه با حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر از شاگردان نزدیک استاد 1️⃣ قسمت اول: 🔸موضوع: ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد (عین_صاد) برای تماشای ویدیو با حجم کمتر به اینستاگرام کانال استاد صفایی مراجعه کنید 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CMu18KmB4Z8/?igshid=1e28z7iwx1dy9 ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
35.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه با حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر از شاگردان نزدیک استاد 2⃣ قسمت دوم: 🔸موضوع: شاخصه‌های اندیشه استاد (عین_صاد) برای تماشای ویدیو با حجم کمتر به اینستاگرام استاد صفایی مراجعه کنید 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CMz6PXfFPkl/?igshid=1v79g8wno6vhb ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
4_5976673513254160863.pdf
4.64M
📒 (مردان در دوران ) نویسنده: مترجم: نشر گل آذین / ۱۳۸۹ ۳۶۶ صفحه ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک آمریکایی بنام Clearview AI یک App مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر نه تنها اسم او را تشخیص می دهد بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی و رفتاری و اعتقادی او و افراد مرتبط با او را نیز بیان میکند! 🔹‏این App با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از ۳ میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است نام شخص را تشخیص داده و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد 🔹‏این استارتاپ آمریکا هم اکنون خدمات خود را به آمریکا و چندین کشور متحد با ارائه می دهد. ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
🔸 و شریعتمدارانه در به سرعت در حال تضعیف است. ✍ مقاله ای پژوهشی با عنوان «سنجش میزان مرجعیت گرایی دینی و خوداتکایی دینی در میان دو نسل 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال» (نوشته آقایان: مسیح علی پور، حسن محدثی گیلوایی و الله کرم کرمی پور) در نشریه و شماره 45 بهار 98 به چاپ رسیده است که برای نهادهای فرهنگی و حوزوی می تواند قابل توجه باشد. 👈 در جمع بندی این مقاله آمده است: 🔻براساس نتیجه این پژوهش، تغییرات در نوع دینداری در میان (در ایران) در حال شکل گیری اند و این تغییر حتی در نسل های اوّلیه نیز در حال گسترش است. 🔻وجه تمایز این تغییر نسبت به گذشته این است که هم شتاب بیشتری دارد و هم حوزه های بیشتری از زندگی دینی را در برگرفته است. تغییرات دینداری متأثر از حوزه هایی هستند که با گسترش ارتباطات، در معرض تغییرات اساسی و شتابان قرارگرفته اند. یافته های تحقیق نشان می دهند که با تغییر نسل، الگوهای دینداری نیز تغییر یافته اند. 🔻درمجموع، مشاهدات میدانی مؤید این هستند که جوانان زیر 30 سال بیش از گروههای دیگر پذیرای تغییرات و خود از پیشگامان تغییرند. تغییر در عملکرد و اندیشة این گروه قطعاً موجب بروز تغییراتی در نحوه دینداری می شود و به پیدایش قواعد و هنجارهای جدیدی می انجامد که بر دینداری سایر بخش های جامعه نیز ممکن است اثر بگذارد؛ بنابراین دینداری در آینده با الگوهای متفاوتی ظاهر و با قواعد رفتاری جدیدی نمایان خواهد شد که با رفتارهای دینی سنّتی کاملاً متفاوت اند. 🔻نتایج نشان دهنده این هستند که دینداری کلی در میان دو گروه مورد مطالعه رو به کاهش نیست، بلکه شکل و تنوع آن در حال تغییر است این تغییرات در میان گروه اوّل در بُعد ، ، فرامین دینی، و منابع اخذ به مراتب و بسیار بیشتر از گروه دوم مطالعاتی است. 🔻این وجه، یکی از غالب ترین وجوه تفاوت میان دو نسل در شیوه دینداری بوده است. در این موارد، شدت تفاوت در بین دو گروه بیش از سایر موضوعات است. در مورد وضعیت دو گروه در موضوعات اخلاق، انعطاف دینی و پذیرش ادیان اگرچه می توانیم از تفاوت معنی دار میان نسلها سخن بگوییم، اما بی تردید شدت تفاوت به آن حد نیست که بتوانیم آن را شکاف دینی بنامیم. فاصله نسلی به تفاوتهای تا حدّی عمیق میان نسلها در مورد مقولات مختلف اشاره دارد. 🔻به بیان دیگر، فاصله نسلی به اختلافات مهم بین دو نسل در تجارب، ارزشها و هنجارها و به طورکلی، به اختلاف و شکاف فرهنگی قابل توجه بین دو نسل گفته می شود. در مورد تغییرات دینداری در سه موضوع بالا نیز در حالت کلی می توانیم به وجود فاصله نسلی اشاره کنیم. 🔻 به طورکلی با توجه به نتایج این پژوهش می توانیم بگوییم که دینداری سنّتی که متضمن پایبندی افراد به تمایز ابعاد دینداری است، در بین نسل جوان رو به کاهش است و با توجه به شرایط ایجادشده، روند تغییرات دینداری در میان این نسل بیشتر است و نوعی دینداری که میل به فردی شدن یا حتی شخصی شدن دارد، درحال رشداست. نتایج این تحقیق نشان می دهند که خوداتکایی دینی در نسل جدیدتر به مراتب بیشتر از نسلهای قبلی است. 🔻براساس نتایج این تحقیق می توانیم بگوییم که به احتمال زیاد، دگرسالاری دینی در ایران معاصر به سرعت در حال تضعیف و دینداری شریعتمدارانه که متکی بر این نوع دگرسالاری است، رو به زوال است. 🔸گفتنی است که جامعه آماری این پژوهش از دو شهر قم و تهران انتخاب شده است. متن کامل مقاله را می توانید در پیوند زیر ملاحظه کنید: https://b2n.ir/r85855 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
1567321790-9868-45-9.pdf
898.9K
سنجش میزان و نویسندگان:حسین علیپور، حسن محدثی گیلوایی، پور کرم کرمی اللهی
📖 کاربرد در (آموزش گام به گام همراه با تصویر) 🖌 علی اکبر و لینک سفارش کتاب بصورت چاپی: https://b2n.ir/q82742 لینک سفارش کتاب بصورت پی دی اف: https://chaponashr.ir/app ❇️ کانال "راهبری فرهنگ" 🔷@rahbariefarhang
امپریالیسم از كلمه قدیم تر (امپراطوری) گرفته شده است. و این اصطلاح عنوان برای قدرت یا دولتی بوده كه خارج از محدوده و كشور خود به زور به تصرف سرزمین ها و ممالك دیگر اقدام می كرده و آنجا را جهت بهره برداری، تحت سلطه خود قرار می داده است. و معنای امپریالیسم با كلمه پیوندی نزدیك دارند. امپریالیسم به ، و تقسیم می شود. انواع امپریالیسم در یک دسته‌بندی می‌توان دو نوع امپریالیسم را از یکدیگر باز شناخت: و میان امپریالیسم مهاجر قدیمی که جامعهٔ میزبان را به نسبت دست نخورده باقی می‌گذاشت، و امپریالیسم سرمایه دار-سرمایه‌گذار کنونی تفاوت قائل بود، امپریالیسمی که در مقابل، از همان آغاز بر قلب مسائل درونی جوامع میزان تأثیر گذارده و مناسبات طبقاتی، ساختارهای اجتماعی و نهادهای سیاسی بنیادی آن را دگرگون می‌کند و به همین دلیل، همراه با خود خیزشهای عظیم و سریع را در سرزمین‌های میزبان و در سیاست‌های جهان که در تاریخ بشر بی‌سابقه‌است، پدیدمی‌آورد. تاریخچه واژهٔ امپریالیسم در ۱۸۹۰م در توسط و چند سال بعد در روسیه توسط به کار رفت. این واژه به زودی در زبان‌های دیگر بکار گرفته شد و از آن برای بیان کشاکش‌های قدرتهای اروپایی رقیب برای بدست آوردن مستعمره و حوزهٔ نفوذ در آفریقا و دیگر قاره‌ها استفاده شد. این کشاکش‌ها که از دههٔ ۱۸۸۰ تا ۱۹۱۴ بر سیاست بین‌المللی حاکم بود، سبب شد که این دوره «عصر امپریالیسم» نامیده شود. هم انگلیسی‌ها و هم امپریالیست‌های اروپای قاره‌ای ادعا می‌کردند که هدفشان گسترش تمدن و رساندن دستاوردهای آن به مردمان دارای نژاد و فرهنگ پست‌تر است. اما در بنیاد این «احساس رسالت» برای تمامی بشریت ایمان به برتری نژادی، مادی، و فرهنگی وجود داشت. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شد نیمه شعبان و شب قدر من است هنگام ظهور حجت بن الحسن است جبریل برای تهنیت آمده است این نوگل فرخنده باغ و چمن است   💐🌷💐 🌸 اَللّهُمَّ عَرِّفْنا حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنا حُجَّتَکَ ضَلَلْنا عَنْ دیننا 🌸 میلاد آخرین منجی عالم بشریت، حجت بن الحسن (عج) بر همه آزادمردان، ظلم ستیزان و عدالت جویان جهان مبارک باد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
تقدیم می‌کند: بعد از مجموعه مستند "" منتشر شد. موضوع: دانلود از: www.1FILM.ir مستند «حلال ممنوعه» با بررسی موضوع خوانندگی خانم ها سعی دارد نگاه متفاوتی در این موضوع ارائه دهد و با برخی اقدامات صورت گرفته در این موضوع، مبارزه کند... 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
4_5983412969776613945.pdf
4.09M
عنوان کتاب: نویسنده: مترجم: نشر ثالث 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از روش های مبارزه با مخربگرِ فرهنگِ ملی 😊 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام حزب می باشد. این حزب را "خوزه آنتونیو پریمودو ریورا" پسر پیشین، "پریمودو ریورا"، در سال 1933 بنیان گذاشت. بیشتر بخوانید فالانژ یا فالانژیسم به هر فرد از گروه‌های فشار اطلاق می‌شود که با ایجاد خشونت و ضرب و شتم در جهت منافع گروه، حزب، ویا جریانی خاص و یا حکومت سعی در غالب کردن روش یا طرز فکری خاص در جامعه سیاسی کشور دارد. این مفهوم با رابطه نزدیکی دارد. فالانژ از واژهٔ یونانی phalangos گرفته‌شده که معنای انگشت می‌دهد و شیوهٔ آرایشی فالانژها هم نمادی از جای گرفتن انگشت‌های دست و پا در کنار یکدیگر بود. فالانژ (به یونانی: Φάλαγγα) نام نیروی جنگجویی بود که در و سپس در میان در جنگ‌ها به کار گرفته می‌شد. فالانژها پیاده‌نظام‌هایی سنگین‌اسلحه بودند که از نیزه، ژوبین و جنگ‌افزارهایی همانند آن بهره می‌بردند و از شیوهٔ آرایش رزمی فالانژ که آرایشی مستطیل‌گونه بود پیروی می‌کردند. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو بی‌عرضه‌ای و گرنه بودی! ‌اسم تحقیر مردم را گذاشته‌اند عرفان و روانشناسی! ما با اشکال جدیدی از مقابله با شأن و شخصیت محرومین مواجه‌ایم. انگار برای عده‌ای سلب همه امکانات از بخش اعظم مردم کافی نیست، بلکه باید آنان را از خودشان شرمنده ساخت! به سخنان این چند نفر دقت کنید که با صدای بلند می‌گویند: «ای همه کسانی که از شوک ارزی و تورم متناظر با آن چند برابر فقیرتر شده‌اید، ای تمام آدم‌هایی که با انفجار قیمت مسکن و سایر اقلام به حاشیه‌ها رانده شده‌اید، و ای کارگرانی که ماه‌ها می‌گذرد و کارفرما مزد و حقوقتان را نمی‌پردازد، خودتان مقصرید! شما لیاقت برخورداری و رفاه را ندارید! آنقدر بی‌لیاقت هستید که حتی حق ندارید از «جانِ جانان» حرف بزنید!» نه این و روانشناسی‌ نیست، ارعاب تهی دستان است. 🖌 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
‍ 🔳 دکتر نوال السعداوی درگذشت. ▪️در جهان عرب کمتر کسی است که او را نشناسد. از او با عنوان «فمینیست رادیکال مصری» یاد می کنند. ▪️ «نوال السعداوی» زنی جسور بود که همواره خلاف جریان آب حرکت کرد. گرچه تحصیلکرده رشته پزشکی بود، اما تمام زندگی اش را صرف دفاع از حقوق زنان کرد و زندگی پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. ▪️تجربه حیاتی متلاطم از زندان تا تبعید و تهدید به مرگ، همگی مصایب پیش روی «نوال» بوده اند؛ رویدادهایی که هریک به تنهایی می توانند سوژه ای گیرا برای نگارش یک رمان باشند. با وجود دشواری ها، او همواره تاکید کرد در برابر ظلم و ستم اعمال شده علیه زنان ایستادگی می کند و در این راه ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد. ▪️او در جوانی به دلیل بیان دیدگاه های سیاسی به اتهام ارتکاب جرایم علیه دولت به سه ماه زندان محکوم شد اما در زندان هم از پای ننشست و با استفاده از دستمال توالت و یک مداد ابرو مشغول به نوشتن خاطرات زندان شد. ▪️فعالیت هایش سبب شد تا نه تنها نظام سیاسی حاکم که بنیادگرایان سلفی نیز تحملش را نداشته باشند. نوال السعداوی به دلیل تهدیداتی که علیه جانش از سوی عناصر افراطی صورت گرفته بود، مجبور به ترک مصر در سال۱۹۹۳ و مهاجرت به آمریکا شد اما یک دهه بعد موفق شد تا بار دیگر به وطنش بازگردد. 🔳 «نوال» نه تنها از فمینیست بودن خود نمی هراسید، بلکه با افتخار گفت : 🔲 «از دید من فمینیسم عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت جنسیتی را دربر می گیرد. فمینیسم ارتباط میان پزشکی، روانشناسی، تاریخ، ادبیات و سیاست را به ما توضیح می دهد. بدون رویکرد فمینیستی نمی توان به درک صحیحی از سرکوب صورت گرفته علیه زنان رسید.» ▪️«نوال سعداوی» در ایران با کتاب معروف «چهره عریان زن عرب» شناخته شده است با این حال، در جهان عرب خوانندگان آثارش او را با بیش از ۵۰رمان و نمایشنامه منتشرشده و اظهارنظرهای اجتماعی و سیاسی می شناسند. منبع: کانال تلگرامی 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
در کشور 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
❇️ گزیده هایی از گفتگوی تصویری مهدی نصیری با مهندس لطف الله میثمی از فعالان ملی ـ مذهبی 👇👇👇👇 در کانال "راهبری فرهنگ": @rahbariefarhang
📢 ❇️ گزیده هایی از گفتگوی تصویری با مهندس از فعالان . 🔸 میثمی: که متوجه شد ما داریم تجدید نظر می کنیم دیگر ما را متهم کرد به تجدید نظر در کلیه اصول و رویه های مجاهدین. یک بار گفتم این حرف که مسعود می زند به برده داری تشکیلاتی منجر می شود نصیری: چه پیش بینی دقیق و خوبی کرده بودید. 🔸 میثمی: آقای هاشمی سال 54 از ایران به عراق می روند. می گویند که تا به حال همه به من فشار آوردند از جمله آقای ، حاج آقا مصطفی، آقای که مجاهدین را تایید کنم اما مقاومت کردم ولی حالا می خواهم تایید کنم. آقای هاشمی می گوید همان نه تایید نه تکذیب را ادامه بدهید. چون من اخیرا با بعضی از آنها تماس داشتم یک انحرافات فکری در آنها مشاهده کردم. ـ آقای خامنه ای فدائی ها (نیروهای مبارز با شاه) را خیلی تایید می کرد. مثلا توی یک خانه ای بود که مسعود آمده بود، پدرش را ببیند. آقای خامنه ای هم آنجا بودند مثلا پایش کثیف بوده، پتو را رنگی می کند. ایشان می گوید این جای پنجه های شیر است. قبل از آغاز انحرافات ، همه بزرگان آنها را تایید می کردند. ـ 10 بهمن 57 بود ما بودیم، آقای خامنه ای آنجا ما را بغل کردند و گفتند من خامنه ای هستم. این اولین باری بود که من چشم نداشتم و با ایشان ملاقات می کردم. 🔸میثمی: جنگ که شروع شد بلافاصله رفتیم جبهه که شهدایی هم دادیم اما ما را از جبهه اخراج کردند. نصیری: چه کسانی؟ میثمی: بچه های سپاه. یک عده آنها از توی زندان حساسیت داشتند. مثلا خود برادر حسین () روی ما خیلی حساس بود. حتی به آقای خامنه ای یک بار گفتیم اینها نمی گذارند ما توی جبهه باشیم. ایشان گفتند انحصار توی همه جا دیده بودیم جز در خون دادن. 🔸نصیری: بعد از انقلاب شما بازداشت شدید. چه زمانی و به چه دلیل؟ میثمی: آقای لاجوردی آبان 61 ما را بازداشت کرد. ما یک سری اسلحه داشتیم که در بهمن 57 از پادگانهای نظامی به دست آورده بودیم. ما معتقد بودیم که برای مقابله با کودتای احتمالی باید اسلحه در دستمان باشد. حتی وقتی رفتم دیدار آقای خامنه ای با اسلحه رفتم. اسلحه را دم در تحویل دادم، بعد موقع بیرون آمدن به من نمی دادند. آقای خامنه ای گفتند که بدهید. بعدا دولت اعلام کرد که همه باید اسلحه ها را تحویل بدهند. ما داشتیم به کمیته بازار تحویل می دادیم که آقای لاجوردی دستور بازداشت من را داد و بردند اوین. نصیری: رفتار با شما در این 9 ماه توی زندان چگونه بود؟ میثمی: همین که وارد شدیم آقای دوست قبل از انقلاب و هم بند من، گفت: مهندس! قائم آمدی، افقی بر می گردی! 🔸میثمی: بعد از زندان، رفتم به آقای مقتدایی گفتم که مثلا متهم را می برند پیش حاکم شرع. او هم می گوید 80 تا شلاق به عنوان تعزیر بزنند که 10تا 20تا می زنند، بعد به طرف می گویند برو به سلولت. بعد دو روز دیگر با پای شکنجه شده و باد کرده می آورند دادستانی (دادستانی نزدیک و چسبیده به زندان بود) تا 20 ضربه دیگر بزنند. شلاق روی شلاق خیلی درد دارد. در پاسخ من گفت اگر تشخیص بدهد اشکالی ندارد. به آقای مقتدایی گفتم: حاج آقا! شما متخصص دین هستید ما متخصص شکنجه شدن! ما سه بار زندان (دو بار قبل از انقلاب و یک بار بعد از انقلاب) رفتیم. این کاری که توی اینجا می شود اسمش شکنجه است. بعد با عصبانیت در را زدم و آمدم بیرون. 🔸نصیری: شما با دفتر رهبری یا با خود رهبری مکاتباتی داشتید؟ میثمی: بله نصیری: چه تعداد؟ میثمی: دو بار من نامه نوشتم نصیری: بازخوردی داشت؟ میثمی: بازخورد خیلی آشکاری نه نصیری: هیچ وقت تقاضای ملاقات با ایشان را کرده بودید؟ میثمی: نه، در دوران ایشان که دو بار ملاقات کردیم ولی بعدا گفته بودند که بیت تمایلی ندارد شما بروید و بیایید و اگر نامه ای دارید نامه بنویسید. 🔸میثمی: یک وقتی مقام رهبری گفتند که آرای مردم حق¬الناس است، آ.هاشمی گفت که اگر ما نه انقلاب داشتیم و نه قانون اساسی و همین حرف ای در سرلوحه حکمرانی ما قرار بگیرد هیچ مشکلی نداریم. ـ ایران آینده خوبی دارد اما من برای جمهوری اسلامی نگرانم. از واژه مهندس دارد بدم می آید. این که انتخابات مهندسی بشود معتقدم براندازی واقعی دارد می شود. ـ آقای سید گفتند: «انقلاب ما دو تا رکن دارد که تغییر ناپذیر است یکی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه یکی مرگ بر آمریکا»، که این دوتا هر دو اشکال دارد. 🔻مشروح گفتگوی مهدی نصیری با مهندس لطف الله میثمی فعال سیاسی و مطبوعاتی را در لینک زیر ببینید: https://youtu.be/InT9v_xAywc منبع: کانال ایتایی 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang