07-feghhe-nezame-khanevadeh-29-09-97.mp3
8.27M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه هفتم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
08-feghhe-nezame-khanevadeh-13-10-97.mp3
8.32M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه هشتم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
09-feghhe-nezame-khanevadeh-20-10-97.mp3
11.43M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه نهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
10-feghhe-nezame-khanevadeh-04-11-97.mp3
11.97M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه دهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
11-feghhe-nezame-khanevadeh-25-11-97.mp3
12.14M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه یازدهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
12-feghhe-nezame-khanevadeh-09-12-97.mp3
11.93M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه دوازدهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
13-feghhe-nezame-khanevadeh-16-12-97.mp3
8.77M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه سیزدهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
14-feghhe-nezame-khanevadeh-22-01-98.mp3
10.96M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه چهاردهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
15-feghhe-nezame-khanevadeh-05-02-98.mp3
12.01M
#دانلود_صوت
سلسله دروس «فقه نظام خانواده»
حضرت آیت الله اراکی (زید عزه)
جلسه پانزدهم
سال 98-1397
#فقه_نظام_خانواده
#آیت_الله_اراکی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
✅سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»
🔴برگزارکننده: معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
✔️با حضور: دکتر غلامعلی افروز؛ استاد ممتاز دانشگاه تهران
📅 زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۶ ساعت ۲۱ الی ۲۲
👈 لینک ورود:
http://vroom.ut.ac.ir/farabi1
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 راهکارهای مقابله با استحاله هویتی در فضای مجازی؛ چگونه یک #کنشگر_مجازی میتواند مانع #زامبی_مجازی شدن خود شود؟!
#تأملات
#سواد_رسانه
#وحید_یامین_پور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوع قاب بندی دوربین (Framing) می تواند آنچه را نیست جای آنچه هست، جا بزند!
#سواد_رسانه
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️نبود سواد رسانه میتواند منجر به مرگ شود!
➖#سواد_رسانه حیات معنوی و اخروی ما را تحت الشعاع قرار می دهد...
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
ایوان-مطالعه-مبتدا(1.jpg
3.22M
#ایوان_مطالعه_مبتدا
📚به توان مردم
«تجربهنگاری مشارکتهای مردمی در مقابله با آسیبهای اجتماعی»
«در این کتاب که با متنی کاملا داستانی تنظیم شده، خلاقیتها و ابتکارات تشکلها در فعالیت اجتماعی با مردم به تفصیل بیان گردیده است».
🔹معرفی بیشتر در عکس.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 نظر «استیو هاروی» درمورد دوستی زن و مرد
🔺و یک پیشنهاد جنجالی به خانمها برای اثبات نیت مردها
● استیون هاروی یک روانشناس، جامعه شناس ، هنرپیشه، نویسنده، تهیه کننده تلویزیونی اهل ایالات متحده آمریکا است.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک و بغض مجری شبکه منوتو از تنهایی؛ نسخهای که بارها برای زندگی ایرانیان توصیه میکرد!👆👆
❌دلم برای مخاطبین این شبکه میسوزد!
شبکه ای که برای مخاطبانش زندگی تنهایی را نسخه پیچی میکند و از مزایای آن میگوید، ولی حتی مجری و کارشناسش هم میدانند این نسخه چیزی جز افسردگی و بدبختی برای انسانها ندارد.
جمله آخری که از مجری شبکه میشنوید، حقیقتی است که برای ذهن مخاطبان شبکه شان درنظر گرفته اند:
"تنهایی این روزها گریبان همه را گرفته!!!"
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
✅ اولین گردهمایی علمی تخصصی مدافعان حریم خانواده با حضور بیش از 1200 نفر از فعالین شاخص عرصه عفاف و حجاب، اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران و محققین حوزه عفاف و حجاب در مشهد مقدس برگزار میگردد.
🔹زمان: 1 مهر ماه لغایت 6 مهر ماه 1401
🔹مکان: مشهد مقدس
🔸مهلت ثبت نام: تا پایان روز 20 شهریور ماه 1401
◀️ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام جهت حضور در این گردهمایی میتوانید با مراجعه به تارنمای https://gharargah-jahadgaran.ir/ و یا تماس با شماره های 09925486389 و 09365163497 تماس حاصل نمائید.
قرارگاه جهادگران گمنام
https://gharargah-jahadgaran.ir
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
❇️ عصرانه های علوم انسانی
💢 عصرانه ای با اندیشه های دکتر #محمود_حکمت_نیا
🎙 با سخنرانی:
حجت الاسلام دکتر #فرج_الله_هدایت_نیا
عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه
⏰ چهارشنبه ۳۰ شهریورماه، ساعت ۱۶
🏢 تهران، موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی
⬅️ شرکت مجازی از طریق:
🌐 b2n.ir/iscs
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
تحلیلی بر اتفاقات عراق
۱. مقتدی صدر را از لحاظ شخصیتی فردی سبکسر، بیشفعال، کم صبر، قدرتطلب و ستیزهجو یافتهام که هر کاری میکند تا مطرح و در دید باشد؛ گاهی با هیاهو و هجمه و گاهی با قهر و عقبنشینی.
۲. پس از آنکه آیتالله حائری، به عنوان وصی شهید صدر، تلویحا مقتدی را فاقد صلاحیت رهبری و در عین در تلاش برای زعامت امور عراق خواند، مقتدی نیز برای چندمین بار اعلام کرد برای همیشه از سیاست کناره گیری میکند که برای این اعلام چند فرض و انگیزه از خوشبینانهترین حالت تا بدترین آن قابل طرح و تصور است:
یک. اقدامی احساسی و هیجانی.
دو. اعلام کنارهگیری به قصد بازگشت مجدد به قدرت با هدف مقطعی خنثی کردن موج منفی علیه خود و رفع اتهام قدرتطلبی.
سه. بههم ریختن اوضاع عراق با آزاد گذاشتن هواداران خود، همزمان با اعلام کنارهگیری از قدرت با هدف نفی انتصاب اقدامات خرابکارانه سرایا السلام به خویش.
۳. پیاده نظام جریان صدر را دو طیف تشکیل میدهد: یکی حامیان و هواداران خاندان صدر و شخص مقتدی، دیگری بعثیها و افراد شروری که تابلوی صدر را بستری دو سویه یافتهاند تا از یک طرف تحت پوشش آن فعالیت (خرابکاری) کنند و از سوی دیگر با مهندسی فکری مقتدی، او را به دوری از ایران و ضدیت با حشدالشعبی بکشانند.
۴. با ضربه هوشمندانه و به موقعی که آیتالله حائری بر بدنه هواداران صدر زده، طبیعتا طیف اول تا حدی زیرش کرده؛ اما تکلیف طیف دوم چه میشود؟ این طیف تا جایی که بتواند همچنان به نام هواداری از صدر حرکت میکند اما درجایی که گریزی از عبور از مقتدی را نداشته باشد، از او نیز عبور خواهد کرد.
۵. چند موضوع مهم در بیانیه آیتالله حائری وجود دارد که بیان میگردد.
اول آنکه بسیار بعید میدانم چنین بیانیه مهم، بینقص و تاریخیای بدون مشورت با بزرگان ایران بوده باشد.
دوم اینکه تشر زدن به صدر، اعلام حمایت از حشدالشعبی و درخواست تبعیت از رهبر انقلاب را همراه کرد با اعلام کنارهگیری از مرجعیت تا کمترین شبههای درخصوص جنگ قدرت و تصاحب میراث شهید صدر را باقی نگذارد.
سوم آنکه با اطلاع از برنامهای که دشمن علیه عراق دیده، پیش از وخامت اوضاع دست به کار شد تا هرچه زودتر و بیشتر از بدنه حامیان صدر بکاهد و او را منزوی نماید.
۶. در این اوضاع با توجه به رودست خوردن جریان فتنه در عراق، و همزمان شدن بیانیه آیتالله حائری، انصراف مقتدی و آشوب دوباره صدریها، نگران جا افتادن این تحلیل خدعهآمیز هستم که با ربط دادن بیانیه آقای حائری به انسداد مرزها و لغو پیادهروی اربعین، جماعتی مقدسنما را علیه این مرجع بصیر بشورانند.
۷. درخصوص کنارهگیری آیتالله حائری از مرجعیت توجه کنید که «اجتهاد» با «مرجعیت» تفاوت دارد.
مرجعیت مرتبه علمی نیست که انصراف از آن به منزله اسقاط مقام افتاء باشد؛ شانی اجتماعی است که حول ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات شرعیشان میگردد.
مقام اجتهاد آیتالله حائری کماکان باقی است و منافاتی با صدور فتوا ندارد.
در مقام مثال، حکایت ایشان حکایت استاد دانشگاهی است که از کرسی تدریس کناره گیری کرده.
۸. درخصوص رفتارشناسی دشمنان باید گفت طبیعتا ترجیح آنان این هست از ظرفیت مقتدی برای اهداف خرابکارانه خود استفاده کنند که با توجه به اعلام کناره گیری او از سیاست فعلا این پروژه در هالهای از ابهام است و گزینههای دیگر یا تکرار الگوی آشوبهای بیسر مشابه آنچه سال ۹۸ در عراق و لبنان و ایران گذشت است و یا علم کردن چهرهای دیگر چون شیرازی و الصرخی.
۹. زمان نیز در اینجا موضوعیت داشت؛ از یک سو این فتنه همزمان با افزایش تنشهای جهانی و منطقهای و نزدیک شدن به ساعت صفر نابودی اسرائیل رقم خورده و از سویی دیگر اربعینی را هدف گرفته که میرفت تا پرشورترین اربعین تاریخ شود.
فعلا برای قضاوت و تحلیل قطعی زود است، اما تصور نگارنده بر آن است که اوضاع عراق رو به وخامت و آشوب فراگیر میرود مقدمات حمله خارجی را فراهم میآورد.
۱۰. در پایان به این مهم اشاره میشود که برای تحلیل اوضاع امروز عراق، حتما بیانیه اخیری که برای موسوی نوشتند تا از زبان او اعلام شود را بار دیگر بخوانید.
رد اوضاع کنونی عراق در آن بیانیه که مصداق مهندسی معکوس سیاسی است، به وضوح قابل مشاهده و نشان دهنده برنامهای است که برای کل منطقه دارند.
✍️ احمد قدیری
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
📝 نگاهی به زندگی و آثار نویسندگان زن ترکیه که با نام مردانه مینوشتند
✍🏼 نویسندگان زن بسیاری بودهاند که کتابهایشان را بهدلایلی با نامی مردانه یا نامهای مبهم جنسیتی منتشر کردهاند. ویرجینیا وولف در جستار معروفش، اتاقی از آن خود، مینویسد: «درواقع، در این اندیشه تا به آنجا پیش میروم که فکر میکنم "گمنام" که آنهمه شعر بدون امضا سروده است، اغلب مرد بوده.»
🔶 از دلایل عمدهی این کار میتوان به امکان انتشار بدون تعصب و خواندهشدن اثر بدون پیشداوری جنسیتی در میان مردان و زنان اشاره کرد. به نظر میرسد که نامهای مردانه یا مبهم همچون سپری از زنان در برابر انتقادات و خشونت جامعهی ادبیِ مردانه محافظت میکرده است.
📍 «خواهران برونته» هم گرچه اغلب رمانهایشان را با نام خود منتشر کردهاند اما در ابتدا آثارشان را با نام مستعارِ مردانه منتشر کردند. شارلوت برونته مینویسد: «ما دوست نداشتیم خودمان را بهعنوان زن بشناسانیم. زیرا ــ در آن زمان بدون هیچ شکی میدانستیم که شیوهی نوشتن و تفکر ما آن چیزی نیست که "زنانه" نامیده میشود ــ امید مبهمی داشتیم که شاید به این شکل آثار نویسندگان زن بدون تعصب بررسی شوند.»
🔶 هنوز نهتنها ناشران از کتابهای زنان نویسنده کمتر استقبال میکنند بلکه در مقایسه با همتایان مردشان قیمت پشت جلد این آثار نیز کمتر است. بنا به آخرین آمار مؤسسهی «ویدا»[2] که به بررسی تفکیک جنسیتی نویسندگان زن و مرد و غیرباینری در نشریات بزرگ ادبی و نقد کتاب میپردازد، در سال ۲۰۱۹ سهم زنان نویسنده و منتقد ادبی در این نشریات مجموعاً تنها نزدیک به ۴۰درصد بوده است.
📍بنا به گزارش سال ۲۰۲۱ روزنامهی گاردین: در میان ده نویسندهی زن پرفروش (از جین آستین و مارگارت اتوود تا دانیل استیل و جوجو مویس)، تنها ۱۹درصد از خوانندگان آنها مرد و ۸۱درصد زن هستند. اما برای ده نویسندهی مرد پرفروش (شامل چارلز دیکنز و جی. آر. آر. تالکین و همچنین لی چایلد و استیفن کینگ)، این آمار تقریباً نصفنصف است: ۵۵درصد مرد و ۴۵درصد زن.
🔶 این آمار نشان میدهد که نزدیک به سه قرن پس از قرن هجدهم، هنوز دنیای ادبیات در غرب زیر سلطهی مردان است./ نشر آسو
#زنان_نویسنده
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
مقاله #علمی_پژوهشی
فلسفههای #حجاب و #عدالت_جنسیتی
🔹 نویسندگان در توجیه حجاب بر نکاتی تأکید میکنند: حفظ آرامش روانی، سلامت خانواده و سلامت جامعه.
🔸 این امور در حقیقت فلسفه عفت به معنای «کنترل تمایلات جنسی» هستند نه لزوماً فلسفه «حجاب فقهی».
🔹 ممکن است شخصی به هر دلیلی حجاب فقهی را رعایت کند، اما عفت لازم را نداشته باشد؛ چنانچه ممکن است فردی اهل حجاب فقهی ـ مثلاً پوشش بخشی از موی سر ـ نباشد اما معتقد به مرزهای عفتورزی باشد و روابط آزاد جنسی را مجاز نداند.
🔸 به نظر میرسد با فلسفههای رایج، حجاب فقهی توجیه کاملی نخواهد داشت. «عدالت جنسیتی» خصوصاً در سطح ادراکی با این فلسفهها به سامان نمیرسد.
🔹 حجاب مقولهای تعبدی، درون دینی و شرعی است؛ نباید آن را برابر با عفاف شمرد.
مهدی شجریان
✅ لینک مقاله:
https://jiss.isca.ac.ir/article_72724.html
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
بازنگری_در_تمدن_مادی_و_سرمایه_داری.pdf
2.05M
#دانلود_کتاب
📖 بازنگری در تمدن مادی و سرمایهداری
🖌 فرنان #برودل
✍🏻 مترجم: فیروزه مهاجر
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
ایران روح یک جهان بی روح.pdf
3.8M
#دانلود_کتاب
📖 ایران ، روح یک جهان بی روح
🖌 #میشل_فوکو
✍🏻 مترجم:نیکو سرخوش و افشین جهاندیده
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang