خاطرات رهبری(۳)
🌲دستور جالب رهبر انقلاب برای آزادی یکی از اشرار بزرگ
💠 #حاج_قاسم نقل میکند یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان را که سالها دنبالش بودیم هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت میکرد و هم تعداد زیادی از بچّههای ما را شهید کرده بود را با روشهای پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه خاصی و پس از ورود آنها او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم. خیلی خوشحال بودیم. در جلسهای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم، من این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکسالعمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم. رهبری بلافاصله فرمودند: همین الان زنگ بزن آزادش کنند! من بدون چون و چرا زنگ زدم، اما بلافاصله با تعجب بسیار پرسیدم «آقا چرا؟ من اصلاً متوجه نمیشوم که چرا باید این کار را میکردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟» رهبری گفتند: «مگر نمیگویی دعوتش کردیم؟» بعد از این جمله من خشکم زد. البته ایشان فرمودند:«حتماً دستگیرش کنید.» و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. مرام شیعه این است که کسی را که دعوت میکنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی.
📜 کتاب «ذوالفقار»،نوشته علیاکبر مزدآبادی، خاطره مرام شیعه
#خاطرات_رهبری
#رهبری_فرزانگی
@takhribchi110
@Rahbarifarzanegi
هدایت شده از ۰ نجفی
✅ بیانات رهبری(۱۷)
بیانات رهبری در چهار محور «مکتب، شخصیت، و وصیتنامه امام خمینی و «جهان اسلام»
🔸🔸🔸🔸🔸
پایگاه اطلاعرسانی حضرت آیتالله خامنهای KHAMENEI.IR جمعبندی بیانات معظمله در طول ۲۶ سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی را در چهار محور «مکتب امام خمینی»، «شخصیت امام خمینی»، «وصیتنامه امام خمینی» و «جهان اسلام» به صورت نمودار درختی، در قالب فایل پیدیاف منتشر کرده است:
#بیانات_رهبری
#رهبری_فرزانگی
@Rahbarifarzanegi
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 بیانات رهبری(۱۸)
♦️هنر در خدمت انقلاب
👈🏻 حضرت آیتالله خامنهای: «هنر را در خدمت مفاهیم انقلابى باید قرار داد. مفاهیم انقلابى عالیترین مفاهیمى است که به درد انسانها میخورد، به درد مردم میخورد؛ هنر را در خدمت این [مفاهیم] باید قرار داد.
این بیش از آنکه خدمت به مخاطب و مستمع باشد، خدمت به خود هنر است که هنر در شبکهى صحیحِ آبیارىِ معنوىِ افکار مردم قرار بگیرد.
همین شعارهایى که مردم میدادند، همین حرفهایى که امام (رضوان الله علیه) فرمودند، همین خواستهها و آرمانهایى که مردم دارند، همه قابل تجسّم و تجسّد است؛ یعنى میشود اینها را با شیوهى هنرى، با زبان مخصوص هنر، تجسّم بخشید.
۱۳۹۲/۱۱/۲۱
🔹 رسانه KHAMENEI.IR این بخش از بیانات رهبر انقلاب را در کلیپنوشت «هنر در خدمت انقلاب» برای نخستینبار منتشر میکند.
📥 کیفیت اصلی👇
https://khl.ink/f/51515
@Rahbarifarzanegi
☀️ویژگی های شخصیتی(۶)
🕯نجوای شاعرانه، با امام زمان«ع»
من یک وقتی یک شعری گفته بودم در بارة امام زمان سلام الله علیه. رفتم جمکران و خب، تضرع و توجه و نماز و همین اعمال که هست. دیدم آرام نمی گیرم، راحت نمی شوم! بلند شدم و ایستادم. دفترم هم در جیبم بود، دفتر شعر. در آوردم، گفتم: «آقا جان! این شعر را برای شما گفته ام، می خوانم برایتان.»
شروع کردم شعر را خواندن، آهسته البته. هیچکس هم متوجه نبود. یک غزلی بود از اول تا آخر غزل را خطاب به حضرت خواندم:
دلم قرار نمی گیرد از فغان، بی تو
سپندوار زکف داده ام عنان، بی تو
🍀🍀🍀🍀🍀
ز دل کامی دوران، نشد دلم فارغ
زجام عشق،لبی تر نکرد جان بی تو
🏝🏝🏝🏝🏝
چو آسمان مه آلوده ام ز تنگ دلی
پر است سینه ام ازاندُه گران بی تو
🍀🍀🍀🍀🍀
نسیم صبح نمی آورد ترانة شوق
سر بهار ندارند بلبلان، بی تو
🏝🏝🏝🏝🏝
لب از شکایت شبهای تار می بندم
اگر امان دهدم چشم خون فشان بی تو
🍀🍀🍀🍀🍀
چو شمعِ گشته ندارم شراره ای به زبان نمی زند سخنم آتشی به جان، بی تو
🕯🕯🕯🕯🕯
ز بی دلی و خموشی، چو نقش تصویرم نمیگشاید از بیخودی، زبان بی تو
🏝🏝🏝🏝🏝
عقیق سرد. به زیر زبان تشنه نهم
چویاد آیداز آن شکّرین دهان،بی تو
🍀🍀🍀🍀🍀
گزارش غم دل رامگرکنم چو«امین» جدازخلق،به محراب جمکران،بی تو
🏝🏝🏝🏝🏝
🚦گمان می کنم تأثیری که آن غزل در حال من کرد، ... آن چیزها [ی دیگر چنین] تأثیری نکرد. آدم با دلش که حرف بزند، اینطوری است.
📜 منشورحوزه و روحانیت، ج۸، ص۸۲
🔸🔸🔸🔸🔸
#ویژگیهای_شخصیتی_رهبری
#رهبری_فرزانگی
@Rahbarifarzanegi
مفاهیم نو در ادبیات رهبری(۲)
👁آتش به اختیار[درعلوم نظامی]
[weapons free]
فرمانی مربوط به واپایی سلاح که نشان دهندۀ وضعیتی است که در آن با سامانه های سلاح باید به هدفی که غیرخودی یا ناشناس شناخته شود شلیک کرد.
🍀🍀🍀🍀🍀🥗🥗🥗🥗🥗
👁"آتش به اختیار" در ادبیات رهبری:
"من تشکّلهایی را میگویم که تحت هر نامی، معتقد به انقلابند، معتقد به دینند، معتقد به نظام اسلامیاند، معتقد به این مبارزهی عظیمند؛ تحت هر نامی که هستند فرق نمیکند؛ خطابم به آنها است.
توصیهی بعدی؛ تلاش جدّی و همهجانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه. نگویید در دانشگاه دیگر نمیشود کاری کرد؛ شنفتم این را که بعضیها میگویند که «آقا، دیگر در دانشگاه نمیشود کاری کرد»؛ نه آقا، در دانشگاه خیلی میشود کار کرد، اتّفاقاً در دانشگاه باید کار کرد. چه کسی باید در دانشگاه کار بکند؟ شما. شما تشکّلها هستید که در دانشگاه باید کار بکنید.
🍃🍂🍃🍂🍃
البتّه خطاب بنده در غیر از این جلسه به همه است؛ من به همهی آن هستههای فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و بهقول میدان جنگ، آتشبهاختیار. البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور میدهد، امّا اگرچنانچه رابطهی قرارگاه قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتشبهاختیار میدهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس میکنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمیتواند درست مدیریّت کند، آنجا آتشبهاختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید.
✨✨✨✨✨
گاهی اوقات انسان احساس میکند دستگاههای مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند اینها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس میکند. حالا مثلاً فرض بفرمایید اینهمه ما مسئلهی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئلهی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئلهی سینما، یک مسئلهی مهم است، [یعنی] مسئلهی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره میشود، از کجا پشتیبانی میشود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا میکنند برای فیلمها- ادارهی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئلهی اینجوری میشود پیدا کرد، [امّا] ناگهان میبینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، میشود مسئلهی اصلی؛ نامهنگاری میکنند!(خندهی حضار) پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئلهی اصلی را از مسئلهی فرعی تشخیص نمیدهد و یک مسئلهی اصلاً بیاعتبارِ بیاهمّیّت فرعی را بهعنوان یک مسئلهی اصلی، درشت میکنند. وقتی اینجوری دستگاههای مرکزی اختلال دارند، آنوقت اینجا جای همان آتشبهاختیاری است که عرض کردم."(خندهی حضار)
بیانات دردیدار دانشجویان ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
🍀🍀🍀🍀🍀🥗🥗🥗🥗🥗
"از جملهی کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خُلل و فُرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است ازلحاظ فرهنگی، بسیار است؛ این را، هم مجموعههای مسئول دولتی، هم مجموعههای گستردهی عظیم مردمی موظّفند که انجام بدهند.
«آتشبهاختیار» به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهای فرهنگی را- پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آنها، کار انجام بدهند؛ آتشبهاختیار، به معنای بیقانونی و فحّاشی و طلبکار کردن مدّعیانِ پوچاندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوءاستفادهی دشمنان از وضعیّت کشور، و مراقب حفظ قوانین [باشند]؛ این مراقبتها در درجهی اوّل متوجّه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقهمندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند"
خطبه های نماز عید فطر ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
🍀🍀🍀🍀🍀🥗🥗🥗🥗🥗
#مفاهیم_نودرادبیات_رهبری
#رهبری_فرزانگی
https://farsi.khamenei.ir
@Rahbarifarzanegi
رهبری و فرزانگی
☀️ویژگی های شخصیتی(۶) 🕯نجوای شاعرانه، با امام زمان«ع» من یک وقتی یک شعری گفته بودم در بارة امام زم
بیت دوم شعر آقا، ز "تلخکامی دوران" صحیح است.
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽رهبری در کلام دیگران(۱۵)
💢 نظر بزرگترین اندیشمندان جهان درباره رهبر ایران
🔴 رفتار عجیب پوتین در ملاقات با رهبری
♦️ به چالش کشیدن غرب با یک اشاره!
⁉️ نویسنده واقعی بیانیه #گام_دوم چه کسی است؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#رهبری_درکلام_دیگران
#رهبری_فرزانگی
🆔 @soada_ir
@Rahbarifarzanegi