eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
138 دنبال‌کننده
274 عکس
318 ویدیو
107 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🌲افسران جنگ نرم🌲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️🤔 پاسخ به 🧐⁉️ ⁉️ اگر خبر ندارد که واویلا ‼️😱 اگر خبر دارد چرا کاری نمی کند ؟؟؟ اگر می‌تواند و کاری نمی‌کند ؛ واویلا 😱‼️ اگر نمیتواند کاری کند پس رهبر چه‌کاره هست⁉️🧐 🤩 🤩 🌹کانال "برترین واجب" 👇👇 🆔https://eitaa.com/bartarinvajeb ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
(18)👇👇👇 ♦️♦️روایاتی که باید تابلو بشود و همیشه جلوی چشممان باشد♦️♦️ ◀️امر به معروف و نهی از منکر در کلام رسول خدا(ص)؛ ؛ ♦️«مَن أمَرَ بِالمَعروفِ ونَهی عَنِ المُنکَرِ فهُوَ خَلیفَهُ اللّهِ فی الأرضِ،وخَلیفَهُ رَسولِهِ» (مستدرک الوسائل:ج 12 ص 179) هر که امر به معروف و نهی از منکر کند،او جانشین خدا در زمین و جانشین پیامبر اوست. ؛ ♦️«لایَدفَعُ رِزقا،ولایُقَرِّبُ أجَلاً» (الترغیب والترهیب:ج 3 ص 231) همانا امر به معروف و نهی از منکر،نه از روزی و رزقی جلوگیری می کند،و نه اجَلی را نزدیک می گردانَد. ؛ ♦️«إنَّ اللّهَ عَزَّوجلَّ لَیُبْغِضُ المُؤْمِنَ الضَّعیفَ الّذی لا دِینَ لَهُ،فقیلَ لَهُ:وما المُؤْمِنُ الّذی لا دِینَ لَهُ؟قالَ:الّذی لا یَنهی عَنِ المُنکَرِ»(کافی/ج 5 ص 59) «خداوند عز و جل از مؤمن ضعیفی که دین ندارد،نفرت دارد.» گفته شد:مؤمنی که دین ندارد،کیست؟ فرمود:"کسی که نهی از منکر نمی کند." ♦️«لا یَنبَغی لِنَفسٍ مُؤمِنَهٍ تَری مَن یَعصی اللّهَ فلا تُنکِرُ عَلَیهِ»(کنز العمّال:ج 3 ص 85) هیچ انسان مؤمنی را نشاید که ببیند کسی خدا را نافرمانی می کند و بر او خُرده نگیرد. 💠 ؛ ♦️«إذا لَم یأمُروا بِمَعروفٍ ولَم یَنهَوا عَن مُنکَرٍ ولَم یَتَّبِعوا الأخیارَ مِن أهلِ بَیتی،سَلَّطَ اللّهُ عَلَیهِم شِرارَهُم،فیَدعوا عِندَ ذلکَ خِیارُهُم فلا یُستَجابُ لَهُم»(أمالی شیخ صدوق؛ص 385) هر گاه[مردم]امر به معروف و نهی از منکر نکنند و از نیکان خاندان من،پیروی ننمایند،خداوند،بَدانِ آنها را بر ایشانْ مسلّط می گردانَد،و در این هنگام،نیکانشان دعا می کنند؛ولی دعایشان مستجاب نمی شود. ♦️«لا یَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ ونَهَوا عَنِ المُنکَرِ وتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ،فإذا لَم یَفعَلوا ذلکَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَکاتُ،وسُلِّطَ بَعضُهُم عَلی بَعضٍ،ولَم یَکُن لَهُم ناصِرٌ فی الأرضِ ولا فی السَّماءِ»(مشکاه الأنوار:ص 105) مردم تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و در کارهای نیک،یکدیگر را یاری کنند،در خیر[و خوبی]خواهند بود؛امّا هر گاه چنین نکنند،برکت ها از آنان،باز گرفته می شود و عدّه ای از آنان بر عدّه دیگر،سلطه پیدا می کنند و دیگر نه در زمینْ برایشان یاوری خواهد بود،نه در آسمان. ؛ ♦️«إنَّ الأحبارَ مِنَ الیَهودِ والرُّهبانَ مِنَ النّصارَی لَمّا تَرَکوا الأمرَ بِالمَعروفِ والنَّهیَ عَنِ المُنکَرِ لَعَنَهُمُ اللّهُ عَلی لِسانِ أنبِیائهِم،ثُمَّ عَمَهُم بِالبَلاءِ»(المعجم الاوسط:ج 2 ص 96) چون عالمان یهود و راهبان نصارا،کار امر به معروف و نهی از منکر را رها کردند،خداوند به زبان پیامبرانشان،آنها را لعنت کرد.سپس بلا،همه آنها را فرا گرفت. 💠 ؛ ♦️«غَشِیَتکُمُ السَّکرَتانِ:سَکرَهُ حُبِّ العَیشِ،وحُبِّ الجَهلِ،فعِندَ ذلکَ لا تَأمُرونَ بِالمَعروفِ ولا تَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ»(کنز العمّال:ج 3 ص 66) دو مستی شما را فرا گرفته است:مستیِ عشق به زندگی،و مستیِ نادانی.در چنین وضعی،امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید. 💠 ؛ ♦️«لا یَأمُرُ بِالمَعروفِ ولا یَنهی عَنِ المُنکَرِ إلّا مَن کانَ فیهِ ثَلاثُ خِصالٍ:رَفیقٌ بِما یَأمُرُ بِهِ رَفیقٌ فیما یَنهی عَنهُ،عَدلٌ فیما یَأمُرُ بِهِ عَدلٌ فیما یَنهی عَنهُ،عالِمٌ بِما یَأمُرُ بِهِ عالِمٌ بِما یَنهی عَنهُ»(النوادر للراوندی:ص 143) امر به معروف و نهی از منکر نکند،مگر کسی که سه خصلت در او باشد:در امر و نهی خود،طریق مدارا پیش گیرد؛در امر و نهی خود،به عدالت رفتار کند؛و به آنچه امر و نهی می کند،دانا باشد. ♦️«مَن أمَرَ بِمَعروفٍ فلیَکُنْ أمرُهُ ذلکَ بِمَعروفٍ»(کنز العمّال:ج 3 ص 66) کسی که به کار خوبی فرمان می دهد،باید این فرمان دادن را با شیوه خوبی انجام دهد. ♦️«یَابنَ مَسعودٍ،لا تَکُنْ مِمَّن یُشَدِّدُ عَلَی النّاسِ ویُخَفِّفُ عَن نَفسِهِ،یَقولُ اللّهُ تَعالی: «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» ؟!»(مکارم الأخلاق:ج 2 ص 361) ای پسر مسعود!از آنان مباش که بر مردم،سخت می گیرند و بر خود،آسان.خداوند متعال می فرماید:«چرا چیزی را می گویید که خود،عمل نمی کنید؟». ؛ ♦️«تَقَرَّبوا إلَی اللّهِ تَعالی بِبُغضِ أهلِ المَعاصی،وَالقَوهُم بِوُجوهٍ مُکفَهِرَّهٍ،والتَمِسوا رِضا اللّهِ بِسَخَطِهِم،وتَقَرَّبوا إلَی اللّهِ بِالتَّباعُدِ مِنهُم»(کنز العمّال:ج 3 ص 79) با نفرت از گنهکاران،به خداوند متعال نزدیک شوید و با این افراد،با تُرش رویی برخورد کنید و با خشم گرفتن بر آنان،خشنودیِ خدا را بجویید و با دوری کردن از آنها،به خدا نزدیک شوید. 📚کتاب"گزیده حکمت نامه پیامبر اعظم(ص)"؛ص827 تا 832 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
نماد جهاد و زهد و فرهنگ.mp3
674.9K
(20)👆👆👆 ♦️♦️نماد جهاد و زهد و فرهنگ♦️♦️ ◀️در محضر مقام معظم رهبری: «یکی از نزدیکان امام می گوید دیدم در اتاق خصوصی حضرت موسی بن جعفر که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد،سه چیز بود: که نشان می دهد هدف، است. است که نشان می دهد وسیله،زندگی خشونت بارِ رزمی و انقلابی است و که نشان می دهد هدف،این است؛می خواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسایل و این سختیها را هم تحمل کنیم.ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانۀ زیبایی است.» 📚کتاب"انسان 250 ساله"؛ص293؛1364/1/23 🌑شهادت مظلومانۀ امام کاظم(ع) بر همۀ شیعیان،تسلیت باد. 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر آیت الله ری شهری؛ 1️⃣ : 💥قرآن؛ «داعِیاً إِلَی اللَّهِ»(احزاب/46)؛[ای پیامبر! تو] دعوت کننده به سوی خدا هستی. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ»(یوسف/108)؛دعوت می کنم به سوی خدا. «ادْعُ إِلی سَبِیلِ رَبِّکَ»(نحل/125)؛ به راه پروردگارت دعوت کن. 💥روایت؛ پیامبر(ص):«إِنِّی أدعُو النَّاسَ إلی دینِ رَبِّی»(بحار/ج 16 ص 94) من مردم را به دین پروردگارم دعوت می کنم. 2️⃣ : امام رضا(ع):«چون مردم، خود از چنان طبیعت و توانی برخوردار نیستند که مصالحشان را کاملًا درک کنند و از طرفی، سازنده هستی نیز والاتر از آن است که دیده شود،پس ناچار باید میان خدا و مردم فرستاده ای معصوم باشد که اوامر و نواهی و آموزش های او را به آنان برساند و به آنچه منافعشان را تأمین و زیان هایشان را دفع می کند، آگاهشان سازد»(بحار/ج11ص40) 3️⃣ : «لِتُبَیِّنَ لَهُمُ الَّذِی اخْتَلَفُوا فِیهِ»(نحل/64) برای اینکه آنچه را در آن اختلاف کرده اند، برای آنان توضیح دهی. 4️⃣ : 💥قرآن؛ «وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی کانَتْ عَلَیْهِمْ» (اعراف/157) و از [دوشِ] آنان، قید و بندهایی را که بر ایشان بوده است، بر می دارد. «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»(نحل/36) خدا را بپرستید و از طاغوت [فریبگر] بپرهیزید. 💥حدیث؛ پیامبر(ص):«إنِّی أدعوکُم إلی عِبادَهِ اللّهِ مِن عِبادَهِ العِبادِ، وأدعوکُم إلی وَلایَهِ اللّهِ مِن وَلایَهِ العِبادِ»(بحار/ج21 ص285) من شما را از بندگیِ بندگان، به بندگیِ خدا فرا می خوانم و از ولایت بندگان به ولایت خدا، دعوتتان می کنم. پیامبر(ص):«إنَّ اللّهَ بَعَثَنی أن أقتُلَ جَمیعَ مُلوکِ الدُّنیا، وأجُرَّ المُلکَ إلَیکُم، فَأجِیبونی إلی ما أدعوکُم إلَیهِ»(بحار/ج18ص234) خداوند مرا بر انگیخت تا با همه شاهان دنیا بجنگم و پادشاهی را به سوی شما بکشانم. پس مرا اجابت کنید. 5️⃣ : 💥قرآن؛ «یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ»(مائده/16) آنان را از تاریکی ها به سوی روشنایی بیرون می برد و به راهی راست، هدایتشان می کند. 💥حدیث: امیرالمؤمنین(ع):«لا تُکشَفُ الظُّلُماتُ إلَّا بِمَصابیحِهِ»(نهج البلاغه: الخطبه 152) تاریکی ها جز با چراغ های اسلام زدوده نگردد. 6️⃣ : «یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ»(جمعه/2) تا آيات او را بر آنان بخواند و آنان را پاكشان كند و به آنان كتاب و حكمت بياموزد. 7️⃣ : «یُزَکِّیهِمْ» پیامبر(ص):«بُعِثتُ بِمَکارِمِ الأخلاقِ ومَحاسِنِها»(بحار/ج 16 ص 287) من با خوی های والا و نیکو، برانگیخته شده ام. پیامبر(ص):«إنَّما بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الأخلاقِ»(کنز العمّال/ ج 11 ص 420) من در حقیقت، بر انگیخته شده ام تا صفات عالیه انسانی را کامل سازم. 8️⃣ : «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»(حدید/25) [ما پیامبران را فرستادیم] تا مردم به انصاف برخیزند. 9️⃣ : 💥قرآن؛ «یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِثَ»(اعراف/157) پيامبرى كه آنان را به كارهاى شايسته فرمان مى‏دهد، و از اعمال زشت بازمى‏دارد، و پاكيزه‏ها را بر آنان حلال مى‏نمايد، و ناپاك‏ها را بر آنان حرام مى‏كند. 💥حدیث؛ امام رضا(ع) می فرماید:در انجیل نوشته شده است: «هُوَ الَّذی یُخَفِّفُ الآصارَ، ویُفَسِّرُ لَکُم کُلَّ شَی ءٍ، ویَشهَدُ لی کَما شَهِدتُ لَهُ، أنا جِئتُکُم بِالأمثالِ وهُوَ یَأتیکُم بِالتَّأویلِ»(عیون أخبار الرضا: ج 1 ص 164) او بارهای گران را سبک می کند و هر چیزی را برای شما روشن می سازد و به حقّانیت من گواهی می دهد، همچنان که من به آمدنِ او گواهی دادم. من برای شما امثال [نمودها] آوردم و او برای شما تأویل [حقیقت] می آورَد. 🔟 : 💥قرآن؛ «رُسُلًا مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّهٌ بَعْدَ الرُّسُلِ»(نساء/165) پیامبرانی که بشارتگر و هشداردهنده بودند، تا برای مردم، پس از [فرستادنِ] پیامبران، در مقابل خدا [بهانه و] حجّتی نباشد. 💥حدیث؛ پیامبر(ص):«بَعَثَ إلَیهِمُ الرُّسُلَ؛ لِتکونَ لَهُ الحُجَّهُ البالِغَهُ عَلی خَلقِهِ»(بحار/ج 4 ص 288) [خداوند،] فرستادگان را به سوی مردم فرستاد تا بر آفریدگانش،حجّتِ رسا داشته باشد. 📚کتاب "پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)؛فصل دوم ص72 تا 106 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
از زبان امیرالمؤمنین(ع) «لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ يُذَكِّرُوهُمْ مَنْسِيَّ نِعْمَتِهِ وَ يَحْتَجُّوا عَلَيْهِمْ بِالتَّبْلِيغِ وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُول‏ِ وَ يُرُوهُمْ آيَاتِ الْمَقْدِرَة»(خطبۀ یک) 1️⃣مطالبۀ پیمان این هدف نشان میدهد که؛ 1) معارف توحیدی در سرشت انسان،وجود دارد؛به بیان قرآن فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها(روم/30)سرشت خدا كه مردم را بر آن سرشته است. فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها(شمس/8) 2) این هدف،یک پیام بسیار مهمی که به ما می دهد این است که اینقدرها که می گویند،سخت نیست فقط ما باید مواظب باشیم که دیگران او را منحرف نکنند. دقیقاً مثل گیاهی که ما شرایط را برایش فراهم می کنیم و آنرا آبیاری می کنیم،دیگر بقیه اش در دست ما نیست و رشد کردن از خود اوست. 2️⃣ فراموش شدۀ الهی را،به یاد انسانها می آورند. یادآوری نعمتها،موجب افزایش روحیۀ از منعم می شود؛ که مقدمۀ هدایت به صراط مستقیم است.(نحل/121) 3️⃣اتمام حجت به وسیلۀ برای آگاهی از این روش انبیاء،می توانید به آیۀ 125 سورۀ مبارکۀ نحل مراجعه کنید. (ادْعُ إِلى‏ سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَن) 4️⃣توانمندى‏هاى پنهان شده ‏ها را آشكار میسازند. را می توان به فلسفی یا منطقی و تجربی،تقسیم کرد؛ فلسفی،همان قیاس منطقی است که قطعی و حجت است. تجربی ظنّی است که آیت الله جوادی آملی در مورد حجیت آن این چنین می فرمایند: «ظنی بودن فروع استنتاج شده در علوم نظری،مانع دینی بودن آنها نخواهد بود؛چه اینکه ظنی بودن بسیاری از مسائل اصول فقه،مانع از دینی بودن آنها نخواهد شد... حجیت شرعی علوم در ظرفی که از حد فرضیه و صرف ظن فراتر رفته و به مرز علم آوری یا طمأنینۀ عقلایی رسیده باشند، مجوز استناد به شارع مقدس است. این صحت استناد موجب میشود که در جاهایی که آن قضیه و محلب علمی دارای بُعد عملی و فقهی و حقوقی است،صحت احتجاج داشته باشد؛ یعنی .» (منزلت عقل در هندسۀ معرفت دینی؛ص118) 5️⃣معرفی ‏هاى قدرت خدا 👈برخی از نشانه های خدا عبارتند از؛ 1- آسمان[سَقْفٍ فَوْقَهُمْ مَرْفُوع‏] 2- زمین[مِهَادٍ تَحْتَهُمْ مَوْضُوع‏] 3- وسائل و عوامل حيات و زندگى‏[مَعَايِشَ تُحْيِيهِم‏] 4- اجلهايى كه انسانها را به دست مرگ مى‏سپارد.[آجَالٍ تُفْنِيهِم‏] 5- مشكلات و رنج‏هاى پير كننده‏[أَوْصَابٍ تُهْرِمُهُم‏] 6- حوادثى كه به دنبال هم بر آنان هجوم مى‏آورد.[أَحْدَاثٍ تَتَابَعُ عَلَيْهِم‏] 🤔نتیجه گیری آیت الله مکارم شیرازی از وظایف انبیاء؛👇👇👇 «پیامبران چیزی به انسان نمی دهند که در او نبوده است،بلکه آنچه دارد پرورش می دهند و گوهر وجود او را آشکار می سازند.» پیام امیرالمؤمنین(ع)؛ج 1 ص 205 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از 🌲افسران جنگ نرم🌲
16.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣🌪💨 جناب نصیری ❗️شما دوقطبی می کنید ❌ برای حجاب دوقطبی وجود ندارد ✅ دوقطبی واقعی کارآمدی و ناکارآمدی دولت است ❌طیف فکری شما همان خطی را دنبال می کند که مسیح علینژاد و مهاجرانی فراری دنبال می کند 🌹کانال "برترین واجب" 👇👇 🆔https://eitaa.com/bartarinvajeb ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
(21)👇👇👇 ♦️♦️چرا وظیفۀ رهبر نیست؟♦️♦️ ◀️مقام معظم رهبری: «دستور دادن، کار ما نیست لکن توصیه میکنم، راهنمایی میکنم، تأکید میکنم و پیگیری میکنم تا ان‌شاءالله این کارها انجام بگیرد.»۱۳۹۸/۰۷/۱۷ 🤔اگر دستور دادن و کار اجرایی موجب کاهش شأن رهبری جامعه و ولی فقیه است،پس چرا خود امیرالمؤمنین(ع) با اینکه شأن معنوی اش بسیار بالاتر از ولی فقیه است،در کارهای اجرایی دخالت می کرد و دستور می داد؟؟ 👈پس دلیل اینکه چرا رهبر در کارهای اجرایی دخالت نمی کند،" " نیست. پس چه چیزی است؟؟ 🌟این قضیه بر می گردد به . همانطوری که در حال حضورِ امام معصوم،مردم در تعیین رهبر و حاکم جامعه هیچ نقشی جزء مقبولیت ندارند و در حال غیبت امام معصوم،مردم در تعیین رهبر و حاکم جامعه نقش دارند و این نقشی که خداوند به مردم در حال غیبت داده است،شاید خداوند می خواسته که مردم را تنبیه کند تا قدر حضور امام معصوم(ع) را بدانند و فکر نکنند که امام معصوم(ع)،آزادی و اختیار آنها را گرفته است. ☀️مقام معظم رهبری فرمودند: «در دوران نبوت و در دوران امامت که حاکم جامعه از سوی خدا تعیین شده،مردم نقش ندارند... البته اگر مردم دانستند و پذیرفتند این حاکمیت حقیقی و این حاکمیت حقوقی جنبه واقعی هم پیدا می کند...[وگر نه] از منصب حکومت بر کنار می ماند،اما حاکم اوست... اما بعد از این دوران آنجایی که یک شخص معینی به عنوان حاکم از طرف خدا متعال معین نشده است.در اینجا حاکم دارای دو پایه و دو رکن است؛رکن اول... دانش،تقوا،توانایی، تعهد و صفاتی که برای حاکم هست... رکن دوم قبول مردم و پذیرش مردم است... اگر دو نفر که هر دو دارای این ملاک ها هستند یکی از نظر مردم شناخته شد و پذیرفته شد او حاکم است.» (در خطبه های نماز جمعه14/5/1362) 👈حال سؤالی که شاید به ذهن برسد این است که کدام یک از این دو رکن بعنوان اصل هست و دیگری فرع؟ یا شاید اینگونه نباشد و هر دو اصل باشند؟ ☀️در پاسخ باید بگوییم که در اندیشۀ مقام معظم رهبری،در زمان غیبت امام معصوم(ع) و نمی توانیم بین آن دو فرقی بگذاریم؛ ایشان فرمودند: «به نظر ما«مردم» اصل قضایا و همه کاره هستند... در اِعمال،...تکیۀ اصلی به چیست؟ به مردم است.»(4/12/1377) و از طرفی هم فرمودند: «پایۀ مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛پایۀ اصلی تقوا و عدالت است؛منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد.»(26/9/1382) 🤔اینکه پایۀ مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛یعنی این رکن،به تنهایی عامل مشروعیت حکومت نیست اما قطعاً خودش یکی از دو رکنی است که از پایه های مشروعیت محسوب می شود. ☀️توجه؛این دو رکن را خداوند قرار داده است لذا «در بینش اسلامی،ولایت متعلق به خداست»(21/3/1387) 👌نتیجه اینکه علت دخالت نکردن رهبری در کارهای اجرایی،بر می گردد به فلسفۀ غیبتِ امام زمان(عج) که در این زمان مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که اگر رهبر و حاکم اختیار کامل را بدست بگیرد به حق نزدیکتر است و آنجاست که امام زمان(عج)،ظهور خواهند کرد؛چون مردم دیگر امام معصوم را کنار نمی گذارند و نمی گویند:« !!!» 🌹اللهم عجّل لولیک الفرج🌹 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قاسم روانبخش
شاخص سازی بیانات رهبری درباره امیدآفرینی.pdf
1.2M
#شاخص_سازی_بیانات_رهبر_معظم_انقلاب درباره #امید و #امیدآفرینی/ کاری از صدا و سیما-سال 95 ✅ این جزوه شامل مهمترین شاخص های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره امید و امیدآفرینی است؛ بیانات معظم له درباره "امید و امیدآفرینی"، "مؤلفه های کانونی"، "شاخص های محوری"، "پرسش ها و شبهه ها" و مصادیق مربوط استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است. در بخش دیگر، بیانات ایشان از زاویه تحلیل موضوعی و آینده نگری بررسی شده است. #بیانات_امام_خامنه_ای #امام_خامنه_ای #امید #امیدآفرینی #انقلاب_اسلامی #شاخص #روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
(19)👇👇👇 ♦️♦️روایاتی که باید تابلو بشود و همیشه جلوی چشممان باشد♦️♦️ ◀️محمّد از زبان محمّد؛ ♦️«أنا أدیبُ اللّهِ وعَلیٌّ أدیبی»(بحار/ج 16 ص 231) من، خدا هستم و علی، تربیت شده من است. ♦️«إنَّما أنا رَحمَهٌ مُهداهٌ»(کنز العمّال: ج 11 ص 445) من در حقیقت، [از جانب خدا] هستم. ♦️«أنا فِئَهُ المُسلِمینَ»(کنز العمّال: ج 11 ص 404) من، پشت و هستم. ♦️«أنا سَیِّدُ وُلدِ آدَمَ ولا فَخرَ»(بحار/ج 8 ص 48) خودستایی نیست؛ من، هستم. ♦️«أنا قائِدُ المُرسَلینَ ولا فَخرَ»(کنز العمّال: ج 11 ص 404) خودستایی نیست؛ من . ♦️«أنا أکثَرُ الأنبِیاءِ تَبَعا یَومَ القِیامَهِ»(کنز العمّال: ج 11 ص 403) در روز قیامت، من بیش از همه پیامبران، دارم. ♦️«أنا رَسولُ الرَّحمَهِ،أنا رَسولُ المَلحَمَهِ بُعِثتُ بِالجِهادِ ولَم أُبعَث بِالزَّرَّاعِ»(کنز العمّال: ج 11 ص 462) من پیامبر هستم و با [شعار] بر انگیخته شده ام، نه برای کِشت و کار. ♦️«ما خَلَقَ اللّهُ خَلقا أفضَلَ مِنِّی، ولا أکرَمَ عَلَیهِ مِنِّی»(بحار/ج 18 ص 345) خداوند، هیچ مخلوقی نیافرید که نزد او از من برتر و گرامی تر باشد. ♦️«أُعطیتُ جَوامِعَ الکَلِمِ، واختُصِرَ لِیَ الحَدیثُ اختِصاراً»(کنزالعمّال: ج 16 ص 112) به من، داده شده و کلام، برایم کاملًا مختصر شده است. 📚کتاب"پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)"؛ص226 تا 234 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame
(20)👇👇👇 ♦️♦️روایاتی که باید تابلو بشود و همیشه جلوی چشممان باشد♦️♦️ ◀️محمّد از زبان علی؛ ♦️«ما بَرَأ اللّهُ نَسَمَهً خَیرا مِن مُحَمَّدٍ صلی اللّه علیه وآله»(کافی/ج 1 ص 440) خداوند، از محمّد صلی اللّه علیه وآله نیافریده است. ♦️«إنَّما أنا عَبدٌ مِن عَبیدِ مُحَمَّدٍ صلی اللّه علیه وآله»(التوحید: ص 174) جز این نیست که من، (ص) هستم. ♦️«لا عَرَضَ لَهُ أمرانِ إلَّا أخَذَ بِأشَدِّهِما»(مکارم الأخلاق: ج 1 ص 61) هیچ دو کاری بر پیامبر خدا ارائه نشد، مگر آن که آن دو را برگزید. ♦️«طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ،قَد أحکَمَ مَراهِمَهُ، وأحمی مَواسِمَهُ، یَضَعُ ذلِکَ حَیثُ الحاجَهُ إلَیهِ»(نهج البلاغه: الخطبه 108) که با داروی خود، در میان مردم . مَرهَم هایش را آماده کرده و ابزار داغ کردنش را تافته بود و آنها را بر هر جا که لازم بود،می گذاشت. ♦️«بِأبی أنتَ وأُمِّی! اذکُرنا عِندَ رَبِّکَ، وَاجعَلنا مِن بالِکَ»(نهج البلاغه: الخطبه 235) پدر و مادرم فدایت باد! ما را در نزد پروردگارت یاد کن و به خاطرمان داشته باش. 📚کتاب"پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)"؛ص 235 📝با ما همراه باشید👇👇👇 @rahbarjame