eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
136 دنبال‌کننده
273 عکس
317 ویدیو
107 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 «خاور میانه براى چندین قرن، تحت استعمار استعمارگران مخصوصاً انگلیس قرار داشت. این نفوذ و تسلط، به تدریج به ضعف گرایید. آنان مى‌خواستند که جاى خالى خود را با نیرویى مطمئن و همیشگى پر کنند تا منافع استعمارى آنان استمرار داشته باشد. از طرف دیگر، در سال 1897، کنفرانسى را تشکیل داد و در آن، اساس دولت پایه‌گذارى شد. در آن کنفرانس، علاوه بر تعیین هدف نهایى، ابزار لازم را نیز مشخص کرد که از جمله آن، تأسیس و دیگر تشکیلات اقتصادى و سیاسى لازم جهت تسهیل امر و رفع موانع مهاجرت به فلسطین بود. آنان تا سال 1942 میلادى، به علت ترس از اعتراض جهانیان، به جاى لفظ «کشور»، کلمه «کانون» را به کار مى‌بردند. در نهایت، مهاجرت به فلسطین، با خرید زمین‌هاى فلسطینى و اسکان آغاز شد. این کار تا قبل از جنگ جهانى اول به دلیل مخالفت امپراتورى عثمانى، از گستره و رونق کمترى برخوردار بود. با پایان یافتن جنگ اول و فروپاشى امپراتورى عثمانى، دولت انگلیس از آزادى عمل بیشترى برخوردار شد و فلسطین به طور رسمى تحت قیمومیت انگلیس درآمد. مهاجرت به فلسطین به صورت گسترده‌ترى ادامه پیدا کرد و وقتى فلسطینیان از فروش زمین‌هاى خود امتناع ورزیدند با قتل، غارت، تجاوز و انواع ظلم‌ها مواجه شدند. با افزایش جمعیت مهاجر ، موجودیت دولت را اعلام کردند و کشورهایى هم‌چون انگلیس و آمریکا، فوراً آن را به رسمیت شناختند. کشورهاى عرب و مسلمان، به مقابله با این امر پرداختند که نمونه آن «جنگ شش‌روزه اعراب و اسراییل» در سال 1967 میلادى است. این جنگ به دلیل تهدیدهاى ابرقدرت‌ها علیه مسلمانان و دعوت به آتش‌بس، ارسال تجهیزات فراوان براى رژیم اشغالگر و حمله ناگهانى هواپیماهاى به فرودگاه‌هاى کشورهاى عربى، منجر به شکست مسلمانان شد و اراضى اشغالى را از 5/3 میلیون کیلومتر، به بیش از 27 میلیون کیلومتر مربع رساندند و غیر از چند شهر مهم، 205 روستاى فلسطین را تصاحب کردند و علاوه بر کشتار و ظلم‌هاى فراوان 1200000 انسان بى‌گناه را آواره ساختند. در آمریکا و کشورهاى اروپایى، براى شکست مسلمانان جشن گرفته شد. از آن تاریخ به بعد، و حامیانش با ایجاد اختلاف در میان کشورهاى اسلامى، به دنبال ایجاد مشروعیت و تحکیم موقعیت اقتصادى و سیاسى خود مى‌باشند و با شعار صلح‌طلبى و هم‌زیستى مسالمت‌آمیز، به رابطه خود با کشورهاى اسلامى ادامه مى‌دهند. در این میان، بعضى از کشورهاى منطقه مانند مصر، با انعقاد قرارداد صلح، آب به آسیاب دشمن ریختند. هم اکنون با حذف شوروى از صحنه رقابت‌هاى سیاسى خاورمیانه، به دنبال تحکیم موقعیت و موجودیت خود از راه‌هاى اقتصادى و تکنولوژیک مى‌باشد تا در درازمدت، مرکز ثقل تولید، ابداع، تکنولوژى و تحقیق در خاورمیانه شود.» 📚کتاب"نظريه حقوقى اسلام" اثر علامه مصباح یزدی؛ج 2ص112 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⚠️ هشدار نسبت به ولنگاری در فضای‌مجازی 🔻استاد ناصر رفیعی در تفسیر سوره انبیاء: ◻️ روزی پیامبر(ص)جوانی را دیدند که خود را در شن‌های داغ می‌غلطاند از او پرسیدند که چرا چنین می‌کنی؟ او گفت صحنه گناهی فراهم شد و من وسوسه شدم به همین خاطر این کار را میکنم تا بگویم تویی که طاقت شن‌های داغ بیابان را نداری چگونه طاقت آتش جهنم را خواهی داشت، پیامبر بسیار خوشحال شدند و فرمودند خدا به تو مباهات می‌کند. اصحاب خود را جمع کردند و به آن جوان فرمودند برای اصحاب من دعا کن زیرا دعای تو مستجاب است. ➖ برخی یا توجه ندارند و یا با توجه این کارها را می‌کنند زیرا بسیاری از سایت‌هایی که باید فیلتر باشد نیست و جوانان آزادانه در آن هستند. اگر کاری از دست مسئولان بر می‌آید و نمی‌کنند والله در نزد خداوند مسئولند. ❗️ من به جوانان توصیه می‌کنم که برای نرفتن در این فضاها کنید که اگر گناه کردید روزه بگیرید تا مانع از رفتن در این فضاها شود، شما تقوا دارید و شب قدر اشک می‌ریزید و بدانید که شهوت حرام می‌آورد و انسان را دچار رکود می کند. ◻️ غرایز که در وجود انسان است باید در جای خود فعال شود؛ ◽️غضب مال میدان جنگ است و نباید در خانه و برای زن و بچه باشد، ◽️شهوت مال میدان ازدواج است نه میدان شهر و فضای مجازی این مشکلاتی که برای جوانان به وجود می‌آید همه برای باز بودن زمینه تحریک شهوات است. بیشتر بخوانید:👇 hawzahnews.com/news/901576 @HawzahNews|خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅چرا برخی از افراد خود را اصلاح نمی کنند؟ ◀️پاسخ از علامه مصباح یزدی «معمولاً انسانهای و مى‌گويند: اين ارثى است؛ پدر من چنين بوده من هم چنين شده‌ام يا مى‌گويد: مرا اينچنين بار آورده است و من تقصيرى ندارم و يا اگر فردى معتقد و متدين باشد، دست به دامن فلسفه و عرفان مى‌زند و مى‌گويد: كارها همه به دست خداست و ما كاره‌اى نيستيم و يا را بهانه مى‌كند و مى‌گويد: ما چه بخواهيم چه نخواهيم، كار بكنيم يا نكنيم، آنچه كه بايد بشود مى‌شود و مقولاتى ديگر از اين قبيل. در حقيقت ريشه روانى اين پاسخها در و انسان است. جهان‌بينى‌ها و ايدئولوژيهايى كه در ذهن پيروان خود القاء مى‌كنند، از اين رهگذر انسانهايى ، ، ، و بار مى‌آورند انسانهايى كه نه تنها هميشه مرتكب گناهان و اشتباهات مى‌شوند؛ بلكه پيوسته نيز سعى دارند گناهان و اشتباهات خود را به گردن ديگران بيندازند و يا به عوامل ديگرى مثل: محيط، تاريخ، جامعه و غيره نسبت دهند.» (اخلاق در قرآن ج 1 ص 26-28) 📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش و تلگرام) @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅چگونه دغدغۀ رهبر از تمام کشور بر طرف می شود👆👆👆 ◀️به نقل از سردار غیب پرور 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👆 ◀️محمد سرشار، مدیر شبکه کودک گفت: دفتر مقام معظم رهبری امروز در تماسی، رضایت‌مندی و تشکر ایشان را از پخش گروه رهروان ولایت دستگرد اصفهان ابلاغ کردند. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 عیب آن ۳۱۳نفر! 👈🏻 ماجرای عبرت انگیزی از یاران پیامبر اکرم(ص) که وعده خدا را باور نکردند ... @Panahian_ir
(1)👇👇👇 در قرآن ◀️در محضر علامه مصباح یزدی 💥[ ]؛ برخي با استناد به اين آيه شريفه که مي‌فرمايد:«لَا يُسْأَلُ عَمَّا يَفْعَلُ»(انبیا/23)گفتند: «اين‌گونه سؤال‌ها درباره خداوند غلط است و در اين‌جا بايد سکوت کرد و باب اين‌گونه سؤالات را بست!» اين اشخاص با اين سخن مي‌خواهند خود را راحت کنند؛ در حالي‌که معناي سؤال در اين آيه «مؤاخذه» است نه پرسش از حکمت کار خدا. در هنگامي که خداوند خبر از خلقت جانشين بر روي زمين را به ملائکه داد آن‌ها گفتند:«أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا»(بقره/30) و خداوند نگفت: چرا سؤال مي‌کنيد؟ سؤالي که شايسته نيست درباره خداوند مطرح کرد، سؤال به عنوان بازخواست و طلب‌کاري است. اين آيه در مقام بيان چنين معنايي است. 💥؛ 1) نفعی برای فاعل داشتن 2) انجام کار حکیمانه 👌ما باید بدانیم که غرض افعال الهی،هیچ نفعی به حال فاعل(خدا) ندارد و فقط به معنای دوم درست می باشد. 💥با مراجعه به قرآن دست‌کم سه هدف کلي براي خلقت همه جن و إنس و جهان بيان شده است که عبارتند از؛ 1️⃣ ؛«لِيَبْلُوَكُمْ» و «لِنَبْلُوَهُمْ»(بقره/28-کهف/7-انعام/165) 2️⃣ ؛«وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»(ذاریات/56) 3️⃣ ؛«إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ»(هود/118و119) http://mesbahyazdi.ir/node/3493 🌟براساس آيات قرآن ما سه هدف در طول هم داريم که با هم تضادي ندارند، بلکه هر کدام مقدمه ديگري است. مقدمه‌اي براي و انتخاب راه خداست و راه خدا مقدمه رسيدن به الهي است. http://mesbahyazdi.ir/node/3494 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅ توصیه رهبر انقلاب به همه دلسوزان مسئله :👇👇👇 👤پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس: 🔹۱- مبارزه برای آزادی ، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای به مسأله‌ی و عربی، خطائی فاحش است. 🔹۲- هدف مبارزه، آزادی همه‌ی سرزمین (از بحر تا نهر) و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. 🔹۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد. 🔹۴- راه‌اندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید. 🔹۵- سیاست‌ عمده آمریکا، عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد. 🔹۶- همه باید ملت را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند. 🔹۷- باید با همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام اداره شود. ۹۹/۳/۲ 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅توصیۀ استاد قرائتی به خانواده ها در خصوص ؛ «ما از نظر خيلى بايد كار بكنيم‏؛الآن بسيارى از روستاهاى ما ندارد خيلى جاها نداريم خيلى جاها نداريم حالا تازه اين توى خود ايران هستيم‏. من چين كه رفته بودم 300 نفر را تربيت كرده بودند كه ايرانى حرف بزنند يعنى آنها براى 50، 60 ميليون ما 300 نفر را تربيت كرده بودند؛ ولى ما براى يك ميليارد آنها يك نفر را نداريم‏. كل ترجمه‏هاى قرآن حدوداً 42 چهل و دو سه تا بيشتر ترجمه نشده‏ ولى انجيل كتاب مسيحى‏ها به حدود 2 هزار زبان ترجمه شده يعنى ما در تبليغات عقب هستيم و اگر بشود افرادى كه هوشِشان خوب است استعدادشان خوب است براى فهم دين و عمل به دين و نشر دين بيايند طلب بشوند اين را من سفارش مى‏كنم آقايانى كه پسر دارند.» (1382/11/9) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
پناهیان-بچه هایتان را طلبه کنید.mp3
1.36M
🔊بچه هایتان را کنید... 📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش و تلگرام) @rahbarjame
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
همزمان با عید سعید فطر منتشر شد 🔸️نظر به استقبال گسترده از کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» و محور قرارگرفتن آن در حلقات بحث و تدریس، فایل کامل این کتاب توسط منتشر شد. از ویژگی‌های این قالب، امکان بین بخش‌های کتاب و امکان و صوت‌های هر جلسه بصورت برخط است. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r
؟👇👇👇 ◀️پاسخ از آیت الله مکارم شیرازی 💥 : بخشی از منابع فقهی از حیث سند و دلالت قطعی است و لذا اختلافی در استنباط فقها از آن ها رخ نمی دهد ولی بسیاری از ادله فقهی، یا از حیث سند قطعی نیستند و یا از جهت دلالت، در نتیجه از آن جهت که برداشت ها در چنین مواردی مختلف است فتاوای فقها نیز متفاوت می گردد. و چون در عصر غیبت دسترسی به معصوم امکان پذیر نیست و غالب ادلّه؛ از قبیل دوّم است لذا اختلاف فتاوا امری طبیعی و بدیهی به نظر می رسد. اختلاف فتاوای فقها نظیر اختلاف نظری است که سایر متخصصان در علوم دیگر نیز دارند و ما باید طبق بنا و سیره عقلا عمل کنیم و سیره آن ها در چنین مواردی مراجعه به حاذق ترین و عالم ترین افراد است. 💥 : پیشوایان دینی معصومند و به حقایق و احکام واقعی الهی آگاهی دارند و به همین جهت اختلاف نظری در دین باهم ندارند. امّا از آنجا که فقها معصوم و واقف به همه احکام واقعی الهی نیستند و تنها از طریق کاوش در منابع فقه، احکام شرعی را ارائه می دهند گاهی تفاوت هایی در استنباطهای آن ها پدید می آید که این اختلاف فتاوا امری طبیعی و عادی است. توضیح این که: بخشی از منابع فقهی از حیث سند و دلالت قطعی است و لذا اختلافی در استنباط فقها از آن ها رخ نمی دهد ولی بسیاری از ادله فقهی، یا از حیث سند قطعی نیستند و یا از جهت دلالت، در نتیجه از آن جهت که برداشت ها در چنین مواردی مختلف است فتاوای فقها نیز متفاوت می گردد. و چون در عصر غیبت دسترسی به معصوم امکان پذیر نیست و غالب ادلّه؛ از قبیل دوّم است لذا اختلاف فتاوا امری طبیعی و بدیهی به نظر می رسد. اختلاف فتاوای فقها نظیر اختلاف نظری است که سایر متخصصان در علوم دیگر نیز دارند و ما باید طبق بنا و سیره عقلا عمل کنیم و سیره آن ها در چنین مواردی مراجعه به حاذق ترین و عالم ترین افراد است. بدین جهت است که فقها گفته اند باید از فقیه اعلم تقلید کرد؛ زیرا فتوای او به واقع نزدیک تر بوده و موجب اطمینان نوعی است. البته استنباط و اجتهاد در منابع فقه و استخراج احکام شرعی، ضابطه مند و در چارچوب قواعد و اصول مشخصی انجام می پذیرد که فقیه، حقّ تخطّی از آن را ندارد.(1) پی نوشت: (1). اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، 1386 شمسی، چاپ سوم، ص 437. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame