هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅لزوم توجه بیشتر رسانهها و مجامع علمی به بزرگداشت #روز_مباهله
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر امروز خود در مسجد اعظم با اشاره به فرا رسیدن ایام #مباهله اظهار داشتند:
از غريب ترين ايام زندگي ما ايام #مباهله است. خيلي از ما عالمانه حرف ميزنيم و عوامانه فكر ميكنيم در نتیجه آن اركان ولايت را تقريباً از دست ميدهيم در حالی که آن اجزاي غير ركني را خيلي محترم ميشمريم مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا(سلام الله عليهما) است اينها جزء واجبات غير ركني است.
ایشان ادامه دادند: در نماز يك واجب ركني داريم يك واجب غير ركني، در خصوص امامت و ولایت نیز همين طور است؛ #غدير جزء واجبات ركني امامت است، #مباهله جزء واجبات ركني ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق ميكند. در حالی که نه رسانهها از او نام ميبرند و نه حوزهها خبري هست! آن وقت آن مسائل واجبات غير ركني را خيلي دامن ميزنيم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزاي نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غير ركني است اما ركوع و سجود واجب ركني است.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام در خصوص مباهله اذعان داشتند:
وقتي مأمون(عليه من الرحمن ما يستحق) به وجود مبارك امام رضا(سلام الله عليه) عرض ميكند به چه دليل علي بن ابيطالب(سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با ايه ﴿ #انفسنا﴾ ، خدا وقتي وجود مبارك حضرت امير را جان پيغمبر ميداند از اين بالاتر فضيلت فرض ميشود؟! «من كنت مولاه فهذا علي مولاه» كه گفته ی خود پيغمبر است هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علي جان پيغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به اين استدلال كرد .
معظم له با اختصاص جلسه تفسیری روز دوشنبه مصادف با 24 ذی الحجه به مباحث آیه مباهله، خاطرنشان کردند:
فردا كه سالروز #مباهله است انشاءالله آيات مباهله مقداری خوانده ميشود ولو بحث را تعطيل كنيم در خصوص مباهله بحث ميكنيم.
(تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۴ )
📝کانال مدافعین حریم ولایت(در ایتا و سروش)
@rahbarjame
✅نقدی بر کلام آقای نصیری؛
🔸باید از شیوه اکراه و اجبار در دینی کردن جامعه دست برداریم و دین را به مثابه گوهر گرانبهایی عرضه کنیم که هرکه طالب آن است آن را بقاپد و هر کس نیست، ما را با او ستیز و جبر و اکراهی و حتی بی احترامی نیست و البته به صور معقول برای جذب و هدایت او تلاش خواهیم کرد.(گفتگو با نشریه خیمه)
💥ایشان حتی به قانون حجاب اجباری ایراد می گیرند و می گویند اجبار در دین نداریم!!!
اما ای کاش ایشان قدری وقت می گذاشتند و نظر علماء هم می خواندند؛چرا که ایشان اگر می خواهند نظری بدهند و آن نظر ریشه و پناهگاه دشمنان باشد،باید به نظر علماء هم توجه کنند و بدانند که هیچکدام از علماء و مراجع این حرف را قبول ندارند؛👇👇👇
✅ آیا در اسلام #اجبار هست؟
◀️پاسخ از مقام معظم رهبری
«ما میخواهیم مردم متدیّن بشوند. این حرف گاهی تکرار شده که «ما مردم را نمیخواهیم بِزور به بهشت ببریم»؛ خب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطهآمیزی است. هیچکس بِزور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اینهمه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم دچار جهنّم بشوند. این وظیفهی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. اینهم که حالا کسی بگوید «در اسلام در این زمینه #زور وجود ندارد» حرف درستی #نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این «فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة»(۶) یا «فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة»(۷) پس چیست؟ اینها همان #زور است.»
(بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۶/۰۶/۳۰)
◀️ #آزادی در همهجای دنیا #چهارچوب دارد؛ #آزادی یعنی «برخلاف قانون عمل کردن» وجود ندارد؛ #آزادی یعنی «برخلاف دین و شریعت عمل کردن» وجود ندارد. #چهارچوب_آزادی در کشور ما، قانون اساسی ما و قوانین کشور و همه الهامگرفتهی از شریعت مطهّر اسلام است.(1397/1/1)
🌺🌺🌺
◀️آیت الله #سبحانی:«آیهای که میفرماید «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»، ناظر به #عقیده است.»
◀️آیت الله #مکارم_شیرازی👇
آیه «لا اکراه فی الدین ...» به معنای #آزادی نیست؛ به این معنا نیست که هیچ خط قرمزی وجود نداشته و همه میتوانند هرکاری انجام دهند؛ اگر این آیه به معنای #آزادی باشد، پس چرا جلو دزدی را میگیرند؟ چرا با رشوهخواری برخورد میکنند؟ باید در مقابل اینگونه اعمال نهی از منکر کرد.
◀️آیت الله جوادی آملی👇
«در #نظام_اسلامی،ابوذر شدن دشوار نیست.چون همۀ #درهای_بهشت،باز و همه درهای جهنم بسته است.
در #نظام_گذشته اگر کسی می خواست به جهنم برود،به آسانی می رفت؛چون همۀ راههای گناه به روی همه باز بود،
اما اکنون اگر کسی بخواهد به جهنم برود،رسانه های همگانی،نویسندگان،گویندگان،همه و همه،او را راهنمایی و از گناه نهی می کنند و اگر کسی مرتکب خلاف شود، #دستگاه_قضایی او را به زندان می برد تا #مانع_جهنم رفتن او شود.»
📚کتاب"مراحل اخلاق در قرآن"؛ص78
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
✅نقدی بر کلام آقای نصیری👆👆👆
♦️آقای مهدی نصیری؛
«باید از شیوه اکراه و اجبار در دینی کردن جامعه دست برداریم و دین را به مثابه گوهر گرانبهایی عرضه کنیم که هرکه طالب آن است آن را بقاپد و هر کس نیست، ما را با او ستیز و جبر و اکراهی و حتی بی احترامی نیست و البته به صور معقول برای جذب و هدایت او تلاش خواهیم کرد.»
(گفتگو با نشریه خیمه)
◀️پاسخ این مطلب را می توانید از نگاه مقام معظم رهبری و آیت الله سبحانی و مکارم شیرازی و جوادی آملی،در کانال زیر ببینید👇👇👇
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
✅ #ترک_احسان_نابجا👇👇👇
◀️در محضر آیت الله ری شهری؛
✍️دربارۀ احسان و نیکی به دیگران،سه دسته روایات وجود دارد؛
1️⃣روایاتی که می گویند نیکی کردن به همه ارزش است؛
♦️پیامبر(ص):«رَأسُ العَقلِ بَعدَ الدّينِ التَّوَدُّدُ إلَى النّاسِ، وَ اصطِناعُ الخَيرِ إلى كُلِّ بَرٍّ و فاجِرٍ» [شُعب الإيمان، بیهقی، ج۶، ص۲۵۶، ح۸۰۶۲]
سَرلوحه خردمندی، بعد از ديندارى، اظهار دوستى به مردم و خوبى كردن به هر آدمى، از نيك و بد، است.
♦️امام رضا(ع):«اصطَنِعِ الخَيرَ إلى مَن هُوَ أهلُهُ، و إلى مَن هُوَ غَيرُ أهلِهِ، فإن لَم تُصِبْ مَن هُوَ أهلُهُ فأنتَ أهلُهُ.[عيون أخبار الرضا، شیخ صدوق، ج۲، ص۳۵، ح۷۶]
خوبى كن هم به كسى كه شايسته آن است و هم به كسى كه شايستگى آن را ندارد؛ زيرا اگر كسى كه به او احسان كردهاى، شايستگىاش را نداشته باشد، تو به فضيلت احسان دست يافتهاى.
♦️شخصی نزد امام حسین (علیه السّلام) چنین گفت: «إنَّ المَعروفَ إذا اسدِيَ إلى غَيرِ أهلِهِ ضاعَ»، یعنی اگر به نااهل خوبى شود هدر رفته است؛ ولی حضرت فرمودند:
لَيسَ كذلكَ، ولكِنْ تَكونُ الصَّنيعَةُ مِثلَ وابِلِ المَطَرِ تُصيبُ البَرَّ و الفاجِرَ.[تحف العقول/ص245]
چنين نيست، بلكه خوبى كردن مانند ريزش باران، به نيك و بد مىرسد.
2️⃣روایاتی که میگویند نیکی کردن به کسانی که اهلیت ندارند، یک رذیله اخلاقی و ضد ارزش است؛
♦️امام سجاد(ع):«وَ ألبِسْنِي زِينَةَ المُتّقينَ في... [ترک] الإفضالِ على غَيرِ المُستَحِق»(دعای بیستم صحیفیه)
خداوندا! زینت پرهیزکاران را بر من بپوشان(که یکی از آن زینتها) ترک احسان و خوبی کردن به غیر مستحق است.
♦️امیرالمؤمنین(ع):«لا تَصلُحُ الصَّنيعَةُ إلّا عِندَ ذي حَسَبٍ أو دِين»[خصال شیخ صدوق؛ص620)
نيكى كردن جز به انسان خانوادهدار يا متديّن درست نيست.
♦️امیرالمؤمنین(ع):«المَعروفُ كَنزٌ فَانظُرْ عِندَ مَن تُودِعُهُ، الاصطِناعُ ذُخرٌ فَارتَدْ عِندَ مَن تَضَعُهُ»[غررالحکم؛ح1539]
خوبى، یک گنج است؛ پس، بنگر كه آن را به كه مىسپارى؛ احسان يك اندوخته است، پس، مراقب باش كه آن را نزد كه مىگذارى.
♦️امیرالمؤمنین(ع):«ظَلَمَ المَعروفَ مَن وَضَعَهُ في غَيرِ أهلِهِ»[غررالحکم؛ح6063]
كسى كه به نااهل احسان كند، به احسان ستم كرده است.
3️⃣روایات جمعبندی دو دسته قبل؛
نیکی کردن شایسته است در حق کسی باشد که شایستگی نیکی کردن را دارد، ولی شایستگیها متفاوت است.
👈1) لِئام-أشرار-جُهّال؛
خوبی کردن به افراد فرومایه و نابکار و نادان، مصداق احسان نابجا است.(خطبۀ 142-غررالحکم/ح4089)
👈2) هر كس به #احمق خوبى كند آن خوبى برايش گناه نوشته مىشود.(امالی شیخ مفید؛ص137)
👈3) امرِئِ السَّوءِ؛
هر كس به #آدم_بد، خوبى كند پاداش بد مىبيند.(بحار الأنوار/ج۷۴، ص۴۱۲)
👈4) در جایی که انسان #نمی_داند کسی که از او درخواست کرده، استحقاق دارد یا ندارد، اما خود همین درخواست و سؤال، برایش حق ایجاد کرده و باید به او کمک کند.(کافی/ج۸ ص۱۵۲)
👈5) #مقدار احسان باید متناسب با #اهلیت احسان شوندگان باشد.
(کافی/ج4 ص8 و ص57)
👈6) ملاک در نیکی کردن به افراد این است که #تبذیر_و_اسراف نباشد.(کافی/ج4 ص31 ح1853)
📚شرح حدیث در درس خارج؛سال 1395
www.reyshahri.ir
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
May 11
✅برشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت فرا رسیدن محرم؛
♦️«ماه محرّم، ماه شكست قدرتهاى يزيدى و حيلههاى شيطانى است.
مجالس بزرگداشت سيد مظلومان و سرور آزادگان كه مجالس غلبه سپاه
#عقل بر جهل
و #عدل بر ظلم
و #امانت بر خيانت
و #حكومت_اسلامى بر حكومت طاغوت است،
هر چه باشكوهتر و فشرده تر بر پا شود، و بيرقهاى خونين عاشورا به علامت #حلول_روز_انتقام_مظلوم_از_ظالم، هر چه بيشتر افراشته شود.
خطباى محترم و گويندگان عزيز، بيش از پيش به تكليف الهى خود كه #افشاگرى_جرايم_رژيم[پهلوی]است عمل فرمايند، و خود را در پيشگاه خداوند تعالى و ولى عصر- عجل اللَّه تعالى فرجه الشريف- سرافراز و رو سفيد نمايند.»
📚صحيفه امام، ج5، ص: 77- (1357/9/1)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
تنبلی ممنوع!.mp3
1.28M
✅ #تنبلی_ممنوع!
◀️در محضر آیت الله شهید بهشتی
💠چرا در ایران طبیعت شناسی هست اما یک عالِم طبیعت شناس مطرح نداریم؟
💠چرا ما رو می آوریم به کتابهای فلان یهودی صهیونیستِ دارای شیعه شناسی آمریکا؟
#تنبلی
#آسانگیری
#نازک_خوری
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بستۀ محرم(29)
💠امام حسین میدانی برای چی شهید شد؟!
◀️در محضر استاد پناهیان
#فرعون_کوچک
#عدم_تشکیلات
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
✅بستۀ محرم(30)
💠 #منزلت_اشک!
◀️در محضر آیت الله حائری شیرازی؛
« #گریه مثل باران است، به اذن الله میبارد و همان خواصی که باران دارد #گریه هم دارا میباشد. چطور زمین مرده بهوسیله باران زنده میشود بهطوریکه زمینی که هیچ هنری نداشته هم هنری پیدا میکند...
دستگاه #اشک را برای تطهیر انسان ساختند...نمیگویم #اشک در حیوانات نیست اما این انسان است که اشک تابع نیتش است...
هیچچیز مثل #اشک به انسان آرامش نمیدهد. #اشک فاصله انسان را با خدا کم میکند، فاصله را با اهلبیت کم میکند بخصوص برای سید الشهداء (ع) این #اشک_اشک دیگری است و ارزش دیگری دارد این #اشک پاککننده است...
حسین بن علی (ع) میگوید: «أنا القتیل العبرات»
www.haerishirazi.com
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇👇
@rahbarjame
✅مجموعۀ بستۀ محرم در کانال مدافعین حریم ولایت؛
♦️(1)کتاب« #عبرتهای_عاشورا»؛اثر آیت الله خاتمی
♦️(2)کتاب« #گریه_و_سوگ»؛اثر محمد باقر پور امینی
♦️(3)کتاب« #پرتوی_از_عظمت_امام_حسین(ع)»؛اثر آیت الله #صافی_گلپایگانی
♦️(4)کتاب« #عاشورا»؛ اثر آیت الله #مکارم_شیرازی
♦️(5)کتاب« #احکام_عزاداری_امام_حسین(ع)»؛اثر محمود اکبری
♦️(6)آیا #گروه_یزیدیان از ته قلب اعتقاد به انحراف امام حسین(ع) داشتند؟
👈پاسخ از آیت الله #صافی_گلپایگانی
♦️(7)کتاب« #آفتاب_در_مصاف»؛اثر آیت الله #خامنه_ای
♦️(8)کتاب« #آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا»؛اثر آیت الله #مصباح_یزدی
♦️(9)کتاب« #شبکه_اهداف_نهضت_عاشورا_از_دیدگاه_امام_خمینی(ره)»
♦️(10)به نظر شما دلیل معاویه(علیه اللعنة) برای #برتری_یزید_بر_امام_حسین(ع) چه بود؟!
✍️پاسخ از آیت الله #مصباح_یزدی
♦️(11)مقالۀ « #توجیه_ها_و_بهانه_هایی_برای_با_حسین(ع)_نبودن»؛اثر احمد میرزائی
♦️(12)کتاب « #درسی_که_حسین_علیه_السلام_به_انسانها_آموخت»؛نوشته استاد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد
♦️(13)کتاب « #وارثان_عاشورا»؛اثر استاد علی صفایی حائری(ره)
♦️(14)کتاب « #کربلا_مبارزه_با_پوچی_ها»؛اثر استاد طاهرزاده
♦️(15)کتاب « #نکاتی_درباره_هیئت_داری»؛اثر استاد علیرضا پناهیان
♦️(16)کتاب « #واقعه_عاشورا_و_پاسخ_به_شبهات»؛اثر علی اصغر رضوانی
♦️(17)مداحی کوبندۀ حاج مهدی رسولی
🎤« #میگن_روضه_دل_مردگیه / #میگن_گریه_افسردگیه...»
♦️(17)کتاب « #قصه_کربلا_بضمیمه_قصه_انتقام»؛اثر علی نظري منفرد
♦️(18)کتاب « #تأملی_در_نهضت_عاشورا»؛اثر استاد رسول جعفریان
♦️(19)کتاب « #شب_عاشورا»؛اثر آیت الله صافی گلپایگانی
♦️(20)کتاب « #در_کربلا_چه_گذشت»؛اثر شیخ عباس قمی
♦️(21) #آمار_دقیق_دشمنان_امام_حسین(ع) در کربلا؛آیت الله خاتمی
♦️(22)#تعداد_دقیق_شهدای_کربلا؛آیت الله خاتمی
♦️(23)کتاب « #نقش_خواص_در_شکل_گیری_واقعه_عاشورا»؛اثر اعظم بابایی
♦️(24)مقابله با #طاغوت در کلام مقام معظم رهبری
♦️(25)کتاب « #از_کربلای_حسینی_تا_کربلای_خمینی»؛مؤسسه امیر بیان
♦️(26)کتاب « #عقل_سرخ»؛اثر استاد حسن رحيم پور ازغدي
♦️(27) #خنده بهتر است یا #گریه؟؛شهید مطهری
♦️(28)#گناه_کبیره_طلاب چیست؟؛علامه مصباح یزدی
♦️(29)امام حسین میدانی برای چی شهید شد؟!؛استاد پناهیان
♦️(30)#منزلت_اشک!؛آیت الله حائری شیرازی
👋هر کدام فایلهای فوق به علت مشکل نرم افزار ایتا،قابل دانلود نبود؛به آی دی زیر پیام بدهید تا برایتان ارسال شود.👇👇👇
@Harimevelayaat
🌹عضو شوید 👇👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
عبرتهای عاشورا.pdf
1.2M
✅بستۀ محرم(1)
◀️کتاب« #عبرتهای_عاشورا»👆👆👆
#اثر_آیت_الله_سید_احمد_خاتمی
73 صفحه
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
گریه و سوگ -در باب فلسفه عزاداری امام حسین علیه السلام.pdf
5.81M
✅بستۀ محرم(2)
◀️کتاب« #گریه_و_سوگ»👆👆👆
✋در باب #فلسفه_عزاداری امام حسین علیه السلام
👈تصویری از تاریخ
👈نعمت گریه
👈سبب منع از گریه
👈دلیل جواز گریه
👈حکمت گریه
👈در سوگ امام حسین(ع)
اثر محمد باقر پور امینی
41 صفحه
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame