نماد جهاد و زهد و فرهنگ.mp3
674.9K
✅ #تحلیل_سیاسی(20)👆👆👆
♦️♦️نماد جهاد و زهد و فرهنگ♦️♦️
◀️در محضر مقام معظم رهبری:
«یکی از نزدیکان امام می گوید دیدم در اتاق خصوصی حضرت موسی بن جعفر که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد،سه چیز بود: #شمشیری که نشان می دهد هدف، #جهاد است.
#لباس_خشنی است که نشان می دهد وسیله،زندگی خشونت بارِ رزمی و انقلابی است و #قرآنی که نشان می دهد هدف،این است؛می خواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسایل و این سختیها را هم تحمل کنیم.ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانۀ زیبایی است.»
📚کتاب"انسان 250 ساله"؛ص293؛1364/1/23
🌑شهادت مظلومانۀ امام کاظم(ع) بر همۀ شیعیان،تسلیت باد.
#جهاد
#زهد
#فرهنگ
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
✅ #فلسفه_بعثت_انبیاء👇👇👇
◀️در محضر آیت الله ری شهری؛
1️⃣ #دعوت_به_خدا:
💥قرآن؛
«داعِیاً إِلَی اللَّهِ»(احزاب/46)؛[ای پیامبر! تو] دعوت کننده به سوی خدا هستی.
«أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ»(یوسف/108)؛دعوت می کنم به سوی خدا.
«ادْعُ إِلی سَبِیلِ رَبِّکَ»(نحل/125)؛ به راه پروردگارت دعوت کن.
💥روایت؛
پیامبر(ص):«إِنِّی أدعُو النَّاسَ إلی دینِ رَبِّی»(بحار/ج 16 ص 94)
من مردم را به دین پروردگارم دعوت می کنم.
2️⃣ #تکامل:
امام رضا(ع):«چون مردم، خود از چنان طبیعت و توانی برخوردار نیستند که مصالحشان را کاملًا درک کنند و از طرفی، سازنده هستی نیز والاتر از آن است که دیده شود،پس ناچار باید میان خدا و مردم فرستاده ای معصوم باشد که اوامر و نواهی و آموزش های او را به آنان برساند و به آنچه منافعشان را تأمین و زیان هایشان را دفع می کند، آگاهشان سازد»(بحار/ج11ص40)
3️⃣ #از_بین_بردن_اختلاف:
«لِتُبَیِّنَ لَهُمُ الَّذِی اخْتَلَفُوا فِیهِ»(نحل/64)
برای اینکه آنچه را در آن اختلاف کرده اند، برای آنان توضیح دهی.
4️⃣ #آزادی:
💥قرآن؛
«وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی کانَتْ عَلَیْهِمْ» (اعراف/157)
و از [دوشِ] آنان، قید و بندهایی را که بر ایشان بوده است، بر می دارد.
«أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»(نحل/36)
خدا را بپرستید و از طاغوت [فریبگر] بپرهیزید.
💥حدیث؛
پیامبر(ص):«إنِّی أدعوکُم إلی عِبادَهِ اللّهِ مِن عِبادَهِ العِبادِ، وأدعوکُم إلی وَلایَهِ اللّهِ مِن وَلایَهِ العِبادِ»(بحار/ج21 ص285)
من شما را از بندگیِ بندگان، به بندگیِ خدا فرا می خوانم و از ولایت بندگان به ولایت خدا، دعوتتان می کنم.
پیامبر(ص):«إنَّ اللّهَ بَعَثَنی أن أقتُلَ جَمیعَ مُلوکِ الدُّنیا، وأجُرَّ المُلکَ إلَیکُم، فَأجِیبونی إلی ما أدعوکُم إلَیهِ»(بحار/ج18ص234)
خداوند مرا بر انگیخت تا با همه شاهان دنیا بجنگم و پادشاهی را به سوی شما بکشانم. پس مرا اجابت کنید.
5️⃣ #نور_و_هدایت:
💥قرآن؛
«یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ»(مائده/16)
آنان را از تاریکی ها به سوی روشنایی بیرون می برد و به راهی راست، هدایتشان می کند.
💥حدیث:
امیرالمؤمنین(ع):«لا تُکشَفُ الظُّلُماتُ إلَّا بِمَصابیحِهِ»(نهج البلاغه: الخطبه 152)
تاریکی ها جز با چراغ های اسلام زدوده نگردد.
6️⃣ #آموزش_دادن_کتاب_و_حکمت:
«یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ»(جمعه/2)
تا آيات او را بر آنان بخواند و آنان را پاكشان كند و به آنان كتاب و حكمت بياموزد.
7️⃣ #تزکیه_اخلاق:
«یُزَکِّیهِمْ»
پیامبر(ص):«بُعِثتُ بِمَکارِمِ الأخلاقِ ومَحاسِنِها»(بحار/ج 16 ص 287)
من با خوی های والا و نیکو، برانگیخته شده ام.
پیامبر(ص):«إنَّما بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الأخلاقِ»(کنز العمّال/ ج 11 ص 420)
من در حقیقت، بر انگیخته شده ام تا صفات عالیه انسانی را کامل سازم.
8️⃣ #اهتمام_مردم_به_برقراری_عدالت:
«لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»(حدید/25)
[ما پیامبران را فرستادیم] تا مردم به انصاف برخیزند.
9️⃣ #زنده_کردن_همه_ارزشها:
💥قرآن؛
«یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِثَ»(اعراف/157)
پيامبرى كه آنان را به كارهاى شايسته فرمان مىدهد، و از اعمال زشت بازمىدارد، و پاكيزهها را بر آنان حلال مىنمايد، و ناپاكها را بر آنان حرام مىكند.
💥حدیث؛
امام رضا(ع) می فرماید:در انجیل نوشته شده است:
«هُوَ الَّذی یُخَفِّفُ الآصارَ، ویُفَسِّرُ لَکُم کُلَّ شَی ءٍ، ویَشهَدُ لی کَما شَهِدتُ لَهُ، أنا جِئتُکُم بِالأمثالِ وهُوَ یَأتیکُم بِالتَّأویلِ»(عیون أخبار الرضا: ج 1 ص 164)
او بارهای گران را سبک می کند و هر چیزی را برای شما روشن می سازد و به حقّانیت من گواهی می دهد، همچنان که من به آمدنِ او گواهی دادم. من برای شما امثال [نمودها] آوردم و او برای شما تأویل [حقیقت] می آورَد.
🔟 #اتمام_حجت:
💥قرآن؛
«رُسُلًا مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّهٌ بَعْدَ الرُّسُلِ»(نساء/165)
پیامبرانی که بشارتگر و هشداردهنده بودند، تا برای مردم، پس از [فرستادنِ] پیامبران، در مقابل خدا [بهانه و] حجّتی نباشد.
💥حدیث؛
پیامبر(ص):«بَعَثَ إلَیهِمُ الرُّسُلَ؛ لِتکونَ لَهُ الحُجَّهُ البالِغَهُ عَلی خَلقِهِ»(بحار/ج 4 ص 288)
[خداوند،] فرستادگان را به سوی مردم فرستاد تا بر آفریدگانش،حجّتِ رسا داشته باشد.
📚کتاب "پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)؛فصل دوم ص72 تا 106
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از مدافعین حریم ولایت
✅ #وظایف_انبیاء از زبان امیرالمؤمنین(ع)
«لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ يُذَكِّرُوهُمْ مَنْسِيَّ نِعْمَتِهِ وَ يَحْتَجُّوا عَلَيْهِمْ بِالتَّبْلِيغِ وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ وَ يُرُوهُمْ آيَاتِ الْمَقْدِرَة»(خطبۀ یک)
1️⃣مطالبۀ پیمان #فطرت
این هدف نشان میدهد که؛
1) معارف توحیدی در سرشت انسان،وجود دارد؛به بیان قرآن
فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها(روم/30)سرشت خدا كه مردم را بر آن سرشته است.
فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها(شمس/8)
2) این هدف،یک پیام بسیار مهمی که به ما می دهد این است که #تربیت_فرزند اینقدرها که می گویند،سخت نیست فقط ما باید مواظب باشیم که دیگران او را منحرف نکنند.
دقیقاً مثل گیاهی که ما شرایط را برایش فراهم می کنیم و آنرا آبیاری می کنیم،دیگر بقیه اش در دست ما نیست و رشد کردن از خود اوست.
2️⃣ #نعمتهای فراموش شدۀ الهی را،به یاد انسانها می آورند.
یادآوری نعمتها،موجب افزایش روحیۀ #شکرگذاری از منعم می شود؛ #شکرگذاری_ای که مقدمۀ هدایت به صراط مستقیم است.(نحل/121)
3️⃣اتمام حجت به وسیلۀ #تبلیغ
برای آگاهی از این روش انبیاء،می توانید به آیۀ 125 سورۀ مبارکۀ نحل مراجعه کنید.
(ادْعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَن)
4️⃣توانمندىهاى پنهان شده #عقلها را آشكار میسازند.
#عقل را می توان به #عقل فلسفی یا منطقی و #عقل تجربی،تقسیم کرد؛
#عقل فلسفی،همان قیاس منطقی است که قطعی و حجت است.
#عقل تجربی ظنّی است که آیت الله جوادی آملی در مورد حجیت آن این چنین می فرمایند:
«ظنی بودن فروع استنتاج شده در علوم نظری،مانع دینی بودن آنها نخواهد بود؛چه اینکه ظنی بودن بسیاری از مسائل اصول فقه،مانع از دینی بودن آنها نخواهد شد...
حجیت شرعی علوم در ظرفی که از حد فرضیه و صرف ظن فراتر رفته و به مرز علم آوری یا
طمأنینۀ عقلایی رسیده باشند، مجوز استناد به شارع مقدس است. این صحت استناد موجب
میشود که در جاهایی که آن قضیه و محلب علمی دارای بُعد عملی و فقهی و حقوقی است،صحت احتجاج داشته باشد؛ یعنی #به_لحاظ_اصولی_حجت_باشد.»
(منزلت عقل در هندسۀ معرفت دینی؛ص118)
5️⃣معرفی #نشانههاى قدرت خدا
👈برخی از نشانه های خدا عبارتند از؛
1- آسمان[سَقْفٍ فَوْقَهُمْ مَرْفُوع]
2- زمین[مِهَادٍ تَحْتَهُمْ مَوْضُوع]
3- وسائل و عوامل حيات و زندگى[مَعَايِشَ تُحْيِيهِم]
4- اجلهايى كه انسانها را به دست مرگ مىسپارد.[آجَالٍ تُفْنِيهِم]
5- مشكلات و رنجهاى پير كننده[أَوْصَابٍ تُهْرِمُهُم]
6- حوادثى كه به دنبال هم بر آنان هجوم مىآورد.[أَحْدَاثٍ تَتَابَعُ عَلَيْهِم]
🤔نتیجه گیری آیت الله مکارم شیرازی از وظایف انبیاء؛👇👇👇
«پیامبران چیزی به انسان نمی دهند که در او نبوده است،بلکه آنچه دارد پرورش می دهند و گوهر وجود او را آشکار می سازند.»
پیام امیرالمؤمنین(ع)؛ج 1 ص 205
#قابل_توجه_روحانیون_و_مسئولین_فرهنگی
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
هدایت شده از 🌲افسران جنگ نرم🌲
16.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣#طوفان_دختر_دانشجو🌪💨
#مناظره_قانون_حجاب
جناب نصیری ❗️شما دوقطبی می کنید
❌ برای حجاب دوقطبی وجود ندارد
✅ دوقطبی واقعی کارآمدی و ناکارآمدی دولت است
❌طیف فکری شما همان خطی را دنبال می کند که مسیح علینژاد و مهاجرانی فراری دنبال می کند
#بانوی_زهرایی_و_انقلابی
🌹کانال "برترین واجب" 👇👇
🆔https://eitaa.com/bartarinvajeb
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
✅ #تحلیل_سیاسی(21)👇👇👇
♦️♦️چرا وظیفۀ رهبر #کارهای_اجرایی نیست؟♦️♦️
◀️مقام معظم رهبری:
«دستور دادن، کار ما نیست لکن توصیه میکنم، راهنمایی میکنم، تأکید میکنم و پیگیری میکنم تا انشاءالله این کارها انجام بگیرد.»۱۳۹۸/۰۷/۱۷
🤔اگر دستور دادن و کار اجرایی موجب کاهش شأن رهبری جامعه و ولی فقیه است،پس چرا خود امیرالمؤمنین(ع) با اینکه شأن معنوی اش بسیار بالاتر از ولی فقیه است،در کارهای اجرایی دخالت می کرد و دستور می داد؟؟
👈پس دلیل اینکه چرا رهبر در کارهای اجرایی دخالت نمی کند،" #شأنیت" نیست.
پس چه چیزی است؟؟
🌟این قضیه بر می گردد به #تفاوت_حال_حضور_امام_علیه_السلام_با_غیبتش.
همانطوری که در حال حضورِ امام معصوم،مردم در تعیین رهبر و حاکم جامعه هیچ نقشی جزء مقبولیت ندارند و در حال غیبت امام معصوم،مردم در تعیین رهبر و حاکم جامعه نقش دارند و این نقشی که خداوند به مردم در حال غیبت داده است،شاید خداوند می خواسته که مردم را تنبیه کند تا قدر حضور امام معصوم(ع) را بدانند و فکر نکنند که امام معصوم(ع)،آزادی و اختیار آنها را گرفته است.
☀️مقام معظم رهبری فرمودند:
«در دوران نبوت و در دوران امامت که حاکم جامعه از سوی خدا تعیین شده،مردم نقش ندارند... البته اگر مردم دانستند و پذیرفتند این حاکمیت حقیقی و این حاکمیت حقوقی جنبه واقعی هم پیدا می کند...[وگر نه] از منصب حکومت بر کنار می ماند،اما حاکم اوست... اما بعد از این دوران آنجایی که یک شخص معینی به عنوان حاکم از طرف خدا متعال معین نشده است.در اینجا حاکم دارای دو پایه و دو رکن است؛رکن اول... دانش،تقوا،توانایی، تعهد و صفاتی که برای حاکم هست... رکن دوم قبول مردم و پذیرش مردم است... اگر دو نفر که هر دو دارای این ملاک ها هستند یکی از نظر مردم شناخته شد و پذیرفته شد او حاکم است.»
(در خطبه های نماز جمعه14/5/1362)
👈حال سؤالی که شاید به ذهن برسد این است که کدام یک از این دو رکن بعنوان اصل هست و دیگری فرع؟ یا شاید اینگونه نباشد و هر دو اصل باشند؟
☀️در پاسخ باید بگوییم که در اندیشۀ مقام معظم رهبری،در زمان غیبت امام معصوم(ع) #هر_دو_رکن_اصل_هستند و نمی توانیم بین آن دو فرقی بگذاریم؛
ایشان فرمودند:
«به نظر ما«مردم» اصل قضایا و همه کاره هستند... در اِعمال،...تکیۀ اصلی به چیست؟ به مردم است.»(4/12/1377)
و از طرفی هم فرمودند:
«پایۀ مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛پایۀ اصلی تقوا و عدالت است؛منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد.»(26/9/1382)
🤔اینکه پایۀ مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛یعنی این رکن،به تنهایی عامل مشروعیت حکومت نیست اما قطعاً خودش یکی از دو رکنی است که از پایه های مشروعیت محسوب می شود.
☀️توجه؛این دو رکن را خداوند قرار داده است لذا «در بینش اسلامی،ولایت متعلق به خداست»(21/3/1387)
👌نتیجه اینکه علت دخالت نکردن رهبری در کارهای اجرایی،بر می گردد به فلسفۀ غیبتِ امام زمان(عج) که در این زمان #غالب مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که اگر رهبر و حاکم اختیار کامل را بدست بگیرد به حق نزدیکتر است و آنجاست که امام زمان(عج)،ظهور خواهند کرد؛چون مردم دیگر امام معصوم را کنار نمی گذارند و نمی گویند:« #میخواهیم_اختیار_با_خودمان_باشد!!!»
🌹اللهم عجّل لولیک الفرج🌹
#خادم_کانال
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از قاسم روانبخش
شاخص سازی بیانات رهبری درباره امیدآفرینی.pdf
1.2M
#شاخص_سازی_بیانات_رهبر_معظم_انقلاب درباره #امید و #امیدآفرینی/ کاری از صدا و سیما-سال 95
✅ این جزوه شامل مهمترین شاخص های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره امید و امیدآفرینی است؛ بیانات معظم له درباره "امید و امیدآفرینی"، "مؤلفه های کانونی"، "شاخص های محوری"، "پرسش ها و شبهه ها" و مصادیق مربوط استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است. در بخش دیگر، بیانات ایشان از زاویه تحلیل موضوعی و آینده نگری بررسی شده است.
#بیانات_امام_خامنه_ای
#امام_خامنه_ای
#امید
#امیدآفرینی
#انقلاب_اسلامی
#شاخص
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
✅ #روایات_ناب(19)👇👇👇
♦️♦️روایاتی که باید تابلو بشود و همیشه جلوی چشممان باشد♦️♦️
◀️محمّد از زبان محمّد؛
♦️«أنا أدیبُ اللّهِ وعَلیٌّ أدیبی»(بحار/ج 16 ص 231)
من، #تربیت_شده خدا هستم و علی، تربیت شده من است.
♦️«إنَّما أنا رَحمَهٌ مُهداهٌ»(کنز العمّال: ج 11 ص 445)
من در حقیقت، #رحمتی_اهدایی [از جانب خدا] هستم.
♦️«أنا فِئَهُ المُسلِمینَ»(کنز العمّال: ج 11 ص 404)
من، پشت و #پناه_مسلمانان هستم.
♦️«أنا سَیِّدُ وُلدِ آدَمَ ولا فَخرَ»(بحار/ج 8 ص 48)
خودستایی نیست؛ من، #سرور_فرزندان_آدم هستم.
♦️«أنا قائِدُ المُرسَلینَ ولا فَخرَ»(کنز العمّال: ج 11 ص 404)
خودستایی نیست؛ من #جلودار_پیامبرانم.
♦️«أنا أکثَرُ الأنبِیاءِ تَبَعا یَومَ القِیامَهِ»(کنز العمّال: ج 11 ص 403)
در روز قیامت، من بیش از همه پیامبران، #پیرو دارم.
♦️«أنا رَسولُ الرَّحمَهِ،أنا رَسولُ المَلحَمَهِ بُعِثتُ بِالجِهادِ ولَم أُبعَث بِالزَّرَّاعِ»(کنز العمّال: ج 11 ص 462)
من پیامبر #رحمت_و_حماسه هستم و با [شعار] #جهاد بر انگیخته شده ام، نه برای کِشت و کار.
♦️«ما خَلَقَ اللّهُ خَلقا أفضَلَ مِنِّی، ولا أکرَمَ عَلَیهِ مِنِّی»(بحار/ج 18 ص 345)
خداوند، هیچ مخلوقی نیافرید که نزد او از من برتر و گرامی تر باشد.
♦️«أُعطیتُ جَوامِعَ الکَلِمِ، واختُصِرَ لِیَ الحَدیثُ اختِصاراً»(کنزالعمّال: ج 16 ص 112)
به من، #سخنان_جامع داده شده و کلام، برایم کاملًا مختصر شده است.
📚کتاب"پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)"؛ص226 تا 234
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
✅ #روایات_ناب(20)👇👇👇
♦️♦️روایاتی که باید تابلو بشود و همیشه جلوی چشممان باشد♦️♦️
◀️محمّد از زبان علی؛
♦️«ما بَرَأ اللّهُ نَسَمَهً خَیرا مِن مُحَمَّدٍ صلی اللّه علیه وآله»(کافی/ج 1 ص 440)
خداوند، #انسانی_بهتر از محمّد صلی اللّه علیه وآله نیافریده است.
♦️«إنَّما أنا عَبدٌ مِن عَبیدِ مُحَمَّدٍ صلی اللّه علیه وآله»(التوحید: ص 174)
جز این نیست که من، #بنده_ای_از_بندگان_محمّد(ص) هستم.
♦️«لا عَرَضَ لَهُ أمرانِ إلَّا أخَذَ بِأشَدِّهِما»(مکارم الأخلاق: ج 1 ص 61)
هیچ دو کاری بر پیامبر خدا ارائه نشد، مگر آن که #سخت_ترینِ آن دو را برگزید.
♦️«طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ،قَد أحکَمَ مَراهِمَهُ، وأحمی مَواسِمَهُ، یَضَعُ ذلِکَ حَیثُ الحاجَهُ إلَیهِ»(نهج البلاغه: الخطبه 108)
#طبیبی_بود که با داروی خود، در میان مردم #می_گردید. مَرهَم هایش را آماده کرده و ابزار داغ کردنش را تافته بود و آنها را بر هر جا که لازم بود،می گذاشت.
♦️«بِأبی أنتَ وأُمِّی! اذکُرنا عِندَ رَبِّکَ، وَاجعَلنا مِن بالِکَ»(نهج البلاغه: الخطبه 235)
پدر و مادرم فدایت باد! ما را در نزد پروردگارت یاد کن و به خاطرمان داشته باش.
📚کتاب"پیامبر اعظم(ص) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)"؛ص 235
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
✅ #خودسازی(14)👇👇👇
♦️♦️عناصر مؤثر در تحقق رفتار اختياري♦️♦️
◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛
🔸«#شناخت به تنهايي انسان را به حركت و تصميم گيري نميرساند، بلكه فقط راه را نشان ميدهد و #ميل_و_گرايش كه نقش انرژي را در كارهاي #اختياري بازي ميكند، عنصر دوم مورد نياز در فعاليت هاي اختياري است.
🔸سومين عنصر اساسي در فعاليت هاي #اختياري انسان، #قدرت است كه نقش امكانات و ابزار را در اين زمينه بازي ميكند.
🔸انسان بايد به گونهاي باشد كه بتواند در پرتو شناخت و استفاده از ميل ها، آنچه را در راستاي كمال واقعي خود ميداند تحقق بخشد و يا از كارهايي كه او را از رسيدن به آن كمال نهايي باز ميدارند و يا دور ميكنند اجتناب ورزد.»
📚کتاب"به سوی خود سازی"؛ص 51
#شناخت
#گرایش
#قدرت
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
✅ #بسته_فرزند_آوری(13)؛👇👇👇
💠💠جمعیت زیاد،افتخار است💠💠
◀️استاد قرائتی؛
🔸«زمان شاه يک قانونی آوردند که اولاد کمتر، زندگی بهتر. اين شعار زمان شاه بود. در زمان جمهوری اسلامی نگفتند: اولاد کمتر، زندگی بهتر! گفتند: تنظیم خانواده. #کنترل_نسل، بعد معلوم شد يک طراحی است، هجده رقم قرص و آمپول هم گذاشتند که ايرانیها استفاده کنند که نسل ايران قطع شود يا کم شود.
🔸يک طرحی است که قرآن چه میگويد؟ قرآن میگويد: «وَ اذْکُرُوا »يادتان نرود، نسل زياد باشد يا کم؟ بچه زياد يا کم؟ میگويد: «وَ اذْکُرُوا إِذْ کُنْتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ »(اعراف/98) کم بوديد، آمارتان زياد شد. خدادر قرآن میگويد:شما کم بوديد، آمار شما بالا رفت. يعنی #جمعیت زياد ننگ است يا افتخار است؟ با هم بگويید، #افتخار است. چون میگويد:«وَ اذْکُرُوا »يعنی ذکر، يادت باشد. «إِذْ کُنْتُمْ قَلِیلًا »شما کم بوديد، کسی که قرآن داشته باشد هیچوقت با تبلیغات کنترل نسل ندارد.»
📚درسهایی از قرآن؛1398/12/1
https://gharaati.ir/archive/pdf/98.12.01.pdf
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame
21.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #تحلیل_سیاسی(22)👆👆👆
♦️♦️فاصلۀ سقف و کف پرداخت حقوق در ایران♦️♦️
🔸ما در ایران حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر شغل دولتی داریم.
🔸408 هزار میلیار تومان بودجه ای است که باید بین اینها تقسیم شود.
🔸یعنی ماهیانه به هر نفر 14/571/000 تومان باید داده شود.😳
❤️فاصلۀ سقف و کف پرداخت حقوق در جهان؛
#ژاپن؛ 3 برابر
#آلمان؛ 3 برابر
#آمریکا؛ در این دولت فدرال،تفاوت حقوقی وجود ندارد و برعکس در برخی از ایالت های آمریکا حقوق کارمندان از مدیر آن بالاتر است.😳
#ایران؛ 15 برابر 😳😳
#انتشار_حداکثری
📝با ما همراه باشید👇👇👇
@rahbarjame