💠
رایحه عشق🔹 در تمام صحنه ها، خردورزان حوزه و دانشگاه به #امام گفتند ـ نرو سخت است! ـ این تا دندان مسلح است! ـ نیروی داخلی دارد، نیروی خارجی دارد! ـ از ابرقدرت مدد می گیرد! ـ با كدام قدرت میخواهی به جنگ آمریكا بروی؟! ـ این زندان دارد اعدام دارد، همه چیز دارد، آخر شما چه داری؟! 🔹 این حرفی است كه #عقل می گوید. از آن طرف #عشق می گوید خدا به من وعده داد فرمود: ﴿إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ ینْصُرْكُمْ﴾. 🔹 شما همین جریان #شهید_حسین_فهمیده (رضوان الله علیه) را كه بررسی می كنید، این از سنخ عشق است. این می گوید این لاشه بالأخره یا الآن یا بعد از چند سال مرداری می شود، اینكه چیزی نیست؛ من كه از بین نمی روم. #عقل می گوید خدای سبحان در قرآن كریم فرمود شهید زنده است، #عشق می گوید من می خواهم ببینم! 🔹 مفسر، این آیات را خوب معنا می كند معتقد هم است تحلیل هم می كند برهان هم اقامه می كند كه ﴿وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتَاً﴾، ﴿وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ﴾، همه اینها را میگوید حق است؛ اما عشق می گوید من می خواهم ببینم #شهید_زنده_است یعنی چه. #روز_بسیج_دانش_آموزى #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 پرسش و پاسخ با دانشجویان در مشهد مقدس تاریخ: 1381/05/12 💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
✨﷽✨
📚 خواندن نماز قضا به نیت چند نفر
مطابق با ♻️ فتوای جدید♻️ آیت الله العظمی خامنه ای (مدّ ظله العالی)
🔒سؤال:
آیا میتوان نماز آیات یا یومیه را به این طریق نیت کنیم: اگر بر عهده خودم است برای خودم و الّا برای پدرم باشد و در صورتی که او قضا ندارد برای مادرم باشد؟
🔑✅ فتوای جدید:
اشکال ندارد.
🔰 توضیح:
صور مختلف نیت کردن نماز قضای آیات یا قضای یومیه برای خود و یا اموات:
صورت 1️⃣ :
هم از طرف خودش و هم امواتش تا همه بریء الذمه شوند = صحیح نیست.
صورت 2️⃣ :
از طرف خودش یا از طرف امواتش، برای هر کسی که نماز قضا دارد = صحیح نیست.
صورت 3️⃣ :
به صورت ترتیبی در « اشخاص معین » = اشکال نداشته و صحیح است.
بدین معنا که نیت می کند اگر خودش نماز قضا دارد، از طرف خودش محسوب شود.
اگر خودش نماز قضا ندارد، از طرف پدرش باشد.
در صورتی که پدرش هم نماز قضا ندارد، از طرف مادرش باشد و همین طور به ترتیب =
در این صورت صحیح بوده و همان شخصِ معیّن در پیشگاه خداوند، بریء الذمّه می شود.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✍️ چند نکته‼️
1️⃣ در این حکم فرقی بین "نماز و روزه" نیست.
لذا در مورد روزه نیز نیت به صورت ترتیبی بین اشخاص، صحیح است و همان شخصِ معیّن در پیشگاه خداوند، بریء الذمّه می شود.
2️⃣ در "اعمال مستحبی"، نیابت از چند نفر اشکال ندارد؛ بنابراین انسان می تواند اعمال مستحبی مانند زیارت و نماز را به نیابت از همه اموات خود انجام دهد. همچنین اهداء ثواب آن نیز اشکال ندارد؛ بدین صورت که عمل را بدون قصد نیابت از دیگری انجام دهد و ثواب آن را به یک یا چند نفر زنده یا مرده هدیه دهد.
و ان شاء الله ثوابش به فضل و کرم الهی، به هر یک از افراد مدّ نظر به طور کامل می رسد.
3️⃣ به طور کلّی کسی که "تعداد نمازهای قضای خود را نمی داند"، می تواند به مقداری که یقین دارد قضا شده، اکتفا کند و نسبت به مقدار مشکوک تکلیفی ندارد.
بلی؛ اگر تعداد نمازهای قضا را که بر عهده اش است می داند ــ مثلاً پنج نماز قضای صبح ــ ولی نمی داند چه تعداد از آنها را بهجا آورده است، باید مقدار مشکوک را انجام دهد. بنابراین، در مثال مذکور اگر فرد یقین یا اطمینان دارد که دو نماز از نمازهای قضا را انجام داده و نسبت به سه نماز دیگر شک دارد، باید سه نماز قضای صبح دیگر بخواند.
4️⃣ کسی که نماز قضا دارد، "واجب نیست فوراً آن را بخواند" ، البته نباید در خواندن آن کوتاهی کند. همچنین می تواند نماز اداء را بخواند؛ ولی احتیاط واجب آن است که اگر فقط یک نماز قضا دارد، ابتدا نماز قضا را بخواند؛ به خصوص اگر نماز قضا مربوط به همان روز باشد.
5️⃣ کسی که نماز قضا بر عهده دارد، می تواند "نماز نافله و نماز مستحبی" بخواند، اما برای صحیح بودن روزه مستحبی لازم است قضای روزه ماه رمضان و همچنین بنابر احتیاط واجب روزه واجب دیگری بر عهدۀ فرد نباشد.
6️⃣ بر "پسر بزرگ" واجب است نمازهایی را که یقین دارد از پدر و بنابر احتیاط واجب از مادرش فوت شده، قضا کند؛ حتّی بنابر احتیاط واجب، اگر پدر یا مادری اصلاً نماز نخوانده باشند.
و در این حکم فرقی نیست که پدر و مادر وصیت کرده باشند یا وصیت نکرده باشند.
بله؛ اگر والدین وصیت به خواندن نماز کرده باشند و به وصیت عمل شده و نماز و روزه ها به صورت صحیح خوانده شود، از عهده پسر بزرگتر برداشته می شود.
شایان ذکر است اگر تعداد نمازها را می داند باید یقین کند تمام آن تعداد را قضا نموده است. لذا در این صورت خواندن نماز با این نیت که اگر بر عهده ی خودش نماز قضاست، برای خودش باشد و الّا برای پدرش، برای عمل به وظیفه کافی نیست؛ مگر آنقدر بخواند تا یقین کند ذمه ی خودش و پدرش بریء شده است.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
#نماز_قضا
#احکام_نماز
#مقام_معظم_رهبری
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
࿐🍂﷽🍂࿐
📌موش خیس🐹
🟡خیلی ها موش زنده و یا موش خیس را نجس می دانند.
⬅️در حالی که موش از حیوانات نجس نیست و مانند خرگوش و گربه فقط مرده و فضله اش نجس است.
✅بنابراین اگر موش زنده وارد غذا شود و زنده بیرون آید، یا موش خیس از جایی عبور کند، نجس نیست،
⬅️اگرچه ممکن است آلوده باشد.
📚توضیح المسائل مراجع، م 694
🍂🍁🍂
#برداشت_نادرست
منبع @ahkamz
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸توجه به پیامدهای نقل برخی از خبرهای ویژه مثل اختلاسها و ...🔸
چهبسا نشر خبر اختلاسهای بانکی و غیربانکی در اخبار رسانهها اشتباه باشد؛ چون باعث اشاعۀ فحشا و ریختهشدن قبح گناه میشود. جامعه را ناامن نکنید. (إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ)؛ این آیه بر این مبناست: شایعاتی که بین مردم پخش میشود، اعتماد عمومی را از بین ببرد.
اگر امنیت سارق را از بین ببرید، عیب ندارد. گاهی هدف این است که امنیت اختلاسکننده از بین برود. اگر نشر این اخبار با این هدف باشد، عیب ندارد؛ اما گاهی شما امنیت انسانها را از بین میبرید. وقتی شما وضعیت اجتماعی را ناامن جلوه دادید، چگونه میشود در جامعه معامله کرد؟ چگونه میشود به آنجا اعتماد کرد؟ امنیت اختلاسکننده را از بین ببرید تا نتواند از این امنیت سوءاستفاده کند؛ اما امنیت جامعه را از بین نبرید. فرق است بین اینکه از تسبیح، یک دانهاش را بشکنید یا بند تسبیح را پاره کنید.
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙
24.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چقدر حاضری پای #اعتقاداتت بمونی؟
رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) : «هر زنی که به خداوند سبحان و روز #قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمیکند و همچنین موی سر و مچ(پای) خود را نمایان نمیسازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را #فاسد کرده و #خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است…»
📚مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۵۴۹
📈 #انتشار_حداکثری با شما...
📲 درگاه های مجازی عین قاف
💠 @Rahe_Mardom | رسانه راه مردم 🎙