eitaa logo
شبڪہ‌انتشار محتواے بصیرت افزایـےفرهنگےسیاسےاجتماعـےراه امین
213 دنبال‌کننده
22.6هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
فَاعْتَبِرُوايَاأُولِي الْأَبْصَار «مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها» تبیین منویات امامین انقلاب اسلامی باحضور همیشه سبز سربازان مقابله باجنگ نرم در فضای مجازی 🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید virasty.com/raheamin splus.ir/raheamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏳🏳🏳🏳 ⭕️دختر خانمی روی تابوت یکی از شهدای غواص نوشته بود: پدرم را قانع کن بپوشم... 💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️ ✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ⓙⓞⓘⓝ↯مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین🕊|→❥• ▫http://splus.ir/raheamin 🔸https://eitaa.com/raheamin 🔸https://raheamin.blog.ir 🔹https://rubika.ir/basiratraheamin ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄ اینستاگرام مجموعه بصیرتی فرهنگی راه امین↯↯↯ https://www.instagram.com/p/CXdqlQUgCaI/?utm_medium=share_sheet
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (2) اسحاق بن ،محدث وامام سرشناس ، میگوید:«خدا از رگ گردن نزدیکتر است واز خلق در تباین است»حرب میگوید به اسحاق گفتم «بر عرش با حـد است؟» گفت «بلـه، با حــد» ✍🏻پۍنوشت: ترتّب لوازم محدودیت بر خدا موجب اثبات تجزۍ و در نهایت حدوث و مخلوق بودن وی میشود؛ و ثابت میشود شاب امرد ﴿رض﴾ مخلوقۍ متجزۍ ومتناهۍ است. لازم به ذڪر است ڪه اسحاق بن راهویه از سلف صالح اهل سنت به حساب می آید واقوال وۍ الزام آور است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹*رئیس جمهور شهید محمد علی رجایی:به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید وقت نماز است* ... 🔸 *به فرموده رهبر فرزانه انقلاب:به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است* .
20.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ایران برای یک پرتاب فضایی آماده می‌شود مقام پیشین پنتاگون: 🔻هر چند ممکن است این کار برای توسعه موشک‌های قاره پیما باشد اما ایرانی ها حق مشروعی برای تحقیق و توسعه دارند. 🔻ما می‌گوییم چون یک قدرت یگانه در جهان هستیم باید طبق دستورات ما حرکت کنید و این پذیرفتنی نیست. 💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️ ✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ⓙⓞⓘⓝ↯🕊|→❥• ▫http://splus.ir/raheamin 🔸https://eitaa.com/raheamin 🔹https://rubika.ir/basiratraheamin 🔸https://raheamin.blog.ir ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 💢 امام صادق(عليه السلام) فرمودند : ✍ لا تُبدي الشَّماتَةَ لِأخيكَ فيَرحَمَهُ اللّه ُ و يُصَيِّرَها بِكَ . مَن شَمَتَ بِمُصيبَةٍ نَزَلَت بِأخيهِ لَم يَخرُجْ مِنَ الدّنيا حَتّى يُفتَتَنَ . 👌 از گرفتارى برادرت اظهار شادى مكن كه خداوند به او رحم مى كند و آن گرفتارى را به تو مى رساند. هر كس از گرفتارى و مصيبتى كه به برادرش رسيده است شاد شود ، از دنيا نرود تا خود گرفتار آن شود. 📖 الكافي ، ج۲ ، ص۳۵۹ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️ جراحی های اقتصادی دولت کلید خورد 🔸 محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور: ‏در دولت سیزدهم، تصمیم جدی بر جراحی‌های عمیق اقتصادی داریم و البته این جراحی‌ها باید فنی باشد و ما این کار را از حوزه تجارت شروع کردیم. 🔸این عزم در میان وزرای صمت، ‎اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی وجود دارد که بخشنامه‌های مخل ‎تجارت و صادرات صادر نشود. 💥✨⚜️ـــــــــــ𖦹.🌸.𖦹ــــــــــــــ⚜️ ✍️مسیری برای وحدت و به هم رسیدن اندیشه ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ⓙⓞⓘⓝ↯🕊|→❥• ▫http://splus.ir/raheamin 🔸https://eitaa.com/raheamin 🔹https://rubika.ir/basiratraheamin 🔸https://raheamin.blog.ir ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄
هدایت شده از نو+جوان
🎤 *حقایق را روایت کنید* 🚨 آقا مسئولیت مهمی رو به جوانان سپردند 🎃 اگه معطل کنی، دشمن داستان دروغ برامون می‌سازه! 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠نظر مولی محمدطاهر قمی درباره کرامات صوفیه 🔸عالم بزرگ محمد طاهر قمی درباره کرامت‌های عجیبی که از صوفیه نقل شده، معتقد است که این‌گونه کرامات نمی‌تواند مورد تأیید الهی باشد. 🔹زیرا اولیاء صوفیه اهل این معنی نبوده‌اند، بسیاری از آنان به جهت فساد اخلاقی متهم و منفور بوده‌اند و در زمره آن‌ها عده زیادی به شاهدبازی و باده‌خواری متهم بوده‌اند... بالاخره آن‌ها با آن‌همه آلودگی که داشتند، هرگز نمی‌توانستند مورد تأیید الهی باشند. [1] 🔻همچنین برای کسانیکه دم از سِحر و جادو و تسخیر شیطان می‌زنند، کرامت و خرق عادت را جایز می‌دانند، لذا نمی‌توان عمل آن‌ها را مورد تأیید الهی دانست. این عالم بزرگ معتقد است که این‌گونه خرق عادات، کرامت نیست، بلکه یا چشم‌بندی و تردستی بوده و یا با الهام از شیطان و استفاده از تزویر و دروغ می‌باشد، زیرا معجزه و کرامت به تأیید الهی انجام می‌گیرد [2] و از این‌گونه مکرهای شیطانی به دور بوده و مورد استفاده عارف حقیقی، برای فریب و جذب مردم قرار نمی‌گیرد. 🔰این در حالی است که صوفیه از علنی کردن این کرامت‌سازی‌ها ابایی نداشته و با نمایش دادن خوارق عادات در پی جذب مردم عوام بوده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1. طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 82. 2. همان، ص 83. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠مخالفت علمای عهد قاجار با صوفیه 🔸در ادامه راه مخالفت اهل‌بیت(علیهم السلام) با صوفیه، علمای اعصار مختلف با انحرافات صوفیه به طرق مختلف مخالفت کردند. از جمله مخالفت‌های علمای شیعه با تصوف می‌توان به اعتراض علمای عهد قاجار اشاره داشت. 🔹اکثر فقهای عهد قاجار، همانند اواخر عهد صفوی نسبت به صوفیان با نظر انتقاد می‌نگریستند. 🔻زیرا ظاهراً دعوی مشایخ صوفیه را در باب مقام قطب، همچون قول به مهدویت نوعیه تلقی می‌کردند، بنابراین نفی و رد آن را لازمه اعتقاد تشیع می‌شمردند. 🔻به علاوه قول به وحدت وجود را از مقوله عقاید حلولیه و اتحادیه تلقی می‌کردند و با توجه به اینکه اکثر قدمای مشایخ صوفیه هم به تسنن منسوب بودند یا در سنت افراط و مبالغه داشتند، اکثر فقهای متشرعه در اظهار مخالفت با آنها -با وجود اختلاف در مسلک اخباری یا اصولی- هم‌داستان بودند.[1] 🔰بنابراین مخالفت با تصوف مخصوص علما یا فقهای یک یا چند عصر نبوده و همواره در طول تاریخ اسلام، مخالفت با این جریان انحرافی وجود داشته است. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، دنباله جستجو در تصوف ایران، امیرکبیر، تهران، چاپ نهم، 1393، صص 315 و 316. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠فیض کاشانی؛ موافق یا مخالف صوفیه 🔸از میان علمایی که صوفیه اصرار بر صوفی بودن ایشان دارند، ملا محسن فیض کاشانی است. اما باید دانست که حقیقت داستان فیض کاشانی آن است که: 👈فیض در نیمه نخست عمر خویش، بلكه در دو ثلث آن، علاقه خود را به تصوف و عرفان حفظ كرده و با انجام كارهایی مانند تلخیص و تهذیب احیاء العلوم غزالی اخلاص خود را نسبت به این قبیل اندیشه‌های عرفانی نشان داد. در عین حال، بعدها نیز كه از این اندیشه‌ها فاصله گرفت، رنگ اخلاقی- عرفانی همچنان بر آثار او سایه خود را حفظ كرد، اما مسیر ضد صوفی شدن افكار و اندیشه‌های دینی، فیض را به آرامی متأثر كرد.»[1] 🔻رویگردانی فیض کاشانی از تصوف چنان شد که او درباره صوفی بودن خود گفت: «نه متكلم و نه متفلسف و نه متصوفم و نه متكلف، بلكه مقلد قرآن و حدیث و پیغمبرم و تابع اهل بیت.»[2] 🔰مساله روی‌گردانی علمای بزرگ متمایل به تصوف، از مسلک صوفیه نشان دهنده انحرافات مختلف این شیوه سلوکی و نامطمئن بودن این راه است. 📚پی‌نوشت: 1.جعفریان رسول، صفویه در عرصه دین فرهنگ و سیاست، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم، 1389، ج‌2، ص 557. 2.فیض کاشانی محمدمحسن، قره العیون فی المعارف و الحکم، مدرسه عالی شهید مطهری، تهران، 1387، ص 331. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰