eitaa logo
راه ورسم جوانمردی
34 دنبال‌کننده
70 عکس
130 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ویژگی های شخصیتی حضرت امام ره 🔸حضرت امام خمینی ره ایده پرداز و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی در خود جمع کرده بودند. این ویژگی‌ها ایشان را به عنوان رهبری بی‌نظیر به جهانیان معرفی کرد. برخی ویژگی‌های ایشان که در بیانات آیت الله جوادی آملی آمده است عبارت است از: تقوای سیاسی و آزاد اندیشی « بخش مهمّ تقوای امام راحل، در همین آزاد منشی و استقلال فکری او بود. هرگز از اقبال و ادبار افراد، نه لذت می‌برد و نه رنج. طلاب نیز که شیفته محضر ایشان بودند، گذشته از مقام علمی او، به سبب آزاد اندیشی، استقلال فکری، فولادمنشی و روح سرشار از لطافت و بزرگ منشی و دید و تفکر حکیمانه ایشان بود. امام خمینی (قدّس سرّه) فریب هیچ فریب کاری را نخورد. هرگز برای فرزندان خود بیش از اندازه لازم خدمت و ارج قائل نبود. مرحوم از دوستان صمیمی ما بود و مقام علمی او پیش فضلا مبرهن بود، ولی امام (رضوان اللّه علیه) برای ایشان نیز بیش از حدّ لازم حسابی باز نمی‌کرد و اجازه نمی‌داد که هیچ کس حتی آن بزرگوار (شهید حاج آقا مصطفی) در کار شخصی ایشان دخالت کند و این سیره آزاداندیشی، استقلال فکری و بزرگ منشی او طلاب را به خود جذب می کرد. تلاش برای امام شدن حضرت امام خمینی تلاش کردند امام جامعه باشند. « ...قرآن آمده شما را زنده بکند. امام راحل خوب گوش داد گفت من می خواهم زنده بشوم، زنده بودنِ من این است که من بشوم امام و این فخر نیست این در است. «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا» ایشان چه در زمانی که تدریس می‌کردند و مسئولیتی نداشتند، و آنجایی هم که احساس مسئولیت می‌کردند نوشته آن کتاب شریف کشف الأسرار و همچنین در بحث های دیگر تا رسید به جایی که مسئولیت به عهده خودش شد، گفت من می.خواهم بشوم، امام شهداء بشوم، امام جوان هایی بشوم که از همین قبیل‌اند، از شهدای بزرگ که انسان وقتی نام اینها را می برد احساس کوچکی می کند، می‌خواهم امام اینها بشوم! . الآن خوبان وقتی نام امام را می شنوند فخر می کنند. بزرگان حوزه، بزرگان دانشگاه، بزرگان جامعه، بزرگان ارتش و سپاه، بزرگان شهداء، بزرگان جانبازان اینها امام را به امامت قبول دارند، مأموم این امام‌اند. ۳. رهبری قیادی نه سیاقی رهبری پیامبران از سنخ تحریک قیادی است، نه سیاقی. تحریک قیادی، این است که پیشوا، پیشرو قافله است و دیگران را جذب نموده، به دنبال خود می‌کشاند. پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «انّ الرائد لایکذب أهله»؛ «پیامبران که پیشاهنگ کاروان بشریتند، به پیروانشان دروغ نمی گویند». آنان زمانی مردم را به راهی فرامی خوانند که خودشان، پیشاپیشْ آن را پیموده باشند؛ چنان که امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) فرمودند: ما هرگز به شما دستوری ندادیم، مگر آن که خود پیش تر آن را انجام داده ایم. چنین رهبری ثمربخش وکارساز است. ازاین رو، رهبرانی چون امام حسین (علیه السلام) موفق بودند و نیز افرادی همچون سید حسن مدرس، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی و امام خمینی (قدّس الله اسرارهم) بیش از دیگران به موفقیت دست یافتند. آن کسی که با حرکت در پیشاپیش کاروان، خطرها را به جان می خرد و به پیشواز زندان، شکنجه، مهاجرت و شهادت می‌رود، آن گاه امّت را به دنباله روی از خویش فرا می خواند، سخنش نفوذ و اثر ژرفی بر پیروان خواهد داشت؛ ولی رهبران سیاقی که خود حرکت نمی‌کنند و خویشتن را به خطر نمی‌اندازند، بلکه از عقب قافله، دیگران را به حرکت و قیام سوق می‌دهند، رهنمود آنان نفوذی نخواهد داشت. متخلق عارف . هر یک از عرفا مظهراسمی ازاسماءالله هستند. کاری که دیگران کرده ‌اند، این است که کتاب های مبسوطی در این زمینه نوشته‌ اند، امام فرصت این کار را پیدا نکردند، اما نوشته‌ های دیگران را از علم به عین و از گوش به آغوش آوردند؛ چیزی که نهایت سعی و تلاش دیگران بود. ▫ خصوصیت ممتاز امام این بود که اولاً ایشان در سیره و سنت ‌شان بین «اخلاق» و «عرفان» کاملاً فرق گذاشتند. فرق اخلاق و عرفان این نیست که یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اخلاق در مرحله خیلی نازل است و عرفان در اوج قرار دارد و بین اخلاق و عرفان، «فلسفه» فاصله است. اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتاب های اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی‌خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است. او می‌ خواهد بهشت را ببیند. آن کجا و این کجا! آن یک چیز است و این یک چیز دیگر. ✍موسی سلیمانی
34.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مردان خدا به تاریخ روح می‌بخشند و بر دل‌ها حکومت می‌کنند ▪️ویژه رحلت امام خمینی عزیز (ره)
🔷 نامحرمان (ره) : من در میان شما باشم و یا نباشم به هما شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد! 🔺اما نامحرمان از نظر امام امت چه کسانی هستند؟ ایشان خود در برهه های مختلف به این سوال پاسخ داده اند: ▪️ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودی ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت ها هستند. ▪️من التماس می‌کنم به ملت ایران، من دست ملت ایران را می‌بوسم! این غرب‌زده‌ها را کنار بگذارید! عده‌شان خیلی زیاد هم نیست، ادعایشان زیاد است! ▪️(در نامه به منتظری) : از آن جا که روشن شده است‏‎ ‎‏که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست‏‎ ‎‏لیبرال ها و از کانال آن ها به منافقین می سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آیندۀ نظام را‏‎ ‎‏از دست داده اید. 🔹امام خامنه ای: راه او (امام) راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست. 🔺هر چند پیرو تاکیدات امامین انقلاب، لیبرال های تابلودار از صحنه سیاسی کشور حذف شده اند اما تفکر خزنده لیبرالیسم بخصوص در اقتصاد کشور دیده می شود که باید برای خلاصی از آن همت کنیم ... ✍ "قاسم اکبری"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تنها نامه بدون بسم‌الله امام خمینی برشی از سخنرانی 📝بمناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ قل إنما أعظكم بواحدة أن تقوموا لله | کنید. ارتحال ملکوتی را تسلیت می‌گویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوری از قدرت طلبی و انانیت 🔺 مجموعه ، برش هایی از کتاب سیری در ساحل، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی درباره امام خمینی(قدس سرهما)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 همه چیز بود، ولی او نبود... ما هیچ چیز نداشتیم. رهبر معظم انقلاب ❣️اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤مداحی و سینه زنی زیبا به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امام روح الله: همه این نابسامانی‌هایی که داریم برای این است که اشتباه کردیم. یک نفر صد در صد در خط اسلام برای ریاست جمهوری پیدا کنید ...
⭕️واجب است دخالت کنید! 🔹در قضیه‌ ، «تعیین رئیس جمهور» یکی از چیزهایی است که بر همه های ایران، بر همه های ایران است که در این امر دخالت داشته باشند. اگر دخالت نکنند و یک صدمه‌ای به برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهی هستیم؛ یک یک ما. 🔹کسی بگوید: «به من چه ربطی دارد؟» این است که بگوید: به من چه ربطی دارد. مگر می‌توانی بگویی: به من چه ربطی دارد؟! تو حفظ کنی. و حفظش امروز به این است که رئیس جمهورش یک باشد. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۰/۰۴/۱۰ منبع: سایت‌ جامع‌ امام‌ خمینی(ره)
📌ویژگی های شخصیتی حضرت امام ره 🔸حضرت امام خمینی ره ایده پرداز و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی در خود جمع کرده بودند. این ویژگی‌ها ایشان را به عنوان رهبری بی‌نظیر به جهانیان معرفی کرد. برخی ویژگی‌های ایشان که در بیانات آیت الله جوادی آملی آمده است عبارت است از: تقوای سیاسی و آزاد اندیشی « بخش مهمّ تقوای امام راحل، در همین آزاد منشی و استقلال فکری او بود. هرگز از اقبال و ادبار افراد، نه لذت می‌برد و نه رنج. طلاب نیز که شیفته محضر ایشان بودند، گذشته از مقام علمی او، به سبب آزاد اندیشی، استقلال فکری، فولادمنشی و روح سرشار از لطافت و بزرگ منشی و دید و تفکر حکیمانه ایشان بود. امام خمینی (قدّس سرّه) فریب هیچ فریب کاری را نخورد. هرگز برای فرزندان خود بیش از اندازه لازم خدمت و ارج قائل نبود. مرحوم از دوستان صمیمی ما بود و مقام علمی او پیش فضلا مبرهن بود، ولی امام (رضوان اللّه علیه) برای ایشان نیز بیش از حدّ لازم حسابی باز نمی‌کرد و اجازه نمی‌داد که هیچ کس حتی آن بزرگوار (شهید حاج آقا مصطفی) در کار شخصی ایشان دخالت کند و این سیره آزاداندیشی، استقلال فکری و بزرگ منشی او طلاب را به خود جذب می کرد. تلاش برای امام شدن حضرت امام خمینی تلاش کردند امام جامعه باشند. « ...قرآن آمده شما را زنده بکند. امام راحل خوب گوش داد گفت من می خواهم زنده بشوم، زنده بودنِ من این است که من بشوم امام و این فخر نیست این در است. «وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا» ایشان چه در زمانی که تدریس می‌کردند و مسئولیتی نداشتند، و آنجایی هم که احساس مسئولیت می‌کردند نوشته آن کتاب شریف کشف الأسرار و همچنین در بحث های دیگر تا رسید به جایی که مسئولیت به عهده خودش شد، گفت من می.خواهم بشوم، امام شهداء بشوم، امام جوان هایی بشوم که از همین قبیل‌اند، از شهدای بزرگ که انسان وقتی نام اینها را می برد احساس کوچکی می کند، می‌خواهم امام اینها بشوم! . الآن خوبان وقتی نام امام را می شنوند فخر می کنند. بزرگان حوزه، بزرگان دانشگاه، بزرگان جامعه، بزرگان ارتش و سپاه، بزرگان شهداء، بزرگان جانبازان اینها امام را به امامت قبول دارند، مأموم این امام‌اند. رهبری قیادی نه سیاقی رهبری پیامبران از سنخ تحریک قیادی است، نه سیاقی. تحریک قیادی، این است که پیشوا، پیشرو قافله است و دیگران را جذب نموده، به دنبال خود می‌کشاند. پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «انّ الرائد لایکذب أهله»؛ «پیامبران که پیشاهنگ کاروان بشریتند، به پیروانشان دروغ نمی گویند». آنان زمانی مردم را به راهی فرامی خوانند که خودشان، پیشاپیشْ آن را پیموده باشند؛ چنان که امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) فرمودند: ما هرگز به شما دستوری ندادیم، مگر آن که خود پیش تر آن را انجام داده ایم. چنین رهبری ثمربخش وکارساز است. ازاین رو، رهبرانی چون امام حسین (علیه السلام) موفق بودند و نیز افرادی همچون سید حسن مدرس، شیخ فضل الله نوری، میرزای شیرازی و امام خمینی (قدّس الله اسرارهم) بیش از دیگران به موفقیت دست یافتند. آن کسی که با حرکت در پیشاپیش کاروان، خطرها را به جان می خرد و به پیشواز زندان، شکنجه، مهاجرت و شهادت می‌رود، آن گاه امّت را به دنباله روی از خویش فرا می خواند، سخنش نفوذ و اثر ژرفی بر پیروان خواهد داشت؛ ولی رهبران سیاقی که خود حرکت نمی‌کنند و خویشتن را به خطر نمی‌اندازند، بلکه از عقب قافله، دیگران را به حرکت و قیام سوق می‌دهند، رهنمود آنان نفوذی نخواهد داشت. متخلق عارف . هر یک از عرفا مظهراسمی ازاسماءالله هستند. کاری که دیگران کرده ‌اند، این است که کتاب های مبسوطی در این زمینه نوشته‌ اند، امام فرصت این کار را پیدا نکردند، اما نوشته‌ های دیگران را از علم به عین و از گوش به آغوش آوردند؛ چیزی که نهایت سعی و تلاش دیگران بود. خصوصیت ممتاز امام این بود که اولاً ایشان در سیره و سنت ‌شان بین «اخلاق» و «عرفان» کاملاً فرق گذاشتند. فرق اخلاق و عرفان این نیست که یکی پویاست و دیگری غیر پویا. اخلاق در مرحله خیلی نازل است و عرفان در اوج قرار دارد و بین اخلاق و عرفان، «فلسفه» فاصله است. اخلاق» این است که انسان سعی کند آدم خوبی بشود، زاهد بشود، اهل بهشت بشود، عادل بشود، و از طریق فهم همه فضائل نفسانی که در کتاب های اخلاق آمده است و عمل به آنها، سرانجام یک انسان وارسته به تمام معنا بشود. اما در «عرفان» چنین کسی تازه در پله اول است، او نمی‌خواهد آدم خوبی بشود، آدم خوب شده است. او می‌ خواهد بهشت را ببیند. آن کجا و این کجا! آن یک چیز است و این یک چیز دیگر.
امام خمینی، احیاگر مشارکت سیاسی همه طبقات مردم علی الخصوص بانوان ▫️باتوجه به تلاقی سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) ، قیام خونین پانزده خرداد و ایام انتخابات ، فرصت مناسبی است تا به این میراث بی بدیل امام خمینی و حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی در تاریخ ایران، از منظری متفاوت بپردازیم؛ ▫️امام خمینی ضمن اینکه با تدوین سازوکار جمهوریت نظام به دنبال پای کار آوردن اقشار مختلف مردم اعم از فقیرو غنی جهت سرنوشت سازی آنان برای جامعه خود نیز بودند، خاصتا بانوان را به عنوان نیمی از آحاد جامعه در این مشارکت اجتماعی از روز اول سهیم کردند به طوری که از همان روزهای ابتدایی نهضت بانوان با درک این نگاه امام، علی رغم وجود تمام مشقت ها پا به عرصه گذاشته تاحدی که در قیام پانزده خرداد هم جانفشانی میکنند. ▫️مردمی که سالها از صحنه سیاسی ، اجتماعی و تصمیم گیری جامعه خود حذف شده بودند خصوصا عموم بانوان ایرانی با دریافت نگاه مردم سالارانه امام ایستادند تا برای اولین بار در طول تاریخ این سرزمین درسال۵۸ همه ملت پای صندوق رای بروند و باهر سلیقه و طبقه اجتماعی نظرخود را برای تعیین سرنوشت جامعه خویش ابراز نمایند. ▫️این وجهه و ساختار بی بدیل اجتماعی که امام خمینی با استعانت از اسلام بنا نهادند یک ساختار کاملا مردم پایه است که اگر تضعیف شود ، تضعیف خود مردم اعم از زن و مرد جامعه خواهد بود و اگر با مشارکت پرشور تقویت شود ، تقویت تک تک افراد جامعه نیز خواهد بود ▫️چرا که در طول تاریخ این سرزمین هیچ گاه تا این حد مردم برای تعیین سرنوشت خود گام برنداشته اند و به همین دلیل هم ساختارهای مردم پایه کشور همواره مورد هجمه دشمن و مغرضین قرار گرفته است ▫️پس قهر با صندوق رای ، قهر با حاکمان نظام نیست چون آنان درنهایت منتخبان مردم هستند و از دوره ای تا دوره ی دیگر بیشتر ماندگار نخواهند بود بلکه قهر مردم با خودشان و بی اعتنایی به سرنوشتی هست که پس از سالها مشقت میتوانند امروزه خود برای آن تصمیم بگیرند اما با بی تفاوتی اجازه میدهند به راحتی این حق ارزشمند خویش ازبین برود و بهبود شرایط را دشوار سازد. 🔹در این میان بانوان بیش از همه باید بر این حق حساس باشند و پافشاری کنند چرا که تاکنون هیچ نظامی در طول تاریخ ایران همچون جمهوری اسلامی ایران این چنین فرصت برابری جهت رای و مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی-سیاسی جامعه، برای آنان فراهم نکرده و آنان را به متن نیاورده است 🔸لذا هرکسی که علاقه مند به سرنوشت کشور و استقلال آن است نباید اجازه دهد حق تعیین سرنوشت مردم خدشه دار و این حضور یک رنگ همه اقشار و طبقات جامعه که حاصل سالها تلاش و مبارزه توده های رنج دیده مردم برای تعیین خط مشی جامعه خود است ، تضعیف گردد و به دست نااهلان بیفتد . ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥صحبتهای امام خمینی ره در مورد تفکر غربزده هر چقدر ضربه از غرب بخورد، باز هم از آنها تعریف می‌کند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی ره: گول قرآن خواندن و نهج‌‌البلاغه خواندن افراد را نخورید... سر این رو به من بگو تو چرا مسلمان تر از من شدی😁 به منافق به اصلح به خط امام ورهبری به راه شهید جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آنقدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی‌خورد! در روایات هست که آخوند فاسد و ملّای فاسد در جهنم از بوی تعفّنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفّن بعضی از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم، ما طرفداری از اسلام می‌کنیم. این اسلام پیش شما باشد معظم هستید، پیش هر کس باشد معظم است. عمل نکردن به اسلام و خیانت کردن به اسلام [از] مُعمّم باشد بدتر است از آن کسی که غیر مُعمّم باشد؛ برای اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است ...» (صحیفه امام - ج 10 - ص 278)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است. ‌ (ره)؛ ۴ آبان ۱۳۶۲