#تفسیر #تکبر #تواضع #توقع
🔸در اختلافات، انتظار دارم فرد مقابل کوتاه بیاید و عذرخواهی کند. انتظار دارم دیگران من را درک کند. انتظار دارم دیگران برایم کاری بکند. در هر مجلسی وارد میشوم و اظهارنظر میکنم، انتظار دارم اظهارنظرم مورد توجه واقع شود و به آن عمل شود. این فرد، هر چند خودش متوجه نباشد، متکبر است. چرا؟ اولاً اینکه این انتظارات تمامنشدنی است. چرا انتظار داری؟ خوب او هم از شما همین انتظار را دارد. ثانیاً کسی که انتظار دارد، کسی است که خودش را میبیند و به خودش توجه دارد و تکبر دقیقاً یعنی همین. تکبر یعنی من کسی هستم. خواستههایی دارم، خواستههایم هم مهم است پس باید برآورده شود. انتظار یعنی همین.
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
1401.2.9.2.mp3
4.84M
حجةالاسلام شیخ محمدتقی ذاکر
🕓 جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
#مناجات
ابوحمزه ثمالی
جلسه بیست و دوم- ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕌 مشهد مقدس - حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها، موسسه راه حق
🏴ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
#تفسیر #تکبر #تواضع #توقع
🔸اگر عبارت «انتظار دارم» از قاموس زندگیهای شخصی و خانوادگی حذف شود، موفقیت متولد میشود. در روایت داریم: مؤمن کسی است که خودش را برای دیگران به زحمت بیندازد نه اینکه دیگران را به خاطر خودش به زحمت بیندازد. به دنبال این است که کار دیگران را انجام دهد. دنبال میگردد چه کسی گرفتاری دارد تا کارش را راه بیندازد. نه اینکه دنبال کسی باشد تا گرفتاریهای خود را روی دوش او اندازد. خیلی شاخصههای بسیاری داریم که ما صد در صد مخالف و در جهت عکس آن هستیم.
🔸آقا امیرالمؤمنین علیه السلام میفرمایند: الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِه. مؤمن شادیهایش را با دیگران تقسیم میکند نه اینکه غمهایش را تقسیم بکند. ما برعکس هستیم، میگوییم: بیا کمی درد دل کنم، دلم گرفته است. غمها را به دیگران تحمیل میکنیم و شادیها را برای خودمان نگه میداریم. دقیقاً رفتار خلاف مؤمن داریم.
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
#تفسیر #تکبر #تواضع #توقع #حریص
🔸قرآن کریم میفرماید:
إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً.
إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً.
وَ إِذا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعاً.
آرى انسان به منظور رسيدنش به كمال حريص خلق شده. و نيز اینطور خلق شده كه در برابر شر به جزع در مىآيد. و از رساندن خير به ديگران دريغ مىنمايد.
🔸«هَلوع» یعنی حالت حرص شدید. هنگامی که شر به انسان میرسد، جزع میکند، همه را شریک میکند، همه بدانند تا کمی سبک شود. درد دل میکند تا سبک شود. دنبال این است که به قیمت ناراحت کردن دیگران، خودش را سبک بکند. ولی وقتی خیری به او میرسد، اعم از مال و خوشی و هر خوبی دیگر، فقط برای خودش نگه میدارد.
سِرّ اختلافاتی که با دیگران پیدا میکنیم در این است که توقع داریم بقیه با ما هماهنگ بشوند.
🔸 مؤمن کسی است که اول قدم را برای هماهنگ شدن، او برمیدارد. پس عرفان آمده تا این بت نفسانیت را بشکند. ضمن اینکه این نگاه عمیق و جامع به آیات قرآن را فقط اهل معرفت دارند. اصلاً عرفا بودند که فهم دینی عمیق ارائه کردند. اهل معرفت غنیترین فهمها را از دین پیدا کردند.
🔔ادمین: پایان تفسیر
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کلید حفظ حالات ماه مبارک رمضان (1)
👈 سبک زندگی
#استوری
#وضعیت
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 90.05.06
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کلید حفظ حالات ماه مبارک رمضان (2)
👈 سبک زندگی
#پست
#وضعیت
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 90.05.06
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
#هدف_عرفان #قرب_الی_الله #اعمال_خارق_العاده #مراتب_قرب
♦️غایت عرفان عملی، وصول و قرب اِلَی الله است
🔸غایت عرفان عملی و حرکت به سمت خداوند چیست؟ غایت عرفان عملی، وصول و قرب الی الله است. قرب لایههای متعدد دارد. میخواهیم به قرب خداوند برسیم، یعنی میخواهد چه اتفاقی بیفتد؟ نماز میخوانیم میگوییم: قُربَةً اِلَیالله. یعنی چه؟ در مراحل ابتدایی میگوییم: یعنی خداوند خوشش آید و بعد هم به بهشت برویم. اما باید قرب را با دقت بیشتری دید. غایت حرکت به سمت خداوند، وصول و قرب به خداوند است نه این که انسان به بهشت برسد.
🔸ملاک قرب هم این نیست که انسان چیزی ببیند و چشمی باز شود یا عالَمی را کشف کند یا به ماوراء دست پیدا کند. همهٔ اینها رهزنهای راه است. این امور، هیچ ارزش وجودی ندارد. اگر قدرت، ملاک قرب باشد، شیطان از همه قویتر و قَدَرتر است.
♦️مراتب قرب خداوند چیست
🔸در یک توضیح اجمالی باید گفت: قرب عام و قرب خاص و قرب خاصالخاص یا اخص داریم. این در یک نگاه اجمالی است و اما اگر بخواهیم مراحل قرب را ریز کنیم شاید بیش از هزار مرحله قرب داریم که در هر کدام، قرب یک معنا پیدا میکند.
🔸اول از آن طرف نگاه کنیم که خداوند به ما نزدیک است. پس میخواهیم به کجا برویم؟ مگر ما کجاییم؟ خداوند کجاست؟ مگر خداوند احاطهٔ وجودی به ما ندارد؟ پس ما در متن خداوند هستیم. نه از حیث وجودی، نه از حیث احاطهای و قَیومیت فاصلهای بین خداوند و ما نیست که بخواهد این فاصله از بین رفته و قرب ایجاد شود. اصلاً وجود ما وابستهٔ مطلق به خداوند است.
🔔ادمین: در پستهای آینده، در چند جلسه، مسئلهی قرب الی الله توسط استاد عزیز بحث شده است، بنابراین جهت فهم دقیقتر و رفع ابهامات احتمالی ناشی از تقطیع مطالب، اتصال مطالب را رعایت کنید.
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
سخنرانی_حجت الاسلام فلاحتی.mp3
19.27M
حجة الاسلام شیخ مسعود فلاحتی
🕖 پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
🎙موضوع:
#حفظ_حالات_ماه_مبارک
🕌 مشهد مقدس - حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها، موسسه راه حق
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
توسل_حجت الاسلام مهدیپور.mp3
11.41M
حجة الاسلام شیخ یعقوب مهدیپور
🕖 پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
#توسل
🕌 مشهد مقدس - حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها، موسسه راه حق
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
#قرب_الی_الله #مراتب_قرب
...ادامه مبحث قرب الی الله
♦️مراتب قرب خداوند چیست
🔸در یک توضیح اجمالی باید گفت: قرب عام و قرب خاص و قرب خاصالخاص یا اخص داریم. این در یک نگاه اجمالی است و اما اگر بخواهیم مراحل قرب را ریز کنیم شاید بیش از هزار مرحله قرب داریم که در هر کدام، قرب یک معنا پیدا میکند.
🔸اول از آن طرف نگاه کنیم که خداوند به ما نزدیک است. پس میخواهیم به کجا برویم؟ مگر ما کجاییم؟ خداوند کجاست؟ مگر خداوند احاطهٔ وجودی به ما ندارد؟ پس ما در متن خداوند هستیم. نه از حیث وجودی، نه از حیث احاطهای و قَیومیت فاصلهای بین خداوند و ما نیست که بخواهد این فاصله از بین رفته و قرب ایجاد شود. اصلاً وجود ما وابستهٔ مطلق به خداوند است.
🔔ادمین: در پستهایی که گذشت و آینده، در چند جلسه، مسئلهی قرب الی الله توسط استاد عزیز بحث شده است، بنابراین جهت فهم دقیقتر و رفع ابهامات احتمالی ناشی از تقطیع مطالب، اتصال مطالب را رعایت کنید.
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدیر هر مجموعه، پدر معنوی هر مجموعه
#استوری
#وضعیت
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 00.11.21
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
#مراحل_قرب_در_قرآن
...ادامه مبحث قرب الی الله
🔸قرب خداوند به انسان در قرآن در 4 مرحله معرفی شده است:
وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعان... .
«و چون بندگان من (از دورى و نزديكى) من از تو پرسند، (بدانند كه) من به آنها نزديكم، هر گاه كسى مرا خواند دعاى او را اجابت كنم ... ».
یعنی خداوند از دیگران به انسان نزدیکتر است.
🔸سپس دربارهٔ محتضری که نزدیکانش دور او جمع شدهاند میفرماید:
وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْكُمْ وَ لكِنْ لا تُبْصِرُون.
«و ما به او از شما نزديكتريم ليكن شما بصيرت نداريد».
🔸مرحله بعد اینکه خداوند به انسان نزدیکتر است از نزدیکترین نزدیکانش.
وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَريدِ.
«و ما انسان را خلق كردهايم و از وساوس و انديشههاى نفس او كاملا آگاهيم كه ما از رگ گردن او به او نزديكتريم».
🔸مرحلهٔ بعد اینکه خداوند از خود انسان به انسان نزدیکتر است.
... وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ ... .
«... و بدانيد كه خدا در ميان شخص و قلب او حايل مىشود (و از اسرار درونى همه آگاه است) ... ».
این آیه هم که از عجایب آیههای قرآن است. بدانید که خداوند بین انسان و قلب او حائل است.
ادامه دارد...
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
...ادامه مبحث قرب الی الله
♦️توضیح اسم «لطیف» خداوند
🔸قبل از اینکه این آیهٔ قرب را توضیح دهیم به این دو آیه دقت کنید:
﴿لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ﴾
«او را هيچ چشمى درك ننمايد و او همه بينندگان را مشاهده مىكند و او لطيف و نامرئى و (به همه چيز خلق) آگاه است.»
﴿أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَ هُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ﴾
«آيا آن خدايى كه خلق را آفريده عالم به اسرار آنها نيست؟ و حال آنكه او بر باطن و ظاهر همه امور عالم آگاه است».
🔸بین «لطیف» و بقیهٔ آیه چه ارتباطی وجود دارد؟ لطیف دو معنا دارد: یک معنای آن، لطف است. همانی که در فارسی میگوییم: لطف کرد؛ یعنی نعمت داد، مدارا کرد.
🔸معنای دیگر آن، امر ظریف، خفی، پنهان، دقیق و نافذ است. در این آیات میفرماید که خداوند چشمها و همه وجودها را درک میکند، آنگاه آخر آیه نام لطیف خداوند را آورده است؛ یعنی این اسم لطیف است که باعث درک میشود. یعنی خداوند با لطف خود همه چیز را میبیند و با لطفش همه چیز را میداند.
🔔ادمین: در پستهایی که گذشت و آینده، در چند جلسه، مسئلهی قرب الی الله توسط استاد عزیز بحث شده است، بنابراین جهت فهم دقیقتر و رفع ابهامات احتمالی ناشی از تقطیع مطالب، اتصال مطالب را رعایت کنید
ادامه دارد...
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
...ادامهی مبحث قرب الی الله
🔸«لطیف» یعنی ظریف به نحوی که در همه چیز نفوذ میکند. مثلاً اگر پنبه یا اسفنج را داخل آب کنیم، آب در تمام وجودش نفوذ میکند. درحالیکه پنبه و اسفنج هیچ تغییری نکرد. پنبه همان پنبه است و اسفنج همان اسفنج . چرا؟ چه اتفاقی افتاد؟ چون آب لطیف است، تمام وجود آن پنبه را پر کرده، درحالیکه آن وجود هم سر جای خودش هست.
🔸مثال دیگر جسم لطیف نور است. وقتی این چراغ روشن است، نور آن در تمام این فضا و در این لیوان آب هم نفوذ کرده، درحالیکه این لیوان آب هیچ تغییری نکرده است.[۱] مثال ما ناقص است چون مثالی مادی است. تمام اشیاء مادی مثل هوا و آب، فضا اشغال میکنند. آب در سوراخهای داخل اسفنج جا گرفت و نفوذ کرد؛ یعنی به دلیل لطافت آب، آن حفرهها را آب پر کرد.
🔸خداوند در همه جا حضور دارد در عین اینکه فضا اشغال نمیکند. لطیف بودن خداوند غیر از لطیف بودن آب است. آب جسم است. خداوند همهجا را پر کرده، اما جایی هم نگرفته است. خداوند نفوذی دارد که این نفوذ، جایی را اشغال نمیکند. این چه نفوذی است؟ این نفوذ، نفوذ وجودی است. پس خداوند به خاطر لطفش در دل هر ذره نفوذ دارد، پس آن ذره را میشناسد و از آن آگاه است؛ به عبارت دیگر سَرَیان حضرت خداوندی، حضرت حق، در دل تمام اشیاء هست. میبیند، میداند، چون لطیف است و در دل هر ذرهای نفوذ دارد. میداند چون در دل هر ذره هست.
[۱] در اینجا نکتهای بیان کنیم: هر چیزی که ظریف به همین معنا باشد، قدرت تطابق آن زیاد میشود. بعضی از بزرگان این نکته را فرمودهاند که مثل آب باشید. شما نمیتوانید در شیشه نفوذ کنید، اگر یک مشت بزنید میشکند. اگر در یک کاغذ یا چوب دستتان را فرو کنید، شکننده است. اما اگر دستتان را داخل آب کنید، فرو میرود؛ چون قدرت انعطاف آن زیاد است. در هوا هم همینطور است . به همین دلیل در ارتباط با این افراد مشکلی پیش نمیآید.
ادامه دارد...
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اسرار جلسات هفتگی
#وضعیت
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 90.05.06
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
...ادامهی مبحث قرب الی الله
♦️معنای قرب خداوند با توجه به اسم لطیف خداوند
🔸حال با توجه به اسم لطیف خداوند، به معنای قرب میرسیم که ﴿وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ﴾
بدانيد كه خدا در ميان شخص و قلب او حايل مىشود (و از اسرار درونى همه آگاه است)».
🔸بدانید که خداوند بین انسان و قلب او (حقیقت انسان) حائل است. اگر بخواهیم از اینجا بیرون رفته و به کوچه برویم، بین ما و کوچه این درب حائل است. برای رسیدن به هر شیئی، باید از حائل بین ما و آن شیء بگذریم. میخواهیم به حیاط برویم، این درب حائل است و باید از این درب بگذریم. برای رسیدن به هر چیز باید از حائل گذشت. این آیه میفرماید اگر میخواهیم به خودمان برسیم، حائل کیست؟ خداوند بین انسان و خودش حائل است. میخواهیم به خودمان دسترسی پیدا کنیم، ممکن نیست مگر اینکه از خداوند بگذریم. این گذشتن هم عبور کردن مادی نیست. تصور این مفاهیم دشوار است و اگر مسئلهای برای ما متشابه شد، باید به محکمات آن مراجعه کنیم؛ یعنی اگر نمیتوانیم درک کنیم، تصور مادی نکنیم. فقط بدانیم که حقیقتی هست.
ادامه دارد...
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
هدایت شده از
#محکمات
...ادامه مبحث قرب الی الله
♦️در مسائل پیچیده علمی، به محکمات آن مسئله رجوع کنیم
🔸برخی چیزها در عین پیچیدگی جزء محکمات ما هستند. مثلاً ممکن است ما ندانیم هنگام برقراری تماس با دیگران، چه فعل و انفعالاتی در تلفن همراهمان انجام میشود، اما در استفاده کردن از آن استاد هستیم. تلفن همراه، مثالی از بستههای پیچیدهٔ علمی است. وقتی شماره میگیریم نمیدانیم چه اتفاقی و با چه کیفیتی میافتد. یا مثلاً دکمههای ماشینحساب را میزنیم، برایمان محاسبه میکند. این که داخل دستگاه چه فعل و انفعالاتی انجام میشود خبر نداریم، اما استفاده روزمره هم داریم.
🔸این وسایل پیچیدۀ علمی، مثالهایی مادی هستند از مسائلی مانند قضا و قدر، ارتباط با خداوند، کیفیت دعا و اثر آن، کیفیت اجابت دعا، جبر و اختیار و ... . انسان باید محکمات این بستههای فکری را داشته باشد.
ادامه دارد...
حجتالاسلام والمسلمین #استاد_نخاولی
برگرفته از جزوه ی #فقه_اکبر
مباحث #عرفان_عملی
🌷 ما مسافر سفر بینهایتیم
🆔 splus.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
220518_2303_L2.mp3
4.08M
حجة الاسلام شیخ یعقوب مهدیپور
🕖 پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۱
#توسل
🕌 مشهد مقدس - مکتب حضرت رقیه سلام الله علیها، موسسه راه حق
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
220518_2303_L1.mp3
10.2M
حجت الاسلام و المسلمين استاد نخاولی
موضوع:
#دعا_برای_اولیاء_الله_و_توحید_افعالی
🕖 پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۱
🕌 مشهد مقدس - مکتب حضرت رقیه سلام الله علیها، موسسه راه حق
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
01.02.29.mp3
2.36M
حجة الاسلام آقا سید محمدحسین میرزایی
🕖 پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۱
#احکام_واجبات_نماز
🕌 مشهد مقدس - مکتب حضرت رقیه سلام الله علیها، موسسه راه حق
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هیچ حسی از خودت نداشته باش!
#وضعیت
#استوری
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 90.05.06
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
01.03.05.mp3
12.71M
حجت الاسلام و المسلمين استاد نخاولی
موضوع:
#معرفی_اهل_البیت_در_قرآن
#مدح_امیرالمومنین_علیه_السلام
🕖 پنجشنبه 5 خرداد ۱۴۰۱
🕌 مشهد مقدس - کاشانی 12 - مسجد امام جعفر صادق علیه السلام
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
01.03.05(1).mp3
1.3M
حجة الاسلام میرزایی
🕖 پنجشنبه 5 خرداد ۱۴۰۱
#احکام_واجبات_نماز
🕌 مشهد مقدس - کاشانی12-مسجدامام جعفر صادق علیه السلام
🌷ما مسافر سفر بینهایتیم...
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تقدم پاداش بر تنبیه!
✳️ هنر خوب بودن
#وضعیت
#استوری
#استاد_نخاولی
#کلیپ_تصویری
🎬 برگرفته از جلسه 1400.11.21
🆔 sapp.ir/rahehagh.com
🆔 eitaa.com/rahehagh