eitaa logo
راه جاودان
1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
120 فایل
سـلام بر بنـدگانِ اللّـه🌹 همانها ڪہ تعقـل میڪنند.. ارتباط با مدیر @sajhader @Anoori80 @f_javid لینک گروه و کانال مشاوره خانواده ومذهبی ما: 👇👇 🌹 @rahejavedan 🌹http://eitaa.com/joinchat/1740570640Cb9036c01c1 
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ سلام و عرض ادب و ارادت خدمت همه سروران گرامی؛💐 از آنجایی که استماع صوتهای استاد خانم جاوید بزرگوار بسیار توسط ایشان در مشاوره ها توصیه میشود لذا مجموعه کامل این صوتها خدمت شما همراهان ارجمند مجددا تقدیم میگردد. ومن الله*التوفیق✨ یامهدی💐 @rahejavedan
‼️حتی اگر مردی هرگز از دانیگریها نجات نیافت زن میتواند با بهره از 👈نعمتهای زندگی مشترک و نگاه به خانواده آسمانی اش✨، روزهای زندگی دنیایش را با پرتلاشی برای تعالی خودش طی نماید. 🌸🌸🌸 eitaa.com/rahejavedan https://ble.im/rahejavedan
✨✨بسم الله الرحمن الرحیم✨✨ 🌹تقدیم به اندیشه جویان گرانقدر (رضوان الله * تعالی علیه) 🌴گفتیم که شرط استفاده کردن از لذت ها آشنا شدن با رنجهاست تا کسی پایین دره نباشد عظمت کوه را درک نمی کند. اینکه خودکشی در طبقات مرفه زیادتر است یکی از دلایلش اینست که معمولا بی ایمانی در طبقه مرفه بیشتر است و دیگر دلیلش اینست که طبقه مرفه، لذت حیات و ارزش زندگی را درک نمی کنند ؛زیبایی علم را احساس نمیکنند معنی زندگی را نمیفهمند چرا که لذت و رفاه بیش از اندازه انسان را بی حس می کند و بصورت یک موجود کرخت و ابله در می آورد... این جور انسانها بر سر موضوعات کوچکی خودکشی میکنند فلسفه پوچی در دنیای غرب از یک طرف حاصل از دست دادن ایمان است و از طرف دیگر محصول رفاه بیش از اندازه... غرب بر سرسفره شرق نشسته و خون شرق را میمکد چرا دم از پوچی و نهیلیسم نزند؟! 👈🏻 کسانی که خودکشی را به حساب حساسیت میگذارند باید بدانند که این حساسیت چه نوع حساسیتی هست حساسیت آنها حساسیت ذوق و ادراک نیست به این معنی نیست که فهم لطیفتری دارند و چیزهایی را درک میکنند که دیگران درک نمیکنند نه، حساسیت آنها به این معنی هست که در برابر زیبایی های حهان بی احساس و کرخت و در مقابل سختیها زودرنج و کم مقاومت هستند. استاد شهید مطهری(رضوان الله تعالی علیه) میفرمایند که زمانی باشخصی آشنایی دوری داشتم میپنداشتم که از خوشبخت ترین انسانهاست هرگونه وسیله زندگی دنیا برایش فراهم بود پست و مقام؛ شهرت ، پول و ثروت همه را داشت... صحبت از فرزند داشتن به میان آمد گفت من نمیخواستم و نمیخواهم که فرزند داشته باشم من که خودم در این دنیا آمدم ،چرا اسباب رنج یک موجود دیگر را فراهم کنم و رنجهایی که من کشیدم او هم بکشد! شهید میفرمایند که ابتدا از این پاسخ تعحب کردند اما بعد که بیشتر باروحیه اش آشنا شدم دیدم راست میگوید او داخل اینهمه ناز و نعمت جز رنج نمیبیند. بنابراین خیلی وقتها کسانی که می پنداریم همه رنجها را از خود دور کردند و خیلی خوشند اتفاقا خیلی هم رنجورند لذا مصائب و بلاها نعمتهای بزرگی هستند که باید به سبب وجودشان سپاسگزار خداوند* هم بود؛ گاهی نعمتهایی هستند که به صورت قهر تجلی کردند همچنانکه قهرهایی به صورت لطف ظهور پیدا می کنند، از این قهرها باید به نوبه خود سپاسگزار بود اما باید به هرحال متوجه بود که نعمت بودن نعمت و نقمت بودن نقمت بستگی به طرز واکنش و عکس العمل انسانها در برابر آن دارد چرا که انسان میتواند همه فقر و نقمتها و سختیها را تبدیل به نقمت کند و از نعمتها هم حداکثر بهره را ببرد و هم میتواند همه نقمتها را تبدیل به بلا و مصیبت کند دیگر چه رسد به اینکه حالا بلا و مصیبتی هم برایش برسد... ادامه در پیام بعد... @rahejavedan
☀️جهان طبیعت مملو از قطعها و وصلها، بریدنها و پیوند زدنها، قیچی کردنها و دوختن هاست و این لازمه ساختمان مخصوص این عالم است... ماده جهان مثل سرمایه ایست که در گردش است و سودهایی که تولید می کند مرهون همین جریان و گردش است اگر جهان ثابت و لایتغیر بود مانند سرمایه های راکدی میشد که نه سودی تولید میکند و نه ضرری به بار می آورد سرمایه معین و مخصوص که در یک بازار به جریان می افتد گاهی سود دارد، گاهی هم زیان اما اگر مجموع سرمایه ها را در نظر بگیریم دیگر زیان وجود نخواهد داشت و جریان سرمایه ها حتما فزاینده خواهد بود... ...حتی یکی از این سختیها که بحث شد بحث مرگ است؛ طنطاوی مینویسد زمانیکه سقراط را میخواستند اعدام کنند، او در لحظات آخر برای اینکه اثبات کند پس از مرگ زندگی دیگری وجود دارد و حیات ادامه دارد چنین استلال کرد که ما مینگریم که در دنیا ضدها همواره از هم متولد میشوند؛ زیبایی از زشتی، بیداری از خواب، خواب از بیداری، عدالت از ستمگری، مرگ و زندگی و هستی و نیستی هم مشمول این قاعده کلی هستند و به این دلیل باید از مرگ یک زندگی دیگر بوجود آید و الا قاعده عمومی طبیعت نقض می شود... در جهانی که حرکت و جنبش مقوم آن هست حتما باید تضاد باشد چون همان طور که حکما گفته اند حرکت بدون وجود معاوق(مانع) ممکن نیست یعنی حرکت و تلاش وقتی محقق میشود که اصطکاک و تصادم وجود داشته باشد انسان هم وقتی به سوی کمال میشتابد که فاقدش باشد؛ همواره سعادت انسان در داشتن مطلوبست و مطلوب داشتن زمانی تحقق میپذیرد که فقدان و محرومیت در کار باشد... درمنطق دیالکتیک که منطق هگل در این میان معروفتر است یک جمله ای ایشان میگوید که هر حالی از فکر و یا اشیاء و یا هر تصور و وضعی در عالم به شدت بسوی ضد خود کشیده میشود بعد به آن متحد میشود، و یک کل برتر تشکیل میدهد، هر وضع و اثری مستلزم یک نقیض و ضدی است؛ که تطور باید این دو را آشتی بدهد و به وحدت مبدل کند اینها که اشاره شد در تاریخ فلسفه ویل دورانت هست در مورد منطق دیالکتیک، ما تا آنجا که به اصل حرکت و تضاد و پیوستگی اجزای طبیعت متکی است قبولش داریم این اصول از دورتر از این افراد مورد توجه حکمای الهی بوده آنچه ما را از آنها جدا میکند و در حقیقت هسته اصلی تفکر دیالیکتیکی از هگل به بعد شمرده میشود، چیزهای دیگری است از جمله اینکه حالا اندیشه هم مثل ماده تحت تاثیر قوانین حرکت و تضاد هست، در حالیکه( از نظر منطق اسلامی ) قوانین حرکت و تضاد و تاثیر مقابل تا آنجایی که به طبیعت مربوطست صحیح است و اصول فلسفه است و اما آنجایی که میخواهند معرفت و شناخت را هم تابع این قوانین بدهند این غیر قابل قبولست... ...ادامه در صوت بعد ان شاءالله*... 🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم🌸 یامهدی💐 @rahejavedan
☀️بسم الله الرحمن الرحیم☀️ 🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین 5 گفتیم گه مولا علی علیه السلام، در میان خلفا اولین کسی هستند که وقتی خلیفه میشوند به آنچه خلفای دیگر کردند یعنی فتوحات و کشورگشایی با مشرکها و کافرها در خارج مرز اسلام کوچکترین التفاتی نمی کنند و تمام هم و تلاش خودشان را متوجه اصلاحات داخلی میکنند احساس میکنند که این اسلام اگر چه از نظر ظاهر توسعه پیدا کرده اما مثل یک جسم متورم هست از درونش دارد فاسد میشود این را از درون باید اصلاح کرد چون اسلام که سیاهی لشکر نمیخواهد ما مدام کشورگشایی کنیم کشورها مسلمان شوند، اما اسلام ناب به دستشان نرسیده باشد... بعد از شهادت امام علی علیه السلام، حضرت امام حسن علیه السلام، در مسند خلافت بودند و معاویه به عنوان یک حاکم طاغی و معترض بود بعد از شهادت امام علی علیه السلام، برای فتح عراق، لشکرکشی میکند به عراقی که حالا چند دستگی درآن ایجاد شده اگر امام حسن تصمیم میگرفتند که جنگ را ادامه بدهند نتیجه بهتر از صفین نمیشد، جنگ چندین ساله و کشته شدن تعدادی زیادی از سربازان دو طرف و با توجه به چند دستگی سربازان کوفه که نشان داده بودند آمادگی جنگی ندارند، و معاویه هم اعلام کرده بود من که نماز میخوانم یعنی کامل ظاهر اسلام را رعایت میکرد اما بالقوه خائن به اسلام بود. معاویه در مقابل امام حسن علیه السلام اعلام کرد که حاضرم به سنت پیامبر و سیره ی خلفای قبلی عمل کنم ؛ برای خودم جانشین معین نکنم که خلافت بعد از من به امام حسن برسد اگر امام حسن مشکلی برایشان پیش آمد، به امام حسین برسد یعنی اعتراف به حق امام معصوم در جو فکری مردم. فقط امام حسن امر خلافت رابه من واگذار کنند عجالتا کنار بروند! اصلا ورقه سفید امضا فرستاد که هر شرطی امام حسن بگوید میپذیرم و من فقط اسم خلافت را میخواهم به انام حسن علیه السلام میگفت بیا صلح کنیم و مسلمانان رابیشتر از این به کشتن ندهیم! مگر تو خلافت را برای عمل به اسلام نمیخواهی؟! من به مقررات اسلامی کامل عمل میکنم و مجری دستورات تو خواهم بود و امضا می کنم شیعیان شما در امن و امان باشند و مالیات دارابجرد را نمیگیرم تا مالیات آنجا خرج شیعیان شود منتها تأکید اینکه یکی از مواد قراراداد این بود که بعد از معاویه حکومت متعلق به امام حسن و بعد هم امام حسین. یعنی مدت صلح موقت هست نه اینکه خلافت برای معاویه و هرکسی هر کاری می خواهد بلکه بعد هم قسمتهای زیادی که من خدا و پیغمبر را ضامن قرار میدهم خلاصه اینکه جو فکری جامعه و عدم پشتیبانان قوی الروح و قوی الایمان باعث شد که اگر امام جنگ میکردند نتایج به نفع اسلام نمیشد و مردم هم همراهی نمیکردند جنگ را چون میگفتند این حرفش منطقی هست و امام حسن هم مردی نیست که سیاست حکومت را برای خودش بخواهد مردم معاویه را بد آدمی اما خوب حاکمی میدانستند برای همین مردم کوفه سست شدند معاویه معروف بود به حلم سیاسی که حتی اگر مردم شام به وی دشنام میدادند میخندید و باپول انها را جلب میکرد اما معاویه بخاطر عدم پایبندی به مواد قرارداد و عدم عمل به اسلام، آرام آرام مردم او را شناختند یعنی در واقع کناره گیری امام حسن علیه السلام یکی از نتایجش این بود که ماهیت امویها که برای مردم مخفی می نمود آشکارشد آنگاه قیام امام حسین علیه السلام علیه آنان قیام موجهی بود حالا چه خود امام حسن علیه السلام، قیام میفرمود یا اینکه پس از ایشان امام حسین علیه السلام. ادامه در پیام بعد... @rahejavedan
5 بنابراین از نظر شرعی و اجتماعی تکلیف موقعی بالفعل میشود که زمینه برای فتح علیه حاکم فاسد که کارها را از مجرا خارج کرده فراهم بشود. باز توجه بفرمایید معاویه ظواهر اسلامی را حفظ می کرد حتی مسجد که ماذنه بیش از زمان پیامبر ساخته شده بود در زمان معاویه خودش گناهان علنی نمیکرد شراب بصورت علنی نمیخورد و ظواهر را حفظ مینمود او اما تلاش میکرد تا امام را به شهادت برسانند تا راه برای عمل کردن به خواسته های خودش باز بشود. بعد از شهادت امام حسن علیه السلام، روح دستورات اسلامی توحید، معنویتها عدالت ارزشهای اصیل اسلامی نادیده انگاشته شد و در واقع ظرف اسلام از محتوا خالی شد امام حسین نامه ای برای معاویه نوشتند و او را به عمل به دین دعوت میکردند اما مردم همچنان معاویه را خلیفه ای میدانستند که نماز میخواند و ظاهر علیه السلامی دارد پس امام حسین علیه السلام هم جنگ با معاویه را به نفع اسلام نمی دیدند و صلاح نمیدانستند و مامور به حلم بودند اما در زمان یزید امام طنابی را که معاویه به گردن اسلام انداخته بود آنقدر خطرناک دیدند که بدست یزید نفسهای اسلام میرفت که قطع بشود. اسلام در خطری که دیگر اثری از آن نماند بود یعنی نه در ظاهر نه در باطن. توسط یزیدی که دیگر نه حدیثی جعلی او را تأیید میکرد نه اعمال خود یزید حرف قابل دفاعی باقی میگذاشت یزیدی که عیاشیهایش که در زمان معاویه در مراکز مسیحیان و صومعه ها انجام میداد اکنون به کاخش کشیده شده بود، چون میدانید دمشق همسایه بود با استانبول که مرکز روم شرقی بود معاویه باب رفت و آمد را با اینها باز کرده بود و از زمان معاویه اینها نفوذی در دستگاه پیدا کرده بودند و حالا خط دهی به دشمنی با آل علی هم وظیفه شان بود خلاصه اینکه یزید رفت و آمد گسترده ای با اینها داشت عیاشیهایش را هم آنجا انجام میداد، چون آن زمان در دنیای اسلام مفاسد شرابخوار و فاحشه بازی و ... رواج پیدا نکرده بود بنابراین کسانی که میخواستند این کارها را انجام بدهند میرفتند در روم شرقی که شراب فراهم بود و هم زنان بدکاره بودند راحت این کارها را انجام میدادند. امام مظالم و مفاسد بنی امیه را برای مردم شرح میفرمایند و میگویند ای مردم ظلم اینها را ببینید تبعیضها و استیسا ها و ترجیح ها و گزینش ها و فساد اخلاقی اینها راببینید به کجا رساندند تا جایی که قهرمان فساد اخلاقی که از او فاسد اخلاق تر نیست در راس حکومت اسلامی و در جانشینی پیامبر قرار گرفته است علنا شراب میخورد سگ بازی میکند؛ زنا میکند، قمار میکند، خب تصور بفرمایید در زمان امام حسین علیه السلام مردمی که مسلمان نیستند یا حتی مسلمان شدند میخواهند خلیفه مسلمین را ببینند چه میبنند افراد مسنی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) را درک کرده بودند ابوبکر و عمر را درک کرده بودند مخصوصا کسانی که خلافت مولا علی علیه السلام، را دیده بودند وقتی می آیند در مرکز دنیای اسلام جوانی را میبینند سی و دو یا سی و سه ساله که شاعر مسلک هست اما شعرهایش در وصف می و معشوق و سگ و میمونش است، هفت در را باید طی کرد تا برسید به جایگاهش ؛ کسی که میخواهد به ملاقاتش بیاید اول دربانها جلوی او را میگیرند بعد از تفتیش اگر بتواند از آنجا بگذرد باید از چند در بگذرد تا برسد به جایگاه او. وقتی به آنجا میرسد مردی را میبیند که در یک محیط مجلل روی تخت طلا نشسته و دورش را کرسی هایی از طلا و نقره گذاشتند رجال و اعیان و اشراف و سفرای خارجی که می آیند باید روی آن کرسیها بنشینند بالا دست همه یک میمون را پهلوی دست خودش نشانده و لباسهای فاخر و زربافت تنش کرده است. چنین شخصی میگوید من خلیفه پیامبرم و میخواهد مجری دستورات الهی باشد، نماز جمعه هم میخواند امام جماعت هم هست این اسلام را چگونه به گوش جهانیان میرساندند؟ چه تعریفی از اسلام در فکر جهانیان شکل میگیرد؟ اینجاست که مشخص میشود چقدر نهضت امام حسین علیه السلام لازم و مفید بود برای جهان اسلام لازم و مفید بود و بلافاصله بعد از شهادت امام علیه السلام اتفاقات مؤثر از این قضیه شروع میشود، یک هیئتی برای تحقیق که چرا امام علیه یزید قیام کرده راهی مدینه میشوند بعد که برمیگردند میگویند از نزد کسی می آییم که شراب فراوان مینوشد سر و کارش جز با موسیقی و هرزگی و رقاصه ها نیست از زنای با محارم احتراز ندارد، سگ باز هست، میمون باز هست و هر فسقی را علنا انجام میدهد که بعد قیام مردم مدینه شکل میگیرد که چون متأسفانه اینها امام شناس نبودند و به موقع امر امام علیه السلام را اطاعت نمیکردند قیامشان شکست میخورد و قتل عام گسترده ای در مدینه صورت میگیرد. ادامه در صوت بعد ان شاءالله* یامهدی💐 @rahejavedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🏴🏴🏴🏴 ✨صلی الله علیک یا اباعبدالله ✨ ▪️▪️▪️▫️▫️▫️▪️▪️▪️▫️▫️▫️ نشد که پر بزنم عشق آن حوالی را ببخش برمن مسکین شکسته بالی را… دوباره چشمه جان بخش اربعین جوشید نشد که درک کنم حال آن زلالی را ببار حضرت باران به شوره زار دلم ببر زسینه من داغ خشکسالی را… ▪️شعر از سعید سلیمان پور▪️ برگرفته از سایت https://shahrestanadab.com/ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @rahejavedan
هدایت شده از موسسه مصاف
⭕️ طوفان توییتری بین المللی اربعین حسینی ◾️از زیارت جا مانده ایم اما همه با هم، امسال اربعین طوفان به پا میکنیم... 🔸موج اول👇 📆 چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ ⏰ ساعت ۲۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ 🔹موج دوم👇 📅 پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹ 🕰 ساعت ۱۰:۰۰ (صبح) الی ۱۲:۰۰ (ظهر) 👈 از همین الان توییت هایتان را به زبان‌های پرکاربرد جهان، با هشتگ زیر آماده کنید:👇 #⃣ 🔴 به طرز نوشتن هشتگ دقت فرمایید:👆 تمام حروف بدون فاصله، پشت سرهم و تنها حرف اول بزرگ است. 📑 «پیشنهاد میشود جهت جلوگیری از خطا هشتگ را در توییت کپی کنید» 🔻سعی کنید محتوای توییت‌های شما شامل موارد زیر باشد: 1⃣ معرفی امام حسین علیه‌السلام به جهانیان 2⃣ معرفی اجتماع بزرگ اربعین و تمامی اتفاقات انسان دوستانه‌ای که در این اجتماع بزرگ می‌افتد. 3⃣ انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها، خاطرات و دریافت های جذاب خود از اجتماع اربعین که برای مخاطب‌ خارجی هم جذاب است. 4️⃣ معرفی شیعه و تفکر انقلابی ⚫️ امام مهدی (عج) هنگام ظهور خود را با جدشان امام حسین (ع) معرفی میکند و تلاش برای معرفی امام حسین علیه السلام، تلاش برای زمینه سازی ظهور است. ⚫️ 🔴 ☑️ @Masaf