eitaa logo
راه زلفا
72 دنبال‌کننده
21.5هزار عکس
9.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مباحثه جالب مجری جهان آرا با درمورد برجام!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😒 احساس قدرت هم مال خودتان! 👌ما از فاصله نمیگیریم! ✅به ۹۲ برنخواهیم گشت به سمت ۸۴ می رویم. به فضل پروردگار
نظرات متناقض پزشکیان 🔹(شهریور ۹۵) در دفاع از اف.ای.تی.اف: چرخش مالی در کشور ما شفاف نیست؛ اساس اف.ای.تی.اف شفاف‌سازی است. 🔸(شهریور ۹۵): کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد. 🔹(آبان ۹۸): هنوز لیست اموالم را در سامانه قوه‌قضائیه ثبت نکردم. 🔸(آبان ۹۹): گرانی دلار و اختلاس‌ها به‌خاطر عدم تصویب لوایح اف.ای.تی.اف است! 🔹(آبان ۹۹): از اف.ای.تی.اف سر درنمی‌آورم! 🔸(فروردین ۱۴۰۰): شفافیت یعنی اف.ای.تی.اف. 🔹(فروردین ۱۴۰۰): چون شفافیت نداریم یک عده راحت می‌توانند بخورند و ببرند. 🔸(فروردین ۱۴۰۰): با شفافیت مجلس مخالفم. 🔹(خرداد ۱۴۰۰): از شورای نگهبان انتظار شفافیت دارم. 🔸(آبان ۱۴۰۰): اموال و دارایی مسئولان شخصی است و نباید رسانه‌ای شود. 🔹(دی ۱۴۰۲): باید اف.ای.تی.اف داخلی را راه‌اندازی کنیم.
بسم الله الرحمن الرحیم ما به یک بت‌شکن نیاز داریم ابراهیم! ✍🏼پرستو علی‌عسگرنجاد دولت سیدابراهیم رئیسی مدینهٔ فاضله نبود. اشکال داشت. کم نه. در بعضی بخش‌ها، زیادی اشکال داشت. اینترنتش بیچاره‌مان کرد. بورسش نتوانست بعد ضربهٔ سهمگین ۹۹، چنان که باید کمر صاف کند و اردی‌بهشت ۴۰۲ دوباره با سر زمین خورد. دلارش سر به آسمان سایید. در یک کلام؟ همان اقتصادی که رهبر گفتند مهم‌ترین نقطه‌ضعف کشور است. اما حرفشان ادامه هم داشت. گفتند با مطالعهٔ نظرات کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که یک کلید اساسی برای حل مشکلات کشور، تولید است. تولید، نقطهٔ قوت دولت آن سید عزیز بود. حرف را این‌جا نگه‌دارید تا برگردیم. آدم شهـیـد که می‌شود، عزیز می‌شود. این عزت را هم خدا به آدم می‌دهد. شهـادت هالهٔ قداستی دارد که آدم‌ها را برای قضاوت شهـیـد محتاط می‌کند. در این احتیاط اما اگر افراط شود، آدم‌ها از فرط نگرانیِ وهن شهـید، اتفاقاً به قضاوت اغراق‌گونهٔ ناصواب می‌افتند. یعنی؟ مثال می‌زنم: کم نداریم کتاب‌ها و فیلم‌هایی را که از شهـید، قدیس ساخته‌اند! شهیـد به روایت آن‌ها، از اول تا آخر عمر، کأنه معصوم بوده! هرگز خطا نکرده، بداخلاقی نداشته، تصمیم غلط نگرفته، هیچ حق‌الناسی به گردنش نبوده. عین موتورسواران غلمان‌مانند «خداحافظ رفیق»، سراسر نور زیسته تا خودش هم نور شود! شاید باورتان نشود اما ما دوره‌ای در ایران شهـید سیگاری، شهـید بددهن، شهـید عصبی‌مزاج نداشتیم! و اگر نبود زحمت پیشکسوتان عرصهٔ تاریخ شفاهی و سرگذشت‌پژوهی، آن تصویر دورازدست قدیس‌گونه ماندگار می‌شد، چنان که هرگز احدی حتی خیال نزدیک‌شدن به شهـادت را هم نتواند کرد! شهـادت رازآلود سیدابراهیم رئیسی در آن تاریخ عزیز و عجیب، حین خدمت در محروم‌ترین نقاط مرزی ایران، عزتی به او داد که مخالفینش را هم وادار به کرنش کرد. این هم کار خداست که به هرکه بخواهد عزت می‌دهد. پایان سید، باشکوه و نستوه و رشک‌برانگیز شد و دل بی‌انصاف‌های زخم‌زبان‌زن را بد سوزاند. دل دوست‌داران و یاری‌دهندگانش را هم. این اما نباید منجر به قرائت اغراق‌آمیز و غیرواقعی از دوران زعامت او شود که اگر شود، بدترین ظلم است در حق این مرد انتقادپذیر همواره‌شنوای‌نقد، او که قطب فکری و سیاسی مخالفش و رقیب انتخاباتی‌اش، اسحاق جهانگیری، پس از شهـادتش درباره‌اش گفت: «هربار به او نقدی می‌کردم خودش تماس می‌گرفت و بابت نقدم از من تشکر می‌کرد!» رئیسی خودش همواره دیگران را دعوت به نقد منصفانه و همدلانه می‌کرد. راه نقد را بر کارنامهٔ او بستن، بدترین خیانت به سیرهٔ اوست. بماند منتقدان دلسوزش را قدرنشناس و حرمت‌شکن قلمدادکردن… ادامهٔ مطلب: اما خصلتی در این سید عزیز بود که پس از عروج معنادارش، دل‌ها را بیش از زمان حیاتش، مجذوب او کرد: اول پرهیز جدی او از جنجال و مرافعه و لفاظی. در آخرین سخنرانی‌اش در هیئت دولت که عجبا که گویا وصیت‌نامهٔ سیاسی اوست، خود از عهدی که با دلش بسته خبر داده و گفته به‌خاطر مردم چشم به روی زخم زبان‌ها و دعواهای سیاسی بسته و توانش را صرف کار کرده. او در مناظرات انتخاباتی هم که عریان‌ترین عرصهٔ محاجّه و کنایه‌زنی بود، با چشم‌هایی مبهوت از رفتار کهنه‌سیاست‌مداران تشنهٔ قدرت، «اتقوا الله»گویان، وارد میدان طعنه و کنایه نشد و دامنش را از دعواهای جناحی پاک نگه داشت. دوم؟ برگردیم به بند اول متن. او تمام توانش را سر تولید ملی گذاشت. خیلی دوید تا کارخانه‌ها را احیا کند. شب از روز نشناخت تا هپکو و هفت‌تپه و آذرآب را زنده کند، تا به جامعهٔ کارگری امید بدهد، تا صدای مردم روستاها را بی‌واسطه بشنود، تا مشکلات را نه در کارتابل‌ها، که با دو چشم سر ببیند. رئیسی به‌واقع سید محرومان بود. جانش را کف دستش گذاشت و با چکمه‌های گلی دوید، حتی در اوج کرونا، بی‌واسطه میان مردم حاضر شد، آن هم در داروخانه‌ای که پر از بیمار کرونایی بود و مردمی که زخم‌خوردهٔ تفکری بودند که از ترس کرونا جلسات هیئت وزیرانش را هم مجازی برگزار می‌کرد و حین بازدید کارخانه‌ها از اتومبیلش پیاده نمی‌شد و با کفش پا به چادر سیل‌زده‌ها می‌گذاشت، فرق او و دولت‌مردان پیش از او را خوب فهمیدند. دوست‌ترین دوستان این مرد عزیز عزت‌مند، کسی است که هم اشتباهات و ضعف‌های دولت و کابینه‌اش را ببیند و هم تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت ایران را. عزادار واقعی او کسی است که پی امتداد اندیشه و سیرهٔ او در خدمت و خلوص و تقوا و پرهیز از حزبی‌گری باشد، نه کسی که چنان تصویر یک‌جانبه و دور از واقعیتی از او بسازد که خدماتش ذیل این اغراق نامنصفانه، کان‌لم‌یکن انگاشته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حجِ پینه‌دوز یا حجِ کفاش؟! 🔴 کدام شاخص‌ها؟ محکمات یا متشابهات؟! پانزده بگذارید با یک قصه از شاه‌عباس شروع کنم! نقل است که شاه عباس از وزیر خود پرسید: «امسال اوضاع اقتصادی کشور چگونه است؟» وزیر گفت: «الحمدالله به گونه‌ای‌ست که تمام پینه‌دوزان توانستند به زیارت کعبه روند!» شاه عباس گفت: «نادان! اگر اوضاع مالی مردم خوب بود، می‌بایست کفاشان به مکه می‌رفتند، نه پینه‌دوزان! چون مردم نمی‌توانند کفش بخرند، ناچار به تعمیرش می‌پردازند، بررسی کن و علت آن را پیدا نما تا کار را اصلاح کنیم.» اما بعد؛ 1️⃣ ما در عصری به سر می‌بریم دوره غیر معصوم است! و لذا عمده افراد و خاصه نامزدهای ریاست جمهوری مخلوطی از و هستند! 2️⃣ طبیعتاً در چنین شرایطی هیچ کس وجود ندارد که دارای تمامی ویژگی‌های مثبت و به دور از همه خطاها و ویژگی‌های منفی باشد. 3️⃣ افراد در شاخص‌های مختلف با همدیگر متفاوتند و نمره متفاوتی می‌گیرند. هر چند که ممکن است مجموع نمرات‌شان در شاخص‌های مختلف به هم نزدیک باشد. 4️⃣ چه کنیم؟! باید به شاخص‌ها وزن بدهیم! بلاتشبیه مثل آیات قرآن که برخی آیات هستند و برخی ، برخی از شاخص‌ها و معیارهای انتخاب یک رئیس‌جمهور نیز جزو محکمات هستند و برخی مشابهات! 5️⃣ فردی که از نمره قبولی نگیرد، هر قدر هم در متشابهات نمره بالایی کسب کند، اهمیتی نخواهد داشت! نمره ۲۰ در متشابهات، مردودی در محکمات را جبران نخواهد کرد! 6️⃣ حالا کدام شاخص‌های جزو محکمات‌اند و کدام جزو متشابهات؟! مشخصا برخی شاخص‌ها برای همیشه تاریخ جزو محکمات هستند و برخی بسته به آن دوره خاص زمانی اهمیت می‌یابند! باید نگاه کرد که در آن دوره، حج رفتنِ پینه‌‌دوز نشانه وضع خوب مردم است یا حجِ کفاش ... 7️⃣ شاخص‌هایی که برای همیشه تاریخ جزو محکمات هستند از بیانات امامین انقلاب و سیره معصومین قابل برداشت هستند. بیشتر می‌نویسم ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
14.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هر آنچه در مورد دکتر سعید جلیلی لازم است که بدانیم رزمنده ای که هم درس خواند و هم جهاد کرد استادی که هم در زمینه سیاست خارجی نظریه پردازی کرده و هم در حوزه اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف تدریس کرد. سیاستمداری که هم در تیم مذاکرات هسته ای ایران بود و هم دبیر شورای امنیت ملی شد. رئیس دولت در سایه ای که هم به مناطق محروم سفر کرد و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام ایفای نقش کرد.
اگر مشغول کار خدا باشی و سر خودت رو با اولویت‌های خدا شلوغ کنی، اصلاً دیگه وقت نمیکنی مشغول زندگی بقیه و عیوب مردم باشی اصلا وقت نمیکنی آنقدر رفتار و گفتار همه ریز و دقیق بشی که هم خودت، هم بقیه رو اذیت بشید. اصلا وقت نمی‌کنی بپیچی به همه چیز و برای همه چیز غصه و حسرت بخوری. فقط و فقط فکر و ذکرت میشه، این‌که من چطور میتونم برای خدا، بخاطر خدا، فدای بندگان خدا بشم!؟ ببین مهم‌ترین اولویت های زندگی‌ات مربوط به کار خدا هست یا دل خودت؟؟؟
🔶 شهید رئیسی با پایبندی به شعارهای انقلاب ثابت کرد که در بعضی دوره های گذشته انتخابمون اشکال داشت نه انقلابمون ✍اعظم سادات سیدمومنی
پزشکیان خیلی صریح اعلام کرد وزیر خارجه او ‎ خواهد بود. از او ممنونیم که تکلیف ما را روشن کرد: یعنی همان ‎ نافرجام از سر ضعف نه عزت یعنی همان قفل شدن چرخ اقتصاد و هسته ای با هم یعنی مثلا اگر کرونای دیگری باشد و واکسن بخواهیم چون fatf نداریم باید بمیریم!
🔹﷽🔹 ❇️ کسانیکه که امسال از حج جا مانده اند: 🕋 ثوابی بیشتر از طواف خانه خدا 🕋 ابراهیم تیمی نقل می کند: در حال طواف خانه خدا بودم که امام صادق علیه‌السلام کنارم آمد و فرمود : «پاداش طواف خانه خدا ، ثبت هزاران ثـواب و محو هزاران گناه است . اما آیا می خواهی عملی را برایت بگویم که ثوابی بالاتر از طواف دارد ؟! ✨«همانا ثواب برآوردن حاجت دیگران ، از ده مرتبه طواف خانه خدا بیشتر است.»✨ 📚مستدرک الوسائل ، ج ۱۲ ، ص ۴۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا