در حین نبرد بریر با رضی بن منقذ، بریر او را بر زمین کوبید، رضی از یاران خود کمک طلبید کعب بن جابر بن عمرو اسدی به یاری او شتافت.
عفیف بن زهیر (که خود از سپاهیان ابن سعد بود) فریاد زد: «این مرد بریر بن خضیر قاری است که در مسجد کوفه مینشست و ما را قرآن میآموخت»؛ اما کعب توجّهی نکرد و با نیزهاش به بریر حمله کرد و او را به شهادت رساند.
همسر یا خواهر کعب بن جابر، قاتل بریر، در بازگشت به او گفت: دشمنان پسر فاطمه را یاری دادی و سرور قاریان را کشتی و کاری بسیار زشت انجام دادی. به خدا سوگند که دیگر یک کلمه هم با تو سخن نخواهم گفت. در برخی از منابع آمده بریر به میدان رفت و جنگید و پس از به هلاکت رساندن سی نفر از دشمنان به دست بجیر بن اوس ضبی به شهادت رسید.
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
📓#عزادار_حقیقی18
🖊#فصل_سوم
🎴#وظیفه_شناسی در برابر مصیبت عظیم
🔻وظیفه ما در قبال پدرانمان
🔹پدران حقيقى كسانى هستند كه انسان را از طبيعت و تاريكى هاى آن نجات دهند و به جايگاه اصلى و وطن حقيقى و ابدى برسانند.
🔸بدون چنين پدرانى انسان هرگز رنگ سعادت را نخواهد ديد. به همين دليل پيامبرﷺ و آل ايشان بالاترين پدران ما هستند كه حقشان از حق پدر و مادر و هر كس ديگرى بزرگتر است.
⬇️تا اينجا دانستيم كه اهل بيت «علیهم السلام» با ما رابطه وجودى دارند و آنها پدران و بزرگترين خويشان ما هستند كه پس از خداوند تبارك و تعالى، هيچكس با ما پيوندى عميقتر و نزديكتر از آنها ندارد و به اندازه آنها نسبت به ما رئوف و مهربان نيست
⬅️ما نيز به عنوان فرزندان آنها وظايفى نسبت به آنها بر عهده داريم که متعدد و متفاوت است.که مى توانيم آنها را در دو مورد جمع نماييم:
1⃣- وظيفه ما در شرايط و مواقعى كه با مصيبت عظيم آنها روبرو می شويم.
2⃣ - وظيفه ما در شرايط و مواقعى كه با مصيبت اعظم آنها روبرو می شويم.
⬅️براى درك عميقتر نسبت به اين دو وظيفه، ابتدا بهتر است رابطه و نسبت بين مصيبت عظيم و مصيبت اعظم را بررسى كنيم.
🔻رابطه يا نسبت هاى موجود بين مصيبت عظيم و اعظم
1⃣ - هر دو مصيبت بزرگ و تلخ هستند، ولى مصيبت ناكامى رهبران الهى در حاكم كردن دين خدا در روى زمين و مصيبت محروميت مردم جهان از حاكميت رهبران معصوم و متخصص الهى بزرگتر است.
🔹 زيرا تن دادن رهبران الهى و پيروان آنها به مصيبت عظيم و تحمل انواع و اشكال گوناگون مصيبت عظيم براى «جلوگيرى» از وقوع مصيبت اعظم بوده است. در حالى كه تحميل مصيبت عظيم بر رهبران الهى و ساير فطرتگراها، از سوى طاغوت ها و ظالمين به خاطر «ايجاد» مصيبت اعظم بوده است.
🔸فطرتگراها، مصيبت عظيم را به جان خريدهاند تا «مانع» مصيبت اعظم شوند و با آن مبارزه كنند. ولى طبيعتگراها مصيبت عظيم را ايجاد و تحميل كرده اند تا راه براى مصيبت اعظم باز شود.
🔻 مصيبت اعظم يعنى دورى مردم از دين خدا و آلوده شدن به كفر و شرك و نفاق «گسترش» يابد.
🔹 به عبارت ديگر مصيبت اعظم نتيجه و مولود مصيبت عظيم است. پس مصيبت اعظم منفور خدا و فطرتگراها و محبوب شيطان و طبيعتگراهاست.
2⃣ - مصيبت عظيم داراى دو جهت و دو چهره تلخ و شيرين است. ولى مصيبت اعظم فقط يك چهره و آن هم چهره منفى دارد.
✨ادامه دارد...
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
📓#عزادار_حقیقی19
🖊#فصل_سوم
🔻#اثرتلخ_وگزنده_مصيبت_عظيم
🔹اثر تلخ مصيبت عظيم، اثرى عاطفى و غم انگيز است كه از شهادت مظلومانه و يا رسيدن بلا به خاندان عصمت و طهارت و اصحاب با وفايشان در انسان ايجاد مى شود.
🔸به طور طبيعى هر انسانى با ديدن و يا شنيدن صحنه هاى دلخراش و يا انسان مصيبت زده و يا كشته شدن مظلومانه انسان ديگر، دچار اندوه و تأثير مى شود.
🔹اين حالت اندوه و تأثير به شكلهاى مختلفى ظهور مى كند. که در شديدترين حالت خود، منجر به حالت «عزادارى» آن هم در شكلهاى مختلف میگردد؛ كه خود سرآغاز ظهور آثار فردى و اجتماعى مصيبت عظيم (چهره شیرین و مطلوب و سازنده مصیبت عظیم )است.
⬅️الف - اثر فردى مصيبت عظيم
«اثر فردى» مصيبت عظيم، مربوط به شخص مصيبت زده و مظلوم است.
جهاد و شهادت؛ زندان و اسارت؛ تحمل شكنجه؛ گرسنگى و تشنگى؛ تحقير شدن و مورد تهمت قرار گرفتن در راه خدا براى انسان مقام و شرافت است.
به طور كلى تحمل هر نوع سختى و مصيبت در راه خدا سازنده روح و عامل تكامل و نيز مايه سعادت دنيا و آخرت انسان است.
⬅️ ب - آثار اجتماعى مصيبت عظيم
1⃣- بيدارسازى و الهام بخشى مبارزه با مستكبران
بدون شك «خون» و «مظلوميت» در چهرههاى مختلف، وقتى توأم با «حقانيت» باشد، روحهاى ضعيف را قدرتمند و جان هاى خفته را بيدار می سازد و آنها را براى مبارزه، با ظالمين و مستكبران به شدت تحريك و تشويق مى كند. و نيز روح آزادى خواهى و آزادگى و همچنين روح انتقام از جنايتكاران را بهوجود میآورد. ميزان اين اثربخشى قدرت زايى و تحريك كنندگى به دوعامل بستگی دارد
1 - عوامل احساسى و عاطفى،
2 - عوامل معرفتى و عقلانى
توضيح بيشتر درباره اين دو دسته و ميزان تأثير آنها را در مباحث بعدى مطرح خواهيم كرد.
2⃣ - محدود كردن قدرت طاغوت ها و باز كردن فضاى آزاد و مناسب
- ولو به طور نسبى - براى فعاليت هاى سياسى، اجتماعى، علمى و معنوى فطرتگراها و نيز پرورش انسان هاى حقيقى و افراد صالح
🔸اين اثر، نتيجه اثر قبلى يعنى قيام و انقلاب عليه طاغوت ها و مستكبران می باشد. هرقدر عوامل »احساسى و عاطفى« و نيز عوامل «معرفتى و عقلانى» قویتر و عميقتر عمل كنند، اثر دوم يعنى محدود شدن قدرت مستكبرين و يا حتى نابود شدن آنها - هر چند در زمان و مكان محدود - بيشتر خواهد بود.
🔹به عبارت ديگر، هر چه اثر اول - از آثار اجتماعى مصيبت عظيم - بهتر عمل كند و قوىتر باشد، اثر دوم بيشتر ظهور خواهد كرد.
3⃣ - رشد و كمال
وقتى همه افراد يا جوامع در اثر تأثير عوامل «احساسى و عاطفى» و نيز «معرفتى و عقلانى» دست به انتقامجويى و مبارزه عليه طاغوت ها و ظالمين زدند، خود به خود در اثر مقاومت طاغوت ها و ظالمين و عكس العمل آنها، به مصايبى از نوع مصيبت عظيم دچار میشوند و همين مصائب، موجب رشد و كمال آنها و حركت در جهت هدف خلقت می گردد و به نوبه خود دور جديدى از آثار فردى و اجتماعى را با قدرت بيشترى ايجاد مى كند.
✨ادامه دارد...
#عاشورایی_شویم(۱۲)
اگر برای ذکر مصیبت، کتاب( نفس المهموم) مرحوم محدث قمی را باز کنید و از رو بخوانید، برای مستمع، گریه آور است و همان عواطف جوشان را به وجود می آورد چه لزومی دارد که ما به خیال خودمان، برای مجلس آرایی کاری کنیم که اصل مجلس عزا از فلسفه واقعی اش دور بماند!؟
سیری در #قیام_عاشورا
با رهنمودهای مقام معظم رهبری
♦️با#فاتحان همراه باشید
@faatehaan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استغاثه و ناله جوانان عراقی برای اربعین
سیدی یا حسین😭
چند روز دیگه مانده تا زیارت و پیاده روی اربعین
مگر میشه مردم علم به دست نیان
مگر میشه امسال موکب ها نصب نشه
مگرمیشه فقرا سر سفره حسین نشینن
مگر میشه حوائج براورده نشه
🏴اربعین، اربعین......
التماس دعا
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
•
"هر محبتی، غیر از عشق ورزیدن
برحضرت اباعبدالله الحسین(ص)
وهم و بیهوده و باطل است."
📕 سر البکاء، ص ۳۵
#اماممحمدباقرع
...♡
#سلام_مولای_مهربانم 💖
هر دم بگو میان قنوتت بہ صد نیاز
عَجل علے ظُهورکَ یا فارسَالحـِجاز
هر دم بگو بہ اشک روان روبہ آسمان
عَجل علے ظهورکَ یا صاحبَ الزَمـان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
#اربابم_حسین_ع
اَشڪ هایم، بُغض هایم، دردهایم را ببین
دوسٺ دارم زائرٺ باۺم حسیـن جـآن اَربعین...
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله_ع
●➼┅═❧═┅┅───┄
عمرو بن عبدالله کعب همدانی صائدی، معروف به ابوثمامه صائدی یا صیدوای، از بزرگان شیعه و از یاران امام علی علیه السلام و فرزندان آن حضرت و یکی از شهدای کربلاست.
شیخ طوسی از او با عنوان انصاری یاد کرده که نشان دهنده صحابی بودن او است.
اما سماوی نویسنده کتاب "ابصار العین فی انصار الحسین" او را از تابعین به شمار آورده است
ابوثمامه صائدی از تیره ای از قبیله هَمْدان به نام " بنو صائد" است که در شهر کوفه سکونت داشت و از بزرگان شیعه و از افراد با نفوذ و مجاهدین با ارزش به شمار می آمد. او از اصحاب پا به رکاب امام علی علیه السلام بود و در تمام پیکارهای آن حضرت شرکت کرد و پس از شهادت ایشان به مصاحبت امام حسن مجتبی علیه السلام در آمد. و بعد از حرکت آن حضرت به مدینه، در کوفه ماند.
پس از مرگ معاویه او از جمله کسانی بود که به منظور دعوت امام حسین علیه السلام در سلیمان بن صُرد خزاعی در کوفه گرد آمدند و نامهای به مکه فرستادند
هنگامی که امام حسین علیه السلام مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد تا اوضاع آنجا را بررسی کند و از کوفیان بیعت بگیرد، ابوثمامه، بیدرنگ به او پیوست و به فرمانش مشغول تحویل گرفتن کمکهای مردم برای مصارف نهضت گردید، و چون در اسلحه شناسی مهارت داشت مسوولیت خرید و تهیه سلاح را به عهده گرفت. همو بود که به دستور مسلم، پولهایی را که عبیداللَه بن زیاد برای دستگیری وی و یارانش به جاسوس خود مِعقل داده بود تحویل گرفت. وقتی خبر دستگیر شدن هانی بن عروه بین مردم کوفه منتشر شد حضرت مسلم برای حمله به دارالاماره که ابن زیاد در آنجا بود مهیا شد و به مردم کوفه اعلان بسیج عمومی داد؛ که از هر سوی به جانب آن حضرت روان شدند. مسلم به نیروهایش آرایش جنگی داد، و فرماندهی دو قبیله تمیم و همدان را به ابوثمامه سپرد. در این تحرکِ اضطراری، ابوثمامه بسیار پایداری کرد. اما با فراری شدن افراد تحت فرمانش به قبیله خود رفت و مدتی در بین ایشان پنهان میزیست و با آنکه ابن زیاد به شدت وی را تعقیب میکرد موفق به دستگیری او نشد.
او سپس با نافع بن هلال، مخفیانه از کوفه بیرون رفت و در راه مکه به کربلا، به امام حسین علیه السلام پیوست و همراه آن حضرت، به کربلا رفت
ابو ثمامه همان کسی است که روز عاشورا، به هنگام ظهر فرا رسیدن وقت نماز را متذکر شد و امام او را دعا کرد. مطابق با آنچه در منابع آمده است، هنگامی که وقت نماز فرا رسید ابوثمامه به امام حسین (علیهالسلام) عرض کرد: جانم فدایت، میبینم که این گروه به تو نزدیک شدهاند. به خدا سوگند تا من پیش روی تو کشته نشوم شما به شهادت نخواهی رسید. انشاءالله، ولی دوست دارم هنگامی که خدای را دیدار می کنم این نمازی را که وقت آن نزدیک گشته بخوانم. امام حسین (علیهالسلام) سر مبارکش را به سوی آسمان بلند کرد و فرمود: از نماز یاد کردی خداوند تو را از نمازگزاران و ذاکرین قرار دهد. آری، این آغاز وقت نماز است. از آنها بخواهید از ما دست بردارند تا نماز بگذاریم.
در مورد کیفیت نبرد و شهادت او گفته شده ابوثمامه پس از مالك بن دودان با سيّدالشهدا عليه السلام خداحافظى نموده و به ميدانِ جنگ تاخت و چنين رجز خواند:
عَزاءً لِآلِ الْمُصْطَفی وَبناتِهِ * علی حَبْسِ خَیرِ الناسِ سِبْطِ محمّدٍ
عَزاءً لِزَهراءِ النَّبِی وَزُوْجِها * خَزانَةِ عِلْمِ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ أحمدِ
عَزاءً لِاهْلِ الشَّرْقِ وَالْغَرْبِ کلّهِم * وحُزْناً علی حَبْسِ الحسین المسدَّدِ
فَمَنْ مُبْلِغٌ عَنّی النّبی وَبِنْتَه * بأنَّ ابْنَکمْ فی مَجْهَدٍ أَی مَجْهَدٍ
تعزیت بر آل پیامبر و دخترانش به خاطر گرفتاری نوه پیامبر اکرم (ص) که بهترین انسانها هستند.
تعزیت بر حضرت زهرا (س) و همسرش که خزانه علم الهی بعد از پیامبر اکرم (ص) بود.
تعزیت بر همه مردمان مشرق و مغرب زمین، و حزن و اندوه برای گرفتاری امام حسین راستگو و درستکردار.
کیست رساننده این پیام از من به حضرت نبی (ص) و دخترش که فرزندتان در رنج و سختی است و چه رنج و سختی بزرگی!
برخی گفته اند که در اثر جراحت های بسیار بر زمین افتاد، خویشانش او را به دوش کشیده و از میدان به در بردند و مدتها
بعد از دنیا رفت.
پس از نماز ابوثمامه بهسوی امام(ع) رفت و به ایشان گفت: میخواهم به دوستانم ملحق شوم که امام به وی فرمودند: برو که پس از اندک زمانی نیز ما به شما ملحق خواهیم شد.
از ابوثمامه دلاوریهای فراوانی در روز عاشورا یاد شده است اما همین بس که ایشان بسیاری از دشمنان را به هلاکت رساند تا اینکه جراحت فراوانی گرفت و در پایان پسرعموی وی به نام قیس بن عبدالله او را به شهادت رساند.
نام ابوثمامه صائدی در زیارت رجبیه و زیارت ناحیه مقدسه آمده است که: السلام علی ابیثمامه عمروبن عبدالله صائدی ..
#دمیباشھدا🕊
°|مجرایاشڪچشم|°
چشماش مجروح شد و منتقلش کردند تهران؛
محسن بعد از معاینه از دکتر پرسید:
آقای دکتر مجرای اشک چشمم سالمه... ؟
میتونم دوباره با این چشم گریه کنم ؟
دکتر پرسید :
برایچی این سوال رومیپرسی پسرجون...؟
محسن گفت :
"چشمی کھ برای امامحسین«؏»
گریه نکنه به درد من نمیخوره... :)"
#شھید_محسن_درودی
🔰 پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم
▫️ حضرت آیتاللهخامنهای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را محکوم کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمهتعالی
گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّهی فرانسوی در اهانت به چهرهی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینهی شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعهی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد. این حرکت در این برههی زمانی میتواند، نیز به انگیزهی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقهی حسّاس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره
سیّدعلی خامنهای
۹۹/۶/۱۸
#اطلاعیه | تجمع مردمی محکومیت اهانت به پیامبر اعظم و قرآن مجید
◾زمان: پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۷
◾میدان امام حسین(ع) #تهران
@ammar_1318
❣ #سلام_امام_زمانم ❣
بدون #عشق دلسردم، کمی آقا نگاهم کن
سرا پا غصه و دردم، کمی آقا
#نگاهم کن
درختی #بیثمر هستم، برایت #دردسر هستم
خزانم، #شاخهای🌾 زردم، کمی آقا #نگاهم کن
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸🍃