eitaa logo
راه زلفا
68 دنبال‌کننده
23.4هزار عکس
11.3هزار ویدیو
69 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لعن یا فحش ...؟! چه بسا افرادی که بین « لعن » و « فحش » فرقی نمی گذارند و درکنار لعن به دشمنان خدا و اهلبیت علیهم السلام زبان به فحش و ناسزا نیز می گشایند ؛ [ درحالیکه] روشن است که «لعن» گفتن مقوله اي متفاوت از ناسزاگفتن و فحش دادن است، فحش دادن شأن يک مسلمان نيست همچنان که علي(ع) فرمودند: « إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ» به خدا سوگند دوست ندارم شما از دشنام دهندگان باشيد.۱ ولي «لعن» کردن يک نوع بيزاري جستن از ظلم و ظالم و فاصله گرفتن از راه سپاه اهل باطل و موجب قرب به جبهه ي امام حسين(ع) مي شود و اين که در دل ما جايي براي همراهي با ظلم و ظالم نيست. 🔹همان طور که خداوند بر اهل کفر لعنت مي کند و لعنت لعنت کنندگان را نيز بر آن ها مي فرستد و مي فرمايد: «إِنَّ الَّذينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَيِّناتِ وَ الْهُدی مِنْ بَعْدِ ما بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتابِ أُولئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ». كسانی كه دلايل روشن، و وسيله ي هدايتی را كه نازل كرده ايم، بعد از آن كه در كتاب برای مردم بيان نموديم، كتمان كنند، خدا آن ها را لعنت می كند؛ و همه لعن كنندگان نيز، آن ها را لعن می كنند.۲،۳ ۱- نهج البلاغه، کلام ۲۰۶ ۲ - سوره ي بقره،آيه ي ۱۵۹ ۳-زیارت عاشورا اتحاد روحانی باامام حسین ع
حضرت محمد (ص) فرمودند: کربلا پاک‌ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه‌ها است والحق که کربلا از بساط‌های بهشت است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
"آنهايی که با یاری امام آمدند و خونشان را پيشِ‌روی امام حسين(ع) دادند، هيچ عذری آنها را از امام جدا نکرد. اين يک قاعده کلی است: هر عذری که ما را از اماممان جدا کند، عذر نپذيرفتنی است! مثلاً «زن و فرزندم در خطرند»، «اموالم را غارت می‌کنند»، «به بچه‌هايم نگفته‌ام که برنمی‌گردم» و هزار عذر ديگر. اگر حضرت عزرائيل در کوچه به سراغ شما بيايد اجازه می‌دهد که شما با خانواده‌تان خداحافظی کنيد؟ پس انسان بايد مهيا بشود و همه اينها را برای خودش حل کرده باشد. اگر همين الان حضرت گفتند که ديگر به خانه برنگرد، آيا حاضر هستی؟ آیا حاضری مثل حبيب‌بن‌مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه باشی که از وسط راه به کربلا رفتند که اگر به خانه می‌رفتند، ممکن بود دشمن مانعشان شود!" ✅ استاد سید محمّدمهدی میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🏴↶ پنــــ①ـــدهاے قیـام ك‌ربلا ↷🏴 ◆🕯✨🕯◆ ◆⇜ استدلال براي سبقت در بدي ◆⇜ مرد پستی از سپاه ابن سعد در حاليكه مي‌گريست، گوشواره فاطمه دختر سیدالشهداء(ع) را ازگوش او می‌کشید، تا غارت كند. دختر امام حسین(ع) پرسید: چرا گریه می‌کنی؟ ◆⇜ آن مرد گفت: چرا گریه نکنم در حالى که اموال دختر رسول خدا را غارت مى‏‌کنم. فاطمه بنت الحسین(ع) گفت: خوب، اگر کار بدى است چرا چنین مى‏‌کنى؟! ◆⇜ آن خبیث گفت: اگر من این کار را نکنم، فرد دیگری گوشواره را می‌برد. 📚 منبع: سیراعلام النبلاء: 303/3، ترجمه الامام الحسین (علیه السلام) من طبقات ابن سعد: 78 ◆⇜ شايد آن مرد راست مي‌گفت اگر او گوشواره از گوش دختر رسول خدا نمي‌كشيد ديگري اين كار را مي‌كرد تنها تفاوتش اين است كه چنين جنايتي به نام چه كسي ثبت مي‌شود؟ و عجيب از مردمي كه نگرانند پستي ها و خبائث به نام ديگري ثبت شود. ◆⇜ مردمي حسين را كشتند كه در زشتكاري و پستي بر هم سبقت مي‌گرفتند. ◆🕯✨🕯◆
🔺هشدار پلیس به قمه زن‌ها و جریان‌های انحرافی 🔹 نیروی انتظامی : با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه زنی و سایر رفتارهای موهن، "هوشمندانه" برخورد می‌شود ✍ تصاویر در اینترنت منجر شده که اگر نام را در گوگل سرچ کنیم به جای مفاهیم ارزشی چون محبّت به هم نوع، ایثار ،شهادت، عدل، احسان و.... با مفاهیمی چون خون، جنایت، دین بر پایه بی عقلی، محبت از روی ظاهر و جوّ روبرو می شویم که این سبک از ابراز احساسات، شیعه را برای کسی که اصلش را نمی داند مضر و سمّ است! ♦️گفتنی است با توجه به فعالیت گسترده ما با این معضل اجتمایی روبرو هستیم که امیدواریم پلیس با برخورد قاطعانه در برابر منحرفان دین محکم بایستد👌 👈 ما شیعیان امسال هم مثل هر سال خون خود را در مراکز انتقال خون اهدا می‌کنیم🌹
بسمه تبارک و تعالی موضوع: گزيده اربعين حديث امام خميني(ره) جلسه:۱۹۱ 📖حدیث بیستم از کتاب اربعین حدیث(اخلاص) 🔸️برای اخلاص تعاریف مختلفی از قول علما و فقها ذکر شده است که به چند نمونه ان اشاره می‌شود . ⬅️خواجه عبد الله انصاری در این رابطه می فرماید : اخلاص یعنی پاک کردن عمل از هر گونه ناخالصی و شائبه‌ای. ✍ناخالصي می تواند پسند خودم باشد به این نحو که من عملی را که انجام دادم بپسندم و می تواند پسند دیگران باشد .یک وقت من کاری را انجام می دهم می گویم : من اینجوری راضی می شوم مثلا من دلم می خواهد کارم را خیلی درست انجام بدهم از من می پرسند چرا؟ می توانم چند جور جواب بدهم: 1- بگویم خداوند چنين می پسندد من هم پسند خدا را می خواهم به همین خاطر ترجیح می دهم کارم را کامل و انطوری که خداوند راضی است انجام بدهم. 2- بگویم من اینطور می پسندم و جور دیگری راضی نمی شوم. مطابق تعریف اول، این جواب دوم نشان از شرک است .چون فرد در انجام فعلش خودش  را مد نظر قرار داده است .درحالیکه توحید یعنی یکی را دیدن یعنی تنها خدا را دیدن نه رضایت خود را. 3- بگویم این کار را کردم چون مردم می پسندند جوانها می پسندند....در اینجا هم کار را به خاطر پسند مردم کردم. ⚠️در هر حال کار چه برای رضایت و پسند خودم باشد یا پسند دیگران اسمش شرک است نه اخلاص. 💫💫💫💫💫 به یاد مولا هر شب هنگام مغرب دعای فرج  را با اضطرار و خلوص نيت زمزمه میکنیم : بسم الله الرحمن الرحیم به نامِ خداوندِ بخشنده‌ی بخشایشگر 🔹🔹 اِلهى عَظُمَ  الْبَلاءُ خد ای من بلا و مرصائب ما بزرگ شد    🔹🔹🔹                                      وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ و بیچارگی ما بسی روشن و پرده برداشته شد و امید ناامید شد 🔹🔹🔹 وَ ضاقَتِ الاَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ و زمین(با همه ی پهناوری‌اش) تنگ آمد و رحمت آسمان منع گردید 🔹🔹🔹 وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى و توئی یاور و معین ما و شکایت به جانبِ توست 🔹🔹 وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ و اعتماد و تکیه چه در سختى و چه در آسانى بر تو است 🔹🔹🔹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد 🔹🔹🔹 اُولِى الاَمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام و منزلتشان را به ما شناساندى 🔹🔹🔹 فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک 🔹🔹🔹 کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ مانند چشم بر هم زدن یا نزدیکتر 🔹🔹🔹 یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اى محمد اى على اى على اى محمد 🔹🔹🔹 اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ مرا کفایت کنید که شمایید کفایت کننده‌ام  🔹🔹🔹 وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ و مرا یارى کنید که شمایید یاور من  🔹🔹🔹 یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ اى سرور ما اى صاحب 🔹🔹🔹 الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ فریاد، فریاد، فریاد 🔹🔹🔹 اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى دریاب مرا، دریاب مرا، دریاب مرا 🔹🔹🔹 السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ همین ساعت، همین ساعت، هم اکنون 🔹🔹🔹 الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ زود، زود، زود 🔹🔹🔹 یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ اى مهربان‌ترینِ مهربانان تعجيل در فرج بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف صلوات🌹 @raah_e_zolfa https://eitaa.com/rahezolfa
بابا خودت گفتی شبیه مادرم باش من مثل زهرا مادرت آزار دیدم یک لحظه یادم رفت اسمِ من رقیه است سیلی که خوردم عمه را هم تار دیدم ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
نه نان، نه آب، مرا دیدن پدر کافی ست برای سوختن من همین شرر کافی ست به جای زانوی بابا سرم به دیوار است برای من غم دنیا همین قَدَر کافی ست نزن به جان من آتش، زبان طعنه ببند مرا شرار همان موی شعله ور کافی ست چه میزبان رئوفی که سیلی آورده ست! مرا هراس ز سوغات این سفر کافی ست نه... من نگفتم، او دید زخم گوشم را برای بابا همین شرح مختصر کافی ست چقدر خسته شدم، خسته از تو ای دنیا اگرچه عمر من اندک ولی دگر کافی ست کسی شبیه خودم گفت وقت رفتن شد مرا شنیدن تنها همین خبر کافی ست ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ♦️مباحث درسی استاد زلفا به مناسبت ایام محرم ♦️ از "ثار الله "تا" بقیه الله" قسمت دوم 🔷 سوره مبارکه حمد با نام الله شروع شده که ابتدا به شرح اسم الله می پردازیم. 🔍 هریک از اسماءالهی وقتی خوانده شود یعنی ذات حق تعالی با تمام هویتش درون آن اسم است . 👈 مثلا یا رحمن یعنی :حضور تامّ خدا وجامعیت او در رحمن است. ◀️ ما در هر امتحان الهی ممکن است بایک اسم ویا دواسم جلو برویم مثلا وقتی عصبانی هستیم نمی توانیم با اسم رحیم پیش برویم یا وقتی گناه میکنیم نمی توانیم با اسم توّاب برویم بلکه باید با اسم غفور حرکت کنیم ولی در اسم الله خداوند با تمام هویتش با ماست ✅ واین اوج عشق خدا به بنده اش می باشد. ↩️ مثلا بچه ای که دست به مادر داده وراه میرود ، اما فقط دست مادر را می بیند .درحالیکه مادر با تمام وجودش بابچه است چشمش ،قلبش ،فکرش، انرژی اش همه با اوست اما فرزند اینها رو نمی بیند وبه جزئی از وجود مادر نظر داردولی مادر درتمام کلیّت با فرزندش است. 🔴 ما یک قوس نزول داریم(پایین آمدن) ویک قوس صعود( بالا رفتن) که هردو بر اساس محبت است. 📝 "بسم الله الرحمن الرحیم" هم قوس نزول است که بیانگر رحمت ومحبت عامه ی خدا وند است که با آن مُلک وملکوت وخلقت ایجاد شده است. 💠 مومن وکافر وتمام موجودات عالم سَر این سفره نشسته اند. ♻️ اسم "الرّحیم " بیانگر قوس صعوداست که انسان میخواهد به سوی خدا برگردد. ⚠️برخی افراد،خود را در چارچوب عالم طبیعت نگه داشته اندونمی خواهند برگردند . 🔻🔻🔻 این افراد صعود ندارندلذا از نام الرّحیم بهره ای نمی برند . 💖 الرّحیم محبت خاص ذات ربوبی است .درسراین سفره اهل توحید وولایت نشسته اند. 🔊 باالرّحمن بیاوبا الرّحیم برو تا اسرار به تو داده شود. ⤵️ الرّحمن رایگان هست وبرای همه است ولی در الرّحیم توجه لازم است وفضل وعنایت ویژه ای از جانب خدا می طلبد . 🔁 با فضل خداست که بالا میرویم. 🍃قل بفضل الله .....یونس ۵۸ 🍃 👌 پس مومنان بدان شاد می شوند . ✨✨وقتی انسان از درون غرق رحمت شود ، سرور ابدی همراه دارد وغم وغصه ،انسان را غرق نمیکند. 📌حتی در مجلس عزای امام حسین(ع) که غم واندوه دارد،درونش نشاط وشادی دارد. 📍شریعت با الرحمن (رسالت ) شروع شده وبا الرحیم (ولایت )خاتمه یافته است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌ 🖌والسلام ✍استاد زلفا @raah_e_zolfa https://eitaa.com/rahezolfa
⚫️وقایع روز سوم محرم سال 61هجری ♨️ "عمر بن سعد" یك روز پس از ورود امام علیه السلام به سرزمین كربلا یعنی روز سوّم محرم با چهار هزار سپاهی از اهل كوفه وارد كربلا شد. ✔️امام حسین علیه السلام قسمتی از زمین كربلا كه قبر مطهرش در آن واقع ميشد را از اهالی نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریداری كرد و با آنها شرط كرد كه مردم را برای زیارت راهنمایی نموده و زوّار او را تا سه روز میهمان كنند. ⚫️در این روز "عمر بن سعد" مردی بنام "كثیر بن عبداللّه" ـ كه مرد گستاخی بود ـ را نزد امام علیه السلام فرستاد تا پیغام او را به حضرت برساند. ♨️ كثیر بن عبداللّه به عمر بن سعد گفت: اگر بخواهید در همین ملاقات حسین را به قتل برسانم؟ ولی عمر نپذیرفت و گفت: فعلاً چنین قصدی نداریم. ♻️هنگامی كه وی نزدیك خیمه هارسید، "ابو ثمامه صیداوی" (همان مردی كه ظهر عاشورا نماز را به یاد آورد و حضرت او را دعا كرد) نزد امام حسین علیه السلام بود. همینكه او را دید رو به امام عرض كرد: این شخص كه مي آید، بدترین مردم روی زمین است. ↩️ پس سراسیمه جلو آمد و گفت: شمشیرت را بگذار و نزد امام حسین علیه السلام برو. گفت: هرگز چنین نميكنم. ⚡️ابوثمامه گفت: پس دست من روی شمشیرت باشد تا پیامت را ابلاغ كنی. گفت: هرگز! ◀️ ابوثمامه گفت: پیغامت را به من بسپار تا برای امام ببرم، تو مرد زشتكاری هستی و من نميگذارم بر امام وارد شوی. 🔥او قبول نكرد، برگشت و ماجرا را برای ابن سعد بازگو كرد. سرانجام عمر بن سعد با فرستادن پیكی دیگر از امام پرسید: برای چه به اینجا آمده ای؟ ♦️♦️حضرت در جواب فرمود: "مردم كوفه مرا دعوت كرده اند و پیمان بسته اند، بسوی كوفه ميروم و اگر خوش ندارید بازميگردم... ♨️عمر سعد فرموده ی امام را به ابن زیاد نوشت. ابن زیاد بعد از خواندن نامه گفت:اکنون که چنگال ما به او(حسین علیه السلام) بند شده،امید نجات دارد و هنگام خلاصی نیست! سپس به عمربن سعد نوشت: به حسین پیشنهاد کن خودش و تمام یارانش با یزید بیعت کنند تادر مورد آنها تصمیم گیری کنیم..! ⚫❄️⚫❄️️⚫❄️⚫❄️️⚫ 📚ارشاد، شیخ مفید، ج2، ص84. مستدرك الوسایل، ج14، ص61؛ مجمع البحرین، ج5، ص461. تاریخ طبری، ج5، ص410. در کربلا چه گذشت،تالیف مرحوم شیخ عباس قمی